![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
bekijk het VB-programma inzake justitie: nergens staat daarin dat het Vb de doodstraf wil invoeren. Ik heb daarover jaren geleden met FDW gesproken, en hij zei me dat z'n eigen standpunt anders is dan wat de partij daarover zegt. Uiteraard kan ik van dat gesprek niks bewijzen en is het dus louter m'n woord. U weet dat en zaagt daar dus op door, in de bedoeling van wat? Te willen stellen dat het VB wel pro doodstraf is? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zou uw ideologie dan wel centraal moeten zijn? Uw visie staat ook niet centraal in onze maatschappij. Kortom, wat u stelt, is gewoon een tweesnijdend zwaard. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Staat er in het programma soms dat het Vlaams Belang voor of tegen fietspaden is? De afwezigheid van een bepaald element houdt niet de richting in die u eraan wil geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik zeg helemaal niet dat die partij in handen is van mensen met een katholieke overtuiging. Ik zeg dat het VB officieel geen voorstander van de doodstraf is, itt FDW, en dat volgens zijn woorden dit standpunt vanuit katholieke hoek binnen de partij tegengehouden werd. Is het te moeilijk om dit te begrijpen beste Jan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Maar jongen toch, ik zeg net dat ik dat beweer op basis van dat gesprek met FDW over het onderwerp doodstraf!!! Lees jij eigenlijk wel wat ik schrijf? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() vergelijking gaat niet op hé.. het is nogal logisch dat je voor fietspaden bent, het is anders niet zo duidelijk of het Belang nu voor of tegen de doodstraf is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Man wat kan jij zagen en lullen zeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is geen expliciet partijstandpunt hierover. Alleen, is er ook een expliciet standpunt hierover bij de CD&V bijvoorbeeld?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En? Dat kan allemaal best waar zijn, maar de daarop volgende conclusie van u als zouden "die velen" (Wie dan wel? Ik vraag het u al meerdere malen, maar enig antwoord blijft uit...) erin slagen dat standpunt op te leggen, is niet geloofwaardig. Tenzij de partij natuurlijk gedomineerd wordt door die katholieke vleugel natuurlijk...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan moet u mij eens vertellen wie er in de partijraad "vanuit een katholieke overtuiging" denkt en hoe die groep schijnbaar zo'n macht heeft dat ze haar wil kan opleggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ten andere, toen belgië in 1996 officieel de doodstraf afschafte, stemde het VB als enige partij (tenzij FN'ers?) tegen. Niet omdat ze een pro doodstrafstandpunt innamen, maar omdat het regeringsvoorstel nog niet ver genoeg ging voor het VB. Volgens het VB moest de doodstraf ook in oorlogstijd worden afgeschaft. Een motivatie waarvan we allebei goed genoeg weten dat ze is ingegeven door wat ik hier aanhaalde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Banneling
|
![]() Maar dat weet ik niet, waarom wenst u per sé namen te horen? Nogmaals, ik kan dat niet bewijzen want het was een gesprek. Als u me niet wil geloven, dan zij het zo. Ik zeg enkel wat FDW mij gezegd heeft: het VB is niet pro doodstraf omdat dit standpunt werd tegegehouden door katholiek geïnspireerde mensen die de repressieperiode in hun achterhoofd hielden. En ik kan moeilijk geloven dat het 1 iemand is, die er binnen het VB in slaagt om FDW z'n "gedacht" tegen te houden. Het was geweten dat de katholiek Karel Dillen tegen was. Allé, katholiek, toch officieel in naam laten we maar zeggen, z'n levensstijl was net iets minder katholiek...
Laatst gewijzigd door -Jo- : 4 februari 2013 om 00:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk, ofwel bestaat die meerderheid wel en wordt de partij dus gecontroleerd door conservatief katholieken. Ofwel niet. Er zijn geen honderd mogelijkheden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En om nu terug te komen op het draadonderwerp: kwezeltje Colen was zowat het uithangbord van mensen met een katholieke overtuiging in het VB. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |