![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Banneling
|
![]() Omdat de fossielen van die soorten de eersten zijn die anatomisch bepaalde eigenschappen of (rudimentaire) kenmerken hebben die men blijvend ziet in die bepaalde evolutionaire tak, zoals het hebben van een baarmoeder bvb. bij de eiomaia.
Laatst gewijzigd door parcifal : 29 december 2014 om 18:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Banneling
|
![]() Toont dat eens op foto alhier. En hoe worden bacteriën complexe cellen?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Neem abonnementen op Nature en Science en ScienceMagazine en je kan de hele literatuur doorlezen en alle bronnen checken. Ik heb daar ook geen abonnementen op, kan het dus niet copy/pasten. (prijs uzelf gelukkig). Maar foto's en inkleurplaatjes zoals in een kinderboek ga je daar helaas niet vinden. Als dat voor jou betekent dat de wetenschap het "nog niet weet of verbergt" dan is dat jouw probleem. Jij bent niet de maat aller dingen. http://www.sciencemag.org/content/339/6120/662 Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Gerichte vragen aan parcifal zijn aan parcifal niet besteedt, duidelijke vluchtweg of iets anders trekt parcifal als een kat in het nauw !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ontken toch nergens evolutie? En waarom word je telkens persoonlijk , ik doe toch niet moeilijk? Ge zijt gewoon ne koppige ezel. Ik vernoem de tiktaalik en eomaia. De theorie verwijst naar die namen als grote spelers in de evolutie en het ontstaan van het gros in de diversiteit. Het gaat niet over mijn maat, het gaat over hoe ze de Tiktaalik en Eomaia afkaderen en in geen enkele logische maat past op onze stamboom. Laatst gewijzigd door Peche : 29 december 2014 om 19:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe ontstonden de eukaryotische cellen? Oftewel de overgang van een cel zonder kern tot een met een kern. Alle complexe leven op aarde gaat uit van dit soort van cellen.
Blijkbaar gaat het hier niet om 1 gebeurtenis, maar om iets dat zich verschillende malen voordeed in de geschiedenis. Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 29 december 2014 om 19:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dat zo? Lijkt me van niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De wetenschap is groot. Ge hebt in de wetenschap ook een groepje conservatieve zakken die een handjevol (de elite) dienen. En ook zij gaan nu en dan eens zweven of meer betekenis geven aan observaties. Wanneer mensen daar in meelopen, moeten ze dat toch op zijn minst in kort in eigen woorden kunnen verwoorden? Er zijn zelfs fantasten die zeggen dat kieuwen uit kunnen evolueren tot vleugels van een insect... Onderzoek is waar te vinden? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
waar zit de consistentie dan juist? ik schat dat er een gap van zowat 1 miljard jaar en miljoenen tussenstappen zittten tussen die 2 vragen, maar dat zijn details voor mijnheer Peche natuurlijk. man toch. ![]() Citaat:
je vragen staan afdoende beschreven in de literatuur, je kan dat opzoeken, napluizen, naar musea gaan zoals ik je al meer dan een jaar geleden heb aanbevolen. moeite doen dus om iets te leren. maar je doet WEL moeilijk : je wil het op een zilveren schaaltje aangereikt krijgen, je wil een foto of beter nog, een video, van alle transities tot en met de eerste cel en dan ook graag nog van de oorsprong van de eerste cel. Dit is geen service club, jongen, doe zelf een inspanning en nog een en nog een of neem de totem "moeilijke ezel" aan en join the club. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Banneling
|
![]() Ik ben de namen kwijt.
Maar in de theorie zag je een tijdlijn van hoe de ene later op de tijdlijn springt met geheel andere uiterlijke eigenschappen. Ik had zo eens de mens achteruit gedraaid, ge moet dat ook eens doen anders? ![]() Ge komt wel op grote gaten plots terecht. Ik heb zoiets van: Ik kan begrijpen hoe wij ooit de homo erectus waren en uiterlijk veranderde door beter voedsel, bescherming tegen het klimaat etc... Maar de gemeenschappelijke voorouder met de apen is niet gevonden, basta. En als je vanaf daar terugdraait wordt het alleen maar gekker. Dat het knaagdiertje niet meteen een aap werd volgens de theorie weet ik ook wel, daar zitten paar andere (nog niet gevonden) soorten tussen. Maar volgens mij speelde er meer af dan ze ons willen wijsmaken. En zo is het altijd geweest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Moeilijk he? ![]() Citaat:
![]() Dus ge hebt geen antwoorden, ge kunt enkel de lege lucht dat zwart op wit af kopiëren zonder er verder iets constructief of inhoudsvol over te brengen? Ik denk de inspanningen gedaan te hebben, en geplaatst te hebben wat ik plaatsen wil. Ziet ge mij iets opdringen aan een ander? Of hardnekkig mijn mening opdringen? Ik vraag hier maar simpel de antwoorden, die in musea plakken volgens jou? Haaa! Zet die plaat es af, ze blijft hangen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U wil dat ik dat kort stukje gepopulariseerde wetenschap ook nog eens samenvat? Vertaal wat in bold staat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Jamaar, Parcifal...er is geweten dat er mogelijk geen miljoenen jaren voor nodig geweest zijn om een grondig nagedachte evolutie te scheppen die er plotseling was en ook eens verdween ! Ik herken wel de mate waarin de wetenschapper door autopsie opvallende gelijkenissen vinden in de bouw van het skelet en de organen van elk levend dier, inclusief mens..maar ze maken daar geen scheiding in tussen wat een echt dier is en wat een mensvorm is wat niet kan gelijken op een dier ! Het enigste wat men heeft gedaan is de opvallende vergelijkende studie linken aan een diersoort terwijl de mens een echt aparte soort blijkt te zijn, "ik bedoel, waarom zou god de mens niet tot het kers op de taart van zijn werk genoemd worden ?" Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 29 december 2014 om 20:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Moet je eens kijken hoe men in de wetenschappelijke hiërarchie van instituten omgaat met mensen die een ander "belief" dan de evolutietheorie aanhangen. Mirror mirror on the wall, I'mma revert it all Laatst gewijzigd door Peche : 29 december 2014 om 20:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Evolutie is niet rechtlijnig. Kijk naar de 'uitvinding' van de ogen of van het vliegen. kenmerken die een tijd bestaan, verdwijnen en dan terug 'ontdekt' worden. Meerdere malen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U vroeg toch naar de overgang van bacteriën naar complexe cellen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In hoeveel perspectieven heeft u de vlieg al bekeken? |
|
![]() |
![]() |