Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 augustus 2008, 16:05   #161
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Peet het argument die u gebruikte kan ik ook gebruiken tegen u ik ken ook mensen die met hem op school zaten maar het argument is nul de botten waard.

De capaciteiten van Filip zijn ruimschoots voldoende hij werd opgeleid voor de rol die hij zal krijgen en zal een prima koning zijn. iedereen heeft gebreken ik ontken dat niet maar drie kwart van de goedkope kritiek van flaminganten is gewoon "prietpraat" of noem het gerust "zever" het doet er weinig toe.

Dat laatste is weer een "ik heb horen zeggen"... niks waard dus.
Natuurlijk kent u hoegenaamd geen mensen in Zevenkerken. Of misschien een klein testje: kunt u mij zeggen hoe bijvoorbeeld de laatste deliberatie verliep over prins Filip? Wat er juist besproken werd? Ik kan daar wel een antwoord op geven, uit eerste hand dan nog wel.

Wat er ook van zij, er zijn steeds meer mensen die sterk twijfelen aan de capaciteiten van Filip. Zoals reeds eerder onderstreept, komt dat heus niet alleen uit Vlaams-nationalistische hoek. Uit een onlangs gepubliceerd artikel bleek dat blijkbaar ook de koning twijfelt aan Filip als toekomstige koning van België. Of is de koning nu ook al "flamingant" geworden...?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2008, 16:06   #162
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Denk je nu echt dat iemand dat gelooft?
Ik ben ervan overtuigd dat jij zelfs na tien jaar privélessen Nederlands nog altijd geen zin zonder fouten kunt schrijven.
Duymtje toch als die gedachte jou zoet houdt voor een tijdje dan laat ik jou deze met het grootste plezier...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2008, 16:07   #163
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als iedere franstalige iedere nederlandstalige in zijn taal aanspreekt dan valt een groot blijtargument van flaminganten weg de meesten zouden dat dus niet willen wat u ook beweerd.
Wel, dan kunnen de Franstaligen alvast die stap zetten. Zij hebben toch de hele tijd de mond vol over de noodzaak België te redden... Trouwens, zelfs mochten alle Franstaligen me in het Nederlands aanspreken, dan nog zou ik pleiten voor een zelfstandig of onafhankelijk Vlaanderen. De achterliggende redenering is immers niet op de taalkennis van de Franstaligen gebaseerd.
Oud 30 augustus 2008, 16:10   #164
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Probeer het eens in een vlaams bedrijf "ik spreek geen frans" als eerste argument

Dat spreekt voor zich maar in een vlaams bedrijf afkomen met "ik spreek geen frans" is vaak erger dan "ik spreek geen engels" nog steeds. Het belang van het frans in de wereld is natuurlijk afgenomen dat spreek ik niet tegen (het blijft wss 100x belangerijker dan nederlands maar toch heb je gelijk ja ).
Is "ik spreek geen Frans" in uw redenering al een argument? Merkwaardig... In ieder geval, nergens heb ik gesteld dat Frans geen meerwaarde beidt voor bepaalde beroepen, in bepaalde bedrijven, voor bepaalde functies... Bij andere functies, in andere bedrijven, andere beroepen kan het gerust zo zijn dat Engels de eerste meerwaarde biedt en niet het Frans.
Oud 30 augustus 2008, 16:12   #165
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Natuurlijk kent u hoegenaamd geen mensen in Zevenkerken. Of misschien een klein testje: kunt u mij zeggen hoe bijvoorbeeld de laatste deliberatie verliep over prins Filip? Wat er juist besproken werd? Ik kan daar wel een antwoord op geven, uit eerste hand dan nog wel.
nope ik ken geen profs maar mensen die met hem op school zaten... Die waren dus ook niet aanwezig op deliberaties. medeleerlingen die hij trouwens nu nog bij naam kent...DE DOMMERIK.

Trouwens best grappig hoe jij gaat komen uitleggen hoe de deliberatie van Filip er aan toe ging ik klasseer die "feiten" wel vertikaal.
Citaat:
Wat er ook van zij, er zijn steeds meer mensen die sterk twijfelen aan de capaciteiten van Filip. Zoals reeds eerder onderstreept, komt dat heus niet alleen uit Vlaams-nationalistische hoek. Uit een onlangs gepubliceerd artikel bleek dat blijkbaar ook de koning twijfelt aan Filip als toekomstige koning van België. Of is de koning nu ook al "flamingant" geworden...?
Dat artikel werd direct de grond ingeboord Als ik mij niet vergis ging dat artikel over een gepubliceerd boek m.a.w. gewoon een goedkope reclamestunt (weeral).

Meer en meer mensen geraken ervan overtuigd dat Filip het heel goed zal doen als koning en dit komt zeker niet uit flamingante hoek .
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
Oud 30 augustus 2008, 16:13   #166
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is niet fout ik zeg toch dat engels belangerijk is alleen moet het frans belangerijker blijven. Of moet men het engels beginnen doceren vanaf het 5de leerjaar voor jou?

Vrijheid? Na het frans en het nederlands ben ik ook voor volledige vrijheid van talenkeuze...
Er is geen enkele reden een vaste volgorde op te nemen voor het vreemde-talenonderwijs. Ouders horen de volledige vrijheid te hebben ook in het talenpakket de rangorde samen te stellen (zoals in Nederland en trouwens ook Frankrijk het geval is). Wat er vanaf het vijfde leraar wordt gegeven (grappig trouwens dat we volgens u in onze lagere school al... doceren), zou dus moeten afhangen van de taalkeuze van de ouders. Frans, Engels, Duits of andere, aan hen behoort die keuzemogelijkheid.

Trouwens, indien het Frans volgens u dan toch zo overduidelijk doorweegt, moet u geen schrik hebben voor die keuzemogelijkheid. Mensen zullen wel massaal voor het Frans kiezen. Of vreest u misschien dat dit niet zal gebeuren...?
Oud 30 augustus 2008, 16:14   #167
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat artikel werd direct de grond ingeboord Als ik mij niet vergis ging dat artikel over een gepubliceerd boek m.a.w. gewoon een goedkope reclamestunt (weeral).
In de grond geboord... O ja? Door wie dan wel? Of heeft het Paleis een verklaring de wereld ingestuurd? Ik denk dat u er weer eens volop op los fantaseert.
Oud 30 augustus 2008, 16:15   #168
largo_w

Standaard

Citaat:
Wel, dan kunnen de Franstaligen alvast die stap zetten. Zij hebben toch de hele tijd de mond vol over de noodzaak België te redden... Trouwens, zelfs mochten alle Franstaligen me in het Nederlands aanspreken, dan nog zou ik pleiten voor een zelfstandig of onafhankelijk Vlaanderen. De achterliggende redenering is immers niet op de taalkennis van de Franstaligen gebaseerd.
Ze zijn eraan bezig de kennis van het nederlands in wallonië gaat erop vooruit. Andere franstaligen spreken al massaal nederlands. Scholen zoals het College te Melle en St Jan Bergmans te brussel zitten VOL franstaligen die het nederlands willen leren. Het is maar aan de andere kant waar het minder gaat hoor... Akkoord ze hebben nog veel in te halen maar dat komt.

Nope is misschien niet daarop gebaseerd maar het blijft -klaarblijkelijk- wel een leuke stok om mee te slaan.
Citaat:
Oud 30 augustus 2008, 16:17   #169
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
nope ik ken geen profs maar mensen die met hem op school zaten... Die waren dus ook niet aanwezig op deliberaties. medeleerlingen die hij trouwens nu nog bij naam kent...DE DOMMERIK.

Trouwens best grappig hoe jij gaat komen uitleggen hoe de deliberatie van Filip er aan toe ging ik klasseer die "feiten" wel vertikaal.
Inderdaad, ik kan uitleggen hoe de laatste deliberatie van Filip verliep en welke onrust er toen ontstond. Uit eerste bron heb ik die informatie. Ik denk trouwens ook niet dat u vroegere medeleerlingen van Filip kent. En dus al evenmin weet hoe fijntjes Filip (en trouwens ook Laurent) tijdens hun jaren in Zevenkerken werden gepest.
Oud 30 augustus 2008, 16:18   #170
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
blijf gerust nog een beetje op de man spelen het helpt veel bij de discussie.

Hoe precies speelt Jan op de man?

Dromer zeggen tegen een dromer is niet op de man spelen.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2008, 16:24   #171
largo_w

Standaard

Citaat:
Er is geen enkele reden een vaste volgorde op te nemen voor het vreemde-talenonderwijs. Ouders horen de volledige vrijheid te hebben ook in het talenpakket de rangorde samen te stellen (zoals in Nederland en trouwens ook Frankrijk het geval is). Wat er vanaf het vijfde leraar wordt gegeven (grappig trouwens dat we volgens u in onze lagere school al... doceren), zou dus moeten afhangen van de taalkeuze van de ouders. Frans, Engels, Duits of andere, aan hen behoort die keuzemogelijkheid.

Trouwens, indien het Frans volgens u dan toch zo overduidelijk doorweegt, moet u geen schrik hebben voor die keuzemogelijkheid. Mensen zullen wel massaal voor het Frans kiezen. Of vreest u misschien dat dit niet zal gebeuren...?
Ik zei het toch er is een bepaalde onwil (/onkunde) om frans te leren. Een virus die maar al te graag overslaat. Dus "ja" maar men moet niet toegeven aan zo een laisser aller als het aan de mens lag moesten de kinderen werken voor hun kost...
Citaat:
Oud 30 augustus 2008, 16:46   #172
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hierzie lombas het heeft niet op zich moeten wachten hé...weer enen die graag "de kennis van het frans door de vlaming" als argument wil gebruiken om anderen op de vingers te tikken...U ziet...
dat is helemaal nioet mijn argument, maar wel dat ranstaligen het nederlands alijd stiefmoederlijk en met minachting hebben behandeld en behandelen. Van de Vlamingen wordt gewoon verwacht dat ze frans kunnen, terwijl elke franstalige die nederlands spreekt een adeltitel zou moeten krijgen.
Daaróm hebben franstalien Vlamingen geen lessen te spellen in de kennis van de andere landstaal.
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2008, 16:51   #173
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Dit is inderdaad een ware schande. Ik ken een jongen wiens 2 grootvaders -althans zo beweert hij- vloeiend frans spreken, maar hijzelf spreekt het barslecht tot niet. Hij doet er dan wel alles aan om zo perfect mogelijk AN te spreken, maar zn eigen Westvlaams dialect negeert hij. Het zou net omgekeerd moeten zijn.
Een slechte Vlaming en een slechte Belg als je het mij vraagt.

De waarheid komt altijd weer bovendrijven.
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2008, 17:43   #174
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zei het toch er is een bepaalde onwil (/onkunde) om frans te leren. Een virus die maar al te graag overslaat. Dus "ja" maar men moet niet toegeven aan zo een laisser aller als het aan de mens lag moesten de kinderen werken voor hun kost...
Merkwaardige kronkelredenering toch die u voortdurend aanhoudt. Als een ouder er bewust voor kiest Engels te verkiezen boven Frans om als eerste taal aan zijn kinderen te laten onderwijzen, is dat volgens u "onwil". En zelfs "onkunde".

Schijnbaar zit u ergens vastgeklonken in uw ivoren toren, want u meent dat ouders eigenlijk geen keuzes horen te maken. U zult wel voorschrijven wat goed is voor de opvoeding van hun kind. Van arrogantie en wereldvreemdheid gesproken. Ouders zijn zich meer dan ooit bewust van de mogelijkheden die de toekomst voor hun kinderen kan bieden. Daarom ook dat ik bij oudercontacten steeds meer ouders de vraag hoor stellen of er geen mogelijkheid bestaat Engels in het lager reeds te geven, naast of in plaats van Frans.

Maar goed, zoals al eerder aangestipt, bent u dus als de dood voor de vrije keuze. Schijnbaar heeft u er toch niet zo'n goed gedacht van dat de mensen voor het Frans zullen kiezen, ondanks uw voortdurende bewering dat je zonder Frans in België niets kan bereiken.
Oud 30 augustus 2008, 17:44   #175
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Hoe precies speelt Jan op de man?

Dromer zeggen tegen een dromer is niet op de man spelen.
Dat denk ik ook.
Oud 30 augustus 2008, 18:51   #176
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Duymtje toch als die gedachte jou zoet houdt voor een tijdje dan laat ik jou deze met het grootste plezier...
Sorry, ik ken geen nederlands, maar ik dacht dat het verkleinwoord van duim duimpje was .
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2008, 19:10   #177
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Merkwaardige kronkelredenering toch die u voortdurend aanhoudt. Als een ouder er bewust voor kiest Engels te verkiezen boven Frans om als eerste taal aan zijn kinderen te laten onderwijzen, is dat volgens u "onwil". En zelfs "onkunde".

Schijnbaar zit u ergens vastgeklonken in uw ivoren toren, want u meent dat ouders eigenlijk geen keuzes horen te maken. U zult wel voorschrijven wat goed is voor de opvoeding van hun kind. Van arrogantie en wereldvreemdheid gesproken. Ouders zijn zich meer dan ooit bewust van de mogelijkheden die de toekomst voor hun kinderen kan bieden. Daarom ook dat ik bij oudercontacten steeds meer ouders de vraag hoor stellen of er geen mogelijkheid bestaat Engels in het lager reeds te geven, naast of in plaats van Frans.

Maar goed, zoals al eerder aangestipt, bent u dus als de dood voor de vrije keuze. Schijnbaar heeft u er toch niet zo'n goed gedacht van dat de mensen voor het Frans zullen kiezen, ondanks uw voortdurende bewering dat je zonder Frans in België niets kan bereiken.
Jan, het is nogal evident dat men als Belg het Frans machtig is. want zonder moet je nooit denken te kunnen solliciteren in serieuze jobs in brussel en Wallonië. Het getuigt van grote domheid om het belang van de Franse taal helemaal te minimaliseren. Ik ga er meteen bijzeggen dat het ook heel belangrijk is dat men als Franstalige in Beligië maar beter zijn Nederlands kent, en ik vind dat in de Franstalige scholen daar serieus werk moet van gemaakt worden. En het besef zit er al bij in bij de Franstaligen.

Persoonlijk vind ik het belangrijker dat Vlaamse kinderen in het lager al geconfronteerd worden met het Frans dan met het Engels: het Engels is een germaanse dus veel makkelijkere taal om aan te leren dan de romaanse taal Frans.
Het is belangrijk dat kinderen zowel een romaanse als germaanse taal kunnen, zodat zij na het lager makkelijker nog meerdere talen kunnen aanleren.
Oud 30 augustus 2008, 19:21   #178
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, ik kan uitleggen hoe de laatste deliberatie van Filip verliep en welke onrust er toen ontstond. Uit eerste bron heb ik die informatie. Ik denk trouwens ook niet dat u vroegere medeleerlingen van Filip kent. En dus al evenmin weet hoe fijntjes Filip (en trouwens ook Laurent) tijdens hun jaren in Zevenkerken werden gepest.
Wel dat kan een héél nefaste invloed hebben gehad op hun studieresultaten.

Het feit dat de studieresultaten van de Prinsen nu niet bepaald héél voorstreffelijk waren zal niet zozeer gelegen hebben van de intellectuele capaciteiten van de Prinsen maar veeleer van de negatieve omgevingsfactoren.
Oud 30 augustus 2008, 19:38   #179
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Het feit dat de studieresultaten van de Prinsen nu niet bepaald héél voorstreffelijk waren zal niet zozeer gelegen hebben van de intellectuele capaciteiten van de Prinsen maar veeleer van de negatieve omgevingsfactoren.

Ik houd het op hun aangeboren domheid.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2008, 20:08   #180
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken niet goed nederlands maar ik dacht dat het verkleinwoord van duim duimpje was en niet duimtje. Maar aangezien dat jij zo'n groot licht bent zal ik wel verkeerd zijn zeker.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be