Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 december 2002, 20:55   #161
chr.wouters
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sven_DP
Mocht je in een communistisch land leven

Het hele marxistisch-leninistisch (en maoïstisch) fascistoïde gedachtengoed ?
-Ik ben bevriend met een Russisch-Joodse muzikant die in 93 naar hier is gekomen. Hij was prof. aan het conservatorium van Moskou. Na de invoering van het kapitalisme werd hij ontslagen:cultuur brengt immers niets op. Door de Orthodoxen die terug mochten spreken werd hij als Jood gepest en bedreigd. Ik heb hem onlangs gebeld en hij bevestigde mij:criminaliteit(grote én kleine)waren voor Gorbatsjov onbekend, evenals bedelen, armoede, omkomen van de kou etc. In al die landen waar de "Vrije Wereld"werd ingevoerd is het welvaartspeil gedaald.
-Hou nu eens op al die termen dooreen te gebruiken die niks met elkaar te maken hebben.
chr.wouters is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2002, 20:58   #162
chr.wouters
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Het volk wordt opgedrongen wat zijn 'bestuurders' kwijtwillen.
.
Volgens mij is het omgekeerd.
Het volk heeft de leiders dat het verdient.
Oud 14 december 2002, 21:02   #163
Sven_DP
Partijlid

Sven_DP's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chr.wouters
Citaat:
Mocht je in een communistisch land leven

Het hele marxistisch-leninistisch (en maoïstisch) fascistoïde gedachtengoed ?
-Ik ben bevriend met een Russisch-Joodse muzikant die in 93 naar hier is gekomen. Hij was prof. aan het conservatorium van Moskou. Na de invoering van het kapitalisme werd hij ontslagen:cultuur brengt immers niets op. Door de Orthodoxen die terug mochten spreken werd hij als Jood gepest en bedreigd. Ik heb hem onlangs gebeld en hij bevestigde mij:criminaliteit(grote én kleine)waren voor Gorbatsjov onbekend, evenals bedelen, armoede, omkomen van de kou etc. In al die landen waar de "Vrije Wereld"werd ingevoerd is het welvaartspeil gedaald.
-Hou nu eens op al die termen dooreen te gebruiken die niks met elkaar te maken hebben.
Hoe oud zijn jullie eigenlijk? Die termen hebben wel degelijk iets met elkaar te maken !!!!!!!!!! Je argumenten tegen de 'vrijheid' houden geen steek. In dergelijke dictaturen had je natuurlijk minder misdaad, in Saoudi-Aranbië heb je ook minder misdaad. Ik heb soms de indruk dat het links en extreem-links gedachtengoed(?) inhoudt dat de staat in de plaats van de eigen bevolking denkt en handelt. Hun hele staatsvisie en organisatie in elkaar gestort door inefficiëntie en tegennatuurlijkheid.

En voor diegenen die het echt niet uithouden hier...ik zou zeggen, goede reis naar de betere wereld?
Sven_DP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2002, 21:25   #164
chr.wouters
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
[Hoe oud zijn jullie eigenlijk? Die termen hebben wel degelijk iets met elkaar te maken !!!!!!!!!!

, in Saoudi-Aranbië heb je ook minder misdaad.

de staat in de plaats van de eigen bevolking denkt en handelt.

Hun hele staatsvisie en organisatie in elkaar gestort door inefficiëntie
En voor diegenen die het echt niet uithouden hier...ik zou zeggen, goede reis naar de betere wereld?
1.Het gaat hier om historische definities. Zelfs tussen het Italiaanse en Duitse fascisme bestond al een wereld van verschil.
2.Omdat daar uw handje wordt afgekapt als ge een brood steelt!
3.Natuurlijk moet de staat dat doen! Waarvoor dient ze anders!
4.Het communisme is idd eerder dan het kapitalisme ineengestort.
De smak van dat laatste zal nog heel wat pijnlijker zijn.

O ja, voor ik het vergeet: ik ben idd in 86 in Rusland geweest en nog eens in 95 en 96. Ik heb die bedelaars de laatste keren écht wel gezien hoor, en nog niet zo weinig ook. Nu durf ik niet meer te gaan.
Oud 14 december 2002, 22:59   #165
Sven_DP
Partijlid

Sven_DP's schermafbeelding

Standaard

Jongens, ik wens jullie veel succes met jullie alliantie tegen de VS. Mijn grootvader zei altijd dat er van alle soorten moesten zijn, wel bij deze...

Gelukkig leef ik in het kapitalistische Westen waar jullie gelukkig slechs een te verwaarlozen minderheid zijn die zelf verwend werd door het kapitalistisch manna. Nu ja, zolang het jeugdig idealisme is moet het nog kunnen, onze jongens aan't Oostfront waren ook jeugdig, idealistisch en misleid... Als volwassenen zou ik het eerder een 5de kolonne noemen.

Deze thread vol met lunatics geef ik elk geval op. En zoals steeds :
E pluribus unum.
Sven_DP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2002, 23:17   #166
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

In heel het kaitalisme vs. communisme debat wordt verschrikkelijk ongenuanceerd gesproken. Het gaat zo van: 'kijk eens wat het communisme gedaan heeft.' Waarop de andere antwoordt: "Ja, maar kijk eens naar wat het kapitalisme daar gedaan heeft." Veel geluk hoor, maar jullie schreeuwen tegen muren.

Zal ik maar beginnen met een nuance zeker: de overgang naar een vrije-markt economie in Rusland is het proces van het kapitalisme toch niet? Iedereen is het er over eens dat die overgang totaal fout is aangepakt.
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2002, 23:46   #167
chr.wouters
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
ik wens jullie veel succes met jullie alliantie tegen de VSGelukkig leef ik in het kapitalistische Westen
Deze thread vol met lunatics geef ik elk geval op.
.
-De titel van dit topic is misschien ongelukkig. Het blind achternalopen van de VS zoals dit hier gebeurt is ronduit RAMPZALIG.
-Zoontje Bush is nog véél zotter als ik, neem dat maar van mij aan.
Toch:vriendelijke groeten.
Oud 15 december 2002, 15:51   #168
Jonas De muynck
Provinciaal Gedeputeerde

Jonas De muynck's schermafbeelding

Standaard

Bij gebrek aan argumenten, waarvan akte...

Geef toch gewoon toe dat je hier een zeer ongenuanceerde visie op de USSR hebt gegeven en zelfs geen abstractie wenst te maken van de verschillende betekenissen van het woord "communisme"?
Jonas De muynck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2002, 11:14   #169
Het Rood Wit Groen LICHT
Vreemdeling

Het Rood Wit Groen LICHT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Communist, hoe oud ben jij eigenlijk? Ik moet zeggen dat het toch al van de jaren '80 geleden is dat ik nog dergelijke 'skeletten-praat' gehoord had. Mocht je in een communistisch land leven, en ge gaat moeten beginnen zoeken naar eentje, zou je waarschijnlijk alle andersdenkenden in 1 of andere archipel of opvoedingskamp steken?

Het hele marxistisch-leninistisch (en maoïstisch) fascistoïde gedachtengoed was al om misselijk van te worden, maar in 2002 nog iemand vinden die dergelijke nonsens bij zijn volle verstand (?) verkondigt, djeezes...

Wordt volwassen zeg of ga anders een paar maand in Noord-Korea leven, terwijl je daar een paar standaard werken leest over de zegeningen van de meest monsterlijke ideologie die de wereld ooit gekend heeft.

Voor je over Bush begint te lullen, kan je ons misschien ook nog eens vertellen hoeveel tientallen miljoenen doden door dat 'kordaat reageren' veroorzaakt werden?

Je moet het maar kunne volhouden iedereen die een andere mening dan de jouwe is A) te jong B) Extreem C) dom

Ik gaan het USSR niet verdedigen want dat is nu juist het verkeerde want er is daar veel verkeerd gegaan. Maar bedenk het zo is: USA en USSR eigenlijk beide goed draaiende zaken USA door uitbuiting van een groot deel van de aarde, USSR door de steun van het volk.
Als je een systeem wilt kapot krijgen dan moet je gewoon wat steun gevebn aan enkele verkeerde mensen zoals Stalin en die aan de macht krijgen zou USA hier achter zitten? Wie zal het zeggen?
Ach maar als je de basis bekijkt dan is communisme ene mooi systeem.
Tegenover het kappitalisme dat momenteel regeert over deze aardbol.
Nu het kappitalisme is ok omdat wij er sociale voorzieningen hebben ingezet. Moesten deze er niet zijn dan zou de meerderheid er tegen opkomen. Nu ik zie het elke dag mensen kiezne voor zekerheid als.
Een systeem overboord duwen daar hebben de mensne schrik van omdat ze alles gaan verliezen. Over meer dan dit gaat het niet.
Praat is met mensen op straat die gaan werken en stel hun d evraag wat wil je het liefst een goed pensioen of een goed inkomen de meerderheid zegt inkomen. Omdat ze alles liever nu hebben dan over 20-30 jaar.
En dan je reactie over pers dat het volk hiervoor gekozen heeft is zo fout als iets. om het kappitalisme sterk te houdne moet je mensne doen geloven dat het goed is en daarom heb je de pers zoals we ze kennen.
Ik heb het al gezegd lees is de theorie van Chomsky en dan zul je het is begrijpen waarover dat wij bezig zijn.
Jouw verwijt is altijd gezien vanuit jouw standpunt en wij allemaal kennen uw systeem, want we leven erin, maar wijdenken is na als we andere systemen bekijken en onderzoeken het. En komen gewoon tot de vaststelling dat er beter systemene zijn. inplaats vanalles aftebreken en te kleineren zou je beter het is onderzoeken.
Want iets afbreken is simpel en op al je commentaar heb je nog geen enkel argument gebruikt buiten het kleineren vand e mensen die het schrijven.
Awel Bush doet juist hetzelfde en elke andere dictator doet het ook.
Als hij er niet op kan antwoordne zal men proberen deze mensne zo hard te kleineren dat ze niks meer durven zeggen ofdat ze niet meer gehoord worden. En dit is deze dag nog altijd bezig. Hij die andere ideen heeft wordt belachelijk gemaakt.
Oud 18 december 2002, 18:37   #170
Communist
Lokaal Raadslid

Stuur een bericht via MSN naar Communist
Standaard

Citaat:
Communist, hoe oud ben jij eigenlijk? Ik moet zeggen dat het toch al van de jaren '80 geleden is dat ik nog dergelijke 'skeletten-praat' gehoord had. Mocht je in een communistisch land leven, en ge gaat moeten beginnen zoeken naar eentje, zou je waarschijnlijk alle andersdenkenden in 1 of andere archipel of opvoedingskamp steken?

Het hele marxistisch-leninistisch (en maoïstisch) fascistoïde gedachtengoed was al om misselijk van te worden, maar in 2002 nog iemand vinden die dergelijke nonsens bij zijn volle verstand (?) verkondigt, djeezes...

Wordt volwassen zeg of ga anders een paar maand in Noord-Korea leven, terwijl je daar een paar standaard werken leest over de zegeningen van de meest monsterlijke ideologie die de wereld ooit gekend heeft.

Voor je over Bush begint te lullen, kan je ons misschien ook nog eens vertellen hoeveel tientallen miljoenen doden door dat 'kordaat reageren' veroorzaakt werden?

Als je het dan toch o zo graag wilt weten: ik ben 16 jaar oud. Waarom wil je dat eigenlijk weten? Denk je dat je je gelijk gaat halen omdat ik jonger ben? Wel, ik kan U vertellen dat ik alle basiswerken van zowel kapitalisme als communisme gelezen heb. Het nieuwste boek van Norberg: hij verklaart dat het het niet erg is als bepaalde mensen rijk zijn, als de armen er maar op vooruit gaan. Enkele cijfers:

-Michael Eisner, de grote baas van Walt Disney, verdient Tachtigduizend (80000) dollar per jaar. Een Afrikaanse arbeider verdient 365 dollar per jaar.

-Michael Jordan ontvangt 20 miljoen dollar(!!!!!) per jaar voor reclame voor Nike. De arbeiders die de schoenen maken krijgen 1.2 dollar.

- 1% van de wereldbevolking verdient evenveel als de armste 57%.

-Drie miljard mensen verdienen minder dan twee dollar per dag.

-Jaarlijks sterven 3 miljoen kinderen aan ziektes die eenvoudig konden bestreden worden.

-Dagelijks sterven 45000 mensen aan honger.

-Om de drie seconden sterft een kind aan honger.

-Er zijn al 25 miljoen mensen doden door AIDS en nog eens 65 miljoen zijn al besmet, terwijl onze bedrijven weigeren hun patent weg te doen om levens te redden.

- 1 miljard mensen hebben geen toegang tot zuiver water.

-100 miljoen kinderen gaan nooit naar school.

- 2.5 miljard mensen hebben geen sanitair.

En nu zal meneer zich eens gaan afvragen waarom er mensen zijn die tegen het kapitalisme reageren. Mischien dat als je eens diep, héél diep nadenkt, je de oplossing vindt...

"Als de onrechtvaardigheid gewaarborgd wordt door de wet, dan is het tijd dat het volk, die grote rechtspleger, opstaat en met een stamp van de voet heel die boel van modder en onrechtvaardigheid omverwerpt!"
Priester Adolf Daens,
Een Christelijke Communist
Communist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2002, 18:48   #171
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Haha, U heeft niks bewezen! Tuurlijk, er zijn onrechtvaardigheden in de wereld, maar die waren er al voor het kapitalisme. Ook 1000 jaar geleden stierven er mensen van de honger hoor. Bovendien doet U het weer: schieten in het rond. U antwoordt totaal niet op de kritiek die andere forumgangers U geven; vandaar ongetwijfeld de vraag naar Uw leeftijd...
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
Oud 18 december 2002, 19:36   #172
Communist
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Haha, U heeft niks bewezen! Tuurlijk, er zijn onrechtvaardigheden in de wereld, maar die waren er al voor het kapitalisme. Ook 1000 jaar geleden stierven er mensen van de honger hoor. Bovendien doet U het weer: schieten in het rond. U antwoordt totaal niet op de kritiek die andere forumgangers U geven; vandaar ongetwijfeld de vraag naar Uw leeftijd...

Hallo, hier de aarde aan het spreken. Hoort U mij? Of moeten we U uit uw droomwereld komen halen...
Ik snap het echt niet meer. Hoe kan U zeggen dat dit gewoon enkele onrechtvaardigheden zijn? U noemt dit een goed systeem? U vindt het normaal als er mensen sterven aan honger? Wel, U bent een dikke egoist. Dit komt waarschijnlijk weer grof over, maar ik ben gewoon kwaad dat iemand dat gewoon enkele onrechtvaardigheden noemt. In godsnaam, bent U mischien niet goed in uw hoofd of zo? Of gewoon lid van de Vld. Waarschijnlijk én niet goed in uw hoofd én lid van de Vld.
U bent één van de weinige mensen die er in geslaagd zijn om mij kwaad te krijgen. Mijn oprechte gelukswensen daarvoor.

PS: Keep dreaming!!!

"Als de onrechtvaardigheid gewaarborgd wordt door de wet, dan is het tijd dat het volk, die grote rechtspleger, opstaat en met een stamp van de voet heel die boel van modder en onrechtvaardigheid omverwerpt!"
Priester Adolf Daens,
Oud 18 december 2002, 19:44   #173
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

U bent blijkbaar niet in staat nuances te begrijpen, laat staan er zelf te maken... Waar heb ik gezegd dat puur en onversneden kapitalisme goed is?

Ik zei gewoon: er is feit A en feit B en U verbindt die direct met elkaar in een oorzaak-gevolg relatie, zonder kritische reflectie!
Oud 18 december 2002, 20:23   #174
Communist
Lokaal Raadslid

Standaard

U schrijft: deze onrechtvaardigheden waren er voor het kapitalisme ook al.

Hieruit concludeer ik dat U een poging waagt tot het verdedigen van het kapitalisme. En zelfs ALS deze onrechtvaardigheden er al waren voor het kapitalisme, is er nog altijd geen reden om die onrechtvaardigheden aan te pakken door middel van een linkse revolutie!

Priester Adolf Daens,
Oud 18 december 2002, 23:18   #175
Het Rood Wit Groen LICHT
Vreemdeling

Het Rood Wit Groen LICHT's schermafbeelding

Standaard

Opgepast Bush gaat het propaganda machien bovenhalen.
Dit speciaal voor osn europeanen om zijn image te verbeteren.
Wees voorberied op een brainwash operatie!!!
Oud 18 december 2002, 23:36   #176
chr.wouters
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Rood Wit Groen LICHT
Dat machien is al aan het draaien de dag na 11.09. Diezelfde dag had Europa tegen Bush moeten zeggen:"trek uw plan daarmee". In plaats daarvan lopen we nu allemaal die zot achterna en kunnen we binnenkort zelfmoordpiloten op Doel verwachten!
Oud 19 december 2002, 08:01   #177
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Priester Adolf Daens,
opricher van de CVP
Waar haal jij die foute info?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2002, 10:50   #178
Communist
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Priester Adolf Daens,
opricher van de CVP
Waar haal jij die foute info?
Ja, ik weet dat Adolf Daens dus niet de oprichter is van de CVP, dat is een vergissing, ik zal het direct aanpassen.
By the way: Adolf Daens was een communist!

Priester Adolf Daens,
Oud 19 december 2002, 10:52   #179
Communist
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chr.wouters
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Rood Wit Groen LICHT
Dat machien is al aan het draaien de dag na 11.09. Diezelfde dag had Europa tegen Bush moeten zeggen:"trek uw plan daarmee". In plaats daarvan lopen we nu allemaal die zot achterna en kunnen we binnenkort zelfmoordpiloten op Doel verwachten!

Daar hebben jullie volkomen gelijk in. Bush is een arrogante klootzak die niks dan oorlog wilt omdat hij olie nodig heeft. Een echte kapitalist dus...

Priester Adolf Daens,
Oud 19 december 2002, 11:34   #180
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Communist, pas je ondertiteling aan, wil je?
Priester Daens richtte niet de cvp op en was evenmin een communist. Hij gedroeg zich alleen zoals zijn christelijk geloof hem dat opdroeg en niet zoals de k.k.k. elite van toen die het volk 'katholiek' misbruikte voor eigen profijt.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be