Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 november 2009, 20:24   #161
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap Bekijk bericht
Mythe?
Bewijzen aub dat het een mythe is.
Waarom moet ik bewijzen dat het een mythe is?
Waarom moet Neptunus niet aantonen dat wat hij beweert correct is?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2009, 20:26   #162
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Das zoiets typisch voor die pipo;iedere dag het enige wat em kan is,bewijs dit,toon dit aan,nuja,wie de actua al al die jaren volgt die weet zo'n zaken,dus dat zegt al heel veel over deze.Ik ga er echt mijnen tijd niet aan verspillen aan zo iemand.
Ik begrijp dat je uit de discussie verdwijnt als je niet verder geraakt dan
Citaat:
Welles,punt.
Oud 4 november 2009, 20:31   #163
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik begrijp dat je uit de discussie verdwijnt als je niet verder geraakt dan
Idem voor u,veel geblaat maar je toont zelf de balle aan.Denk jij nu echt ik er mijnen tijd nog insteek want ik weet het uiteindelijk toch niks verandert of ik het nu aantoon of niet,dat heb ik door de jaren heen genoeg gemerkt en ik was zo zot om iedere keer opnieuw uren te spenderen om alles te gaan opzoeken en ik heb gezegt,gedaan ermee.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2009, 20:34   #164
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Idem voor u,veel geblaat maar je toont zelf de balle aan.Denk jij nu echt ik er mijnen tijd nog insteek want ik weet het uiteindelijk toch niks verandert of ik het nu aantoon of niet,dat heb ik door de jaren heen genoeg gemerkt en ik was zo zot om iedere keer opnieuw uren te spenderen om alles te gaan opzoeken en ik heb gezegt,gedaan ermee.
Ondertussen zullen we maar wachten tot Artisjok de 'mythe' weerlegt met cijfers.
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2009, 20:40   #165
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Mij heb je nog nooit iets aangetoond.
Ga je gang; toon aan dat "Zovele jaren geleden was het zelfs zo deze zelfs dop kregen zonder idd hier ne klop te hebben gedaan" waar bij ze = immigranten uit Turkije en Marokko.
Oud 4 november 2009, 20:41   #166
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ondertussen zullen we maar wachten tot Artisjok de 'mythe' weerlegt met cijfers.
Met cijfers? Neen; ik weerleg Neptunus mythe met de wetgeving; maar ik zou zeer graag eerst weten waar hij/zij die mythe vandaan heeft.
Oud 4 november 2009, 20:45   #167
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Mij heb je nog nooit iets aangetoond.
Ga je gang; toon aan dat "Zovele jaren geleden was het zelfs zo deze zelfs dop kregen zonder idd hier ne klop te hebben gedaan" waar bij ze = immigranten uit Turkije en Marokko.
Toon aan dat het niet waar is.
De media hebben uitvoerig over die wanpraktijken bericht.
In het boek van JMDD wordt het ook vermeld. Hij staaft alles met info/onderzoeksmateriaal van de Koning Boudewijnststichting.

Die achtbare stichting zou JMDD al lang een proces aan de broek gelapt hebben moest hij de de info misbruikt hebben of verkeerd weergegeven.

Je hebt nu nog maar 1 optie : de Koning Boudewijnstichting in het VB-hoekje duwen.
Oud 4 november 2009, 21:07   #168
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Toon aan dat het niet waar is.
De media hebben uitvoerig over die wanpraktijken bericht.
In het boek van JMDD wordt het ook vermeld. Hij staaft alles met info/onderzoeksmateriaal van de Koning Boudewijnststichting.

Die achtbare stichting zou JMDD al lang een proces aan de broek gelapt hebben moest hij de de info misbruikt hebben of verkeerd weergegeven.

Je hebt nu nog maar 1 optie : de Koning Boudewijnstichting in het VB-hoekje duwen.
Dit vertelde Neptunus.
Citaat:
We zitten inderdaad met een problematische en dure immigratie, vooral uit twee landen (Marokko en Turkije) waarmee nog steeds achterhaalde samenwerkingsakkoorden gelden, waardoor immigranten uit deze landen meer rechten hebben dan immigranten uit de nieuwe Oost-Europese EU-landen. Deze laatsten kunnen bij werkloosheid niet zomaar een uitkering krijgen, terwijl mensen uit Marokko en Turkije nog steeds zomaar uitkeringen en een SIS-kaart krijgen, zonder ook maar één dag te hebben gewerkt. Het werkloosheids percentage onder deze bevolkingsgroep ligt erg hoog. In Sommige Antwerpse wijken leeft tot 60 % van de actieve bevolking van uitkeringen....een TIJDBOM
Wat zijn de voorwaarden om werkloosheidsvergoeding te krijgen voor immigranten?

Eerst en vooral moeten ze een verblijfsvergunning hebben.

Daarenboven
Citaat:
Welke voorwaarden moet u vervullen om recht te hebben op werkloosheidsuitkeringen indien u een vreemde nationaliteit bezit?

Indien u een vreemde nationaliteit bezit, moet u, om werkloosheidsuitkeringen te ontvangen, voldoen aan dezelfde algemene toelatings- en toekenningsvoorwaarden als de Belgische werknemers (u moet een bepaald aantal arbeidsdagen in loondienst bewijzen binnen een referteperiode die uw aanvraag voorafgaat). Er bestaan evenwel bijzondere regels inzake het in aanmerking nemen van de in het buitenland verrichte arbeid. U moet bovendien voldoen aan de wetgeving op de vreemdelingen en aan de wetgeving betreffende de tewerkstelling van vreemde arbeidskrachten.
http://www.rva.be/D_Opdracht_W/Werkn...bcontentNL.htm
Over de "achterhaalde samenwerkingsakkoorden" die bestaan NIET met Marokko!

Citaat:
Kan de arbeid verricht in het buitenland in aanmerking worden genomen?

De in het buitenland verrichte arbeid wordt in aanmerking genomen voor uw toelating tot de werkloosheidsuitkeringen indien de volgende voorwaarden zijn vervuld:

* er bestaat een internationale overeenkomst tussen België en het land waarvan u de nationaliteit bezit;
* u moet ten minste één dag als loontrekkende hebben gewerkt in België, na de arbeidsdagen gepresteerd in het buitenland en vóór uw uitkeringsaanvraag in België.
....
* Indien u de Turkse nationaliteit bezit, dan mag de arbeid verricht in Turkije en in de hierna opgesomde landen die het Europese Verdrag inzake Sociale Zekerheid hebben geratificeerd (Italië, Luxemburg, Nederland, Oostenrijk, Portugal en Spanje) in aanmerking worden genomen voor zover:

* hetzij de arbeidsperiode het recht op werkloosheidsuitkeringen opent in het land waar ze werd gepresteerd;
* hetzij de arbeidsperiode zou worden beschouwd als een arbeidsperiode in loondienst die het recht op werkloosheidsuitkeringen opent indien ze in België was gepresteerd.
http://www.rva.be/D_Opdracht_W/Werkn...ntentNL-01.htm
Lees alle voorwaarden en kom dan eens terug om aan te tonen dat wat Neptunus vertelt geen mythe is.

Kan jij vertellen wat JMDD precies staaft in zijn boek a.d.h.v. een onderzoek van de Koning Boudewijn Stichting; en over welk onderzoek het gaat; dan zoek ik het onderzoek op.

Heb jij zijn boek gelezen? Dan kan je ook vertellen of hij de opbrengsten van de migratie ook meerekent. Zo ja; welke en hoe berekend.
Oud 4 november 2009, 21:12   #169
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Kan jij vertellen wat JMDD precies staaft in zijn boek a.d.h.v. een onderzoek van de Koning Boudewijn Stichting; en over welk onderzoek het gaat; dan zoek ik het onderzoek op.

Heb jij zijn boek gelezen? Dan kan je ook vertellen of hij de opbrengsten van de migratie ook meerekent. Zo ja; welke en hoe berekend.
Ja ik kan dat vertellen, maar dan moet ik wel heel veel bladzijden overschrijven.
Koop dus het boek, en lees het zelf. Het kost maar 16 €.
Oud 4 november 2009, 21:22   #170
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja ik kan dat vertellen, maar dan moet ik wel heel veel bladzijden overschrijven.
Koop dus het boek, en lees het zelf. Het kost maar 16 €.
Kort samengevat wat hij bewijst a.d.h.v. welke studie en welke opbrengsten vraagt geen bladzijden.

Laatst gewijzigd door artisjok : 4 november 2009 om 21:23.
Oud 4 november 2009, 21:33   #171
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Kort samengevat wat hij bewijst a.d.h.v. welke studie en welke opbrengsten vraagt geen bladzijden.
Natuurlijk vraagt dat bladzijden. Heel het boek gaat over die problematiek. Hou op met vijlen, lees het boek en als je dan nog vragen hebt, ga aanbellen bij de K. Boudewijnstichting.
Oud 4 november 2009, 21:36   #172
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk vraagt dat bladzijden. Heel het boek gaat over die problematiek. Hou op met vijlen, lees het boek en als je dan nog vragen hebt, ga aanbellen bij de K. Boudewijnstichting.
Je hoeft heel de problematiek niet weer te geven.
Deze draad gaat over de kost van de immigratie. Rekent JMDD ook de opbrengst mee?

Kan je onderwijl toegeven dat wat Neptunus beweert een mythe is? Of kan je bewijzen dat het geen mythe is?
Oud 4 november 2009, 21:56   #173
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Je hoeft heel de problematiek niet weer te geven.
Deze draad gaat over de kost van de immigratie. Rekent JMDD ook de opbrengst mee?

Kan je onderwijl toegeven dat wat Neptunus beweert een mythe is? Of kan je bewijzen dat het geen mythe is?

Je répète : je kan die problematiek van de kost van de migratie niet op een paar bladzijden samenvatten. Wie het tegendeel beweert is ... simpel van geest.

De mythe waarover je hebt hebt wordt aangehaald in het boek van JMD, dat op zijn beurt zijn stellingen staaft op basis van onderzoeksmateriaal van de Koning Boudewijnstichting. Veel geloofwaardiger dan het negationistisch geleuter van een forummer die niet eens de moeite doet om te bewijzen dat het om een mythe zou gaan.

Wat belet jou A. om te bewijzen dat het om een mythe gaat?
Oud 4 november 2009, 22:13   #174
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Je répète : je kan die problematiek van de kost van de migratie niet op een paar bladzijden samenvatten. Wie het tegendeel beweert is ... simpel van geest.

De mythe waarover je hebt hebt wordt aangehaald in het boek van JMD, dat op zijn beurt zijn stellingen staaft op basis van onderzoeksmateriaal van de Koning Boudewijnstichting. Veel geloofwaardiger dan het negationistisch geleuter van een forummer die niet eens de moeite doet om te bewijzen dat het om een mythe zou gaan.

Wat belet jou A. om te bewijzen dat het om een mythe gaat?
Gewoon vertellen of hij rekening houdt met de opbrengsten als hij de kosten berekent, doe je in 1 woord.

Ik heb het net aangetoond.
http://forum.politics.be/showthread....74#post4423774
Oud 4 november 2009, 22:22   #175
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Gewoon vertellen of hij rekening houdt met de opbrengsten als hij de kosten berekent, doe je in 1 woord.

Ik heb het net aangetoond.
De problematiek gaat over wat migratie uit Marokko en Turkije kost. Niet over wat ze opbrengt. Je mag natuurlijk die opbrengst wel met cijfers en bewijzen staven.

Jammer dat je het zo moeilijk hebt om zelf maar een begin van een bewijs te tonen.
Oud 4 november 2009, 22:27   #176
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
De problematiek gaat over wat migratie uit Marokko en Turkije kost. Niet over wat ze opbrengt. Je mag natuurlijk die opbrengst wel met cijfers en bewijzen staven.

Jammer dat je het zo moeilijk hebt om zelf maar een begin van een bewijs te tonen.
Ik dacht al dat alleen de kost en niet de opbrengst werd ingecalculeerd. Bedankt voor de bevestiging.

Heb ik nu voldoende aangetoond dat wat neptunus beweerde een mythe is?
Je hebt er lang genoeg naar gezaagd; en nu negeer je het.
Oud 4 november 2009, 22:38   #177
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik dacht al dat alleen de kost en niet de opbrengst werd ingecalculeerd. Bedankt voor de bevestiging.

Heb ik nu voldoende aangetoond dat wat neptunus beweerde een mythe is?
Je hebt er lang genoeg naar gezaagd; en nu negeer je het.

Je hebt helemaal niets aangetoond. Ik vertrouw sowieso meer op het feitenmateriaal van de K. Boudewijnstichting dan op de copy/paste van theoretische blabla die niet noodzakelijk de realiteit weergeeft.

Wat belet je eigenlijk om het boek te lezen? De keiharde realiteit?

En natuurlijk wordt het gedeelte opbrengst in het boek benaderd : hoe kan hij anders de evaluatie maken dat het saldo negatief is?

Voor elke belastingbetalende Marrokaanse Belg zijn er twee die op de kap van het systeem leven.
Rekent men daarbij nog :
- dat de sociale woningen voor 60 % door allo's ingenomen worden
- dat die allo's in de meeste gevallen geen tweeverdieners zijn, maar 1-verdieners in de laagste looncategorieën met grotere dan de gemiddelde autochtone kinderlast, dus amper of geen belastingen betalend
- dat ze aan de serieus ontvangende kant staan inzake kindergeld
- dat ook de maatschappelijke meerkost tgv van hun aanwezigheid moet meegeteld worden (de kost van pamperindustrie zeg maar, de kost voor extra politie (meer blauw op straat), de gevangenissen, staatsveiligheid, etc. etc.)

en je hebt enkel een portie gezond verstand nodig om in te zien dat de balans van immigratie uit M. en T. negatief is.

De opbrengsten (TVA uit consumptie) wegen niet op op de kosten.
Oud 5 november 2009, 06:40   #178
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Je hebt helemaal niets aangetoond. Ik vertrouw sowieso meer op het feitenmateriaal van de K. Boudewijnstichting dan op de copy/paste van theoretische blabla die niet noodzakelijk de realiteit weergeeft.
Ik heb wel aangetoond dat wat neptunus beweerde een mythe is.
"terwijl mensen uit Marokko en Turkije nog steeds zomaar uitkeringen en een SIS-kaart krijgen, zonder ook maar één dag te hebben gewerkt."
Je mag gerust eens argumenteren waarom het wel of niet een mythe zou zijn.

Schrijf dan tenminste welk onderzoek; geef de naam van het onderzoek.

Citaat:
Wat belet je eigenlijk om het boek te lezen? De keiharde realiteit?
16 euro voor halve waarheden!

Citaat:
En natuurlijk wordt het gedeelte opbrengst in het boek benaderd : hoe kan hij anders de evaluatie maken dat het saldo negatief is?
Natuurlijk? Waarom beweer je in je vorige post van niet?
Citaat:
Voor elke belastingbetalende Marrokaanse Belg zijn er twee die op de kap van het systeem leven.
Rekent men daarbij nog :
- dat de sociale woningen voor 60 % door allo's ingenomen worden
- dat die allo's in de meeste gevallen geen tweeverdieners zijn, maar 1-verdieners in de laagste looncategorieën met grotere dan de gemiddelde autochtone kinderlast, dus amper of geen belastingen betalend
- dat ze aan de serieus ontvangende kant staan inzake kindergeld
- dat ook de maatschappelijke meerkost tgv van hun aanwezigheid moet meegeteld worden (de kost van pamperindustrie zeg maar, de kost voor extra politie (meer blauw op straat), de gevangenissen, staatsveiligheid, etc. etc.)
Wat beweer je nu? Dat voor iedere Marokkaanse immigrant er 2 een vervangingsinkomen krijgen. Dat klopt niet. Daar wil ik cijfers van, met bron!
JMDD heeft niet meegerekend hoeveel Marokkaanse immigranten hier werkgever zijn? Hoeveel van het BNP nemen ze voor hun rekening? Hoeveel mensen stellen ze te werk?
Citaat:
en je hebt enkel een portie gezond verstand nodig om in te zien dat de balans van immigratie uit M. en T. negatief is.
Sedert JMDD ben ik wantrouwig tegenover "gezond verstand".

Citaat:
De opbrengsten (TVA uit consumptie) wegen niet op op de kosten.
Hoeveel bedraagt het?
Oud 9 november 2009, 17:23   #179
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb wel aangetoond dat wat neptunus beweerde een mythe is.
"terwijl mensen uit Marokko en Turkije nog steeds zomaar uitkeringen en een SIS-kaart krijgen, zonder ook maar één dag te hebben gewerkt."
Je mag gerust eens argumenteren waarom het wel of niet een mythe zou zijn.

Schrijf dan tenminste welk onderzoek; geef de naam van het onderzoek.

16 euro voor halve waarheden!

Natuurlijk? Waarom beweer je in je vorige post van niet?

Wat beweer je nu? Dat voor iedere Marokkaanse immigrant er 2 een vervangingsinkomen krijgen. Dat klopt niet. Daar wil ik cijfers van, met bron!
JMDD heeft niet meegerekend hoeveel Marokkaanse immigranten hier werkgever zijn? Hoeveel van het BNP nemen ze voor hun rekening? Hoeveel mensen stellen ze te werk?

Sedert JMDD ben ik wantrouwig tegenover "gezond verstand".

Hoeveel bedraagt het?
Je blijft maar over je "inkomsten" zaniken...
Een kind van 7 zal uit zichzelf aanvoelen en begrijpen dat wat de immigratie opbrengt bijlange niet de kost van de immigratie nog maar een beetje goed kan maken!
Ze zullen waarschijnlijk nog niet voldoende zijn om een deel van hun kinderbijslag te betalen...
Nog eens: ipv de mensen lastig te vallen met het vragen naar rekenkundige bewijzen die ze niet kunnen leveren omdat de gegevens geheim, niet meer en niet minder, worden gehouden... vraag dat eens aan diegenen die het wel kunnen en moeten weten!!! Mensen uit de multiculindustrie?
Waarom we op geen antwoord zullen moeten rekenen weten we wel, jij niet?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2009, 18:26   #180
<!-- / message -->
Parlementslid

<!-- / message -->'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Je blijft maar over je "inkomsten" zaniken...
Een kind van 7 zal uit zichzelf aanvoelen en begrijpen dat wat de immigratie opbrengt bijlange niet de kost van de immigratie nog maar een beetje goed kan maken!
Ze zullen waarschijnlijk nog niet voldoende zijn om een deel van hun kinderbijslag te betalen...
Nog eens: ipv de mensen lastig te vallen met het vragen naar rekenkundige bewijzen die ze niet kunnen leveren omdat de gegevens geheim, niet meer en niet minder, worden gehouden... vraag dat eens aan diegenen die het wel kunnen en moeten weten!!! Mensen uit de multiculindustrie?
Waarom we op geen antwoord zullen moeten rekenen weten we wel, jij niet?
Hoezo ? Ge zit hier nu zelf te beweren dat de door JMdD geleverde cijfers niet volledig kunnen zijn. Verder beroept u zich enkel op het gevoel dat u zelf oproept. "Een kind van 7" is enkel een steekhoudend argument voor een kind van 7. En "waarschijnlijk niet voldoende" is de perfecte inleiding tot een mythe. Met andere woorden: Ge kletst uit uwen nek en hebt niks concreets te zeggen. Ge hebt niks concreets om aan te tonen. Maar dat schreef u zelf al. Voor een kind van 7 is een opgeblazen condoom een reuze zeppelin. U zou beter moeten weten op uw leeftijd.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be