![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk kunnen grote groepen immigranten voor irritaties zorgen maar dan moet u me toch eens uitleggen, omdat u zo graag de vergelijking met Brussel maakt, waarom de Vlamingen niet aan het moorden en plunderen zijn geslagen. Waarom er geen grote Vlaamse beweging is die elke Franstalige, waar dan ook ter wereld, wil vernietigen. Zijn dan de Vlamingen zoveel beschaafder? Zijn de Palestijnse arabieren zoveel barbaarser? Zou het in hun genen zitten? Dat zult u toch niet menen. Of was er toch misschien meer aan de hand? Is het toevallig dat de moordpartijen begonnen toen de Moefti aan de macht kwam? Ik denk het niet. |
|
![]() |
![]() |
#162 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het einde van Israël is het begin van een nieuwe Holocaust, het ultimum van jodenhaat.
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alhoewel het vetgedrukte in Uw zin wél als racistisch mag worden bestempeld... Niet Uw schuld overigens aangezien U hiermee perfect aanwijst dat de israelische regering een gedeelte van de bevolking als minderwaardig behandeld omdat ze van niet-joodse komaf zijn.... |
|
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar nog erger is de overweging, die momenteel ook in leidende Israëlische kringen aan het binnensijpelen is, dat ook Israël dit op de middellange termijn niet meer zal kunnen tegenhouden.
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 4 februari 2009 om 00:40. |
|
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het vetgedrukte mijn beste Hertogh,er heeft momenteel nog géén enkele franstalige een bom op onze hoofden gegooid,noch onze vrouwen en kinderen gedood en ons zeker niet uit onze huizen gezet en ons verdreven naar een omheind gebied vol met tentenkampen.... Waar lult U over,mans genoeg om deze vraag te stellen ,en te klein om de mijne te beantwoorden....Ga Uw mond spoelen.... Beantwoordt U eerst maar eens mijn voorheen gestelde vraag in eer en geweten,of durft U niet.... ![]() Laatst gewijzigd door Svennies : 4 februari 2009 om 00:43. |
|
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind daarentegen dat er een oplossing moet komen die de rechten garandeert van de verschillende bevolkingsgroepen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
#168 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Geef mij dan een oplossing die een kans heeft in de werkelijke wereld te gebeuren, eentje die geen massale tegenstand zal ondervinden en eentje die een duurzame vrede zal bereiken met rechten voor beide volken.
![]() |
#169 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jaani,je moet je quote aanpassen wil je,gelijke rechten...daar draait het om....
|
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jaani,je moet je quote aanpassen wil je,gelijke rechten...daar draait het om....
|
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
|
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1/ Nu zijn zelfs die resterende 20 pct ook al een probleem. Waarom brandmerken we dit soort etnische zuiveringsdenken overal in de wereld als racistisch en strijdig met de mensenrechten, maar accepteren velen het als het over Israël gaat? 2/ In de marge: volgens mij zijn er grote groepen Joden in Palestina gaan wonen, niet omgekeerd. Dat u de zaken nu omgekeerd kan voorstellen, is uitsluitend te wijten aan het zionisme, een agressieve etnisch-nationalistisch ideologie die de believers kan doen geloven dat de autochtonen wederrechtelijk hun land claimen. Dit uitzonderings- en uitverkoringsdenken op rassenbasis begint steeds meer op een psychische aandoening in plaats van op een politieke overtuiging te lijken.
![]() |
#175 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#176 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja ja, anderen worden dan weer boos als je over volk spreekt en zeggen dat het een religie is. Whatever. Punt is dat het om een eigenschap gaat die gebruikt wordt om de goeien van de slechten te scheiden, anderen als inferieur te behandelen en hun land in te pikken.
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 4 februari 2009 om 08:59. |
![]() |
![]() |
#177 | |
Minister
|
![]() Citaat:
drie keer de prijs die het waard was wilden terug inpikken? Heb je het over Borgerhout? Heb je het over Brussel waar geen Belg zichzelf nog herkent? Heb je het over Joodse eigendommen ondermeer in Egypte en Lybie en Algerije die ingepikt werden? Ik suggereer dat je het op een akkoordje gooit met de palestijnen daaromtrent. Maar dat is dus NIET de bedoeling. De bedoeling is een land kapot te maken om geen andere reden dan dat het stukken beter doet op alle gebied dan de omringende moslimlanden, niet. O.K. stel dat je daarin slaagt. Wie zijn de volgende op je lijst? |
|
![]() |
![]() |
#178 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil graag erkennen dat de eerste inwijkelingen niet behept waren met een agressieve etnisch-nationalistische ideologie, dat hun optreden uiterst constructief was en een zegen was voor het betreffende gebied, en aanvankelijk ook als dusdanig door de lokale Arabische bevolking ervaren en behandeld werd. Ergens is er iets gebeurd wat die hoopgevende evolutie afgebroken heeft. Het lijkt belangrijk dat moment terug te vinden en te analyseren. Vooreerst: de zionistische ideologie is ouder dan de jaren '30, ze dateert van de tweede helft van de 19de eeuw. Dit lees ik in Wikipedia: Citaat:
In alle redelijkheid kan men van een mens moeilijk verwachten dat hij geen causaal verband legt tussen die veranderde feiten op het terrein en de verslechtering van de verhoudingen tussen de twee bevolkingsgroepen. Jij wenst de combinatie zionisme/massa-immigratie niet als oorzaak van de trendbreuk te zien, en moet dan terugvallen op in mijn ogen meer twijfelachtige hypothesen, zoals religieus extremisme dat de Arabieren blijkbaar met de paplepel binnenkrijgen, of de beslissing van één leidend persoon om blijkbaar (vanuit zijn aangeboren slechtheid?) te kiezen voor een negatieve ideologie. Het nadeel van de keuze die je maakt is dat ze refereert aan etnisch-culturele factoren, terwijl mijn analyse verwijst naar een politieke ideologie als grondoorzaak. Dus schrijf je: Citaat:
Ten gronde denk ik niet dat één persoon de loop van de geschiedenis bepaalt, wel dat één persoon van een bestaande voedingsbodem gebruik kan maken om de geschiedenis proberen te beïnvloeden. Aansluitend nog dit: mijn kritiek op het zionisme als een agressieve, intrinsiek racistische ideologie is puur inhoudelijk. Het waarom van het ontstaan van die ideologie, en de snelle aangroei van haar aanhang vanaf een bepaald moment, kan ik zeer goed begrijpen, en bekijk ik met een mengeling van sympathie en ontsteltenis. Maar ik zie ook haar evolutie van constructieve, bewust humanistische oplossing voor een zeer oud probleem naar een zwart, bekrompen gedachtengoed dat in staat is de grofste misdaden te legitimeren. In die zin is het zionisme de perfecte tegenhanger van het rabiaatste islamfundamentalisme.
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 4 februari 2009 om 10:35. |
||||
![]() |
![]() |
#179 | |
Minister
|
![]() Ooit had je alleen Fatah en Israel. Toen was het als linksmens heel simpel: Israel verkondigt leugens en propaganda en Fatah de waarheid.
Nu is Hamas erbij gekomen en moet ik nu de overtuiging hebben dat Fatah liegt en propaganda bedrijft en Hamas de waarheid vertelt? Daar lijkt het wel op. Dus dit bericht kan men gevoegelijk vergeten want het is propaganda en leugens. http://www.maannews.net/en/index.php...tails&ID=35455 Citaat:
11 geëxecuteerden, 58 die in de benen zijn geschoten en 112 die de benen gebroken zijn. Als dit waar is, dan is Hamas momenteel niet bezig om de volgende oorlog uit te lokken. Ze zijn nu heel druk bezig met zuiveringen. Laatst gewijzigd door Mahalingam : 4 februari 2009 om 16:17. |
|
![]() |
![]() |
#180 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, dat is de essentie van de hele zaak. De grond van het hele probleem. De kern van het probleem zit hem, in de creatie van de joodse staat.
Citaat:
Artikel 6: De joden die inwoners waren van Palestina tot aan het begin van de zionistische invasie worden beschouwd als Palestijnen. Citaat:
Waarom zou de creatie van één Palestijnse staat, zonder onderscheid qua religie of etnische afkomst, met godsdiensvrijheid voor joden, moslims en christenen een nieuwe holocaust betekenen? Of zoals artikel 16 van het PLO-hanvest schrijft "de vrijheid van godsdienst, geldend voor iedereen, zonder onderscheid naar ras, kleur, taal of godsdienst".
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
||
![]() |