Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 oktober 2009, 19:07   #161
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Wat schrijf je dan wel i.v.m. uitbetalingsinstellingen en hun kosten?
Doordat er geen stempelcontrole meer is, "vieren" de werklozen minder ziek. Voor de uitbetalingsinstelling wil dit zeggen dat ze de "zieke" werkloze niet moeten schorsen van uitbetaling gedurende de ziekteperiode. Ook moeten ze na de ziekteperiode de werkloze niet terug "actief" melden, zodat de werkloze terug werkloosheidssteun ontvangt.

Voor de uitbetalingsinstelling veel minder papieren rompslomp.
Oud 4 oktober 2009, 19:18   #162
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Doordat er geen stempelcontrole meer is, "vieren" de werklozen minder ziek. Voor de uitbetalingsinstelling wil dit zeggen dat ze de "zieke" werkloze niet moeten schorsen van uitbetaling gedurende de ziekteperiode. Ook moeten ze na de ziekteperiode de werkloze niet terug "actief" melden, zodat de werkloze terug werkloosheidssteun ontvangt.

Voor de uitbetalingsinstelling veel minder papieren rompslomp.
Heb je cijfers om aan te tonen dat werklozen minder ziek zijn?
Indien dit correct zou zijn, over hoeveel aangiftes gaat het?

(Wat het welles-nietes betreft, ik kan het ook niet helpen dat ik dezelfde cijfers zoveel keer onder iemands neus moet duwen vooraleer hij wil overgaan tot aanvaarding, om te bewijzen dat de uitbetalingsinstellingen niet 7% krijgen van alle uitkeringsbedragen die via hen passeert, als administratiekost of "Als een werkloze 1000 euro krijgt aan 7% is 70 euro per overschrijving")

Eigenlijk gaat deze draad over "18.000 werklozen teveel betaald??? Is dat dankzij de vakbonden???" Ik wacht nog altijd op het bewijs van hun schuld.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2009, 20:07   #163
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

natuurlijk, gezien julie niet eisen dat er een oplossing komt voor dat probleem.
en jullie alle mensenuitbetalen en dan blijkbaar dat geld moeten recupereren, zou ik als staat zeggen, als je het niet oplost, vordern wij dat geld terug van de vakbond
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2009, 20:14   #164
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
natuurlijk, gezien julie niet eisen dat er een oplossing komt voor dat probleem.
en jullie alle mensenuitbetalen en dan blijkbaar dat geld moeten recupereren, zou ik als staat zeggen, als je het niet oplost, vordern wij dat geld terug van de vakbond
Moet dit een bewijs van de schuld van de vakbonden voorstellen?

Hoe bedoel je "alle mensen uitbetalen"?

Tegen wie heb je het altijd met "jullie"? Denk je dat de vakbonden hier op het forum zitten?
Oud 5 oktober 2009, 00:44   #165
Pol
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Waar staat dat ? Men spreekt over 40.000 cumuls, 9.000 vorderingen voor onterechte ntvangsten tussen januari en augustus, met een schatting voor 18.000 tegen het einde van het jaar. En ook leuk, dat van de vorderingen maar ongeveer de helft nog daadwerkelijk geind wordt ook.
Uit die cijfers zijn hier in dit forum wel wat verkeerde conclusies getrokken. Onterechte ontvangsten betekenen wellicht niet voltijdse onterechte ontvangsten over periode van eerste acht maanden van het jaar. In deze periode was er ondermeer heel wat gedeeltelijke werkloosheid...

Sociale fraude is af te keuren en moet aangepakt worden, zeker in deze periode waar de sociale bijdragen voor veel mensen levensnoodzakelijk zijn. Ander verhaal is ht mislopen aan belastingsinkomsten wegens de fiscale fraude, de notionele intrestaftrek, niet aangegeven inkomsten wegens afbraakpolitiek van financiële controlediensten.
Pol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2009, 06:43   #166
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pol Bekijk bericht
Uit die cijfers zijn hier in dit forum wel wat verkeerde conclusies getrokken. Onterechte ontvangsten betekenen wellicht niet voltijdse onterechte ontvangsten over periode van eerste acht maanden van het jaar. In deze periode was er ondermeer heel wat gedeeltelijke werkloosheid...

Sociale fraude is af te keuren en moet aangepakt worden, zeker in deze periode waar de sociale bijdragen voor veel mensen levensnoodzakelijk zijn. Ander verhaal is ht mislopen aan belastingsinkomsten wegens de fiscale fraude, de notionele intrestaftrek, niet aangegeven inkomsten wegens afbraakpolitiek van financiële controlediensten.
Dat de vakbond eens het mistgordijn over zijn werk wegdoet en zorgt dat zijn werk in orde is

IN DE INDUSTRIE streeft men naar 6-sigma kwaliteit, dat is 1 fout op 1 miljoen...
bij vakbond is het foutpercentage 1 op 5

OOK de fiscale fraude heeft dergelijk foutpercentage.... Dit is tekent over de 'desorganisatie' van de overheid, en dit is het gevolg inderdaad van de regels en contraproductief gelobby voor mensen die hune eigenbelang verdedigd hebben en gezorgd hebben dat de administratie zijn werk niet kan doen.

Maar zeggen dat de 'vakbond' als enige de schuld treft is natuurlijk eentypische mogelijke krantenheadline. Uiteraard is de schuldvraag breder
Oud 5 oktober 2009, 06:58   #167
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pol Bekijk bericht

Wat doet de notionele intrestaftrek in dit plaatje ? Wat heeft dit met fraude te maken ? Het was gewoon een poging van Verhofstadt II om toch maar bedrijven te kunnen aantrekken, die hier zouden investeren. Heeft de regering hiermede een stommiteit begaan, kan zijn (uiteindelijk hebben de buitenlandse bedrijven blijkbaar wel wat meer nodig dan een peeschijf, notionele intrestaftrek genaamd), maar zij heeft zoveel stommiteiten begaan.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2009, 12:18   #168
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb je cijfers om aan te tonen dat werklozen minder ziek zijn?
Indien dit correct zou zijn, over hoeveel aangiftes gaat het?

(Wat het welles-nietes betreft, ik kan het ook niet helpen dat ik dezelfde cijfers zoveel keer onder iemands neus moet duwen vooraleer hij wil overgaan tot aanvaarding, om te bewijzen dat de uitbetalingsinstellingen niet 7% krijgen van alle uitkeringsbedragen die via hen passeert, als administratiekost of "Als een werkloze 1000 euro krijgt aan 7% is 70 euro per overschrijving")

Eigenlijk gaat deze draad over "18.000 werklozen teveel betaald??? Is dat dankzij de vakbonden???" Ik wacht nog altijd op het bewijs van hun schuld.

Nogmaals, leer lezen.
Ik schrijf nergens dat werklozen minder ziek zijn.
Oud 5 oktober 2009, 12:48   #169
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nogmaals, leer lezen.
guido dat is zijn manier van discuteren: hij stelt altijd uw stelling in vraag door gewoon doodleuk te vragen of je cijfers hebt, terwijl hij meer cijfers heeft dan jij
Oud 5 oktober 2009, 12:51   #170
abou Anis
Minister-President

Standaard

The Roepie Roepie vogel is a fantasy bird that was invented by the Dutch comedian Toon Hermans. The bird appeared on the radio station Veronica who from time to time broadcasted the cry of the Roepie Roepie Vogel in order to alert listeners: the fastest callers won a price. Now the bird unfortunately is in his cage, waiting to be released.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2009, 15:46   #171
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Heoveel gelijkaardige gevallen worden niet toevallig ontdekt?
Zeven jaar lang.... dat zal wel meer geweest zijn dan die luttele 3000€ boete...
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2009, 18:04   #172
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Nogmaals, leer lezen.
Ok dan, dat ze zich minder als ziek melden.
Oud 5 oktober 2009, 18:07   #173
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
guido dat is zijn manier van discuteren: hij stelt altijd uw stelling in vraag door gewoon doodleuk te vragen of je cijfers hebt, terwijl hij meer cijfers heeft dan jij
Toen ik jou de cijfers vroeg, had ik geen cijfers.
Ik ben zelf gaan zoeken; en heb ze je gegeven.

Zit het je dwars dat je cijfers en berekening niet klopten?
Oud 5 oktober 2009, 18:09   #174
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Zeven jaar lang.... dat zal wel meer geweest zijn dan die luttele 3000€ boete...
Dat begrijp ik ook niet.
1 consultatie van het rijksregister en die fraude komt aan het licht.
Oud 5 oktober 2009, 19:41   #175
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Die € 3000 is de boete voor het frauderen. Ik mag hopen dat de onrechtmatig verkregen vergoedingen ook nog teruggevorderd worden. Maar van wie niks heeft kan je niks terugkrijgen.

Citaat:
Dat begrijp ik ook niet.
1 consultatie van het rijksregister en die fraude komt aan het licht.
Juist, maar dan moeten de diensten samenwerken. Maar met al die verdelingen van bevoegdheden over de verschillende regeringen en administraties is dat natuurlijk een groot probleem.
En hangt de administratieve vergoeding voor bepaalde instanties niet af van de hoogte van de uitkering? Dat kan ook het een en ander verklaren. Maar dat is een discussie uit een andere topic.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2009, 20:02   #176
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Die € 3000 is de boete voor het frauderen. Ik mag hopen dat de onrechtmatig verkregen vergoedingen ook nog teruggevorderd worden. Maar van wie niks heeft kan je niks terugkrijgen.

Juist, maar dan moeten de diensten samenwerken. Maar met al die verdelingen van bevoegdheden over de verschillende regeringen en administraties is dat natuurlijk een groot probleem.
En hangt de administratieve vergoeding voor bepaalde instanties niet af van de hoogte van de uitkering? Dat kan ook het een en ander verklaren. Maar dat is een discussie uit een andere topic.
De RVA moet de dossiers verifiëren en kan het rijksregister consulteren.
Of de uitbetalingsinstellingen dit ook kunnen is niet duidelijk. Ik denk niet dat ze beschouwd worden als instelling van de sociale zekerheid.
http://www.ksz-bcss.fgov.be/Nl/fluxd...xdonnees_3.htm

Ik weet niet waarom je denkt dat de administratieve vergoeding afhangt van de hoogte van de uitkering.
Uit het jaarverslag van de RVA
"Conform het KB van 16 september 1991 kent de RVA een vergoeding voor administratiekosten toe aan de instellingen belast met de uitbetaling van werkloosheidsuitkeringen en brugpensioenen.
De tegemoetkoming houdt rekening met het werkvolume gemeten aan de hand van het aantal betaalde gevallen, de evolutie van de lonen (arbeidskost bij de uitbetalingsinstellingen), de complexiteit en de productiviteit."
Oud 5 oktober 2009, 20:56   #177
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Ik heb een bron gevonden: http://www.senate.be/www/?MIval=/pub...361190&LANG=nl

2005: de verschillende instellingen samen ontvangen € 162.300.000 (voorlopig voorschot) als administratieve vergoeding.

gemiddeld aantal gevallen per maand: 992.767

Opm:
1 dat komt dus neer op € 13,62 per werkloze.
2 daar zijn alle bruggepensioneerden en jarenlange werklozen bij die weinig of geen administratie behoeven.
3 Er zijn in België dus gemiddeld bijna 1 miljoen mensen die een inkomen ontvangen uit de werkloosheidskas. Dat zijn heel andere cijfers dan de officiële werkloosheidscijfers.
4 Vakbonden hebben voordeel bij het in stand houden van een zo hoog mogelijk aantal mensen die een werkloosheidsvergoeding krijgen. Bruggepensioneerden zijn voor hen trouwe vaste klanten die werkzekerheid en een vast inkomen op lange termijn bieden.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2009, 05:37   #178
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb een bron gevonden: http://www.senate.be/www/?MIval=/pub...361190&LANG=nl

2005: de verschillende instellingen samen ontvangen € 162.300.000 (voorlopig voorschot) als administratieve vergoeding.

gemiddeld aantal gevallen per maand: 992.767

Opm:
1 dat komt dus neer op € 13,62 per werkloze.
2 daar zijn alle bruggepensioneerden en jarenlange werklozen bij die weinig of geen administratie behoeven.
3 Er zijn in België dus gemiddeld bijna 1 miljoen mensen die een inkomen ontvangen uit de werkloosheidskas. Dat zijn heel andere cijfers dan de officiële werkloosheidscijfers.
4 Vakbonden hebben voordeel bij het in stand houden van een zo hoog mogelijk aantal mensen die een werkloosheidsvergoeding krijgen. Bruggepensioneerden zijn voor hen trouwe vaste klanten die werkzekerheid en een vast inkomen op lange termijn bieden.
Die 992.767, zijn dat het gemiddeld aantal betaaldossiers per maand?
1 Gemiddeld.
2 Als ik het jaarverslag van de RVA mag geloven, krijgen ze voor deze dossiers ook minder administratievergoeding.

Kan je uitleggen hoe je uitkomt op opmerking 4?

Laatst gewijzigd door artisjok : 6 oktober 2009 om 05:50.
Oud 6 oktober 2009, 06:21   #179
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toen ik jou de cijfers vroeg, had ik geen cijfers.
Ik ben zelf gaan zoeken; en heb ze je gegeven.

Zit het je dwars dat je cijfers en berekening niet klopten?
nee, maar 'twas toch wel niet uw 8miljoen waar je op aanstuurde en dat je op uw knieen gesmeekt hebt dat ik zou toegeven dat het zo weinig is...

goed manneke, uw geloofwaardigheid bij mij zit daarmee ver negatief.
Oud 6 oktober 2009, 06:56   #180
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die 992.767, zijn dat het gemiddeld aantal betaaldossiers per maand?
1 Gemiddeld.
2 Als ik het jaarverslag van de RVA mag geloven, krijgen ze voor deze dossiers ook minder administratievergoeding.

Kan je uitleggen hoe je uitkomt op opmerking 4?
Dat is toch wel moeilijk zeker

per overschrijving krijgen jullie dus 13euro, feitelijk doet een bank het echte werk, dus jullie tikken een overschrijving in voor éénuurloon. Als je dus dit berekent nogmaals heb je dus per 100.000 werklozen 100.000 uur werk, of per gezien een bediende 4x20uur werkt per maand (zonder vakantie te rekenen) spreek je dus van een 1350 mensen

Als er 1 miljoen werklozen zijn, wil dit zeggen dat er bij de sociale uitbetalingsindustrie welgeteld werk is voor 13.500 mensen

Nu de cruciale vraag: werken er 13.000 mensen bij de vakbonden specifiek aan het dossier werkloosheidsuitkering ?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be