Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 september 2004, 12:35   #161
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
We maken gewoon van Blankenberge een Benidorm. En Brugge zal terug een echte havenstad worden en weer het Venetie van het Noorden worden.

Mooie tijden zullen weer aanbreken voor het zelfstandige Vlaanderen. De Vlaamse vloedgolf naar Vlaamse onafhankelijkheid stijgt en overspoelt Belgie.
HOEZEE

vergeet echter niet dat de golfstroom dreigt stil te vallen?
benidorm? een poolversie ervan misschien
Oud 10 september 2004, 12:56   #162
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
soit, het is idd nog allemaal ver van ons bed, vandaar wellicht dat les flamingants er liever geen rekening mee houden
Is het relevant voor Vlaams Nationalisten vandaag de dag? Omdat over 1000 jaar (50 generaties!) Vlaanderen overstroomt wil toch niet zeggen dat we het maar moeten opgeven en die 1000 jaar doorbrengen ondergedompeld in de miserie die de Waalse dictatuur ons bracht, brengt en brengen zal?

Omdat mijn

achterachterachterachterachterachterachterachter
-kleinkinderen gaan verzuipen wil dat toch niet zeggen dat mijn

achterachterachterachterachterachterachter
-kleinkinderen het niet goed mogen hebben?
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.

Laatst gewijzigd door Tzuvar Raemborr : 10 september 2004 om 12:57.
Tzuvar Raemborr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2004, 13:02   #163
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tzuvar Raemborr
Is het relevant voor Vlaams Nationalisten vandaag de dag? Omdat over 1000 jaar (50 generaties!) Vlaanderen overstroomt wil toch niet zeggen dat we het maar moeten opgeven en die 1000 jaar doorbrengen ondergedompeld in de miserie die de Waalse dictatuur ons bracht, brengt en brengen zal?

Omdat mijn

-kleinkinderen gaan verzuipen wil dat toch niet zeggen dat mijn

achterachterachterachterachterachterachter
-kleinkinderen het niet goed mogen hebben?
ik zeg niet dat het relevant is, enkel dat het ironisch is
Oud 10 september 2004, 13:04   #164
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HerrUU
Typische reactie... waarom verbaas je me nu niet?
Wat had je verwacht? Dat ik in paniek een boot zou gaan kopen en Greenpeace activist ging worden opdat Vlaanderen niet onder de zeespiegel zou verdwijnen?

De ene groene studie zegt nieuwe ijstijd, de andere groene studie zegt dat de poolkappen gaan smelten. Als je het dan eens aan gerenomeerde klimatologen gaat vragen, krijg je het antwoord dat de mens het klimaat amper beinvloedt, en dat het practisch niet meetbaar is tov de schommelingen veroorzaakt door natuurlijke fenomenen.

Maar ja, dat is waarschijnlijk niet spectaculair genoeg voor sommigen. Vooral niet voor de organizaties die teren op de milieuproblematiek. Stel u voor dat ze hun bestaansreden verliezen.
Oud 10 september 2004, 13:06   #165
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw
Het is de reactie van iemand die aan de zijlijn staat mee te kijken (heb ik een half jaar geleden al eens gezegd)
Ach natuurlijk, omdat ik niet in Vlaanderen woon, is mijn mening minder waard als de uwe. Maak misschien eens een lijstje van zulke non-argumenten, dan kunt ge gewoon copy-pasten als ge het forum bezoekt.
Oud 10 september 2004, 13:07   #166
james
Provinciaal Gedeputeerde

james's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, in holland brouwen ze ook bier...
u heeft er waarshijnlijk al veel van gedronken? van onze wijn dan...

You're only as old as the boys you feel
james is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2004, 13:09   #167
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
HOEZEE

vergeet echter niet dat de golfstroom dreigt stil te vallen?
benidorm? een poolversie ervan misschien
Hoezoo ? Wat is het nu ? Gaat het nu opwarmen of gaat het nu afkoelen ?
Gaat het water nu stijgen (bij opwarming) of gaat het dalen ? Wilt ge nu wel eens uw gedacht opmaken astemnblief
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2004, 13:15   #168
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik zeg niet dat het relevant is, enkel dat het ironisch is
1000 jaar geluk of miserie is het dus niet waard?
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2004, 13:22   #169
HerrUU
Gouverneur

HerrUU's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Wat had je verwacht? Dat ik in paniek een boot zou gaan kopen en Greenpeace activist ging worden opdat Vlaanderen niet onder de zeespiegel zou verdwijnen?

De ene groene studie zegt nieuwe ijstijd, de andere groene studie zegt dat de poolkappen gaan smelten. Als je het dan eens aan gerenomeerde klimatologen gaat vragen, krijg je het antwoord dat de mens het klimaat amper beinvloedt, en dat het practisch niet meetbaar is tov de schommelingen veroorzaakt door natuurlijke fenomenen.

Maar ja, dat is waarschijnlijk niet spectaculair genoeg voor sommigen. Vooral niet voor de organizaties die teren op de milieuproblematiek. Stel u voor dat ze hun bestaansreden verliezen.
TomB, die twee studies horen samen want de ene vermeld de gevolgen van de andere. Doe maar eens wat opzoekingswerk.
Oud 10 september 2004, 13:24   #170
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoezoo ? Wat is het nu ? Gaat het nu opwarmen of gaat het nu afkoelen ?
Gaat het water nu stijgen (bij opwarming) of gaat het dalen ? Wilt ge nu wel eens uw gedacht opmaken astemnblief
het klimaat zal idd opwarmen
MAAR, dit zal slecht marginaal zijn mbt wat mensen voelen op hun huid

mbt de golfstroom zal dit echter rampzalige gevolgen hebben! de golfstroom (simpel uitgelegd) brengt warm water uit zuid-amerika naar (o.a.) noord-europa
eens het koude noordelijke water bereikt zinkt het meteen, en stroomt het terug naar zuid-amerika via de oceaanbodem

ECHTER, als de noordelijke water opwarmen, blijft dat warme water gewoon liggen eens het noordelijk europa bereikt en stroomt het niet terug -> de stroom valt dus stil
het oosten van de VS en noordelijk europa zullen dus niet langer kunnen genieten van de opwarmende wateren van de golfstroom, met een forse afkoeling tot gevolg

denk bv eens aan engeland en denemarken: beiden liggen ongeveer op dezelfde breedtegraad als siberie, maar toch is het er merkelijk warmer
reden? de golfstroom
Oud 10 september 2004, 13:24   #171
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tzuvar Raemborr
1000 jaar geluk of miserie is het dus niet waard?
heb ik dat gezegd

IRONIE, it's not for everyone!
Oud 10 september 2004, 13:25   #172
HerrUU
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door james
u heeft er waarshijnlijk al veel van gedronken? van onze wijn dan...
Niet echt, is niet te zuipen, de hedendaagse hagelander. Mijn punt was enkel dat, hoewel er hier wijn verbouwd wordt, de kwaliteit ervan toch niet mag zeggen dat we hier met een gunstig klimaat daarvoor zitten. Het is echter bekend dat Napoleon ten tijde van zijn bezetting de wijngaarden hier heeft laten vernietigen vanwege de concurrentie met de franse wijn.
Oud 10 september 2004, 13:27   #173
HerrUU
Gouverneur

Standaard

Citaat:
het klimaat zal idd opwarmen
MAAR, dit zal slecht marginaal zijn mbt wat mensen voelen op hun huid

mbt de golfstroom zal dit echter rampzalige gevolgen hebben! de golfstroom (simpel uitgelegd) brengt warm water uit zuid-amerika naar (o.a.) noord-europa
eens het koude noordelijke water bereikt zinkt het meteen, en stroomt het terug naar zuid-amerika via de oceaanbodem

ECHTER, als de noordelijke water opwarmen, blijft dat warme water gewoon liggen eens het noordelijk europa bereikt en stroomt het niet terug -> de stroom valt dus stil
het oosten van de VS en noordelijk europa zullen dus niet langer kunnen genieten van de opwarmende wateren van de golfstroom, met een forse afkoeling tot gevolg

denk bv eens aan engeland en denemarken: beiden liggen ongeveer op dezelfde breedtegraad als siberie, maar toch is het er merkelijk warmer
reden? de golfstroom
Globaal heb je gelijk, echter de golfstroom valt niet stil maar verschuift zuidelijk. Hierdoor komen wij inderdaad in een siberisch klimaat terecht. Zie mijn vorige post hierover want ik heb geen zin om het allemaal weer te typen.
Oud 10 september 2004, 13:31   #174
Tegendradigaard

Standaard

Dus eens de golfstroom stilvalt zal het kouder worden en zal het water dus niet meer stijgen ? Dus dan is die studie al achterhaald nog voor het waarheid wordt.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 10 september 2004, 13:34   #175
Tegendradigaard

Standaard

Weet ge wat ik der allemaal van denk ? Dat ze der allemaal niets van weten en dat ze maar wat met hunnen natten vinger staan te voelen vanwaar de wind komt.

As en as en as, asse is verbrand wisten ze vroeger te zeggen ... en as ge den Asseweg bekeek in Borgerhout vroeger dan was da nog just ook.

Oud 10 september 2004, 13:34   #176
HerrUU
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dus eens de golfstroom stilvalt zal het kouder worden en zal het water dus niet meer stijgen ? Dus dan is die studie al achterhaald nog voor het waarheid wordt.
Tegendradigaard, ziehier een mogelijke versie zoals sommigen ze zien :

In een eerste periode gaat het opwarmen, dwz dat je in Brussel, Wallonie en dergelijke het eigenlijke "bangla desh" klimaat gaat kennen van hevige regens en overstromingen. Vlaanderen is dan immers al, zoals jij het stelt, verzopen. Dit wil ook zeggen dat zaken zoals malaria, cholera, tyfus en mogelijks ook het marburg virus jullie bevolking serieus zal uitdunnen. Niet alleen Vlaanderen verliest dus.

In een tweede periode (die best heel snel op de eerste kan volgen) gaat de golfstroom zich steeds verder zuidwaards verplaatsen door de verzoeting van de atlantische oceaan. Gevolg : een nieuwe ijstijd en dan kunnen jullie maar beter gewend worden aan het leven in een diepvriezer.

In een derde periode wordt de atlantische oceaan weer zouter (de ijskap op Europa en het noorden van het amerikaanse continent zorgt daar voor) waardoor het klimaat hier weer warmer wordt en de ijskappen terug inkrimpen.

Ik denk dus dat ALS dit staat te gebeuren, de in deze context pietlullige discussie over brussel en vlaanderen niet veel meer zal uitmaken evenals het feit dat je enkele meters hoger woont. Wat denk jij?
Oud 10 september 2004, 13:35   #177
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Globaal heb je gelijk, echter de golfstroom valt niet stil maar verschuift zuidelijk. Hierdoor komen wij inderdaad in een siberisch klimaat terecht. Zie mijn vorige post hierover want ik heb geen zin om het allemaal weer te typen.
zuidelijk? dat verbaast me enigszins aangezien het verschil tussen bovenlaag en onderlaag kleiner wordt naargelang men zuidelijker gaat (lijkt me toch)

kan je ff link posten?
Oud 10 september 2004, 13:37   #178
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
gij zijt ne slimmen he

dat water komt uit de noordpool en krijgt zijn temperatuur van ginder
als het daar iets opwarmt, zal de temperatuur van het water dat in noorwegen toekomt iets te warm zijn

maar een erg correcte opmerking!
Oud 10 september 2004, 13:42   #179
Tegendradigaard

Standaard

Neen ik snap er de ballen nie van. Waarom de aarde rond de zon draait ? waarom de golfstroom dit doet of dat ze dat zou doen ?
Wat ik wel weet is dat niemand het weet. We gissen alleen maar. Daar ben ik zeker van.

Oud 10 september 2004, 13:42   #180
HerrUU
Gouverneur

Standaard

Citaat:
zuidelijk? dat verbaast me enigszins aangezien het verschil tussen bovenlaag en onderlaag kleiner wordt naargelang men zuidelijker gaat (lijkt me toch)

kan je ff link posten?
Link wordt wat moeilijk maar komt uit een documentaire op National Geographic. Was trouwens heel interessant om de doemscenario's te zien die die mannen voor ogen hadden. Een van hen beweerde zelfs dat het geen evolutie zou zijn die 1000den jaren zou duren maar slechts enkele decennia. Ik weet niet of je de film "Day after Tomorrow" gezien hebt, maar iets minder hollywood en daar zou het op neerkomen... Vandaar mijn opmerking over de pietlulligheid van dan nog te discussieren over wallonie vs vlaanderen aangezien we dan toch allemaal ofwel al dood zijn van ziekte, stijfbevroren of gevlucht naar het zonnige afrika...

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be