![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hessen en Saarland zijn kleiner als Belgie zelfs als Vlaanderen ! Hoeveel deelstaten van Duitsland wil je nog ?
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 26 oktober 2014 om 22:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rij eens 165 wanneer aldaar file !! U bent voor hogere snelheden ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Limieten zijn 24h/24 h en 365 dagen per jaar geldig staat er dan altijd file op 100.000 km wegen van Belgie ? Waar ? En wie rijdt er 165 in de spits ? Waar ? Al van veiligheidsafstand gehoord ? Wat is dat cookie ?
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 26 oktober 2014 om 22:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iedereen aan 165 bij file , en probleem opgelost !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sure cookie, 165 meter veiligheidsafstand.
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah , u snapt het plaatje , 165km/h
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, jij snapt veiligheidsafstand niet. Spijtig.
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Snapt u nu waarom hoe sneller men rijdt , des te langer het remspoor ??
Ik kan zelfs geen afstand schatten als ik de auto zit , daar ik de voorligger niet zie overdag , en 's avonds merk ik enkel licht op , maar .... dan zijn we niet ver van de auto voor ons !! Of ik moet op geluid afgaan , wat ook misrekenend kan zijn !! En dus mag & zal ik nooit geen auto rijden , snap je ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 26 oktober 2014 om 23:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bedoel je de tram die 50 kmh rijdt in de bebouwde kom met al die spelende kinderen langs de weg ? LOL
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 26 oktober 2014 om 23:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar schrijf/schreef ik dat ??
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bedoelt remafstand, maar het gaat hier over snelheidslimieten. Je kronkelt alweer.
Hoe sneller men rijdt hoe meer veiligheidsafstand men houdt tot zijn voorligger, wat is jouw probleem nu weer juist ?
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bedoelt remafstand, maar het gaat hier over snelheidslimieten. Je kronkelt alweer.
Hoe sneller men rijdt hoe meer veiligheidsafstand men houdt tot zijn voorligger, wat is jouw probleem nu weer ?
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Trager rijden is aangenamer , niet zondagsrijden !!
Mijn leven is belangrijk , wat een ander over't zijn/hare denkt , moet zij/hij zelf weten , maar ik wil niet nog eens ongeval meemaken !!
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nordrhein-Westfalen:27 verkeersdoden per miljoen inwoners 2013, 34.100 km², 515 inwoners per km². Vmax algemeen: 50/100/130 aanbevolen Nederland: 34 verkeersdoden per miljoen inwoners 2013, 33.900 km², 495 inwoners per km². Vmax algemeen: 50/80/100/130 België ... : 65 verkeersdoden per miljoen inwoners 2013. 30.500 km², 364 inwoners per km². Vmax algemeen: 50/90(70)/120(90)/120.(wildgroei borden C43) Hessen : 35 verkeersdoden per miljoen inwoners 2013, 21.114 km², 289 inwoners per km². Vmax algemeen: 50/100/130 aanbevolen
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 27 oktober 2014 om 01:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.google.be/search?q=Aanpa...w=1598&bih=815 ... helaas heeft het niet geholpen zoals we zien aan de cijfers ![]() http://www.nieuwsblad.be/article/det...20614_00183936 Wat nu ? er zijn zeker nog respectievelijke borden 20-40-60 kmh voor 2015 ergens bij de bordenboer. LOL
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 27 oktober 2014 om 02:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Minister
|
![]() dubbel post
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein Laatst gewijzigd door AsGardSGO : 27 oktober 2014 om 05:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Laat ze maar met hun statistiekjes of "studies" aandraven om het tegendeel te "bewijzen", zolang er maar gekankerd kan worden erover zonder er iets aan te veranderen. Niet alleen van de overheid of uitvoerende instanties uit; maar ook en vooral uit puur menselijk aspect. Zeg het nogmaals: zij die het hardste klagen zijn vaak zij die het meeste de kantjes eraf lopen of de dingen of realiteit in hun voordeel willen verwringen.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein Laatst gewijzigd door AsGardSGO : 27 oktober 2014 om 05:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Reken maar dat er ook mensen die met een goedkoop merk auto rijden verstandig genoeg zijn om de onoverdachte éénzijdigheid van het belgisch verkeersbeleid in te zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(ik heb sterke twijfel of Johan wel regelmatig rijdt met een auto) 1. Op gewone wegen met tegenverkeer en waar veel meer conflictgevaar is: eveneens onveilige wegrand (bomen, palen, andere obstakels) die eventuele ongevalgevolgen zeer sterk kunnen verzwaren: - er wordt soms zeer dicht opgereden of het bumperkleven (wordt hier niet gehandhaafd). - als de kans bestaat wordt je (soms met veel risico, onvoldoende zicht) ingehaald, soms wordt je door meerdere voertuigen achtereen ingehaald op rechte stukken, dit gebeurt natuurlijk uit beide richtingen, onverwachte tegenliggers van hetzelfde soort genoeg dus. - bij het inhalen is er extra conflictgevaar als er ene uit de rij uitbreekt en niet oplet dat hijzelf al ingehaald wordt, iemand die al aan de ~ maxV rijdt kan tenslotte niet ingehaald worden "denken" sommige Jan Modalen. - enz... of quasi alle conflictgevaren opgesomd in #Artikel 16, ook de ingehaalde kan plots versnellen ("hela gij nie hé"), er kan een voertuig de weg oprijden uit een onooglijke zijweg en plots een onvoorziene tegenligger worden enz... # http://wegcode.be/wetteksten/secties...code/174-art16 # dit leidt uiteraard naar hogere snelheidverschillen en onhomogeen verkeer, wat bij een limiet volgens Art 11 of 90 kmh veel minder zal gebeuren ondanks de verkeersstroom gemiddelde navenant wat sneller rijd (bij free flow) maar daar is helemaal niets mis mee integendeel, V85 draagvlak heeft zich terecht bewezen, niet alleen in theorie 2. Op eenrichtingswegen soort 2+2 (zonder)| en met middenberm: -(50) | 70 kmh is hier soms zeer absurd en leidt tot zeer grote snelheidsverschillen, want pakweg 30 % wil zich aan de snelheid houden (diepe angst voor kleinste boetes, en rijdt zelf nipt onder de limiet op te voorijlende teller of ~ 65 kmh), 40% anderen rijden tot nipt over de flitslimiet (de 50 €-boeterijders, dus 80-85 kmh) maar loeren toch naar struikrovers, tenslotte 30 % rijdt meestal nog veel sneller als de limiet ~ 100 kmh en meer- ze willen tenslotte de inhaalregels correct opvolgen en de inhaalrijstrook navenant gebruiken om enkele vrachtwagens en personenwagens vlot in te halen. - de hogere conflictgevaren door bvb dodehoeksituaties, slecht spiegelen, niet pinken enz, meer prutsen in de auto omdat men denkt aan 70 kmh op zulke brede wegen dat te kunnen doen... # idem, een V85 van 90 100 en zelfs 120 kmh zoals het in Artikel 11 staat is duidelijk de veiligere limiet waar minder conflicttoestanden en minder snelheidsverschillen zullen zijn ondanks en ook omdat de vrachtwagens op zulke 2+2 wegen tot 90 kmh mogen rijden. 3. - 120 kmh op autowegen-snelwegen: - het dikwijls bumperplakkende in treintjes rijdende conflictverkeer is algemeen gekend op relatief drukke snelwegen en autowegen als men zich op de rijstroken aan de 120 kmh houdt. Bijna elke personenwagen wil die limiet rijden of nipt erover (incl 8 kmh marge) kmh tellers verschillen, weer of geen weer, drukte of minder drukte. Er is quasi geen marge meer om wat te varieren in snelheid naar boven en beneden er wordt véél te traag ingehaald met veel dodehoekoponthoud tot gevolg, gsmen en surfen en wie weet wat is de normaalste zaak bij 120 kmh-snelheidmeter. - tja door de ongeziene laksheid veiligheidsafstanden te respecteren (er is geen degelijke wet) is dit een van de grootste ongevaloorzaken op onze snelwegen. In het buitenland (D toch) zit veiligheidsafstand er bij de meeste echt ingebakken want ze mogen tenslotte ook legaal veel sneller rijden als aanbevolen 130 kmh, boetes op te weinig veiligheidsafstand zijn in de regel ook hoger als het overschrijden van een eventuele snelheidslimiet. Menige Belg die regelmatig de autobahn neemt en pendelt tussen D en BE kunnen hier zeker serieuze verhalen over vertellen, de Belg met autobahnervaring zal natuurlijk zijn veiligheidafstand in BE ook respecteren op zijn voorligger, helaas wordt er dan binnen de kortste keren onmiddellijk aan zijn koffer geplakt want Jan Modaal 120 kmh rijder meent dat je moet aansluiten bij je voorligger doe je dat niet zal hij je wel even naar de kant duwen...
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 27 oktober 2014 om 12:09. |
|
![]() |
![]() |