Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juni 2016, 18:44   #161
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Zij worden verder afgestraft omdat de mensen nu door hebben dat die partijen (evenals de sossen) hen jarenlang vanalles op de mouw gespeld hebben en dat dat alles behalve met goed bestuur te maken had...

En

En wie heeft al dat geld verkwist, in gouden tijden, zodat de Vlaming nu zo diep in zijn portemonnee moet graaien... Denk je nu echt dat de Vlamingen die partijen die daar horig aan zijn nog ooit gaat geloven???
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
PS 23 zetels -3
MR 20 zetels +2
CD&V 18 zetels +1
Open VLD 14 zetels +1
Spa 13 zetels 0
CDH 9 zetels 0

Maw: de uittredende tripartite behaalde 1 zetel winst en.....had door die verkiezingen zelfs een Vlaamse en een Franstalige meerderheid.
Viel die gouden tijd waar Marie het over had dan samen met de jaren onder DRI?

BTW, je hebt dus ook in de sniezen dat het dankzij de centrum-rechtse partijen was die nu ook in de regering zitten dat de tripartite een zeteltje won?

Laatst gewijzigd door hamac : 16 juni 2016 om 18:48.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2016, 18:52   #162
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Viel die gouden tijd waar Marie het over had dan samen met de jaren onder DRI?

BTW, je hebt dus ook in de sniezen dat het dankzij de centrum-rechtse partijen was die nu ook in de regering zitten dat de tripartite een zeteltje won?
Positief is dan weer dat ook jij nu in de sniezen hebt dat diezelfde partijen NU aan de verliezende kant staan, door hun avontuurtje met de neoliberale Nieuwe Vreemdelingen Alliantie
Of ga jij dat ook eerst nog aan Marieke vragen ?

Laatst gewijzigd door vrijzinnige : 16 juni 2016 om 18:53.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2016, 18:58   #163
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Positief is dan weer dat ook jij nu in de sniezen hebt dat diezelfde partijen NU aan de verliezende kant staan, door hun avontuurtje met de neoliberale Nieuwe Vreemdelingen Alliantie
Ik dacht dat de MR goed stand hield en dat ze in broekzele de grootste partij worden volgens de peilingen en dat ze voor de federale kamer tot op 2% naderen van de PS.

Het ziet er naar uit dat als ze N-VA zouden willen dumpen in 2019, ze een draak van een coalitie in elkaar zullen moeten steken.
Vooral op Vlaams niveau gaat dat vuurwerk geven.
Een paars-rooms-groene coalitie is niet iets waar de betrokken partijen meteen wild van worden vrees ik.

Citaat:
Of ga jij dat ook aan Marieke vragen ?
Zeg, het is uw lief hé.

Laatst gewijzigd door hamac : 16 juni 2016 om 18:59.
Oud 16 juni 2016, 19:05   #164
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat de MR goed stand hield en dat ze in broekzele de grootste partij worden volgens de peilingen en dat ze voor de federale kamer tot op 2% naderen van de PS.

Het ziet er naar uit dat als ze N-VA zouden willen dumpen in 2019, ze een draak van een coalitie in elkaar zullen moeten steken.
Vooral op Vlaams niveau gaat dat vuurwerk geven.
Een paars-rooms-groene coalitie is niet iets waar de betrokken partijen meteen wild van worden vrees ik.

Zeg, het is uw lief hé.
Bij gebrek aan argumenten...dan maar wat wartaal, dat werkt altijd

PS: ik kies mijn lief wel zelf hoor. Niet dat ik Marieke wil beledigen, maar links en extreem rechts, dat is water en vuur
Oud 16 juni 2016, 22:35   #165
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heu?

De MR houdt geen stand?
Gaat men volgens de recente peilingen met een tripartite toekomen op Vlaams niveau?

Citaat:
PS: ik kies mijn lief wel zelf hoor. Niet dat ik Marieke wil beledigen, maar links en extreem rechts, dat is water en vuur
Ik wist niet dat Marie links was.

BTW, het VB is ook eerder links op economisch vlak. Geef toe dat die partij je wel kan bekoren.
Oud 17 juni 2016, 08:46   #166
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Heu?

De MR houdt geen stand?
Gaat men volgens de recente peilingen met een tripartite toekomen op Vlaams niveau?

Ik wist niet dat Marie links was.

BTW, het VB is ook eerder links op economisch vlak. Geef toe dat die partij je wel kan bekoren.
Is er dan aan Vlaamse zijde plots een meerderheid nodig ?
Bovendien....hoe gaat de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie zulke meerderheid dan wel in elkaar boksen, ZONDER links en zonder het VB ?
En welke partij mij kan bekoren, daar zal ik in het stemhokje wel een antwoord op geven, en niet via dit forum. Want in tegenstelling met jou ga ik mijn politieke voorkeur niet "veranderen" omdat deze bij de ene reactie beter in mijn kraampje past dan bij een andere.
Oud 17 juni 2016, 08:54   #167
Sukkelaar

Standaard

Citaat:

Water is minder, maar voor vuur kun je toch gaan?
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2016, 08:54   #168
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is er dan aan Vlaamse zijde plots een meerderheid nodig ?
Hallo?
Welke entiteit wordt doorgaans bedoeld met het Vlaamse niveau?

Dat jij dat gelijkstelt met de Vlaamse zijde binnen een federale meerderheid moet jij weten.

Citaat:
Bovendien....hoe gaat de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie zulke meerderheid dan wel in elkaar boksen, ZONDER links en zonder het VB ?
Op het Vlaams niveau kan de huidige meerderheid gewoon verder doen als ze dat zouden willen.

Citaat:
En welke partij mij kan bekoren, daar zal ik in het stemhokje wel een antwoord op geven, en niet via dit forum.
Toch nog wat schroom?
Economisch links en tegen migranten.

Citaat:
Want in tegenstelling met jou ga ik mijn politieke voorkeur niet "veranderen" omdat deze bij de ene reactie beter in mijn kraampje past dan bij een andere.
Kan je daar een voorbeeld van geven?
Oud 17 juni 2016, 11:02   #169
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Hallo?
Welke entiteit wordt doorgaans bedoeld met het Vlaamse niveau?

Dat jij dat gelijkstelt met de Vlaamse zijde binnen een federale meerderheid moet jij weten.

Op het Vlaams niveau kan de huidige meerderheid gewoon verder doen als ze dat zouden willen.

Toch nog wat schroom?
Economisch links en tegen migranten.

Kan je daar een voorbeeld van geven?

Daarom stel ik de vraag opnieuw: moet een federale regering, aan Vlaamse zijde een meerderheid hebben volgens jou ?

Waar lees jij dat ik tegen migranten ben ? Of staat voor jou de hypocrisie van de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie aankaarten gelijk aan antimigranten ?

En wat je laatste opmerking betreft: keuze genoeg voor jou.
Want aan de hand van al je reacties past jij perfect in het tsjeven hokje, het Nieuwe Vreemdelingen Alliantie hokje, het Open VLD hokje tot zelfs in het extreme VB hokje.
Dat zal moeilijk worden voor jou in 2018 en 2019
Oud 17 juni 2016, 11:49   #170
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarom stel ik de vraag opnieuw: moet een federale regering, aan Vlaamse zijde een meerderheid hebben volgens jou ?
Met deze vraag wil je weer op een andere tak springen hé.
Maar ik zal er op antwoorden.
Voor mij is het geen probleem om aan Vlaamse zijde een minderheid te hebben. Hoe groter het tekort aan Vlaamse zijde, des te fragieler en des te meer de belziek rommelt op haar fundering.

Citaat:
Waar lees jij dat ik tegen migranten ben ? Of staat voor jou de hypocrisie van de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie aankaarten gelijk aan antimigranten ?
Dus Francken levert goed werk?

Ach, je hoeft je niet te outen hoor. Het blijft tussen ons.

Citaat:
En wat je laatste opmerking betreft: keuze genoeg voor jou.
Want aan de hand van al je reacties past jij perfect in het tsjeven hokje, het Nieuwe Vreemdelingen Alliantie hokje, het Open VLD hokje tot zelfs in het extreme VB hokje.
Dat zal moeilijk worden voor jou in 2018 en 2019
Voorbeelden?
Oud 17 juni 2016, 13:03   #171
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:

Bewijs jouw beschuldiging dat ik extreem rechts ben...
Het volstaat niet dat ik ageer tegen het verplichte 'politieke correcte denken' om mij in de hoek van extreem rechts te dringen...
Zou het kunnen dat juist dat 'politieke correcte denken' het corrumperende wapen van de nieuwe echte facisten is om iedereen die niet knikt zoals zij het willen de mond te snoeren...

En niemand meer dan onze communistische vrienden zijn er verdomd sterk in om dat wapen, waar onze linkse sossen ons mee opgescheept hebben tot de verdoemenis van gans het land te gebruiken...

Maar ja, hoe gemakkelijk om maar van de hoge toren te blazen en te denken dat men per definitie gelijk heeft omdat onze totaal aan banden gelegde officiële media het volk dwaas en mak moet houden met de grootste onzin, waar niet aan geraakt mag worden zonder voor extremist uitgemaakt te worden...

Ik ga voor het belang van iedereen en ik laat me niet in de luren leggen door de leugens van het établissement, zelfs en zeker niet als ze zich uitgeven voor links en zogezegde beschermers van de armen..., want het enige dat ze willen is iedereen arm om zo zichzelf verder te kunnen verrijken...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2016, 13:25   #172
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Bewijs jouw beschuldiging dat ik extreem rechts ben...
Het volstaat niet dat ik ageer tegen het verplichte 'politieke correcte denken' om mij in de hoek van extreem rechts te dringen...
Zou het kunnen dat juist dat 'politieke correcte denken' het corrumperende wapen van de nieuwe echte facisten is om iedereen die niet knikt zoals zij het willen de mond te snoeren...

En niemand meer dan onze communistische vrienden zijn er verdomd sterk in om dat wapen, waar onze linkse sossen ons mee opgescheept hebben tot de verdoemenis van gans het land te gebruiken...

Maar ja, hoe gemakkelijk om maar van de hoge toren te blazen en te denken dat men per definitie gelijk heeft omdat onze totaal aan banden gelegde officiële media het volk dwaas en mak moet houden met de grootste onzin, waar niet aan geraakt mag worden zonder voor extremist uitgemaakt te worden...

Ik ga voor het belang van iedereen en ik laat me niet in de luren leggen door de leugens van het établissement, zelfs en zeker niet als ze zich uitgeven voor links en zogezegde beschermers van de armen..., want het enige dat ze willen is iedereen arm om zo zichzelf verder te kunnen verrijken...
Marieke, ik wil mij verontschuldigen als de term "extreem rechts" voor jou een belediging is of was !
Maar als jij schrijft: "Ik ga voor het belang van iedereen" mag ik dan veronderstellen dat jij in de eerste plaats Belg bent en dan pas Vlaming ?
En dat "iedereen" voor jou zeker niet de loon en wedde trekkende zijn, de zieken, de gehandicapten, de werklozen en de gepensioneerden ? Of is deze vraag wat te moeilijk om op te antwoorden ?
Oud 17 juni 2016, 13:34   #173
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Marieke, ik wil mij verontschuldigen als de term "extreem rechts" voor jou een belediging is of was !
Maar als jij schrijft: "Ik ga voor het belang van iedereen" mag ik dan veronderstellen dat jij in de eerste plaats Belg bent en dan pas Vlaming ?
En dat "iedereen" voor jou zeker niet de loon en wedde trekkende zijn, de zieken, de gehandicapten, de werklozen en de gepensioneerden ? Of is deze vraag wat te moeilijk om op te antwoorden ?
Eerst en vooral hou ik er niet van om in het ene of andere vakje geplaatst te worden... Ik behou altijd en overal mijn eigen beoordelingsvermogen...

Volgens mijn identiteitskaart ben ik inderdaad een Belg, maar la Belgique heeft van dat woord eerder een schandnaam gemaakt dan iets om fier op te zijn en dat klaag ik aan...

Ik ben wel fier dat ik Vlaming ben; wat niet wil zeggen dat ik zo maar alles goedkeur wat er in Vlaanderen gebeurd... Er lopen daar, en dan vooral op politiek en media-vlak veel te veel collabo's en verraders van het eigen volk rond...

Iedereen is voor mij iedereen; maar dat wil niet zeggen dat iedereen zo maar mag eisen en vaststellen wat hij zelf wil... er is een algemeen belang dat voor gaat; maar dat is dan ook algemeen en niet groepsgebonden zoals vele ons hier willen wijsmaken...
Oud 17 juni 2016, 13:37   #174
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Met deze vraag wil je weer op een andere tak springen hé.
Maar ik zal er op antwoorden.
Voor mij is het geen probleem om aan Vlaamse zijde een minderheid te hebben. Hoe groter het tekort aan Vlaamse zijde, des te fragieler en des te meer de belziek rommelt op haar fundering.

Dus Francken levert goed werk?

Ach, je hoeft je niet te outen hoor. Het blijft tussen ons.

Voorbeelden?
Als linkse heb ik helemaal geen problemen om hierop te antwoorden !
Francken levert inderdaad goed werk. Maar dat wil NIET zeggen dat ik de hypocrisie van deze persoon, zijn voorzitter en partijleden niet mag in de verf zetten ! Denk maar aan Sarah Smeyers, die op 1-2-2012 nog opriep in het federale parlement om de asielkraan dicht te draaien, iets wat VOLLEDIG haaks staat op het huidige Nieuwe Vreemdelingen Alliantie beleid in de huidige regering.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...an-dicht.dhtml

Want in een niet zo ver verleden
Oud 17 juni 2016, 13:41   #175
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Eerst en vooral hou ik er niet van om in het ene of andere vakje geplaatst te worden... Ik behou altijd en overal mijn eigen beoordelingsvermogen...

Volgens mijn identiteitskaart ben ik inderdaad een Belg, maar la Belgique heeft van dat woord eerder een schandnaam gemaakt dan iets om fier op te zijn en dat klaag ik aan...

Ik ben wel fier dat ik Vlaming ben; wat niet wil zeggen dat ik zo maar alles goedkeur wat er in Vlaanderen gebeurd... Er lopen daar, en dan vooral op politiek en media-vlak veel te veel collabo's en verraders van het eigen volk rond...

Iedereen is voor mij iedereen; maar dat wil niet zeggen dat iedereen zo maar mag eisen en vaststellen wat hij zelf wil... er is een algemeen belang dat voor gaat; maar dat is dan ook algemeen en niet groepsgebonden zoals vele ons hier willen wijsmaken...
Marieke, wil jij deze uitspraak eens verduidelijken ?

"en dan vooral op politiek en media-vlak veel te veel collabo's en verraders van het eigen volk rond..."

Want WIE is het "eigen volk" ? Hoort een linkse bij dat "eigen volk" enz... ?
Oud 17 juni 2016, 13:48   #176
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als linkse heb ik helemaal geen problemen om hierop te antwoorden !
Francken levert inderdaad goed werk. Maar dat wil NIET zeggen dat ik de hypocrisie van deze persoon, zijn voorzitter en partijleden niet mag in de verf zetten ! Denk maar aan Sarah Smeyers, die op 1-2-2012 nog opriep in het federale parlement om de asielkraan dicht te draaien, iets wat VOLLEDIG haaks staat op het huidige Nieuwe Vreemdelingen Alliantie beleid in de huidige regering.
Francken en N-VA doen wat ze kunnen binnen de internationale context en zonder het risico te willen lopen als neo-nazi's te worden afgeschilderd.

Deze vluchtelingencrisis, welke voor onze omliggende landen hetzelfde probleem vormt, is dan ook totaal niet te vergelijken met de asielkraan van enkele jaren terug waar onze criteria soepeler waren dan die van onze omliggende landen welke voor een onnodige aanzuiging zorgde.

Dat is zoiets als gratis wifi te willen vergelijken met gratis busvervoer, nietwaar.
Of vrijzinnigen die de islam omhelzen om maar niet in de hoek van het VB gezet te worden.
De hypocrisie die jij meent te zien is dan ook niets vergeleken met de hypocrisie die onze kaviaarsossen weer maar eens laten zien.

Laatst gewijzigd door hamac : 17 juni 2016 om 13:51.
Oud 17 juni 2016, 14:02   #177
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Francken en N-VA doen wat ze kunnen binnen de internationale context en zonder het risico te willen lopen als neo-nazi's te worden afgeschilderd.

Deze vluchtelingencrisis, welke voor onze omliggende landen hetzelfde probleem vormt, is dan ook totaal niet te vergelijken met de asielkraan van enkele jaren terug waar onze criteria soepeler waren dan die van onze omliggende landen welke voor een onnodige aanzuiging zorgde.

Dat is zoiets als gratis wifi te willen vergelijken met gratis busvervoer, nietwaar.
De hypocrisie die jij meent te zien is dan ook niets vergeleken met de hypocrisie die onze kaviaarsossen weer maar eens laten zien.
Maw, voor jou is GRATIS niet gelijk aan GRATIS
Daaruit volgt dat stelen van 10 euro NIET gelijk is aan stelen van 1000 euro.

Wat de hypocrisie met de vluchtelingen crisis betreft: op 28 oktober 2011 keurde de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie de nieuwe opvangwet in het parlement mee goed, om goed drie maanden later te schreeuwen in het parlement dat de asielkraan dicht moet !

http://www.gva.be/cnt/aid1088058/de-...r-asielzoekers

Idem wat betreft de wet op de gezinshereniging !

16-7-2011
De Dienst Vreemdelingenzaken (DVZ) zegt dat de nieuwe wet over de gezinshereniging bol van de fouten staat en bovendien complex is.
De nieuwe wet werd goedgekeurd met de steun van N-VA, Open Vld, MR en CD&V. Ze voorziet strengere criteria voor buitenlanders die gezinsleden naar België willen laten overkomen.

http://www.gva.be/cnt/aid1063747/vre...zinshereniging
Oud 17 juni 2016, 14:05   #178
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Marieke, wil jij deze uitspraak eens verduidelijken ?

"en dan vooral op politiek en media-vlak veel te veel collabo's en verraders van het eigen volk rond..."

Want WIE is het "eigen volk" ? Hoort een linkse bij dat "eigen volk" enz... ?
Het eigen volk zijn de mensen die in een land leven punt... Als jij en je vriendjes de zucht voelen tot opdeling en verdeling van dat eigen volk om het zo zijn natuurlijke legitimiteit te kunnen ontnemen en om zo jullie politiek tegen het volk in erdoor te kunnen drukken, dan doen jullie maar... maar kom later niet de anderen van jullie ziekte beschuldigen...
Oud 17 juni 2016, 14:38   #179
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Het eigen volk zijn de mensen die in een land leven punt... Als jij en je vriendjes de zucht voelen tot opdeling en verdeling van dat eigen volk om het zo zijn natuurlijke legitimiteit te kunnen ontnemen en om zo jullie politiek tegen het volk in erdoor te kunnen drukken, dan doen jullie maar... maar kom later niet de anderen van jullie ziekte beschuldigen...
"Het eigen volk zijn de mensen die in een land leven punt"

Dus....om alle misverstanden te vermijden Marieke, ALLE Belgen zijn "eigen volk" ! Ook als deze niet dezelfde mening hebben als jij ?
Oud 17 juni 2016, 15:44   #180
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Het eigen volk zijn de mensen die in een land leven punt"

Dus....om alle misverstanden te vermijden Marieke, ALLE Belgen zijn "eigen volk" ! Ook als deze niet dezelfde mening hebben als jij ?
Je denkt werkelijk dat bijvoorbeeld de Roma die in Belgie leven deel uit maken van uw volk?

Ik denk dat die mensen tamelijk beledigt zullen zijn door die aannames die je hier maakt.

Ga anders eens aan de Turken in Belgie vertellen dat ze 'Belgisch' volk zijn en geen Turks. Als dat maar zonder geweld tegen uw persoon afloopt denk ik dan.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be