Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 december 2019, 17:32   #161
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Langzaam van aanpakken daar in Antwerpen precies. Het is begrijpelijk dat als ge te lui (of te dom zijt) om info op te zoeken dat ge dan slecht geïnformeerd zijt.

Eén halve minuut google en ge weet waar dat staat. https://trends.knack.be/economie/bel...al-242193.html

En als ge dan ook nog begrijpend kunt lezen stelt ge vast dat het vooral over intresten gaat. Hoeveel stonden die in de ingebeelde toekomst op het moment van die 'studie' van het flamingante VIVES. En hoeveel stonden en staan die nu?
Bijzaak.
Carl Devos, nuchtere & zakelijke Westvlaming; nu klinkt de zachte doodsreutel v.h. Belgisch politiek systeem.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2019, 10:20   #162
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Je hebt mijn post niet begrepen, ik denk dat een gesplitste SZ efficiënter is in Noord en Zuid én overal meer draagvlak creëert. Ik pleit nergens voor afbouw en privatisering.
Zo kan VL voluit gaan voor huisartsengeneeskunde en preventie, en Wallonië voor hun keuze: gecentraliseerde geneeskunde in UZ's ... Nu betalen we ons blauw omdat de beide legitieme systemen overal behouden blijven door tegengestelde politieke keuze en dus geen beleid.
Ik heb je post zeer goed begrepen.
Vlaanderen vergrijst en zoek het maar op, Walen sterven gemiddeld 2 jaar vroeger dan Vlamingen.
Dus de pensioenen van 2 jaar worden niet aan Walen, maar aan vergrijsde Vlamingen uitbetaald, maar dat past natuurlijk niet in het leugentje van transfers.

En wat UZ's in Vlaanderen betreft, de parkings staan hier even vol als in de UZ's in Wallonië.
Van Brussel weet ik niet, maar als ik wat informatie opzoek zitten daar de grootste slokoppen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2019, 10:29   #163
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Haast u naar Hans Anders! 't Is koopjesperiode!
Ik zal je begeleiden als je te weinig ziet.
Oud 24 december 2019, 10:33   #164
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Vlaanderen vergrijst en zoek het maar op, Walen sterven gemiddeld 2 jaar vroeger dan Vlamingen.
Dus de pensioenen van 2 jaar worden niet aan Walen, maar aan vergrijsde Vlamingen uitbetaald, maar dat past natuurlijk niet in het leugentje van transfers.

En wat UZ's in Vlaanderen betreft, de parkings staan hier even vol als in de UZ's in Wallonië.
Van Brussel weet ik niet, maar als ik wat informatie opzoek zitten daar de grootste slokoppen.
dat van die pensioenen is dan in t voordeel van Wallonië hé (al weerleggen de werkelijke cijfers blijkbaar de theorie om een of andere reden)

mijn punt was dat zowel een gecentraliseerde gezondheidszorg rond de Universitaire Ziekenhuizen als een gedecentraliseerde met preventie en huisartsen als triërende drempel beide volstrekt legitieme beleidskeuzes zijn.
in BE kiest Vlaanderen het ene en Wallonië het andere, waardoor beide systemen naast elkaar en door elkaar bestaan in gans België.
Wat één van de redenen is waarom onze gezondheidszorg onbetaalbaar wordt én daalt in performantie in de intl indexen daarover.

haal die twee systemen uit elkaar en het wordt beter aan beide zijden van de taalgrens. Dat was mijn punt, het geld voor zorg kruipt nu in de systemen.

Laatst gewijzigd door Anna List : 24 december 2019 om 10:34.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2019, 12:04   #165
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Tiens, en ik die dacht dat werkende mensen de kas van de sociale zekerheid spekken met geld dat ze ZELF verdienden. Ze betalen dus zelf hun pensioen.

Hoeveel werklozen zijn er weer in Wallonië en Brussel vergeleken met Vlaanderen?
Oud 24 december 2019, 12:24   #166
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat van die pensioenen is dan in t voordeel van Wallonië hé (al weerleggen de werkelijke cijfers blijkbaar de theorie om een of andere reden)

mijn punt was dat zowel een gecentraliseerde gezondheidszorg rond de Universitaire Ziekenhuizen als een gedecentraliseerde met preventie en huisartsen als triërende drempel beide volstrekt legitieme beleidskeuzes zijn.
in BE kiest Vlaanderen het ene en Wallonië het andere, waardoor beide systemen naast elkaar en door elkaar bestaan in gans België.
Wat één van de redenen is waarom onze gezondheidszorg onbetaalbaar wordt én daalt in performantie in de intl indexen daarover.

haal die twee systemen uit elkaar en het wordt beter aan beide zijden van de taalgrens. Dat was mijn punt, het geld voor zorg kruipt nu in de systemen.
Jouw triërende drempel kost geen geld?
Ook in Wallonië gaan de meesten eerst naar een huisarts als ze iets mankeren, die hen dan naargelang doorverwijst of niet.
En ja, er gaat veel verloren door het huidige systeem.
Verander het systeem door controle zowel van de patiënt als van de zorgverstrekkers, dan heb je geen splitsing nodig.

Trouwens de sociale programma's van VB en PVDA liggen stukken minder ver uit elkaar dan die van VB en N-VA.
Wat ik met zekerheid weet is dat N-VA de volledige afbraak en privatisering wil van de SZ.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be