![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#161 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#162 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Michroscoop : 17 oktober 2004 om 09:30. |
|
|
|
|
|
|
#163 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door PAJOT : 17 oktober 2004 om 09:34. |
|
|
|
|
|
|
#164 | ||||||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
1. Wat zegt mij een kaartje over het chemisch gedrag van NOx in onze atmosfeer? NIETS. Voor u dus FEITEN gaat ontkennen, gelieve daarvoor eerst eens argumenten aan te dragen. Ik hoor in uw verhaalke niet eenmaal het woord emissie tov immissie vallen, dat zegt genoeg. 2. Een hoge ACHTERGRONDWAARDE + de aanwezigheid van grote steden met hun eigen emissies zorgt voor pieken (=immissiewaarden) in deze grote steden. Die achtergrondwaarde komt van al de emissies rondom ons (VK, Ruhr, N-Frankrijk, ...). Die achtergrondwaarde zorgt bvb. ook voor het fenomeen dat de auto in Vlaanderen een POSITIEVE factor is wat betreft O3-problematiek, daar waar normaliter de auto de grote veroorzaker is van O3-vervuiling. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Feit is dat de oorzaken van astma en allergieën zeer DIVERS zijn. Ik ben zelf een goed voorbeeld: de hoofdoorzaak waarom ik lijdt aan verschillende allergieën, is omdat dat IN MIJN GENEN zit. Mijn moeder is ook allergisch aan een aantal zaken, mijn zus ook. En dat is bij velen zo. Waarom die gevoeligheid tot expressie komt, is een ander paar mouwen, maar overbescherming in de babyjaren is daar zeker niet vreemd aan (ten opzichte van vroeger wordt ons immuunsysteem een pak minder op de proef gesteld, maar komt het ook in aanmerking met een pak meer synthetische stoffen waarvan de impact nauwelijks gekend is). Om alles te gaan steken op NOx (u spreekt al van "uitlaatgassen" wat al iets heel anders inhoudt by the way), daar stap ik dus niet in mee. Citaat:
Wij zijn de consumenten: wij reageren op prijzen, niet op halfbakken schuldgevende emoties.
Out of the blue, into the black Laatst gewijzigd door Turkje : 17 oktober 2004 om 10:32. |
||||||
|
|
|
|
|
#165 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#166 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#167 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font] [font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font] [font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font] [font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font] [font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font] |
|
|
|
|
|
|
#168 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#169 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
dichter bevolkt dan belgie, en toch minder zware vervuiling, dju toch
|
|
|
|
#170 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
|
|
|
|
#171 | |
|
Schepen
|
Citaat:
maar de milieunormen respecteren, en milieuvriendelijkere auto's fabriceren zou ook al helpen, niet? Weet er trouwens iemand wat de vooruitzichten zijn inzake grondstoffen/voorzieningen? - bijv: we hebben volgens huidige schattingen nog voor 100 jaar drinkbaar water. - bijv: over 100 jaar zijn de oliebronnen uitgeput... Ik vind het niet oninteressant om het huidige milieubeleid meer te laten afstemmen op de toekomstmogelijkheden. |
|
|
|
|
|
|
#172 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Dat is jammer, maar het is wel zo. |
|
|
|
|
|
|
#173 | |
|
Schepen
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#174 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Daar zijn onze (tegenwoordig voor bescheiden inkomens onbetaalbare) woningen spotgoedkoop tegenover. Daar heeft men zelfs multi-generatieleningen. Moeten we de leefruimte hier zo schaars maken dat dat hier bij ons ook het geval wordt? |
|
|
|
|
|
|
#175 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#176 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#177 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
ik verwacht cijfers voor: "Tja waar is de tijd dat het grootste deel van de bevolking meewerkte om iets op te bouwen. Nu is een groot deel bezig om een andere deel bezig te houden." Of moet ik dan toch concluderen dat je argumenten vooral lucht bevatten?
|
|
|
|
#178 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als je daarvan terugkeert dan stinken uw kleren nog een week lang daarna. |
|
|
|
|
|
|
#179 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Het is idd zo dat de ruimtelijke planning in Engeland ultra-strikt is. Het land is properder en mooier dan Belgie en zeker Vlaanderen, maar dat heeft zijn prijs. Er worden nu wellicht 500.000 nieuwe huizen gezet en dat zal nodig zijn. Maar de leefruimte is NIET schaars, er is veel veel veel meer bebouwbare ruimte over dan in Belgie, ze is enkel beter beschermd. Aan de andere kant mag je niet vergeten dat er nagenoeg geen belastingen betaald worden op de aankoop (en verkoop) van een huis, zodat een huis kopen wel duurder is, maar eveneens een betere investering is dan in Belgie. Men koopt dus een huis om in te wonen EN on in te investeren. Bovendien verdient men hier een stuk meer (waarop men dan nog aan 20-25% wordt belast tov 45-50% in Belgie), waardoor wat voor jou belachelijk lijkt, hier voor velen haalbaar is.
|
|
|
|
#180 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
en volgens dat kaartje is Londen toch maar even vervuild als belgie??
|
|