Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 maart 2009, 19:37   #161
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Veerle Bekijk bericht
Wat voor u vrije keuze is, is voor een andere media hersenspoeling, en please probeer niet uit te leggen hoe superieur zijn de mensen die hun medemens niet respecteren. Bewijs?
Je antwoordt volledig naast te kwestie. Typischevoor moslims en gehersenspoelde bekeerlingen die met een pijnpunt in de islam gecronfronteerd worden.

Citaat:
Superieur? zoek leven.
Beledigen en bespotten ja, is dat wat je trouwens bedoelt met "superieur"?
Dan zou je beter militaire macht gebruiken om "superieur" te definiëren.

Waar beledig ik? Ik geef gewoon de historische waarheid. Mohammed was een analfabeet die zijn boodschappen van allah doorgeseind kreeg toevallig telkens hij zich in een grot teugtrok. Onze psychaitraische instellingen zitten vol met zo'n mensen.
Bovendien moordde hi dat het een lieve lust was om zijn boodschap op te dringen. Dat zijn feiten.

Citaat:
Probeer je nog eens over de positie van de vrouw in islam? ok goed dan
Dr. Ingrid Mattson: Women of Islam http://www.youtube.com/results?searc...Women+of+Islam
Dr. Khadija Watson: WOMEN'S RIGHTS IN ISLAM http://www.islamuncovered.com/women/rights.htm
Dr. Lisa Killinger: Women's Liberation: Islam's Teaching For 1400 Years! http://www.youtube.com/watch?v=YSCXntOmCl4 http://www.youtube.com/watch?v=mJdcJiYHNe4
Aminah Assilmi - A bit on Islam and Women's Rights http://www.youtube.com/watch?v=2zzxpRl3Ug0
Yvonne Ridley: Explains the Role of Women in Islam http://video.google.com/googleplayer...46509315492036
Niet zeveren hé.De wislbeschikking van de gemiddelde vrouw in islamlanden is NUL.

Citaat:
Nog?
Er is iets in u ogen terechtgekomen door vijandigheid en fanatisme, verwijder het eerst om de waarheid te zien.[/
Je reageert op typisch islamitische wijze : nooit ter zake, uiteraard omdat je echt geen enkel rationeel tegenargument hebt. Islam en rationaliteit, dat is zoals water en vuur.
Gilette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2009, 19:42   #162
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
En ik die dacht dat de koran ALLE wetenschap bevatte...

Wanneer ik het zo lees - 'vaagheid' - dan is dat gewoon de truk om altijd met de wind te kunnen meewaaien zonder iets te zeggen.

Om het iets minder vaag te houden, welke 'wetenschap' heeft de islam al zelf voortgebracht? Dank zij - of misschien beter ondanks - de koran?

Ik zou toch wat minder zelfverzekerd en minder hoog van de toren blazen. En die Bogaerts, sorry, welke volksverlakkerij, sorry, vaagheid. Met zulke referenties zou ik niet durven afkomen.
Inderdaad suikermoslima Linda Bogaert is een referentie die enkel effect heeft op de lachspieren.
Oud 3 maart 2009, 19:55   #163
Gilette
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
[list][*]Er zijn talloze afvallige moslims en moderne moslims die het secularisme prediken. Een paar namen: Ayaan Hirsi Ali, Dyab Abou Jahjah, Ahmed Aboutaleb.

Je geeft daar 3 voorbeelden, waarvan de 2 laatsten niet eens kloppen : dat zijn geen afvallige moslims noch moslims die het secularisme prediken.
Het enige overblijvende voorbeeld kan geen stap meer zetten zonder veiligheidsmensen. Zooooooooo tolerant is de islam tgo afvalligen, dat zal Veerle beamen.
Eén zwaluw maakt de lente ook niet.
Vandaag kregen we weer een voorbeeld van de tolerantie in de islamwereld : een halve ploeg Sri Lankese cricketspelers uitgeschakeld - voor altijd - door de volgelingen van "de religie van het respect voor de andere".
Oud 3 maart 2009, 20:01   #164
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

[quote=Gilette;4006636]
Citaat:

Je geeft daar 3 voorbeelden, waarvan de 2 laatsten niet eens kloppen : dat zijn geen afvallige moslims noch moslims die het secularisme prediken.
Het enige overblijvende voorbeeld kan geen stap meer zetten zonder veiligheidsmensen. Zooooooooo tolerant is de islam tgo afvalligen, dat zal Veerle beamen.
Eén zwaluw maakt de lente ook niet.
Vandaag kregen we weer een voorbeeld van de tolerantie in de islamwereld : een halve ploeg Sri Lankese cricketspelers uitgeschakeld - voor altijd - door de volgelingen van "de religie van het respect voor de andere".
Sri Lanka is een ander verhaal.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2009, 20:10   #165
Gilette
Banneling

Standaard

[quote=Flanelcondoom;4006639]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilette Bekijk bericht

Sri Lanka is een ander verhaal.
Kan zijn. Maar dat er in de islam geen seculariseringsgolf de naam waard kan bestaan is een feit, en dat ge-oute afvalligen niet vrij kunnen spreken zonder veiligheidsmaatregelen is ook een feit. Eentje waarover de Linda Bogaerten natuurlijk heel zwijgzaam blijven.
Oud 3 maart 2009, 20:40   #166
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
een bijzonder artikel van Benno Barnard in Knack online

http://www.knack.be/blog/blog-algeme...etje.html#4368

Een linkse schrijver niet mals over de islam, het gebeurt niet alle dagen!
Het feit dat jullie al linkse Zionisten beginnen optrommelen, bewijst dat jullie al lang geen nationalistische partij meer zijn.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2009, 20:55   #167
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een gemene opmerking.
Dat heb ik niet gezegd of bedoeld.
Het druipt eraf, man
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2009, 21:18   #168
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het feit dat jullie al linkse Zionisten beginnen optrommelen, bewijst dat jullie al lang geen nationalistische partij meer zijn.
nu moet je wel tevreden zijn!
Oud 3 maart 2009, 21:18   #169
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is juist. Ik heb veel gereisd in ZO Azië maar het Boeddhisme vervult daar wel hetzelfde 'doel'.
De islam is meer dan een godsdienst. De islam heeft bv wetten voor erfenis enz. Voor zover ik weet hebben andere godsdiensten dat niet
Het Jodendom heeft dat ook. Het islam is, net als het Jodendom, een wetgebaseerde godsdienst. Vandaar dat zij beide ook "schriftgeleerden" hebben. Dat geldt overigens ook voor het Confucianisme.

Alleen het christendom is deze anarchistische godsdienst, die de mensen van de (Joodse) wet "bevrijdde". Maar, zoals Nietzsche terecht opmerkt, hoeveel lijden en onderdrukking, foltering en massamoord heeft deze "bevrijding" ons niet gekost?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 3 maart 2009 om 21:19.
Oud 3 maart 2009, 21:22   #170
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
nu moet je wel tevreden zijn!
Wie, ik? Mijn grootvader is nog bij het Verdinaso geweest!
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 3 maart 2009, 22:05   #171
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan?
De basis is misschien geschapen in 6 dagen, en dan is die basis gaan evolueren in duizenden jaren en die is nog steeds aan het evolueren.

Gelovigen in de bijbel of koran hebben het over 6 dagen die niets te maken hebben met dagen die we kennen, want 6 dagen gaat over de schepping van aarde en hemelen, en je kan niet over dagen spreken als er de aarde en de zon en de hemelen nog niet bestaan.
Ivm die 6 dagen interpretatie in de bijbel en de koran, daar heb ik eens in een roman iets van gelezen, waarin Einstein aan de hand van de talmoed en de kabbalah ongeveer hetzelfde uitlegt, maar dan omgezet in wetenschappelijk jargon. (De Einstein Code)
Elke dag zou een periode van ettelijke miljarden jaren kosmische evolutie vertegenwoordigen, zodat het een en ander opgeteld dan uitkomt op +/- 15 miljard jaar.
Volgt de vraag hoe ze vroeger dan juist op die 6 dagen uitkwamen en geen 8, 10 of 20...

Echter, gezien deze data en info toen al in de bijbel te vinden was en dit schrift al een paar eeuwen circuleerde, is het best mogelijk dat uw favoriete profeet het bijbelse scheppingsverhaal al eens eerder hier of daar heeft horen voorlezen en daar dan zelf z'n persoonlijke draai aan heeft gegeven.
Mss legimiteerde hij zo wel zijn verdere rooftochten en wandaden tgo iedereen die het maar horen wilde, wegens 'goddelijk' geïnspireerd.

't Ja, laatst hebben ze hier ergens ten lande een kierewiete verpleger opgepakt, die gehoorzaamde aan een stem in z'n hoofd en lustig tot seriemoorden overging.
Helaas was er destijds in de 7-de eeuw nog geen sprake van http://nl.wikipedia.org/wiki/Diagnos...ntal_Disorders , want in dit lijstje - http://nl.wikipedia.org/wiki/Seriemoordenaar - zal er ongetwijfeld ook wel handvol zelfverklaarde 'profeten' tussen zitten, die niet in het minst moeten onderdoen voor de ware stichter van de 'religie van de vrede'...

Citaat:
Nu ga je begrijpen waarom ik zeg dat de gelovigen in 6 daagse schepping niet achterlijk zijn, achterlijk is iemand die echt denkt dat gelovigen achterlijk zijn omdat ze in 6 daagse schepping geloven.
Over achterlijkheid gesproken, en dat heeft niets te maken met 'n ev geloof in die 6 fameuze scheppingsdagen:
http://franklinterhorst.nl/Nobelprijswinnaars.htm

Zegt mi genoeg over de gevolgen van uw emancipatievijandige onderwerpingsideologie en is wsl de sociale bron van de kenmerkende frustratie en afkerigheid, die moslims zo snel ontvlambaar maakt tegen alles wat zich van de islam onderscheidt.

Nu ga je mss begrijpen, beste Veerle, waarom ik vind dat gelovigen niet perse achterlijk zijn omdat ze in die 6 dagen zouden geloven, who cares, maar dat het los daarvan de ronduit discriminerende uitvoeringspraktijk van de islam zelf is, die zorgt voor de tribale en achterlijke toestanden in moslimgemeenschappen.
Daar zal uw off-topic uitleg, hoe goed ook bedoelt, verder weinig verandering in brengen.

Gezien Europa pas zelf aan de eeuwenlange opgelegde achterlijkheid en dito onderdrukking van de RKK is ontgroeid, zie ik in hier dus niet zo direct een maatschappelijk voordeel in het importeren of promoten van een soortgelijke moreel-intellectuele armoede van koranische oorsprong.
En daar kan ik Benno alleen maar onverkort in bijtreden, spijts uw overtuiging.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 3 maart 2009 om 22:10.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2009, 22:15   #172
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van/over Abou Jahjah:
Citaat:
De AEL-voorman ziet de Europese islam als een bedreiging voor de multiculturele samenleving: “Mijn identiteit is niet alleen religie. Dat is een reductionistisch identiteitsframe. Het minimaliseert het aspect van cultuur, taal en folklore omdat het teveel focust op het religieuze aspect. Je neemt niets mee van d�*�*r. Het is het typische gedachtegoed van de Muslim Brotherhood.” De Europese islam reduceert de moslimidentiteit tot het ééndimensionale islamitische kader. Het wordt ontdaan van alle andere aspecten van identiteit en leidt uiteindelijk tot assimilatie van de Arabische moslimgroep in Europa. “Bij de diaspora hoort de band met de cultuur, de taal, de politiek. Als je die dingen laat vallen is het op termijn ook gemakkelijk om religie te laten vallen. ”

Volgens Abou Jahjah wordt er teveel een theologische discussie gevoerd, terwijl het debat zou moeten gaan over democratische waarden en gelijkberechtiging van moslims.
Bron: http://www.vpro.nl/programma/tegenli...tems/21534161/

Van Aboutaleb:
Citaat:
Aboutaleb ging ook gisteren de ferme uitspraken niet uit de weg. Hij herhaalde zijn standpunt over het dragen van hoofddoekjes: “Als dat tot gevolg heeft dat u geen baan kunt vinden, accepteer dan de consequenties. Dan hebt u dus geen inkomen. Als u van vijf hoog naar beneden springt, weet u ook dat dat gevolgen heeft.”
Bron: http://www.maghrebmagazine.nl/2008/0...p-met-de-film/

Zeker geen uitspraken die impliceren dat religie eisen aan de democratische rechtsstaat kan stellen. Ze stellen de democratische rechtsstaat voorop.
Ik begrijp je mening niet dat Abou Jahjah en Aboutaleb geen secularisme zouden voorstaan.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2009, 22:29   #173
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Van/over Abou Jahjah:
Bron: http://www.vpro.nl/programma/tegenli...tems/21534161/

Van Aboutaleb:
Bron: http://www.maghrebmagazine.nl/2008/0...p-met-de-film/

Zeker geen uitspraken die impliceren dat religie eisen aan de democratische rechtsstaat kan stellen. Ze stellen de democratische rechtsstaat voorop.
.
Dat maakt van hem nog geen geseculariseerde moslim.
Oud 3 maart 2009, 22:33   #174
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Dat geldt overigens ook voor het Confucianisme.
Niet dat het veel belang heeft in deze thread, maar wanneer je even onjuist bent in je andere argumentatie, dan ziet het er niet zo best uit, want wat je hier verkondigt raakt kant noch wal.
Oud 3 maart 2009, 22:49   #175
JeeBee
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Echter, gezien deze data en info toen al in de bijbel te vinden was en dit schrift al een paar eeuwen circuleerde, is het best mogelijk dat uw favoriete profeet het bijbelse scheppingsverhaal al eens eerder hier of daar heeft horen voorlezen en daar dan zelf z'n persoonlijke draai aan heeft gegeven.
De Joodse stammen in Jathrib - het latere Medina - lagen krom van het lachen omtrent de verhalen die hij links en rechts op zijn karavaantochten had gehoord uit de bijbel maar die hij maar half kende of foutief interpreteerde en hij probeerde bij hen zelfs de (juiste) pieren uit de neus te halen.

Het was nog in de tijd (622-624) toen hij probeerde de islam (in wording) erg op het jodendom te laten trekken. Zo is het vrijdaggebed ontstaan, samen met de Joden die hun sabbat voorbereiden. Het gebed was toen nog richting Jeruzalem, de heilige Joodse stad. De ramadan bestond nog niet: er moest gevast worden op een Joodse feestdag, de Yom Kippour, de grote verzoendag. (Dat is nu nog bij de sji'ieten de Asjura).

Helaas was de 'liefde' begin 624 al over en dat was het begin van het einde voor de Joden in Medina.

Het is dus heel zeker dat de datering van het scheppingsverhaal is komen aangewaaid uit de Joodse (of christelijke) bronnen.
Oud 3 maart 2009, 22:53   #176
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Over achterlijkheid gesproken, en dat heeft niets te maken met 'n ev geloof in die 6 fameuze scheppingsdagen:
http://franklinterhorst.nl/Nobelprijswinnaars.htm
Hoeveel van die 175 joden zijn 'niet practiserend' en leven, neuken en werken onder de vleugels van seculiere staten ? (En Israël is daarvan uitgesloten)
Oud 3 maart 2009, 23:05   #177
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat maakt van hem nog geen geseculariseerde moslim.
Kan je een voorbeeld geven van een geseculariseerde moslim? Of kan zo'n iemand überhaupt niet bestaan?
Oud 3 maart 2009, 23:06   #178
JeeBee
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Hoeveel van die 175 joden zijn 'niet practiserend' en leven, neuken en werken onder de vleugels van seculiere staten ? (En Israël is daarvan uitgesloten)
De 2 moslims die een nobelprijs haalden in 'wetenschappen' (fysica en scheikunde) werkten respectievelijk in Amerika en in de UK.

Want daarmee wou je toch vergelijken. Niet?
Oud 3 maart 2009, 23:19   #179
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu ga je begrijpen waarom ik zeg dat de gelovigen in 6 daagse schepping niet achterlijk zijn, achterlijk is iemand die echt denkt dat gelovigen achterlijk zijn omdat ze in 6 daagse schepping geloven.
Laat ik eens van de andere kant beginnen.
Zijn de mensen die de evolutietheorie aanvaarden modern of achterlijk?
Als ze achterlijk zijn, dan gaat het verhaal niet verder.
Als ze modern zijn, en er zijn 6-dagen gelovigen die de evolutietheorie niet accepteren, omdat ze de evolutietheorie in strijd achten met hun interpretatie van het scheppingsverhaal, zijn dan die 6-dagen gelovigen modern of achterlijk?
Als die 6-dagen gelovigen achterlijk zijn, dan is er niks aan de hand.
Als die 6-dagen gelovigen modern zijn, dan ontstaat er een probleem.
Oud 3 maart 2009, 23:50   #180
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
De 2 moslims die een nobelprijs haalden in 'wetenschappen' (fysica en scheikunde) werkten respectievelijk in Amerika en in de UK.

Want daarmee wou je toch vergelijken. Niet?
Neen. Ik vergelijk niet. Jullie doen dat. Ik denk trouwens dat er 8 mensen van direct Arabische afkomst een Nobelprijs haalden.

Maar, met andere woorden, ge zegt dat alle Nobel winnaars dat deden van onder de vleugels van een seculiere welvarende staat? Zelfs de twee door jouw aanvaarde moslims. Laat ons Arafat niet meetellen, of zelfs de hele Nobelprijs voor Vrede; dat een politieke vazal is van het Westen.

Dan betekent dit dat Joden (seculier of niet) meer kansen hebben om zich te ontplooien. Vooral in Amerika waar hogere opleiding toch wel betekent dat je ouders het zich konden veroorloven om je te laten studeren.

Je legt causale verbanden die er niet zijn. Je draagt haat uit. En is het nu verwonderlijk dat diezelfde attitude moslims zelfs in het 'vrije westen' achteruit drukt. Jullie servo-haat bevestigd zich zelf. Masturbatie door een beetje op de gordijnen te staan swaffelen en dan klagen dat de gordijnen vuil zijn.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be