![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#161 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Leerkrachten worden ruimschoots gecompenseerd voor de zgn. "stress" door de massas vakantie. De sukkelaars zijn de werknemers in de prive industrie die niet kunnen genieten van allerhande uitzonderingsmaategelenen en wel tot 67 moeten werken. We zouden eens met de private sector een algemene betaalstaking in moeten voeren: weigeren voorheffingen door te storten. De staat zal snel in de problemen komen. Laatst gewijzigd door Tavek : 15 maart 2018 om 16:19. |
|
|
|
|
|
|
#162 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Uw bedrijf heeft dan toch echt wel deluxe poolse kuisvrouwen, hier doen ze het voor 25 euro het uur, en het poetsbedrijf pakt daar nog marge op. |
|
|
|
|
|
|
#163 | |
|
Banneling
|
Citaat:
60 euro per uur is al meer een intellectueel beroep. Ik kost 135 euro per uur, maar ik vrees dat ik dat tarief niet kan vragen als ik "echte zelfstandige" ben: nu zit in die 135 ook de omkadering die ik heb he, het netwerk van collegas dat ik kan gebruiken, de apparatuur, enz.... Ik heb in bijberoep een tijd consultancy gedaan aan 100 euro per uur. |
|
|
|
|
|
|
#164 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Over het feit dat al die ambtenaren met hun zware beroepen een langere loopbaan hebben dan de gemiddelde Belgische loopbaan leest iedereen hier vrolijk over precies.
Wim Van Rooy: 'Islam is islamisme in rust, islamisme is islam in actie.' Laatst gewijzigd door Vlad : 15 maart 2018 om 16:32. |
|
|
|
|
|
#165 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#166 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Vandaag eventjes voor de regen gescholen in een bib. Allemaal jonge mensen, vluchtelingen, migranten, ... . En dan de zware beroepen maar laten werken tot ze dood vallen met kettingen van een jaar opzeg vastgelegd of gene dop om om te scholen... FTW
https://forum.politics.be/showthread.php?t=242815
Wim Van Rooy: 'Islam is islamisme in rust, islamisme is islam in actie.' Laatst gewijzigd door Vlad : 15 maart 2018 om 17:02. |
|
|
|
|
|
#167 | |
|
Banneling
|
Citaat:
hier wordt 48€ excl BTW gerekend, door een BE grote speler in kantoorpoets... |
|
|
|
|
|
|
#168 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#169 | |
|
Banneling
|
Citaat:
en wat werd er voor hen allemaal meegeteld als jaren voor pensioenberekening? heel hun studieloopbaan? |
|
|
|
|
|
|
#170 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Gij zult waarschijnlijk zo ene worden met een keikorte loopbaan. De eerste kans die uw werkgever heeft ligt ge op straat want die ziet ook wel dat ge niet meer opbrengt en heelder dagen op fora rondhangt. Twintig jaar hard gewerkt, goed gespaard, ... laat de dop maar komen zeker ...
Wim Van Rooy: 'Islam is islamisme in rust, islamisme is islam in actie.' Laatst gewijzigd door Vlad : 15 maart 2018 om 17:12. |
|
|
|
|
|
|
#171 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
|
|
|
|
|
#172 | |
|
Minister
|
Citaat:
Als men weet tijdens het communistische bewind in de CCCP de staal arbeiders meer en beter vergoed werden dan de dokters moet dat meer dan en bewijs zijn dat het voor trekken van de eene en voornamelijk groep gebonden ( leraars, NMBS….) om de ander te benadelen eigen is aan links. Geef iedereen het zelfde pensioen verdorie. Die die het zwaarste beroep uitoefen krijgen meestal loon naar werk. Dus die kunnen zelf via pensioen sparen zorgen voor de dag dat het te zwaar word!!!! Maar neeeeeen links wil opgedrongen solidariteit!!!!!, de mensen die zwaar werk leveren en zo schoonloon “verdienen” hun loon annexeren om de opgedrongen solidariteit uit te delen aan kiesvee vriendjes…. Door hen als het moet te omschrijven als “zwaarwerk werkslaven” Surrealistisch Sjoemel merk België ten voeten uit.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
|
|
|
|
|
|
#173 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik kan eigenlijk amper woorden vinden om mijn verontwaardiging te uiten over deze poging tot diefstal op hetgeen er nog rest van de eerste pensioenpeiler
|
|
|
#174 | |
|
Banneling
|
Citaat:
en nee, mijn werkgever is heel content met mij. wij hebben immers een resultaatsverbintenis en voor de rest de afspraak dat ik met mijn uren doe wat ik wil en dat ik mijn prestaties lever wanneer ik wil. ik los een groot probleem voor hem op waarvoor hij anders gegarandeerd 2 mensen nodig heeft, en mij levert het de vrijheid om mijn eigen ding te doen. maw de voordelen van een bediendenjob gecombineerd met de voordelen van een zelfstandige. maar ik zal wel een loopbaan van 45 jaar doen ja, en aan een ambtenarenpensioen zal ik ook niet geraken. maar verder ben ik ook wel tevreden, dus no worries! Laatst gewijzigd door Anna List : 16 maart 2018 om 08:09. |
|
|
|
|
|
|
#175 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#176 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Houd er ook rekening mee dat dit tarieven zijn waarop nog geen sociale bijdragen betaald zijn.
Een belangrijk detail dat velen (vooral werknemers in loondienst) niet begrijpen en denken dat dit een brutoloon is. Dit is een tarief, geen loon. Mijn loon is 1800 netto per maand.
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
|
|
|
|
|
#177 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
|
|
|
|
|
|
#178 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En ik heb altijd gezegd dat ik voorstander ben van het Nederlandse systeem maar een hele generatie op 55 zien gaan en dan zelf op 67 ... In de privé zijn er ook een pak mogelijkheden om vroeger te stoppen trouwens en daar klaagt nooit iemand over precies. Op mijn vorig werk mocht men ook op 57.
|
|
|
|
#179 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Lees voor de rest maar overal naast ja ...
|
|
|
#180 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De oude machtspartijen met hun vakboungden !! Zij en zij alleen zijn verantwoordelijk voor ons systeem van sociale zekerheid en voor de financiële gezondheid ervan.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|