![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Liegen tegen de belastingen zou ik kunnen begrijpen, maar tegen het rode kruis? Alsof die mensen niet proberen goed te doen. Maar ik ken ook van dat soort mensen die bloed geven aan het rode kruis denkend dat dat een soort van gratis HIV controle is. (Voor alle duidelijk, dat is het dus niet. Men doet geen individuele controles)
![]() |
![]() |
#162 | |
|
![]() Citaat:
Erger nog, bloed wordt gegroepeerd in bloks van 20 tot 30 donoren. Dat betekent dat als 1 hiervan in de bovenstaande categorie valt, de gehele bundel HIV besmet wordt zonder dat dit kan worden geregistreerd. Klinische bloedverificatie alleen is niet genoeg als garantie dat verkregen bloed veilig zal zijn. Statistische uitsluitingen op basis van identificatie van risicogroepen is eveneens noodzakelijk... en dat heeft niets te maken met discriminatie, wel met de veiligheid van degene die bloed krijgt en dat deze niet wordt gestraft voor de onvoorzichtigheid van iemand anders, ook al is die een donor.
![]() |
![]() |
#163 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Je weet pas zeker een half jaar na de seks of je aids hebt , en intussen maar bloed geven ![]()
De evolutietheorie is zo simpel dat elke gedegenereerde mongool hem kan begrijpen Laatst gewijzigd door The Syndrome : 12 december 2009 om 18:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat veel Afrikaanse vrouwen aids oplopen ligt aan het feit dat er in Afrika een zwaar taboe rust op homofilie , homo's trouwen en krijgen kinderen om niet op te vallen als homo .
![]() |
![]() |
#165 | |
|
![]() Citaat:
Maar het is wel de perfecte moord... Men kan enkel vermoeden dat als een bedgebonden kind, na een ongeval, plots HIV ontwikkelt dat het wel van het bloed moet zijn, maar zoeits is natuurlijk wegens de beperkte houdbaarheid van bloed en de tijd tot registratie niet te bewijzen. HIV door bloedtransfusie is jammer genoeg werkelijkheid en niet te vermijden.
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De perfecte moord , daar zeg je wat .
![]() |
#168 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan is het erger dan ik al dacht...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch niet wat jou betreft. Tegen zoveel domheid is immers geen kruid gewassen.
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik kan dan evengoed beweren dat iedereen biseksueel is, maar dat er sommigen (bijna) exclusief op mannen vallen en anderen (bijna) exclusief op vrouwen.
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Schepen
|
![]() Ik stel voor om eens duidelijk te durven zeggen waarover het gaat. Namelijk: niet over statistieken, maar over imago's. De HIV-statistieken schaden de homozaak die een flik stuk gevoeliger ligt dan die van diabeetlijders die ook geen bloed mogen geven, maar klagen daarentegen niet. Punt een.
Punt twee. Is er daar iets aan te doen? Ik denk het niet. Het is een structureel probleem (een beleefde manier om te zeggen dat er niets aan te doen is ![]() Het process is cyclisch: Standaard Online - Nieuwe ziekte bij homo's met hivhttp://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=662IOI3O Hoe kunnen we daarmee omgaan: 1. Het een spijtige zaak vinden, zo van: 'wat hebben die mannen toch pech', 'de onschuldigen lijden door de schuldigen,' 'we blijven trots zijn, mannen.' 2. Onze schouders ophalen zeggende: 'Homo zijn is geen schande, maar echt fier zou ik daar toch niet (meer) op zijn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Banneling
|
![]() Er zijn geen studies over gedaan maar volgens mij komen monogame echte relaties erg weinig voor bij homo's. Ik vermoed <10%. Ook diegenen die een "vaste" relatie zouden hebben, gaan vaak vreemd. Dat is eenmaal de realiteit in het homowereldje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij hebt het zitten! |
|
![]() |
![]() |