![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat jij vroeger een beetje vergeten bent.
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het feit dat de kinderen hun studies moesten kunnen afmaken, was een belangrijk element. Feit was ook dat mevrouw al redelijk lang huisvrouw was (wat wil je, met vijf kinderen, ze waren dan nogal kaloot ... behalve de opstoot van hormonen)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeg eens, met jullie bla bla omtrent de maximum alimentatie:
is dat voor de echtgenooot? Of ook voor de kinderen en hun verdere studies? Ik weet dat niet zoveel van, dus ik maar zo geen statements. Er zijn er hier anderen .... Blaaskoppen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo heb ik een vriend die een 10.000 euro schuld heeft en toch gaat hij elk jaar op reis. Als je dan voorzichtig oppert zou je niet eens niet op reis gaan krijg je als antwoord '' wat heb ik dan nog aan mijn leven''. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De oude wet zegt dat de minst bedeelde partner op dezelfde economische voet moet kunnen verder leven zoals voorheen. Dat glasheldere is ook nu nog in de nieuwe wet troebel, met tal van afwijkingen.
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed, u kunt ongetwijfeld wel die "oude wet" citeren, nietwaar?! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het bedrag van de alimentatie De criteria die in de wet worden aangegeven om de hoogte van de alimentatie voor de ex-echtgenoot te bepalen, blijven eerder vaag. Dit was onder de oude wet al zo en het is nog altijd het geval. Staat van behoefte. De belangrijkste nieuwigheid hier is, dat de wet zegt dat "de onderhoudsuitkering minstens de staat van behoefte van de onderhoudsgerechtigde moet dekken". Dit terwijl vroeger de onderhoudsuitkering diende om de onderhoudsgerechtigde een gelijkwaardige levensstandaard als tijdens het samenleven te waarborge
![]() |
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een grijze zone was en is.
Bovendien ; Niet betalen staat gelijk aan gevangenis van 14 dagen tot 6 maand. Zoek maar op.
![]() |
#172 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En moet tegelijk de levensstandaard verder onderhouden op hetzelfde niveau.
En dan heb je nog de kinderen ook. Het is wet en tegelijk ook geen wet. Maar ja bevraag u anders eens aan wie het meemaakt.
![]() |
#174 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb ik gedaan.
Oud en nieuw zelfs.
![]() |
#176 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men spreekt een aantal juristen wel aan met de eretitel meester, maar sommige meesters zijn toch geen juristen. Dat zijn dan mensen die de klok wel horen luiden, maar de klepel niet weten hangen.
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom kinderen maken denkt u? Wel er zijn er die dat als een weg zien om geld te 'winnen'. (Meestal mensen uit andere landen die zich hier een beetje sedentair zijn komen gedragen hebben dat vrij hoed onder de knie dat systeem) Hoeveel belastingvoordeel leveren kinderen op? Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
||
![]() |
![]() |