![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben geen moslim. Ik leef in een niet-moslim-land. Waarom zou ik rekening moeten houden met het feit dat er in het Midden-Oosten mensen van een bepaalde religie geen varkensvlees willen eten en hun vlees op een in mijn ogen bijzonder wrede wijze slachten?
Als ze dat wreed slachten in hun eigen land doen, vind ik het erg. Als ze geen varkensvlees mogen eten, vind ik dat jammer voor hen. Als ze mij hun halal-vlees en ander halal-voedsel willen opdringen, dan zeg ik : schaam u! U bent hier in een niet-moslim-land, pas u aan aan onze zeden en gewoonten. Dacht u misschien dat ik in Marokko in de soekh zou spek eisen als ik daar ooit zou winkelen? Dat ik ze in welk Arabisch land ook de wetten ga voorschrijven wat hun eten en drinken betreft? Nee toch! Maar zij moeten hetzelfde doen : zij hebben hier geen speciale eisen te stellen wat eten en drinken betreft. Binnenshuis doen ze en eten ze wat ze willen (behalve als dat betekent dat ze zelf hun eten binnenshuis slachten, natuurlijk) maar verder hebben ze zich aan de wetten van mijn land te houden. Begrijpt ù dat?!
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2: Wie proberen je dat op te dringen dan? de moslims? kallikles? Hoe dan? Gaan ze naar je huis toe om je te dwingen halal voedsel te eten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De kinderopvang „Het Beertje‟ van het OCMW krijgt een vraag om halal maaltijden te voorzien in de crèche. Op zich is de kinderopvang bereid in te gaan op deze vraag en is het praktisch het meest haalbaar als men alle maaltijden halal maakt. Maar enkele ouders hebben al aangegeven dat zij niet willen dat hun kinderen halal eten. Zij willen dat de maaltijden in de crèche de gebruikelijke maaltijden van thuis weerspiegelen. Kan/mag de coördinator van de kinderopvang van het OCMW ingaan op de vraag naar halal maaltijden in de crèche?http://www.vvsg.be/sociaal_beleid/Et...%20voeding.pdf Dus omdat kinderen van een bepaalde godsdienst bijzondere eisen stellen zouden alle kinderen moeten mee-eten op hun wijze omdat dat het meest haalbaar is. Een ander voorbeeldje uit Nederland : Kan een lagere school van groep 1 tot 8...de kleuters VERBIEDEN om vleeswaren (beleg) op brood mee te nemen naar school?http://www.goeievraag.be/vraag/maats...erbieden.69127 Hier uit Houthalen : Hoe dom, naïef en onwetend mensen kunnen zijn als de islam in beeld komt, mag nog maar eens blijken uit een verbijsterend geval van dhimmitude in het Belgisch-Limburgse Houthalen.http://kafirharby.blogspot.be/2010/0...rt-sharia.html Dus iedereen moet zich maar aanpassen, de meerderheid moet zich onderwerpen.
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus?
Wat is je punt nu, vrouwtje? Ik zeg dat ik halal vlees heb gehad van iemand die ik ken, en die halal slager of hij zelf had dat vlees heerljk gekruid. En nu kom jij ermee af dat dat wel el Hanout moet zijn. Hoe weet jij welke kruiden hij op dat vlees heeft gedaan? Ben jij paragnost? Laatst gewijzigd door Nietzsche : 29 augustus 2013 om 20:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Minister
|
![]() Wat doe jij denigrerend, haat jij vrouwen, of is dat gewoon je persoonlijkheid?
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als een moslim of een groep moslims aan een school vragen om een verbod van vlees op brood, dan moet de school maar kijken wat ze met die vraag gaan doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Minister
|
![]() Emo? Ik kan m'n tranen niet bedwingen
![]()
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat hier immers niet om dat éne stukje beleg, het gaat niet om die éne halal-hamburger. Het gaat om principes die aangetast worden, het gaat om het voortdurend aanvallen van onze tradities, het voortdurend stukjes afknabbelen van onze eeuwenlange bestaanswijze. Dit leidt er op den duur toe dat men gaat denken dat het allemaal geen kwaad kan, dat men de nuances uit het oog verliest en niet merkt hoe stukje bij beetje onze eigenheid vermindert en de eigenheid van een andere cultuur haar plaats inneemt. De andere cultuur waar we het hier over hebben, staat er om gekend dat vrouwen als tweederangsburgers worden beschouwd, dat niet-aanhangers van hun godsdienst als tweederangsburgers worden beschouwd, dat het niet opvolgen van hun voorschriften bijzonder wreed bestraft worden. Wilt u in een wereld leven met eersterangs- en tweederangsburgers? Wilt u in een wereld leven die niets meer gemeen heeft met de cultuur, de eigenheid van uw grootouders? Vindt u uw eigen tradities zo weinig de moeite waard dat u ze niet wilt verdedigen, dat het u geen barst kan schelen dat ze ten onder gaan? Vindt u de wijze waarop uw volk eeuwenlang, ja duizenden jaren lang zijn voedsel bereidde minder goed dan de wijze waarop dat andere volk het doet? Als wij voortdurend toegeven, als wij steeds maar zeggen : ach ja, wat maakt dat stukje vlees op het brood, wat maakt zo’n halal-hamburgertje nu uit, dan komt er een dag dat wij niet eens meer zullen beseffen dat er ooit vlees op het brood werd gelegd, dat er hier ooit met smaak varkensvlees werd gegeten, dat wij hier ooit radikaal tegen alle vormen van dierenmishandeling waren… En dat vrouwen gelijk waren aan mannen. En dat er geen dhimmies bestonden.
![]() |
![]() |
#174 |
Gouverneur
|
![]() Besluit; is dus niet zo.
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2: Ik ben niet nationalistisch. Dus dingen als "mijn volk" zijn mij volkomen vreemd. Ik voel mij net zo verbonden met een Nederlander als met een Turk. Wel is het van belang dat West-Europa zijn cultuur behoud. Daar komen immers de wetenschappelijke ontwikkelingen grotendeels vandaan. Al mag je China en Japan ook niet vergeten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() you must be joking! Over welke cultuur heb je het? toch niet die fascistische racistische "eigen volk heeft ook iets te zeggen" cultuur? Of bedoel je de cultuur waarmee ons onderwijs ooit bij de beste ter wereld was voordat de verrijking toesloeg? Of heb je het over de mentaliteit dat je zelf verantwoordelijk was voor je daden en niet de maatschappij?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als is dat laatste wel nogal met de voeten getreden. Vooral door eigen volk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kunt toch wel lezen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder , eigenlijk zou het moeten zijn: Zij halal wil eten of drinken , doe maar !! Zij die niet-halal eten of drinken , doe maar !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 30 augustus 2013 om 01:50. |
|
![]() |
![]() |