Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 mei 2021, 15:53   #161
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het is een stelling die men heeft aangenomen binnen de medische wereld.
Een vaste tijdsbasis is er inderdaad niet, maar promiscuïteit is een natuurlijk gedrag bij de mens.
Als promiscuïteit geen ziekte is, waarom is er dan een stelling over aangenomen in de medische wereld?

Of zit meneerke alweer uit zijn dikke duim te zuigen?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2021, 15:55   #162
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik vind het vrij eigenaardig dat er niets wordt gezegd over passie.
Passie is uiteindelijk de smeerolie die uiteindelijk moet, of zou kunnen, uitmonden in liefde.
Ik vind dat heel dubbelzinnig geformuleerd.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 18 mei 2021, 15:57   #163
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Je mag een medemens met wie je (eenderwelke) relatie hebt, niet grof beledigen.

Natuurlijk, als je op een wankele basis begint (en wankele afspraken maakt), dan zal zich dat wel eens kunnen wreken.

Oud 18 mei 2021, 16:06   #164
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Natuurlijk, als je op een wankele basis begint (en wankele afspraken maakt), dan zal zich dat wel eens kunnen wreken.
Ik heb nog nooit afspraken gemaakt, laat staan wankel.
Alles in de juiste volgorde, en hopen dat het goed afloopt.

Laatst gewijzigd door Rudy : 18 mei 2021 om 16:06.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2021, 16:28   #165
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wijf klinkt weinig respectvol;
Waarom ? Is een toch een correct woord. Vrouwen mogen spreken van venten maar mannen niet van wijven ? Je bent toch niet woke geworden Rudy ?

(informeel) vrouw (vaak ook (pejoratief))
Wat een lekker wijf!

Stel uw sexy vrouw showt u haar nieuwe lingerie Ze praat tegen u op een zeer verleidelijke toon....je kent het wel.
Denk jij dat veel mannen dan gaan nadenken of ze hun vrouw wel echt graag zien ? Volgens mij gaan de meeste er toch werk van maken zelfs al zien ze hun vrouw niet meer echt zo graag

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 mei 2021 om 16:37.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2021, 17:02   #166
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als promiscuïteit geen ziekte is, waarom is er dan een stelling over aangenomen in de medische wereld?

Of zit meneerke alweer uit zijn dikke duim te zuigen?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Promiscu%C3%AFteit

http://arno.uvt.nl/show.cgi?fid=143670

Laatst gewijzigd door Jantje : 18 mei 2021 om 17:05.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2021, 17:41   #167
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Waarom ? Is een toch een correct woord. Vrouwen mogen spreken van venten maar mannen niet van wijven ? Je bent toch niet woke geworden Rudy ?

Wat een lekker wijf!

Stel uw sexy vrouw showt u haar nieuwe lingerie Ze praat tegen u op een zeer verleidelijke toon....je kent het wel.
Denk jij dat veel mannen dan gaan nadenken of ze hun vrouw wel echt graag zien ? Volgens mij gaan de meeste er toch werk van maken zelfs al zien ze hun vrouw niet meer echt zo graag
Dus jij ziet alle mannen als dieren zonder zelfcontrole?
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2021, 17:21   #168
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Dus jij ziet alle mannen als dieren zonder zelfcontrole?
Alle mannen ? Neen alle mensen. Wat zouden we anders zijn dan zoogdieren ? Ons gedrag is precies hetzelfde ....Lees eens wat boeken van Midas Dekkers

Net als bij andere dieren is onze drijfveer geilheid. Geilheid is de reden dat we ons voortplanten.....liefde heeft daar niks mee te maken. Van de liefde krijg je geen erectie.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 mei 2021 om 17:23.
Oud 19 mei 2021, 20:15   #169
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alle mannen ? Neen alle mensen. Wat zouden we anders zijn dan zoogdieren ? Ons gedrag is precies hetzelfde ....Lees eens wat boeken van Midas Dekkers

Net als bij andere dieren is onze drijfveer geilheid. Geilheid is de reden dat we ons voortplanten.....liefde heeft daar niks mee te maken. Van de liefde krijg je geen erectie.
Allez, patrickve is niet de enige die aan projectie doet, maar jij bent een meer 'freudiaanse' variant, om zo te zeggen...

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 19 mei 2021 om 20:17.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2021, 12:01   #170
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus jij hebt je vrouw niet echt lief?
Ik heb daar een bijzonder utilitaire relatie mee waar emo overwegingen zoals liefde en zo maar secundair bij zijn he
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2021, 12:06   #171
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat monogamie betreft, is het probleem natuurlijk dat het begrip 'huwelijk' zelf zijn betekenis verloren heeft. Het staat niet meer voor het vormen van een maatschappelijke basiseenheid met een complementariteit van man en vrouw en de gerichtheid op nageslacht. Monogamie is normaal gezien een pleonasme, 'homohuwelijk' een contradictie in terminis. De platte realiteit vandaag is die van contracten tussen atomistische (vermeende) individuen en dan kan men de poespas ook maar beter achterwege laten.
Wij zijn het eens. Vandaar dat het concept "seriele monogamie" even idioot is als "terug maagd worden na seks".

Citaat:
Verder zie ik nog wel een zedelijk onderscheid tussen overspel tijden een relatie en het verbreken van een relatie maar als dat laatste al bijna voorgeprogrammeerd is, wordt, indien de ander dat niet beseft, dat verschil wel kleiner.
Het punt is dan "wat is een relatie ?" en "hoe lang duurt die ?". Als we een relatie beschouwen die maar 5 seconden duurt, en langer samenblijven gewoon een opeenvolging van successieve relaties vinden, dan heeft men geen overspel ook niet. Men heeft gewoon de continuiteit van opeenvolging van 5-seconden relaties met dezelfde persoon even onderbroken om die met een ander persoon aan te gaan.

Laatst gewijzigd door patrickve : 20 mei 2021 om 12:08.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2021, 12:26   #172
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat een lekker wijf!
Maar neen Fred. Zelfs het begrip woke wordt woke.
Waar het op neerkomt is: het doel heiligt de middelen.
En een beetje schijnheilig doen om te versieren is niet zo uitzonderlijk.
Het is zelfs een kunst waar niet iedereen mee behept is.
Oud 20 mei 2021, 15:06   #173
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar neen Fred. Zelfs het begrip woke wordt woke.
Waar het op neerkomt is: het doel heiligt de middelen.
En een beetje schijnheilig doen om te versieren is niet zo uitzonderlijk.
Het is zelfs een kunst waar niet iedereen mee behept is.
Dat klopt. Moet toegeven dat ik daar nooit echt mee bezig ben geweest. Pas op de meeste vrouwen hebben naar ik vernam me altijd een lieve mens gevonden. Ook gevoelig. Maar ik heb die emoties altijd liever van me weg gehouden. Van zodra ik voelde dat er 'liefde' zou bij te pas komen was ik ribbedebie. Ik vond dat nooit leuk als ik moest horen dat een vr verliefd op me was. Ik ben dan ribbedebie.....Ik kan daar allemaal niet goed tegen. Maar heb nooit iemand bedrogen en daar altijd eerlijk in geweest. Je zelf kennen is een deugd.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 mei 2021 om 15:08.
Oud 20 mei 2021, 15:32   #174
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mietjes !!!

Oud 20 mei 2021, 17:21   #175
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mietjes !!!
Begrijp niet goed wat je bedoelt maar bon dat is niet de eerste en waarschijnlijk ook niet de laatste keer
Oud 22 mei 2021, 12:00   #176
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat een lekker wijf!

Seks onderdrukken is de manier van de soldaat, de baas.

Er baas over willen spelen. Je wilt jezelf ervan overtuigen dat je er baas over bent, maar je onderdrukt.

Het is een gevecht, geen aanvaarding.

Maar voor een bepaalde "mind" zal dat aanlokkelijk zijn.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2021, 17:34   #177
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht

Seks onderdrukken is de manier van de soldaat, de baas.

Er baas over willen spelen. Je wilt jezelf ervan overtuigen dat je er baas over bent, maar je onderdrukt.

Het is een gevecht, geen aanvaarding.

Maar voor een bepaalde "mind" zal dat aanlokkelijk zijn.
Ik zie seks als iets heel simpel. Heb daar nooit veel vragen bij gesteld. Eigenlijk is het een zekere vorm van sport
Ge weet als je een lumbago hebt komt er van seks niet veel in huis.....de liefde mag dan wel oneindig zijn maar om seksen of te sporten heb je best geen lumbago

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 mei 2021 om 17:35.
Oud 22 mei 2021, 21:13   #178
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat klopt. Moet toegeven dat ik daar nooit echt mee bezig ben geweest. Pas op de meeste vrouwen hebben naar ik vernam me altijd een lieve mens gevonden. Ook gevoelig. Maar ik heb die emoties altijd liever van me weg gehouden. Van zodra ik voelde dat er 'liefde' zou bij te pas komen was ik ribbedebie. Ik vond dat nooit leuk als ik moest horen dat een vr verliefd op me was. Ik ben dan ribbedebie.....Ik kan daar allemaal niet goed tegen. Maar heb nooit iemand bedrogen en daar altijd eerlijk in geweest. Je zelf kennen is een deugd.
Er zou eens moeten worden afgeleerd dat alles in een juiste volgorde zou moeten gebeuren: verliefdheid (kalverliefde) -> passie -> seks -> en dan pas liefde.
Liefde heeft niets met de voorgaanden te maken. Net zoals passie en seks niets met liefde hoeven te maken te hebben.
Oud 23 mei 2021, 06:06   #179
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie seks als iets heel simpel. Heb daar nooit veel vragen bij gesteld. Eigenlijk is het een zekere vorm van sport
Ge weet als je een lumbago hebt komt er van seks niet veel in huis.....de liefde mag dan wel oneindig zijn maar om seksen of te sporten heb je best geen lumbago
Het is het hoogste doel om te bereiken in de natuur nochtans.
En eerlijk, als wij -mannen- puberen, wordt de ontmaagding een hele levensmissie. Een missie die hopelijk niet te lang duurt omdat uw neukpartners mede uw sociale status bepalen. Dat is een soort spiegel.
Alles draait rond seks.
Oud 23 mei 2021, 08:08   #180
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Het is het hoogste doel om te bereiken in de natuur nochtans.
En eerlijk, als wij -mannen- puberen, wordt de ontmaagding een hele levensmissie. Een missie die hopelijk niet te lang duurt omdat uw neukpartners mede uw sociale status bepalen. Dat is een soort spiegel.
Alles draait rond seks.
Alles draait om drie G's; Geld God Gat
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be