![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() OK, en wat wil je dan dat de betogers op de mars doen rond Brussel? Betogen in Brussel voor een onafhankelijk Vlaanderen is naar mijn mening al een krachtig symbool dat de Vlaamse beweging Brussel niet loslaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | ||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Brussel mag niet de hoofdstad van Vlaanderen zijn ... of blijven ! En 1983, le Conseil d’Etat a été saisi d’une demande d’avis émanant du président du parlement flamand de l’époque concernant un projet de décret « relatif au choix de Bruxelles comme capitale de la Communauté flamande » Qu’a dit le Conseil d’Etat : - les Communautés ne sont pas compétentes pour choisir une capitale - le projet de décret distingue le choix de la capitale, que la Communauté flamande estime de nature symbolique et politique, du choix du siège des institutions. Or, le Conseil d’Etat relève que la Communauté flamande souhaite une capitale où le siège des institutions (pouvoir législatif et exécutif) est également établi. Le Conseil d’Etat rejette donc pour motif d’incompétence de la Communauté flamande le choix de celle-ci d’installer Bruxelles comme capitale.http://perspectivesfrancophones.be/spip.php?article165 Citaat:
Citaat:
2. Brussel vormt een verkeersknooppunt voor Belgie (Vlaanderen EN Wallonie) 3. ruim 120.000 Walen pendelen dagelijks naar Brussel 4. en speelt op die manier een belangrijke rol voor het Waalse hinterland 5. De taalwetgeving geeft een bescherming voor de Vlaamse Brusselaars, maar wordt tot op heden niet nageleefd ... maar bijna geen enkel Nederlandstalig Brusselaar zou Vlaming willen worden ... 6. de grote stedelijke problemen van Brussel ten gronde te helpen aanpakken, ... geen hulp gevraagd ! Citaat:
Dus iedereen samen of apart ! |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat er om hoe je dat doet. Daar wat 'franse ratten rol uw matten' gaan schreeuwen zal ons niet verder helpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Antoon Roosens draait zich alleszins om in zijn graf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
|
![]() Dat bedoel ik juist. KVHV die de benaming "Mars op Brussel" kaapt ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Brusselse Vlamingen zijn momenteel inderdaad geen vragende partij voor veranderingen omdat hun bedje goed gespreid wordt door... de Vlaamse Gemeenschap. In een Brusselse Gemeenschap, waar Vlaanderen geen bevoegdheid meer over hen heeft en ze overgeleverd zullen zijn aan de goodwill van de Franstalige meerderheid, vrees ik dat de ontnuchtering wel eens vrij snel zou kunnen volgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
KVHV kaapt niets. KVHV doet eens wat in plaats van klagen en zagen, want hoewel sommigen daar bijzonder in uitblinken, geraken we daar, noch met broekschijterij ook maar een milimeter verder mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Banneling
|
![]() Wat ik nooit heb begrepen aan Marxisten zoals Roosens, is dat zij nooit ingezien hebben dat de Marxistische theorie niet klopte. Zij konden toch met hun eigen ogen zien, dat wat Marx voorspelde niet uitgekomen was. En dat om het even welke staten die het ook getracht hebben of nog probeerden de Marxistische theorieën in de praktijk toe te passen, in de realiteit allemaal op hun bek gingen en dat ze allemaal eindigden in een economisch- en vaak ook in een menselijk debacle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
|
![]() Marx voorspelde rien de botten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Parlementslid
|
![]() Wat bedoel je ? Ik ben een Brusselse Vlaming uit Schaarbeek. Natuurlijk wil ik geen Vlaming "worden" want ik ben het al. By the way : in 2007 ging 70% van de Nederlandstalige stemmen in Brussel naar 3 politieke lijsten die in hun naam verwijzen naar "Vlaams".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Banneling
|
![]() Marx steunde zich op het historisch materialisme. Dat in feite niets anders is dan één grote voorspelling. Maar dat kwam toch niet altijd uit. Ook in de details voorspelde Marx vanalles en nog wat. Zo stelde Marx stelde dat de arbeiders een "verelledungsprozes" zouden doormaken wat hun vorming tot het klassebewustzijn zou versterken. Het tegendeel werd waar. Het kapitalistisch systeem slokte de arbeiders op. Er is geen versterkt klassebewustzijn gekomen onder de arbeiders. Integendeel zelfs. De arbeiders zijn opgegaan in het systeem. In werkelijkheid heeft het kapitalistische systeem ingespeeld op de eisen vanuit de arbeiderswereld. Dus het omgekeerde is gebeurd van wat Marx voorzag. En hetzelfde is weer aan het gebeuren in het Marxistische China.
Laatst gewijzigd door system : 7 april 2009 om 20:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
|
![]() Citaat:
De relatieve verschillen tussen lonen en kapitaal zijn alsmaar groter geworden, niet kleiner ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
D�*t is het historisch materialisme. En wat het poneerde, zijn eschatologie, is nooit uitgekomen. Het mooiste -helaas tragisch voor de Marxisten... maar komisch voor de anderen- vind ik nog dat hier wordt gesteld dat de 'dictatuur van het proletariaat': 'een sociale welvaarstaat zal oprichten'. Terwijl het nu juist staten zijn geweest die steunden op het kapitalisme, die zich hebben ontpopt tot de boegbeelden inzake sociale zekerheid en welvaart. Marxisme? Goed bedoeld wellicht, maar vals. Grotendeels onjuist én onwaar gebleken in de praktijk. Tenminste, tot nu toe. Laatst gewijzigd door system : 7 april 2009 om 21:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
|
![]() Geef mij eerst eens jouw bron.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Banneling
|
![]() Dat heeft toch geen belang. Is het historisch materialisme zoals boven omschreven juist of niet? Als het juist is, is het niet uitgekomen wat het voorspeld heeft. Als het niet juist, moet u het verbeteren. Maar het is juist omschreven. Zeker weten.
Laatst gewijzigd door system : 7 april 2009 om 21:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En als Franstalig Brusselaar zal ik stemmen naar een franstalige lijst ... en dit betekend een lijst vol van Walen ... Toch voel ik me geen Waal. Ik heb hetzelfde allergie en voor een "WalloBrux" staat en voor een "VlamoBrux" staat ! Stemmen voor een Brusselse partij ? "Bruxsel" bv heeft geen slechte ideen maar het zou nog alles verergeren. Persoonlijk zou ik stemmen voor de eerste partij die een kartel en een programma met zijn anderstalig broer ontwikkelen. Een partij die het scheiding tussen franstaligen en nederlandstaligen zou verminderen, een partij die een kans zou willen geven aan mensen die niet willen kiezen tussen "franstalig" of "nederlandstalig". Waarom kan ik bv. mijn kinderen op een parascolair activiteit (door de communauté française georganiseert) niet inschrijven vanaf het moment dat ze cursussen in het nederlandstalig onderwijs volgen ? Laatst gewijzigd door T'serclaes : 7 april 2009 om 22:08. |
|
![]() |
![]() |