![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#161 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Enkel Thalys en Eurostar kan ik wel pruimen voor de weekendjes Parijs en London |
|
|
|
|
|
|
#162 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Stiptheidscijfers van Thalys zijn nochtans dramatisch - maar euh, vermits dat een internationale trein is, wordt het met de mantel der liefde onder de mat geveegd?
Een bus die enkele minuten te laat is, geen haan die er naar kraait.
|
|
|
|
#163 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Voor wie woont in een stad die een goede verbinding heeft met hoofdstad Brussel en in Brussel werkt is de trein nog altijd het beste alternatief. In 1h10 minuten spoor ik toch van Brugge naar Brussel-Noord. Met de auto doe ik er toch 55 minuten langer over en zeker in volle ochtendspits.
|
|
|
#164 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
't zou geen rol mogen spelen wie waar woont.
een deftig openbaar vervoer vervoerd mensen van eender waar naar eender waar op eender welk moment van de dag. kunnen jullie ooit ophouden met dat constant tegen elkaar opzetten van mensen? Het enige objectieve feit dat in dit verhaal van belang is, is dat ons openbaar vervoer uitbesteed is aan mensen die er geen interesse in hebben en ook geen kaas van gegeten hebben en dat danken wij aan "onze" verkozenen.
|
|
|
#165 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is wel een zeer kortzichtige en onrealistisch overtuiging, vermits het volledig onhaalbaar is.
Voor busverkeer, meer nog voor tramverkeer, en zeker voor treinverkeer.
|
|
|
|
#166 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
|
|
|
|
#167 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik heb al meer vertragingen gehad met vliegtuigen dan met die twee (en ik gebruik ze alle drie nogal frequent) Laatst gewijzigd door Sfax : 21 oktober 2011 om 11:48. |
|
|
|
|
|
|
#168 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De NMBS een stiptheidscijfer (<6 min.) van 89%. Weinig nut dus om te stoefen over het één, en niet over het ander. Voor internationale treinverbindingen en vluchten, merk ik, aanvaarden mensen gemakkelijk vertragingen. Het blijft iets mysterieus: die kanaaltunnel of de luchtverkeersleiding. Wat glazuur op de landingsbaan? Logisch toch dat het vliegtuig vertraging heeft! De Lijnbus is 5 min. te laat? Tja, de schuld van de auto's! Het frappeert me altijd dat mensen niet dezelfde attitude hebben tegenover binnenlandse treinen. Bladjes op het spoor? Wat een incompetentie! Een trein in de file? Belachelijk! Vertraging omdat iemand zich voor de trein wierp? Ze zoeken altijd een excuus! Je hebt geen idee wat voor een belachelijke, kinderachtige shitload aan verwijten er elke dag weer aan het adres van de spoorwegen wordt gericht.
|
|
|
|
|
#169 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Dat het gros van de mensen minder problemen hebben met vertragingen op buitenlandse reizen is trouwens normaal. Het gros van de mensen doet dat 1 of 2 keer per jaar en dan bovendien nog om op verlof te gaan. Dat is wel iets anders dan er elke dag/met regelmaat van de klok mee geconfronteerd te worden. Als je wekelijks of meerdere keren per week met de Thalys/Eurostar/vliegtuig onderweg bent, dan zijn vertragingen net zo ergerlijk. Als ik weken heb waar ik hen en terug naar London moet, en dan by plane nog een stad of 2-3 moet aandoen, dan is vertraging of slechte aansluitingen ook het laatste dat ik wil. |
||
|
|
|
|
|
#170 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Het stiptheidscijfer van Thalys is dramatisch te noemen. Er rijden dan ook veel minder Thalys treinen en 80 % is niet echt iets om trots op te zijn.
|
|
|
#171 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als je zoveel mogelijk géén ongemakken wil tegenkomen: ga dan te voet, neem de fiets of de moto (voor snelwegen in beperktere mate). Voor de rest: mensen zouden eens héél wat minder mogen klagen. Ik neem elke dag de trein en buiten de occasionele 5-min vertragingen die wel al eens voorvalt is er enkel misschien één keer per maand een serieuzere vertraging. Twee keer heb ik eens urenlang vastgezeten: één keer door een bomalarm, een andere keer door een onweer (niet zo lang geleden). Soms rijd ik met een vriend mee naar huis via E19 of A12 - dat is wel wat anders, kan ik u vertellen.
|
|
|
|
|
#172 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Als ambtenaar werkzaam te Brussel-Noord neem ik dagelijks de IC trein naar Welkenraedt of de IC trein naar Tongeren. Meestal arriveer ik mooi op tijd in Brussel-Noord en Brugge. Als het vertraging is dan zijn het meestal vertragingen tussen de 5 en 15 minuten. Over het treinpersoneel heb ik geen klachten. Als je dagelijks de trein neemt beginnen die kaartjesknippers je ook de kennen. Een punt waar ik niet tevreden over ben dat zijn grote problemen die de spoorwegen treffen. Elke pendelaar krijgt er wel eens mee te maken, en dat zijn de dagen dat het volledig fout loopt bij de spoorwegen. Beschadigingen aan hun materieel, infrastructuur. Het ergste van al is dat het personeel op de trein haar uiterste best doet maar ze weten zelf van niks omdat ze nauwelijks informatie doorgespeeld krijgen.
|
|
|
#173 | |
|
Banneling
|
Citaat:
We hebben één van de best gestructureerde en functionerende vervoersmaatschappijen van Europa... ondanks het tekort aan personeel... |
|
|
|
|
|
|
#174 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Dat zeg ik nu ook weer niet. Maar al die reizigersverhalen die ik soms lees over de spoorwegen, ik stel me er soms vragen bij of die wel correct zijn.
“Every generation needs a new revolution.” Laatst gewijzigd door Frost : 21 oktober 2011 om 12:26. |
|
|
|
|
|
#175 |
|
Banneling
|
De 1 % elite gaat wel met de trein en zijn zeer tevreden:
http://www.youtube.com/watch?v=m-ImKoAJ6sg&NR=1 http://www.youtube.com/watch?v=V9pd2qoZOcM http://www.youtube.com/watch?v=dzYu6...feature=fvwrel http://www.youtube.com/watch?v=a9lzE...feature=relmfu http://www.youtube.com/watch?v=KaqLX...feature=relmfu http://www.youtube.com/watch?v=4WL-J...eature=related http://www.youtube.com/watch?v=fIfKJ...eature=related |
|
|
|
|
|
#176 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Ik spreek vertragingen trouwens niet goed, niet bij de NMBS en niet ergens anders (ook al snap ik wel dat ze niet altijd te vermijden zijn maar goeie communicatie is daarbij belangrijk). Ik gaf gewoon aan waarom mensen typisch wat meer toegeeflijk zijn voor internationale verbindingen. Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#177 |
|
Banneling
|
Citaat:
Gij cruist zeker lekker iedere dag naar uw kantoor in uw A8 ? |
|
|
|
|
|
#178 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik kan U garanderen dat het nog veel erger is dan wat je nu en dan eens te horen krijgt. Op de superdrukke lijn Antwerpen-Brussel rijdt al meer dan een maand een treinstel rond waarvan de deuren van de eerste wagon kapot zijn. Wordt niet eens gerepareerd!
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
|
|
|
|
#179 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Het is eerder het tegenovergestelde. Ondanks het overschot aan personeel draait het toch overal vierkant. (Of is het eerder dankzij het overschot aan personeel...)
|
|
|
#180 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Dus als je zo nodig ergens in een afgelegen gat moet gaan wonen dan heb je toch nog recht op door de overheid gefinancierde bus voor je deur?
Citaat:
|
|