![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie toen thuis een kwaad woord over de pastoor dierf te zeggen, kreeg er nog enkele oorvegen bovenop. Je kan je al voorstellen hoe oppermachtig zij zich dan voelden. Wat de pastoor zei was "wet", daar was niks tegen in te brengen.
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet allang dat die van het Belang niet sporen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En je hebt er nooit iets van gezegd?
![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
|
![]() Conservatievelingen die andere conservatievelingen steunen. Moeten we daar 9 pagina's aan spenderen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Feit is nu eenmaal dat België van oudsher een diepe tweeledigheid kent (een tweeledigheid die vaak tot tweespalt heeft geleid), nl. tussen katholieken en liberalen. Welnu, de liberalen hebben altijd een bijzonder sterke poot gehad in het justitioneel apparaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat een katholiek, op basis van zijn geloof, homofilie bijvoorbeeld zou kunnen bestempelen als een moreel slechte levenswijze, kan ik begrijpen. Dat is zijn recht dat te denken. Dat diezelfde katholiek op basis van zijn geloof een echtscheiding als een moreel slechte daad kan bestempelen, kan ik ook begrijpen. Maar wat ik dan niet kan begrijpen, is dat de kerk de morele slechte daden van hun pedofiele priesters decennia-lang -en wellicht veel veel langer- onder de mat heeft geveegd (iets wat u overigens een jaar geleden nog ontkende) en/of dat diezelfde 'primaat' van België nu alweer zegt dat men bejaarde pedofiele priesters, gezien hun leeftijd, met rust moet laten. Met de slachtoffers houdt de bisschop blijkbaar geen enkele rekening. Die verlangen gerechtigheid (niet te verwarren met wraak!), ook al is de pedopriester oud. Overigens heb ik nog nooit de kerk horen zeggen dat men misdadigers, gezien hun leeftijd, met rust moet laten. Nu dat het priesters of andere dienaars van de kerk zijn (paters, broeders of nonnen), zou dat dus wel moeten. Let wel, ik probeer Leonard te begrijpen, maar echt kosjer, (ik bedoel dan 'katholiek' kosjer) is dat toch allemaal niet. Hij doet zich alweer voor als een vertegenwoordiger van diezelfde oude (rwetse) kerk, die nog altijd denkt dat gerechtigheid ten aanzien van hun misdadige (be)dienaars dient te geschieden door de kerk zelf en door God. Laatst gewijzigd door system : 30 oktober 2010 om 15:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat u voor het overige stelt, is maar prietpraat. U maakt zichzelf daarmee slechts belachelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie dat anders. De jarenlange ongestraftheid van de pedofielen in de RKK - die trouwens op de dag van vandaag nog altijd voortduurt, had er niet geweest als de RKK uitgesproken Vlaams had geweest inplaats van Belgicistisch. En inderdaad, dat is wat ik denk, daar mag ik toch nog over praten zonder er een thesis over te schrijven?
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nee, hij slaat de spijker op de kop, enkel jouw katholieke "logica" belet je hem daarin te volgen.
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#173 |
|
![]() Nogmaals, je superieure toontje slaat nergens op. Maar goed, zo kennen we jullie. Jarenlang kregen slachtoffers van seksueel misbruik gelijkaardige zaken te horen. Volgen jullie daar een speciale opleiding voor of komt dat natuurlijk?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Immers, moesten er meer vrijzinnige rechters benoemd zijn geworden in de toenmalige CVP-staat Vlaanderen, ik denk dat deze rechters de priesters minder zouden hebben gespaard. Want in de ogen van vele katholieke rechters in het katholieke Vlaanderen van toen, was een priester nog altijd iemand die moest worden ontzien. Men kneep een oogje dicht. En bovendien, de ravage aangericht door de pedopriesters wordt mondiaal stilaan duidelijk. In heel de wereld gingen zij ongstraft hun gang. En de kerk hield hen de hand boven het hoofd. Zoals ze dit bij ons heeft gedaan tot ze niet anders meer kon gezien de zaal Van Geheluwe. Toen stortte het episcopale kaartenhuisje van het wegmoffelen als een pudding in mekaar. Wacht maar tot de beerput 'Polen' wordt opengegooid waar de kerk tot nu toe op vele gebieden oppermachtig is. Dan gaat ge nog iets beleven. Laatst gewijzigd door system : 30 oktober 2010 om 16:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dat zo? Was u erbij? Stoelt u uitspraak ergens op of komt ze rechtstreeks uit uw dikke duim?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laten we even de hoogste magistratuur bekijken. Kunt u dan daarmee bewijzen wat u stelt? |
|
![]() |
![]() |