Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat?
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? Kritisch bekijken van nieuws en toetsing aan de feiten. Fake news? Selectieve feiten? Of is het een correcte weergave van de feiten? Een zoektocht naar de waarheid.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2021, 19:25   #161
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
De enige die aan corona dood gegaan zijn bij de jongeren, waren er allemaal met 3 of 4 andere ziektes of onderliggende aandoeningen. En als het een natuurlijk virus is, dan is het maar zo. Nu gaat het om doden die vallen tussen gezonde jongeren die nooit door de natuurlijke ziekte zouden gevallen zijn. En dan is in mijn mening elk geval 1 teveel.
Ik had destijds een enquete opgestart: hoeveel doden van vaccinatie willen jullie aanvaarden ?

En vele zotten hadden daarop 0 geantwoord

Dat komt er gewoon op neer van te zeggen "wij willen geen vaccins".

Uiteraard gaan vaccins mensen doden, dat is normaal. Daar is niks ergs aan. Het enige wat we moeten hebben, is dat het niet MEER mensen doodt dan de aandoening waarvoor we ze nemen. En eigenlijk liefst stukken minder.

We weten allemaal dat die omklap grens ergens tussen, ik zal het ruw nemen, 20 jaar en 40 jaar ligt. Wie jonger is dan die leeftijd, heeft waarschijnlijk meer kans om van het vaccin te sterven dan van corona. Maar er kunnen redenen zijn om toch een vaccin te nemen, en dus riskeren van dood te vallen. Motorrijders doen dat ook. Die kiezen ook van meer kans te hebben om dood te gaan.

Dus zelfs mocht die voetballer van een vaccin doodgegaan zijn, zou ik daar geen enkel probleem mee hebben. Als het nu eerder onwaarschijnlijk is dat hij zelfs maar gevaccineerd is, heeft dat nog minder belang natuurlijk.

Er zijn geen statistische aanwijzingen op dit ogenblik dat voetballers significant meer doodvallen van vaccins, dan zonder.

Ik zal het zo zeggen: als op het einde van dit toernooi geen 10 gevaccineerde voetballers doodgevallen zijn of 10 meer dan niet-gevaccineerde, dan kunnen we zeggen dat het vaccin best OK is, zelfs voor voetballers. Het is dan niet dodelijker dan corona voor een 60-er zonder vaccin. En vorig jaar vond ik dat dat best prima OK was. Er bleven nog meer dan genoeg 60-ers over. Wel, er zullen meer dan genoeg voetballers overblijven.

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 juni 2021 om 19:27.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2021, 19:26   #162
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Liever dat, dan toe te geven dat men zich vergist heeft, en dat het hartfalen van Eriksen niets te maken heeft met covid en vaccins.
Of het er nu mee te maken heeft of niet heeft zelfs geen belang. Uit zo 1 enkel geval kunnen we gewoon niks zeggen. Het is pas als er statistiek opgebouwd wordt dat er enige redelijke verbanden kunnen gelegd worden.
Oud 14 juni 2021, 19:29   #163
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik had destijds een enquete opgestart: hoeveel doden van vaccinatie willen jullie aanvaarden ?

En vele zotten hadden daarop 0 geantwoord

Dat komt er gewoon op neer van te zeggen "wij willen geen vaccins".

Uiteraard gaan vaccins mensen doden, dat is normaal. Daar is niks ergs aan. Het enige wat we moeten hebben, is dat het niet MEER mensen doodt dan de aandoening waarvoor we ze nemen. En eigenlijk liefst stukken minder.

We weten allemaal dat die omklap grens ergens tussen, ik zal het ruw nemen, 20 jaar en 40 jaar ligt. Wie jonger is dan die leeftijd, heeft waarschijnlijk meer kans om van het vaccin te sterven dan van corona. Maar er kunnen redenen zijn om toch een vaccin te nemen, en dus riskeren van dood te vallen. Motorrijders doen dat ook. Die kiezen ook van meer kans te hebben om dood te gaan.

Dus zelfs mocht die voetballer van een vaccin doodgegaan zijn, zou ik daar geen enkel probleem mee hebben. Als het nu eerder onwaarschijnlijk is dat hij zelfs maar gevaccineerd is, heeft dat nog minder belang natuurlijk.

Er zijn geen statistische aanwijzingen op dit ogenblik dat voetballers significant meer doodvallen van vaccins, dan zonder.

Ik zal het zo zeggen: als op het einde van dit toernooi geen 10 gevaccineerde voetballers doodgevallen zijn, dan kunnen we zeggen dat het vaccin best OK is, zelfs voor voetballers. Het is dan niet dodelijker dan corona voor een 60-er zonder vaccin. En vorig jaar vond ik dat dat best prima OK was. Er bleven nog meer dan genoeg 60-ers over. Wel, er zullen meer dan genoeg voetballers overblijven.
Bull f shit...
Mensen sterven nu ook aan vaccinatie die covid hadden overleefd, maar ze rushen liever dan verantwoord te doen.
Als ik nu een serologische test laat doen en ik heb anti stoffen tegen covid: is een vaccin dan nodig?
Is de propaganda waar? Dat we enkel tot een groepsimmuniteit van 70% kunnen komen door vaccineren? Of tellen alle eerdere besmette zielen die inmiddels genazen plots niet meer mee in de groepsimmuniteit?

Laten we hopen dat psychopaten die als u redeneren nooit den boel hier draaien, maar ik vrees dat het daarvoor al lang te laat is.
Oud 14 juni 2021, 19:57   #164
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En maar blijven melken en doormelken over die voetballer.
Mooie zaak dat de moderatie deze draad, die niets te maken heeft met corona tenzij platte en groteske hypotheses, uit het corona hoofdstuk heeft gehaald.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2021, 20:19   #165
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of het er nu mee te maken heeft of niet heeft zelfs geen belang. Uit zo 1 enkel geval kunnen we gewoon niks zeggen. Het is pas als er statistiek opgebouwd wordt dat er enige redelijke verbanden kunnen gelegd worden.
Inderdaad.

Ook al heeft het hartfalen niets te maken met corona, onverwachte neveneffecten zullen altijd optreden tijdens vaccinaties, zeker als zowat half de wereldbevolking, ieder met zijn eigen medische voorgeschiedenis, gestel en kwaaltjes, gevaccineerd wordt.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2021, 20:56   #166
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De fantasie slaat hier weer op hol. Er wordt hier naar hartelust gedraaid en gekeerd om de zaak Eriksen toch maar ergens in corona & vaccinatiesfeer te kunnen krijgen.

Liever dat, dan toe te geven dat men zich vergist heeft, en dat het hartfalen van Eriksen niets te maken heeft met covid en vaccins.
Gij gelooft wat je wil.
Niks is eenvoudiger dan officieel bekend te maken dat hij niet gevaccineerd werd en dat gezonde atleten van 29 jaar nu ook al spontaan hartfalen krijgen.
Maar dat doen ze niet voor de voor de hand liggende redenen.
Uiteraard willen struisvogels dan ook niet weten van al die honderdduizenden doden en vaccinatie slachtoffers sinds het begin van de vaccinaties.
Oud 14 juni 2021, 21:23   #167
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Gij gelooft wat je wil.
Niks is eenvoudiger dan officieel bekend te maken dat hij niet gevaccineerd werd en dat gezonde atleten van 29 jaar nu ook al spontaan hartfalen krijgen.
Maar dat doen ze niet voor de voor de hand liggende redenen.
Uiteraard willen struisvogels dan ook niet weten van al die honderdduizenden doden en vaccinatie slachtoffers sinds het begin van de vaccinaties.
Omdat een debiel een veronderstelling komt moet er iemand met een officieel antwoord komen?

Stel: ik beweer dat je gestoord bent. Ik maak dat wereldkundig op allerlei fora en hou vol dat mijn stelling overeind blijft tenzij een psychiater officieel komt bevestigen dat je niet gestoord bent.

Dat is uw stelling ivm Eriksen.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2021, 21:49   #168
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gij gelooft wat je wil.
Wat is er "officieel" aan bekend te maken ? Moet de burgemeester of zo dat onder ede verklaren ?

Als de directeur van Inter Milaan dat verklaart, is dat voor mij goed.

Citaat:
en dat gezonde atleten van 29 jaar nu ook al spontaan hartfalen krijgen.
Hier is al meermaals duidelijk op geantwoord in deze draad. Ik kan het ook niet helpen dat je weigert om deze te lezen.
Oud 14 juni 2021, 21:50   #169
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Omdat een debiel een veronderstelling komt moet er iemand met een officieel antwoord komen?
Alsof de antivaxxers trouwens een officieel antwoord zouden geloven.
Oud 14 juni 2021, 22:13   #170
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom worden mensen die tegen dit vaccinatieBELEID zijn anti vax genoemd?
Er is een groot verschil tussen mensen die bv een geïnactiveerd vaccin afwachten dan volgzamen schapen die een experimenteel mRNA inspuiten en zich even gratis aanbieden als massa experiment.
Oud 15 juni 2021, 00:50   #171
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht

Stel: ik beweer dat je gestoord bent. Ik maak dat wereldkundig op allerlei fora en hou vol dat mijn stelling overeind blijft tenzij een psychiater officieel komt bevestigen dat je niet gestoord bent.

Dat is uw stelling ivm Eriksen.
Neen, omdat de bevolking het RECHT heeft om te weten of jongeren ook risico lopen op hartaanvallen door vaccinatie.
Jongeren die helemaal geen last hebben van covid en toch vaccins aangesmeerd krijgen.

Daarom is het de plicht van de organisatie om duidelijkheid te scheppen over de vaccinatie waardoor het vaccin de mogelijke oorzaak is van de hartaanval of niet!
En dat kunnen ze doen door simpel het speculeren en de twijfel weg te nemen door te verklaren of hij gevaccineerd werd of niet!
DAT is mijn stelling ivm Eriksen!

Jouw stelling raakt kant noch wal.
En jij hoeft geen denkbeeldige stelling voor mij te maken, zorg jij eerst maar dat jouw stellingen geen pure onzin naast de kwestie zijn.
Oud 15 juni 2021, 00:56   #172
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, vaxxers en vooral reeds gevaccineerden willen ook niet weten of hij gevaccineerd werd of niet. Het zou te beangstigend zijn om te weten dat zij ook het risico op hartaanvallen lopen, net zoals de hersenbloedingen en bloedklontering.

Het gaat er ook niet om of een officieel antwoord zou geloofd worden, het gaat erom dat het antwoord op de vraag of hij werd gevaccineerd van belang is voor de jongeren die ze nu willen vaccineren en of die groep dan datzelfde (verhoogd) risico op hartaanvallen zal lopen.
En dat weten we nog altijd niet want ze blijven weigeren om duidelijkheid te verschaffen of Eriksen nu wel of niet gevaccineerd werd.

Laatst gewijzigd door Oma : 15 juni 2021 om 01:00.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2021, 05:47   #173
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

spannend e.k.
Oud 15 juni 2021, 06:28   #174
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad.

Ook al heeft het hartfalen niets te maken met corona, onverwachte neveneffecten zullen altijd optreden tijdens vaccinaties, zeker als zowat half de wereldbevolking, ieder met zijn eigen medische voorgeschiedenis, gestel en kwaaltjes, gevaccineerd wordt.
Inderdaad, elk actief bestanddeel heeft een kleine kans dat het fout gaat, en vaccins zijn niet anders. Vaccins zullen altijd een klein risico dragen, want zij moeten een ontsteking veroorzaken, en spelen met het immuunsysteem dat de capaciteit heeft om elk onderdeel van het lichaam stuk te maken. 1 dode per miljoen is een goeie prestatie normaal gezien voor een vaccin, orde van grootte.

Aangezien dit nog experimentele vaccins zijn, weten we nog niet precies wat bij deze totaal nieuwe technieken nu juist het risico is, maar het is vrij klein, het ziet er naar uit dat het kleiner is dan 1 op 100 000. Je zou dus kunnen vewachten dat er in Belgie alleen al minder dan 100 vaccinatie doden zullen vallen. Als die echter vallen in die klassen waar er minder corona doden vielen, was dat een beetje idioot van die vaccins te geven, maar erg is dat niet. 100 doden, dat kan ons eigenlijk niet schelen. Zij die minder kans hadden om te sterven van corona, hebben dus de verkeerde gok gewaagd, maar het blijven piepkleine getallen.
Oud 15 juni 2021, 06:29   #175
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, vaxxers en vooral reeds gevaccineerden willen ook niet weten of hij gevaccineerd werd of niet. Het zou te beangstigend zijn om te weten dat zij ook het risico op hartaanvallen lopen, net zoals de hersenbloedingen en bloedklontering.

Het gaat er ook niet om of een officieel antwoord zou geloofd worden, het gaat erom dat het antwoord op de vraag of hij werd gevaccineerd van belang is voor de jongeren die ze nu willen vaccineren en of die groep dan datzelfde (verhoogd) risico op hartaanvallen zal lopen.
En dat weten we nog altijd niet want ze blijven weigeren om duidelijkheid te verschaffen of Eriksen nu wel of niet gevaccineerd werd.
Maar dat heeft helemaal geen belang. Er zullen meer dan genoeg voetballers overblijven. Zo ook met jongeren. Er zullen genoeg jongeren overblijven.

Bedenk eens hoeveel voetballers er zijn. En hoeveel er dood vallen. Dat is piepklein he. Als je met de motor rijdt, neem je een groter risico. Dat gezegd, voor voetballers is dat wel grotendeels een zinloos risico, maar dat is ook zo voor motorrijders.

Laatst gewijzigd door patrickve : 15 juni 2021 om 06:33.
Oud 16 juni 2021, 01:11   #176
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar dat heeft helemaal geen belang. Er zullen meer dan genoeg voetballers overblijven. Zo ook met jongeren. Er zullen genoeg jongeren overblijven.

Bedenk eens hoeveel voetballers er zijn. En hoeveel er dood vallen. Dat is piepklein he. Als je met de motor rijdt, neem je een groter risico. Dat gezegd, voor voetballers is dat wel grotendeels een zinloos risico, maar dat is ook zo voor motorrijders.
Als ze maar geen gezamelijke zelfmoord plegen door al 't vermeende onrecht hen aangedaan, he. De arme bloeikes.
Oud 16 juni 2021, 05:19   #177
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Als ze maar geen gezamelijke zelfmoord plegen door al 't vermeende onrecht hen aangedaan, he. De arme bloeikes.
Dat zou niet slim zijn. Dat ze massaal gepensioneerden zouden afmaken, zou mij een meer logische reactie lijken.
Oud 16 juni 2021, 05:22   #178
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zou niet slim zijn. Dat ze massaal gepensioneerden zouden afmaken, zou mij een meer logische reactie lijken.
pensioenkraan dicht en laten uithongeren
Oud 16 juni 2021, 07:20   #179
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Gepensioneerden die meeliepen en geen aansprakelijkheid eisten bij vaccins voor hun (klein)kinderen hebben dat dan zelf gezocht.
Als genoeg mensen zich nu vaccineren verloren wij dus de aansprakelijkheid.
Ich habe das gewusst.
Oud 16 juni 2021, 08:58   #180
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Uiteraard, waarom zouden jongeren kwaad zijn op zich zelf?
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be