Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Ben jij solidair met de zone die dreigt afgeschakeld te worden?
Zeer zeker: ik zal mijn uiterste best doen 9 18,37%
Bwa, ik zal wel ietske doen 1 2,04%
Just geen kloten. Integendeel. 39 79,59%
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2014, 08:12   #161
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Die nuance was aan Turtelboom niet besteed: gelieve u tussen 17u en 22u noch te wassen noch te voeden!
En liefst ook niet erna en masse dat wel te doen.

We kunnen misschien de straat aflopen en afspreken hoe we per groepje na tienen de broodnodige verbruiken zullen plegen.
Best Turtelboom nog eens raadplegen hoe ze dat precies in zijn werk ziet gaan.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20141023_01337180

Als ge cijfers vermeldt, zorg dan aub dat ze juist zijn.
't Is tot 20 u 's avonds; dat is een heel maatschappelijk verschil dan 22 u, oelewapper.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2014, 08:19   #162
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Ik heb mijn 600watt verlichting vervangen door 120watt
Deze is een briljant idee , allemaal lampen van max 40 watt. voor alles en overal , tot dat het probleem is opgelost.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2014, 08:52   #163
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thefishdoesntthink Bekijk bericht
Ik kijk eigenlijk uit naar die blackouts. Kunnen we allemaal bij kaarslicht of buiten met de buren keuvelen.
eindelijk een uitspraak naar mijn hart.
Nu nog iedere IS-hater er zover toe krijgen om daar ook effectief te gaan vechten.
Wat zijn we toch een bende lamme decadente westerlingen met onze ondoordachte uitspraken (het liefst op internet) maar weinig daden. geen wonder dat de Islam successen heeft.

Als illegalen het zouden moeten voelen om een verandering te stand te brengen, dan hoop ik ten stelligste dat we allen massaal veel blackouts gaan voelen.

Wie zijn zoon gaarne ziet, spaart de roede niet!
Hoe onvlaams kun je zijn om dit niet meer in te zien. En dan richt ik mij het liefst tot de zogezegde "rechtsen" op het forum: hoe hard kunnen jullie voor jezelf zijn?

Omarm de blackouts en bewijs jezelf eens.
"Men of the west" (lord of the rings): op dat moment ben ik spontaan in de lach geschoten.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 3 november 2014 om 08:57.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2014, 16:50   #164
elsina
Provinciaal Gedeputeerde

elsina's schermafbeelding

Standaard

Ze vinden het precies nog leuk en zijn er nog fier op ook, bij de voorstelling van de site offon.be

elsina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2014, 16:55   #165
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elsina Bekijk bericht
Ze vinden het precies nog leuk en zijn er nog fier op ook, bij de voorstelling van de site offon.be

Belachelijke site.

Dat ze zich eens bezig houden met de oplossingen die voor de hand liggen.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2014, 16:57   #166
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Geen enkel van die tips op die site is nieuw voor mij...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2014, 16:59   #167
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Ik zit niet in afschakelingsgebied, dus ik ga zoveel mogelijk verbruiken. Als ik mijn steentje kan bijdragen tot een black out zal ik het niet laten en dat ik er zelf geen last van ga hebben is mooi meegenomen. Het is jammer voor mensen die niet op de traditionelen stemmen, maar al de rest kan de hoogste boom in. Wie niet horen wil moeten voelen en het zal hen misschien eens laten nadenken vooraleer ze weer eens het bolletje van Johan en consoorten beginnen aan te kruisen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2014, 17:00   #168
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb mijn 600watt verlichting vervangen door 120watt
Ik heb ook weinig watt aan verlichting. Ik denk van ook een inspanning te doen en mijn wattage gevoelig te verhogen in de wintermaanden.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 3 november 2014, 17:11   #169
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik zit niet in afschakelingsgebied, dus ik ga zoveel mogelijk verbruiken. Als ik mijn steentje kan bijdragen tot een black out zal ik het niet laten en dat ik er zelf geen last van ga hebben is mooi meegenomen. Het is jammer voor mensen die niet op de traditionelen stemmen, maar al de rest kan de hoogste boom in. Wie niet horen wil moeten voelen en het zal hen misschien eens laten nadenken vooraleer ze weer eens het bolletje van Johan en consoorten beginnen aan te kruisen.
Voor wie heb jij gestemd ?

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2014, 11:33   #170
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Voor wie heb jij gestemd ?
U beseft ook wel dat ik niet antwoord op uw zoveelste belachelijke retorische vraag. Zeg nu maar gewoon wat je te zeggen hebt. Verder moest men 10 jaar geleden al begonnen zijn met het bouwen van een kerncentrale. In de huidige optiek is het misschien ook wel opportuun om Johan Vandelanotte en Guy Verhofstadt te berechten voor collaboratie met Frankrijk.

Laatst gewijzigd door fox : 4 november 2014 om 11:35.
Oud 4 november 2014, 11:45   #171
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Spijtig dat elke serieuze ingreep tot meer verbruik ook een hoger factuur veroorzaakt.

Maar ik vind er wel iets op.
Oud 4 november 2014, 12:54   #172
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
U beseft ook wel dat ik niet antwoord op uw zoveelste belachelijke retorische vraag. Zeg nu maar gewoon wat je te zeggen hebt. Verder moest men 10 jaar geleden al begonnen zijn met het bouwen van een kerncentrale. In de huidige optiek is het misschien ook wel opportuun om Johan Vandelanotte en Guy Verhofstadt te berechten voor collaboratie met Frankrijk.
De vraag is helemaal niet retorisch. Op wie heb jij gestemd ?

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2014, 11:06   #173
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Ik ga niet extra verbruiken, echter ga ik ook niet minder verbruiken.
Oud 26 november 2014, 13:26   #174
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Dat ziet er niet goed uit

ai ai ...

We kunnen in de vroege herfstperiode al maar 66 procent van de nodige elektriciteit zelf produceren ...

titel: Risico op stroomtekort deze winter is reëel
http://www.gva.be/cnt/dmf20141126_01...inter-is-reeel

Citaat:
In september werd 2.076 GWh aan elektriciteit netto ingevoerd, een recordniveau. Dat blijkt uit cijfers van Synergrid, de federatie van netbeheerders van elektriciteit en aardgas. Een derde (32,9 procent) van het Belgisch stroomverbruik kwam in september uit het buitenland.

Het recordniveau is het gevolg van de onbeschikbaarheid van de kernreactoren Doel 3 en 4 en Tihange 2.

Concreet bedroeg het netto-invoersaldo (invoer min uitvoer) in september 2.076 GWh. Omgerekend betekent dit dat 2.883 MW vermogen per uur werd ingevoerd. Daarmee werd in september 82 procent van de 3.500 MW totale invoercapaciteit van ons land benut. “Deze cijfers tonen aan dat het risico op stroomtekorten deze winter reëel is”, aldus Isabelle Borremans van Synergrid.
Het totale stroomverbruik in België bedroeg in september 6.319 GWh, ongeveer even veel als vorig jaar. Het verbruik van de grote industriële klanten steeg 1,1 procent. Het verbruik van de gezinnen en kmo's bleef op hetzelfde niveau als vorig jaar.
Het aardgasverbruik steeg in september 6,2 pct. Die stijging is het gevolg van het meerverbruik (+47,3 pct) voor de opwekking van stroom in de gascentrales als gevolg van de onbeschikbaarheid van de drie reactoren. Bij de grote industriële klanten was er in september een daling met 7,6 pct tegenover vorig jaar, bij de gezinnen en kmo's bedroeg die daling 12,9 pct.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2014, 13:55   #175
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

De belgian pathway...
- 20% personen kilometers transport en meer fietsen en wandelen
transport van goederen, dus onze logistieke functie max 10% laten groeien ipv 60%, en uiteraard meer met de trein en 55% minder privé initiatief met de vrachtwagen
- compakter en kleiner wonen, temperatuur laten zakken naar 16°,

http://climactv2.voxteneo.net/pathwa...1004/emissions

samen met daken vollegen met PV's, windmolens bouwen, biogas importeren, netwerk goed koppelen met buitenland, en alle huizen deftig isoleren,
komen we uit op -55% energieverbruik ...

Laatst gewijzigd door brother paul : 26 november 2014 om 13:55.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2014, 14:11   #176
Thomas-
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
ai ai ...

We kunnen in de vroege herfstperiode al maar 66 procent van de nodige elektriciteit zelf produceren ...

titel: Risico op stroomtekort deze winter is reëel
http://www.gva.be/cnt/dmf20141126_01...inter-is-reeel
Ik weet niet goed hoe ik deze cijfers moet interpreteren. Men zegt dat 3500MW de maximum is maar volgens Elia importeren we op dit moment 852MW uit Frankrijk en 2659MW uit Nederland, in totaal dus 3511MW.

http://www.elia.be/nl/grid-data/inte...tromen-grenzen

Volgens de Off/On site zijn er deze week geen problemen te verwachten.
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2014, 14:25   #177
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De belgian pathway...
- 20% personen kilometers transport en meer fietsen en wandelen
transport van goederen, dus onze logistieke functie max 10% laten groeien ipv 60%, en uiteraard meer met de trein en 55% minder privé initiatief met de vrachtwagen

http://climactv2.voxteneo.net/pathwa...1004/emissions

samen met daken vollegen met PV's, windmolens bouwen, biogas importeren, netwerk goed koppelen met buitenland, en alle huizen deftig isoleren,
komen we uit op -55% energieverbruik ...
16°

In de zomer misschien?
Oud 26 november 2014, 15:08   #178
InReform
Vreemdeling

Standaard

Wat een gezever is die afschakeling toch. Belgistaanse toestanden.

Er zal wel meer achter zitten. Beetje druk van de energiesector, even hun macht en spierballen tonen...
InReform is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2014, 15:15   #179
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
16°

In de zomer misschien?

Nee Mambo, het plan wathelet vindt dat we onze huizen moeten isoleren en verwarmen naar max 16°
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2014, 15:24   #180
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goe zot gij. Ik woon graag ruim. Verder heb ik het ook graag lekker warm. Vandaar dat de gevraagde temperatuur in het hele huis dag en nacht op 22 graden staat.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be