![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik moet je teleurstellen. Onze verliefdheid en passie is ontstaan aan de Gentse univ.
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() “Niets gemeen”??? Op economisch en financieel vlak is dat hoegenaamd niet zo. Of jij het nu graag hebt of niet, maar dat is wellicht de meest doorslaggevende factor voor een steeds verder gaande toenadering tussen Nederland en Vlaanderen. En er is een Engels gezegde dat wel degelijk de realiteit weergeeft: the flag follows the trade.
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
(*= zelfgemaakte, dus geen blik van Unox) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Maar het is waar dat Protestanten, meer trouwe kerkgangers zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En West Vlaams, het helpt dat ik Zeeuws ook nog best goed kan volgen, dus voor mij is West Vlaams nog niet helemaal koeterwaals ![]() Anderzijds zijn er binnen Nederland, voor mij als Brabander, dialecten, die verder afstaan van mijn dialect, dan veel van de dialecten in het Vlaams Gewest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ervaar Nederland toch echt wel als een land met een protestantse grondslag hoor. Het blijft uiteraard een seculier land verder en nog steeds goed voor katholieken. Zelfs ik ben een katholiek officieel, maar heb mijn plechtige niet gedaan. Nu gebiedt de eerlijkheid me te zeggen dat ik een persoon ken uit een christelijke familie die waarschijnlijk ook nog steeds officieel lid is van de PKN. Die persoon ziet er ook protestants uit en gedraagt zich zo, maar is niet-gelovig. Laatst gewijzigd door Weyland : 29 juli 2021 om 23:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat ik ook interessant vind is hoe men in het Land van Heusden en Altena Brabants praat, ook al is de streek erg orthodox-gereformeerd en was de bevolking er tot 1961 vrij geïsoleerd van de rest. Ook hoorde het land vanaf de 14de eeuw tot het Graafschap Holland en pas vanaf 1815 bij Noord-Brabant. Desondanks is hun dialect Brabants, daar waar in de Brabantse Westhoek Hollands gepraat wordt (met Brabantse invloeden). Zowel de Westhoek als het Land van Heusden en Altena worden tot 'Hollands Brabant' gerekend. Laatst gewijzigd door Weyland : 29 juli 2021 om 23:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Ik ervaar Nederland, als een land met regionale verschillen, soms heel kort op elkaar. Het Calvinistische Zeeland en het ''Bourgondische'' Brabant zijn soms heel dichtbij (bijvoorbeeld Tholen en Bergen op Zoom), maar toch al snel heel anders. In de kern is Protestants wel dominant, maar in Brabant en Limburg is het meer een Calvinistische saus op een Bourgondische kern. Zo zijn wij voor Belgen al gauw te Calvinistisch, maar vindt men ons Boven de Sloot al snel wel erg Bourgondisch. Andere delen van het land hebben weer hun eigen kenmerken, Nederland is minder homogeen dan men denkt, we zijn niet allemaal Hollanders (prima volk hoor), maar we zijn wel allemaal Nederlanders (zelfs de Friezen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(hebben die ook van die coole jingles om luisteraars te lokken) Prijs de heer op 66.6 AM ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ,je als vrouw uit Aalst in zee gaat met een West-Vlaming doe je uitdrukkelijk aan ontwikkelingssamenwerking.
![]() Laatst gewijzigd door Henri1 : 30 juli 2021 om 09:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vwalla, toch eentje die het willen begrijpen heeft.
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn vrouw komt niet uit Aalst. En er zijn veel meer welvarende families in West-Vlaanderen dan in de regio Aalst-Ninove.
![]() |
#176 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://twitter.com/TheodorHolman/st...72602160832515
Citaat:
https://twitter.com/GercoD/status/1423307257002012681 Citaat:
![]()
||
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Frans Bauer.
Laatst gewijzigd door Everytime : 5 augustus 2021 om 22:12. |
![]() |
![]() |