Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 november 2010, 21:34   #161
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ik heb extra wacht moeten lopen ten tijde van die klojo's...lees eens andere bronnen ipv hun eigen fansite om te zien wat voor een laffe klojo's dat waren.

iedereen kon dit (nu nog waarschijnlijk) met wat elementaire kennis.Structurele anti terroristische maatregelen bestonden niet eens toen
Natuurlijk waren dat laffe klojo's. Maar wel opvallend professionele laffe klojo's. De aanslagen tegen de NATO-pijplijnen zijn daar een bewijs van. De diefstal van zeer goed bewaakt dynamiet ook.

Citaat:
Verder bemerk ik hier weer een poging om links terrorisme in de schoenen van een ander te schuiven..
Ik ben van mening dat bijv. de bende van Nijvel op hetzelfde moment eveneens gemanipuleerd werd door bepaalde elementen binnen de rijkswacht en de staatsveiligheid. Nochtans zijn daar veel meer verbanden te leggen met rechtse organisaties dan met linkse. Probeer ik dan ineens rechts terrorisme in de schoenen van een ander te schuiven?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 21:40   #162
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Natuurlijk waren dat laffe klojo's. Maar wel opvallend professionele laffe klojo's. De aanslagen tegen de NATO-pijplijnen zijn daar een bewijs van. De diefstal van zeer goed bewaakt dynamiet ook.

Ik ben van mening dat bijv. de bende van Nijvel op hetzelfde moment eveneens gemanipuleerd werd door bepaalde elementen binnen de rijkswacht en de staatsveiligheid. Nochtans zijn daar veel meer verbanden te leggen met rechtse organisaties dan met linkse. Probeer ik dan ineens rechts terrorisme in de schoenen van een ander te schuiven?
Pijplijnen waar men toen nog niet eens draad rond gespannen had..

Zoals ik al vermeld heb, ik liep ook bewaking bij o.a. munitieopslagplaatsen bij het leger..dat zegt toch al genoeg over professionele bewaking..

De bende van nijvel is zo'n geval waarbij de toenmalige onmacht van justitie en polotie(zeer waarschijnlijk) verkeerdelijk werd vertaald in complottheorieën
In die tijd leefden we nog in lalaland met champetters..peace of cake..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 24 november 2010 om 21:42.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2010, 01:14   #163
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

En ?
Is het al geweten of die actie wat heeft opgeleverd ?
Is er een aanslag verijdeld geweest ?
Ik hoop het althans...

Op het terroriseren van een hele wijk na, talloze vernielingen, heeft het in deze contreien ( Antwerpse straat ) wel geteld één drugdealer en één illegaal opgeleverd.
Slachtofferhulp vanwege traumatische ervaringen omwille dat er om 5 uur ' s ochtends een bende gemaskerde idioten je voordeur intrappen en je onder constante bedreiging van een vuurwapen je binnenskamer houden... hoeft blijkbaar niet
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2010, 07:12   #164
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ja, die aanslagen van de CCC (intussen 25 jaar geleden en waarbij de enige slachtoffers vielen door toedoen van de rijkswacht) typeren "linksen". Helemaal.
De leden van de CCC waren overtuigde marxisten met een sterke theoretische achtergrond - zoals een marxist moet zijn. Niet het soort uitschot nu dat zich 'links' noemt omdat ze niet genoeg kunnen consumeren, en zich laat verneuken door allah en co.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2010, 07:19   #165
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
En ?
Is het al geweten of die actie wat heeft opgeleverd ?
Is er een aanslag verijdeld geweest ?
Ik hoop het althans...

Op het terroriseren van een hele wijk na, talloze vernielingen, heeft het in deze contreien ( Antwerpse straat ) wel geteld één drugdealer en één illegaal opgeleverd.
Slachtofferhulp vanwege traumatische ervaringen omwille dat er om 5 uur ' s ochtends een bende gemaskerde idioten je voordeur intrappen en je onder constante bedreiging van een vuurwapen je binnenskamer houden... hoeft blijkbaar niet
Ja..7 bevestigde arrestaties

Slachtofferhulp is niet nodig..niet voor mensen die hun dierbaren bereidwillig afstaan aan een Tjetjeens zelfmoordcommando..

Toch bedankt voor uw inspanningen om die arme weerloze allochtonen te beschermen tegen de reptielen van de pliesie..mijn advies :volg een zaak wat beter dan heb je minder nood aan linkiewinkie vooroordelen..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 25 november 2010 om 07:24.
Oud 25 november 2010, 08:24   #166
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

Het zoveelste voorbeeld dat niet alle vluchtelingen en allochtonen zo'n brave zieltjes zijn als linkse en katholieke mensen dat willen voorstellen.
Was ondanks een tijdje op het Vlaamse katholieke platteland, onvoorstelbaar hoe naief die mensen denken over 'vluchtelingen' en 'asielzoekers.'
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2010, 17:19   #167
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria Bekijk bericht
Het zoveelste voorbeeld dat niet alle vluchtelingen en allochtonen zo'n brave zieltjes zijn als linkse en katholieke mensen dat willen voorstellen.
Was ondanks een tijdje op het Vlaamse katholieke platteland, onvoorstelbaar hoe naief die mensen denken over 'vluchtelingen' en 'asielzoekers.'
Straf, ik hoor "linksen" dat nochtans nooit zeggen. Maar wellicht ken jij er meer dan ik.
Oud 25 november 2010, 18:18   #168
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Een ding staat vast: die mannen van Sharia4Belgium zijn niet de ongevaarlijke onnozelaars waarvoor velen (vooral linksen) ze willen afschilderen. Ze zijn wel degelijk georganiseerd en hebben een concreet doel voor ogen, bovendien krijgen ze bewijsbare steun van verboden terreurorganisaties als 'Islam4UK'. Onnozel zijn ze inderdaad wel, maar tegelijk ook slim en geslepen. Uiteraard plegen ze nu geen aanslagen in België, daarvoor is de tijd nog niet rijp en dan keert de publieke opinie zich tegen hem. Zij zullen eerder hopen (en waarschijnlijk ook verkrijgen gezien de demografische evoluties) dat, althans in stedelijke gebieden, de moslimbevolking de meerderheid krijgt tov de 'ongelovige honden' en dan zullen ze deze mensen wegpesten. Wanneer de tijd rijp is en de mogelijkheden zich aandienen, zal er ook grof geweld gebruikt worden.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2010, 18:21   #169
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Een ding staat vast: die mannen van Sharia4Belgium zijn niet de ongevaarlijke onnozelaars waarvoor velen (vooral linksen) ze willen afschilderen. Ze zijn wel degelijk georganiseerd en hebben een concreet doel voor ogen, bovendien krijgen ze bewijsbare steun van verboden terreurorganisaties als 'Islam4UK'. Onnozel zijn ze inderdaad wel, maar tegelijk ook slim en geslepen. Uiteraard plegen ze nu geen aanslagen in België, daarvoor is de tijd nog niet rijp en dan keert de publieke opinie zich tegen hem. Zij zullen eerder hopen (en waarschijnlijk ook verkrijgen gezien de demografische evoluties) dat, althans in stedelijke gebieden, de moslimbevolking de meerderheid krijgt tov de 'ongelovige honden' en dan zullen ze deze mensen wegpesten. Wanneer de tijd rijp is en de mogelijkheden zich aandienen, zal er ook grof geweld gebruikt worden.
Zoals ik al schreef bij de eerste verklaringen van Sharia4Belgium: je moet daar geen schrik voor hebben. Door hun gekweel zijn ze inmiddels al lang geïnfiltreerd door de staatveiligheid. Dat is ook de enige verklaring voor het oprollen van terroristen die nog geen concrete plannen hebben. Hoe luider zij hun boodschap verkondigen in de media, hoe geruster ik slaap.
Oud 25 november 2010, 18:49   #170
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals ik al schreef bij de eerste verklaringen van Sharia4Belgium: je moet daar geen schrik voor hebben. Door hun gekweel zijn ze inmiddels al lang geïnfiltreerd door de staatveiligheid. Dat is ook de enige verklaring voor het oprollen van terroristen die nog geen concrete plannen hebben. Hoe luider zij hun boodschap verkondigen in de media, hoe geruster ik slaap.
Mijn excuses, maar dat is toch enigzins naïef van je. Op die manier hoef je natuurlijk niets tegen dit probleem te ondernemen, want je gelooft niet dat er een bestaat. Als een hond (met dit woord heb ik hier geen anti-islamitische bijbedoelingen ) voortdurend blaft, bestaat toch ook de kans dat hij op gegeven moment wel eens zal bijten. Ook in de US geloofden velen in de jaren negentig niet in een aanslag op hun grondgebied, ondanks het feit dat Al Quaeda vanuit hun hollen boodschappen de wereld instuurden. Een tijdje later was het zover. Enig potentieel gevaar van deze tisten ontkennen is in wezen een vorm van negationisme.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2010, 18:52   #171
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Mijn excuses, maar dat is toch enigzins naïef van je. Op die manier hoef je natuurlijk niets tegen dit probleem te ondernemen, want je gelooft niet dat er een bestaat. Als een hond (met dit woord heb ik hier geen anti-islamitische bijbedoelingen ) voortdurend blaft, bestaat toch ook de kans dat hij op gegeven moment wel eens zal bijten. Ook in de US geloofden velen in de jaren negentig niet in een aanslag op hun grondgebied, ondanks het feit dat Al Quaeda vanuit hun hollen boodschappen de wereld instuurden. Een tijdje later was het zover. Enig potentieel gevaar van deze tisten ontkennen is in wezen een vorm van negationisme.
Maar dat doe ik dus niet. Doordat ze zo "luid" zijn is het echter gemakkelijk om hen in de gaten te houden, wat in dit geval dus ook gelukt is.
Oud 25 november 2010, 19:00   #172
Groentje-18

Standaard

Wat ik niet begrijp, is dat de autoriteiten zich haasten om in de pers te verklaren "het is geen actie tegen de Islam". :-/

Als er huiszoekingen gebeuren bij blanken, heb ik dat nog nooit iemand horen zeggen? Goed, die zijn tegenwoordig vaak atheïstisch. Maar in de onderzoeken m.b.t. misbruik tegen kinderen, heb ik ook niemand zich horen haasten om te zeggen dat het geen aanval tegen de Christenen is.

Moeten we ons tegenwoordig al gaan verontschuldigen omdat we schrik hebben voor lange tenen of processen? Als de autoriteiten dat al moeten doen, is het hééééééél ver gekomen en het tijd ons de vraag te stellen wie hier de macht heeft.
Oud 25 november 2010, 19:07   #173
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Wat ik niet begrijp, is dat de autoriteiten zich haasten om in de pers te verklaren "het is geen actie tegen de Islam". :-/

Als er huiszoekingen gebeuren bij blanken, heb ik dat nog nooit iemand horen zeggen? Goed, die zijn tegenwoordig vaak atheïstisch. Maar in de onderzoeken m.b.t. misbruik tegen kinderen, heb ik ook niemand zich horen haasten om te zeggen dat het geen aanval tegen de Christenen is.

Moeten we ons tegenwoordig al gaan verontschuldigen omdat we schrik hebben voor lange tenen of processen? Als de autoriteiten dat al moeten doen, is het hééééééél ver gekomen en het tijd ons de vraag te stellen wie hier de macht heeft.
Niet? Ik heb anders een boel mensen horen zeggen dat het aanval was tegen de kerk. Ook heb ik een open brief gelezen van een aantal CD&V'ers die schreven dat het seksueel misbruik binnen de kerk hun goede daden niet mag overschaduwen.
Oud 25 november 2010, 19:50   #174
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
1) Ik zeg nergens dat jij dat vindt. Sommige anderen hier lijken dat te vinden.

2) Terrorisme is vooral een quasi-onbestaand fenomeen. Ik ken twee mensen goed die op hetzelfde kruispunt gestorven zijn in een autoongeluk, 1 jaar achter elkaar, en men deed amper iets om de veiligheid van dat kruispunt te verbeteren. Da's pas relevant.
Je bent weer geband zie ik? Maar ik wil toch even moeite doen om te antwoorden:

1) Oké

2) Ik weet niet hoe anderen dat zien maar bewust dood en vernieling zaaien vind ik niet iets dat we oogluikend moeten toelaten.
Dat het bestaan daarvan door sommige mensen ontkend of gebagatelliseerd wordt (niet door jou, je hebt gelijk dat de prevalentie in België op dit moment klein is, godzijdank!!!!!!!!!) daar kan ik echt niet bij. Als ze het hier te weinig spannend vinden, of vinden dat we moeten wachten tot er doden zijn gevallen vooraleer we actie ondernemen, stel ik voor dat ze richting Bagdad vertrekken.
Oud 25 november 2010, 19:56   #175
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar dat doe ik dus niet. Doordat ze zo "luid" zijn is het echter gemakkelijk om hen in de gaten te houden, wat in dit geval dus ook gelukt is.
In de gaten houden is wel iets heel anders dan infiltreren..
Dat is wel nie zo simpel als gij presenteert...een externe inbrengen is zo goed als onmogelijk..
Oud 25 november 2010, 20:00   #176
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
In de gaten houden is wel iets heel anders dan infiltreren..
Dat is wel nie zo simpel als gij presenteert...een externe inbrengen is zo goed als onmogelijk..
Geloof me: als een terroristisch groepering wordt opgerold voor er effectief concrete plannen zijn, dan zijn ze geïnfiltreerd. Dat is ook niet zo moeilijk als de groepering in kwestie luidkeels op tv komt verkondigen dat zij tegen democratie en voor sharia zijn.
Oud 25 november 2010, 20:02   #177
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Schreef je dat ooit over Basken, Ieren, Corsicanen, italiaanse Tirolers? Over amerikaanse militias? Amerikaanse prolifers?
Hebben die mensen ooit de hele wereld geterroriseerd met onduidelijke doelwitten behalve dan zoveel mogelijk burgerslachtoffers en de wereld redden van haar onreinheid?
Oud 25 november 2010, 20:04   #178
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Niet? Ik heb anders een boel mensen horen zeggen dat het aanval was tegen de kerk. Ook heb ik een open brief gelezen van een aantal CD&V'ers die schreven dat het seksueel misbruik binnen de kerk hun goede daden niet mag overschaduwen.
Er stond:

De autoriteiten verontschuldigen zich omdat ze er zijn langsgegaan bij die groep, naar andere groepen heb ik dat nooit gehoord.
Oud 25 november 2010, 20:06   #179
Steve_M

Standaard

Citaat:
Er stond:

De autoriteiten verontschuldigen zich omdat ze er zijn langsgegaan bij die groep, naar andere groepen heb ik dat nooit gehoord.
Ik heb nergens gelezen dat de autoriteiten zich "verontschuldigen", dat maak jij ervan.
Oud 25 november 2010, 20:06   #180
Steve_M

Standaard

Citaat:
Hebben die mensen ooit de hele wereld geterroriseerd met onduidelijke doelwitten behalve dan zoveel mogelijk burgerslachtoffers en de wereld redden van haar onreinheid?
Vanwaar haal je dat?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be