![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Moslima met hoofddoek | |||
zeker doen, versterkt imago van multiculturaliteit |
![]() ![]() ![]() |
6 | 15,00% |
doen maar eisen dat ze haar muts afdoet als ze in contact komt met burgers |
![]() ![]() ![]() |
9 | 22,50% |
niet doen zoals al mijn colelga's je gaat failliet gaan eraan |
![]() ![]() ![]() |
25 | 62,50% |
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door reservespeler : 30 november 2014 om 17:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als jij echter op twee meter van mij zit op kantoor en je komt morgen toe met een houten kruis rond je nek kan ik niet anders dan daar de hele dag op zitten kijken. En dan ontstaat een situatie waarbij enkel verlies is : ofwel verbijt ik mijn ergernis, ofwel ga ik ze uiten, ofwel ontstaat er ruzie, ofwel moet de hiërarchie optreden, ofwel... enz enz. Als de werkgever via het arbeidsreglement de werknemers opdraagt om neutraal te handelen en zich te onthouden van politieke en religieuze thema's in hun gesprekken, handelingen en kledij is heel dat probleem aan de bron vermeden. Ik hoef op het werk niet mijn atheisme uit te dragen noch in woorden noch via het dragen van bv een symbool. Idem dito met religie in al zijn vormen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Minister-President
|
![]() Enkel OP VOORHAND vastleggen dat er verder geen toegevingen gebeuren. Bij mijn dochter kwam iemand zonder hoofddoek solliciteren en werd aangenomen. Na een tijdje kwam ze met hoofddoek, later vroeg ze vrij om te bidden en nadien ook een gebedsruimte.......
Voor mij zijn ze gelijkwaardig met de nadruk op gelijk, dus geen toegevingen of uitzonderingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Banneling
|
![]() [quote=Pandareus;7431739]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die neutraliteit is één van de gedragsregels die een werkgever kan en mag voorschrijven als hij/zij denkt dat dit de beste manier is om het werk te organiseren. Die afweging komt enkel de werkgever toe, en niet aan jouw hoogst persoonlijke mening of dit waarde heeft of niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit heeft NIETS te zien met de discussie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Gouverneur
|
![]() Ik kan me wel voorstellen dat een werkgever eerder voor een moslima met hoofddoek kiest die zeer bekwaam blijkt, dan voor iemand zonder hoofddoek maar die incompetent blijkt. De hoofddoek is niet doorslaggevend, wel de competentie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Minister-President
|
![]() Ik kan me voorstellen dat een werkgever voor iemand zonder hoofddoek kiest die bekwaam is dan iemand met hoofddoek die onbekwaam is, de hoofddoek is inderdaad niet doorslaggevend.
Laatst gewijzigd door alberto : 30 november 2014 om 18:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die vraag stelt dan ook niemand. Wel of je een competente moslima zult aanvaarden die haar hoofddoek niet wil afzetten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Gouverneur
|
![]() Een werkgever die overtuigd is door de vaardigheden van een moslima, zal het hem verder worst wezen of deze al dan niet een hoofddoek wil dragen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan vraag je naar de andere bediening he
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Gouverneur
|
![]() Een klant gaat voor een kwalitatief product aan een goede prijs, wie dat product aanbiedt zal hem worst wezen.
Laatst gewijzigd door Tomas : 30 november 2014 om 18:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu ze heeft mutsen in verschillende kleuren. Als de rest in minirokje komt kan zij blijven haar kleedjes en broekje dragen, ze zal pompaf zijn
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En in dit geval is de grens tussen religie en ideologie flinterdun . De verplichting tot hoofddoek staat (van horen zeggen) niet in de koran . Ze staat enkel in hadith van extremistische groepen , waardoor juffrouw blijk geeft van een ideologie . Als ze een moslima is die om ideologische redenen een hoofddoek draagt , dan zal ze die zeker verplichten aan haar kinderen en nichtjes . Die groepen van extreme moslims willen zelfs niet dat een vrouw buitenhuis werkt . Hoofddoekdraagster = extreme moslim = huisvrouw en broedmachine . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net om dergelijke toestanden te vermijden : arbeidsreglement de neutraliteit laten voorschrijven. De moslima weet dat dan op moment van onderhandeling en kan -uiteraard- beslissen om niet in dienst te treden. Ofwel doet ze zoals bv de tientallen moslima's die in het katholieke ziekenhuis van Ronse werken : die doen hun doek uit van zodra ze voorbij de deur zijn op vraag van de werkgever en doen hem terug aan als ze naar huis gaan. Nog nooit discussie over geweest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist niet. Ik daag daarom mensen uit op concrete elementen af te komen. Alleen zijn die er nog steeds niet gekomen. Wel veel zelfbeklag als zouden we worden "geprovoceerd" door zo'n hoofddoek. Ik roep juist op om zelfzeker met zulke zaken om te gaan en als westerse christen bijvoorbeeld ons duidelijk op het voorplan te plaatsen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |