![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Carl Devos, nuchtere & zakelijke Westvlaming; nu klinkt de zachte doodsreutel v.h. Belgisch politiek systeem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen vergrijst en zoek het maar op, Walen sterven gemiddeld 2 jaar vroeger dan Vlamingen. Dus de pensioenen van 2 jaar worden niet aan Walen, maar aan vergrijsde Vlamingen uitbetaald, maar dat past natuurlijk niet in het leugentje van transfers. En wat UZ's in Vlaanderen betreft, de parkings staan hier even vol als in de UZ's in Wallonië. Van Brussel weet ik niet, maar als ik wat informatie opzoek zitten daar de grootste slokoppen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
mijn punt was dat zowel een gecentraliseerde gezondheidszorg rond de Universitaire Ziekenhuizen als een gedecentraliseerde met preventie en huisartsen als triërende drempel beide volstrekt legitieme beleidskeuzes zijn. in BE kiest Vlaanderen het ene en Wallonië het andere, waardoor beide systemen naast elkaar en door elkaar bestaan in gans België. Wat één van de redenen is waarom onze gezondheidszorg onbetaalbaar wordt én daalt in performantie in de intl indexen daarover. haal die twee systemen uit elkaar en het wordt beter aan beide zijden van de taalgrens. Dat was mijn punt, het geld voor zorg kruipt nu in de systemen. Laatst gewijzigd door Anna List : 24 december 2019 om 10:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoeveel werklozen zijn er weer in Wallonië en Brussel vergeleken met Vlaanderen?
![]() |
![]() |
#166 | |
|
![]() Citaat:
Ook in Wallonië gaan de meesten eerst naar een huisarts als ze iets mankeren, die hen dan naargelang doorverwijst of niet. En ja, er gaat veel verloren door het huidige systeem. Verander het systeem door controle zowel van de patiënt als van de zorgverstrekkers, dan heb je geen splitsing nodig. Trouwens de sociale programma's van VB en PVDA liggen stukken minder ver uit elkaar dan die van VB en N-VA. Wat ik met zekerheid weet is dat N-VA de volledige afbraak en privatisering wil van de SZ. |
|
![]() |
![]() |