![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Welke redenen die de grondslag vormden van de scheiding in 1830 zijn nu nog relevant ....? Citaat:
De Vlaamse Beweging vindt immers haar oorsprong bij de taalminnaars die opkwamen tegen de achteruitstelling van het Nederlands n�* de tweede scheiding der Nederlanden. Meer nog zelfs, Brussel zou nooit verfranst zijn geworden had het VKN blijven bestaan. Dat laatste volstaat voor mij reeds ruimschoots om de herenigingsgedachte genegen te zijn. Ik beken zelfs: Vlaamse onafhankelijkheid irriteert me zelfs. ![]() Citaat:
Maar goed, het ging hier om de naamgevingsvraag en niet een pro of kontra.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 3 april 2015 om 23:10. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Banneling
|
![]() Shadowland.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad.
Maar waarom herhaalt u mijn woorden ? Uit mijn post nr 157 hierboven: Ik beken zelfs: die strekking in de Vlaamse Beweging irriteert me zelfs. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Schepen
|
![]() Verenigde Nederlanden vind ik wel een mooie naam.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb begrepen dat de NVU zich nu ook richt op Vlaanderen. Nu is dat niet mijn favoriete partij, dus ik vraag mij af of dit niet uitgebreid kan worden met andere partijen uit het politieke spectrum,die zich aan weerszijden van de grens zich als één partij presenteren als voorstander van een samengaan.
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 4 april 2015 om 23:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ---
Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 4 april 2015 om 23:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat mij ook opvalt is dat de PVV verbonden is met het VB, maar dat het VB zich altijd cryptisch uitlaat over hereniging. Ze zijn zich bewust dat dit een splijtzwam is binnen hun eigen club
Dus waarom zouden niet een aantal Vlamingen ook een PVV in Vlaanderen beginnen? De PVV is ondubbelzinnig voorstander van hereniging. Hetzelfde zou je ook voor andere partijen kunnen doen. We leven nu toch in Europa? En het is volkomen democratisch. Het volk beslist en niets anders.
![]() |
#171 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik zou het als een overwinning zien van Europa wanneer partijen grensoverschrijdend zouden worden of zijn. De NVU is duidelijk niet mijn favoriete partij, maar zij zijn wel dadelijk de eerste met een kieslijst in twee landen. Dus wie volgt?!
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 5 april 2015 om 14:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vernederdië
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
|
![]() Citaat:
Niettegenstaande dat dit wel de kant is van het politieke spectrum waar je dit kan verwachten. al is PVV nauwelijks klassiek te classificeren.
![]() |
![]() |
#175 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
|
![]() Hoe kan men nu twee gebieden herenigen die as such nooit één staat gevormd hebben?
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar eeuwen daarvoor hoorde de Nederlanden toch echt wel bij elkaar, het Merovinische rij, het Frankische rijk, het Heilige Roomse rijk, de Bourgondische Nederlanden en nu weer de EU. Dus niet lang samen? Aan mijn hoela!
![]() |
![]() |
#178 | |
|
![]() Citaat:
In de andere periodes die jij beschreef, hoorden ze hetzij bij elkaar in een zeer groot staatsverband (Merovingische rijk, het Frankische rijk), maar hadden de vorstendommen niets met méér met elkaar te maken dan met andere delen van het Rijk. Idem in het Heilig Roomse Rijk, waar de Nederlanden pas een apart statuut verwierven toen de Bourgondiers er een bondsstaat van maakten. Niet te vergeten dat bovendien het graafschap Vlaanderen een lange tijd - m.n. tot in de 14de eeuw - een leengebied was van Frankrijk.
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
|
![]() De hereniging 'as such' vindt plaats en Wallonië en Luxemburg worden beschouwd als anachronistisch zich separatistisch te hebben afgescheiden. Het Koninkrijk Wallonië sinds 1839 en het Groothertogdom Luxemburg sinds 1867.
![]() |
#180 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Je zou het verband van toen kunnen vergelijken met de EU van nu.
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 10 april 2015 om 17:57. |
|
![]() |
![]() |