Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juli 2005, 10:43   #161
Teerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Pas op, Teerke, of we gaan nog een punt van overeenkomst vinden.

Maar kijk eens, waar ook ter wereld, ook in de meest liberale regimes, vallen oproepen tot moord niet onder de persvrijheid. Ik heb Mein Kampf niet gelezen en weet dus niet of er in opgeroepen wordt tot moord, maar in "De Weg naar de Islam" wordt wel degelijk zwart op wit opgeroepen tot moord op homo's. En dat, mijn beste, kan niet. Als Laurette daar anders over denkt, dan is dat omdat ze een bepaalde fractie van haar kiezers niet boos wil maken.

Egidius
Ik heb noch Mijn Kampf, noch De weg naar de islam gelezen en weet niet uit eigen ervaring dat daarin wordt opgeroepen tot moord. Ik weet wel dat sommige fundamentalistische imams zich daar aan bezondigd hebben. Zowel in Nederland als in Groot-Brittannië zijn er om die reden al uitgewezen.
Ik weet evenmin of een oproep tot moord wettelijk verboden is, maar ik veronderstel dat dat in sommige landen wel zo is. In dat geval zou het boek voor mij toch mogen verschijnen, maar dan zonder de passages die oproepen tot moord.

Onze minister van justitie is niet jouw beste vriendin geloof ik.
Teerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 10:45   #162
Teerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Goede kans dat de juffrouw met de mooie ogen het liggen heeft.

Heb je meteen een excuus om ze aan te spreken.

Egidius
Bedankt voor de tip!
Oud 20 juli 2005, 10:47   #163
Teerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Pas op, Teerke, of we gaan nog een punt van overeenkomst vinden.

Daar hoef ik niet voor op te passen hoor, ik vind het fijn dat mensen na een discussie punten van gelijkgezindheid ontdekken.
Oud 20 juli 2005, 11:01   #164
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Teerke
Precies wat ik zei toch? Indien deze vrouwen zich zo kleden onder dwang van hun echtgenoot dan ben ik daar ook tegen. Maar waarom zouden er ook geen vrouwelijke fundamentalisten rondlopen die de koran zo puntelijk als mogelijk opvolgen? En voor dat de vraag gesteld wordt, neen ik weet niet of het in het geval van Maaseik zo is?
Wel, dan is er geen probleem me dunkt... Ze overtreedt de wet, en wordt daarvoor gestraft. Ze gaat zelfs verder en blijft volharden in de boosheid, en krijgt daar een extra straf voor. Heel logisch allemaal toch?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 11:20   #165
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet wel dat er iemand na de aanslagen in Madrid in Maaseik een tijdje is ondergedoken, maar ik wist niet dat diezelfde zich in Bagdad heeft opgeblazen. Ik ben gelukkig niet alwetend.
Als ik in de streek zou wonen, zou ik dit toch zeer relevante info vinden.

Citaat:
Iemand die aan mijn dochter raakt raakt aan mij, Belg, Vlaming, fundi, Maghrebijn, Chinees of Botswanees. Ik denk dat ik zelfs in staat ben om dan het recht in eigen handen te nemen, heteen natuurlijk helemaal fout is, maar een kind is het hoogste goed dat men kan hebben.
Daar denken we dan zo goed als hetzelfde over.

Nu zit het voorbeeld -- geen fantasie, het is zeer goed mogelijk -- zo in elkaar dat je de moordenaar van je dochter zou kunnen tegenkomen als je om de zondagse croissants gaat. Het gaat in casu -- alweer geen fantasietje van mij: behalve dat ik er "je dochter" bij betrok zijn het echtgebeurde feiten -- om moslimfundamentalisten.

Het recht in eigen handen nemen, zei je toch? Dat lijkt me niet zozeer te verschillen van wat sommigen die jij racisten en fascisten noemt, terzake ook voorstellen.

Citaat:
Welke democratie? De democratie is een fabel.
Waarvoor hebben je ouders dan gestreden in de weerstand?

Als je met de fabel bedoelt dat onze particratie niets met democratie te maken heeft, dan ben ik het met je eens. Precies daarom zei ik: partijen zijn een hindernis op weg naar de democratie.
Dat betekent natuurlijk niet dat democratie een fabel zou zijn. Het is WMB het hoogste politieke streefdoel dat een mens kan hebben, en het enige systeem dat recht doet aan de soevereiniteit van de mens.

Citaat:
Onervaren in wat? Ik heb echt de indruk gekregen door jouw uitspraken dat je toch niet vies bent van het VB.
Niet viezer dan van de CD&V, de NVA of Groen!. Minder vies dan van de VLD en de SPA.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 11:22   #166
Egidius

Standaard

Citaat:
Het schijnt dat op het internet recepten staan om eenbom te maken met producten die iedereen wel in huis heeft, zoals amoniak e.d.m.
Gelukkig moet Limburg eerst nog de fax invoeren voor ze aan het internet toekomen....

Egidius
Oud 20 juli 2005, 11:23   #167
Egidius

Standaard

Citaat:
Onze minister van justitie is niet jouw beste vriendin geloof ik.
Ik hou niet van hypocrieten, die de wetten aanpassen voor hun eigenbelang.

Egidius
Oud 20 juli 2005, 14:52   #168
Teerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax
Wel, dan is er geen probleem me dunkt... Ze overtreedt de wet, en wordt daarvoor gestraft. Ze gaat zelfs verder en blijft volharden in de boosheid, en krijgt daar een extra straf voor. Heel logisch allemaal toch?
Heb ik iets anders beweerd?
Oud 20 juli 2005, 15:03   #169
Teerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Als ik in de streek zou wonen, zou ik dit toch zeer relevante info vinden.
Relevant waarvoor?

Citaat:
Daar denken we dan zo goed als hetzelfde over.
Nu zit het voorbeeld -- geen fantasie, het is zeer goed mogelijk -- zo in elkaar dat je de moordenaar van je dochter zou kunnen tegenkomen als je om de zondagse croissants gaat. Het gaat in casu -- alweer geen fantasietje van mij: behalve dat ik er "je dochter" bij betrok zijn het echtgebeurde feiten -- om moslimfundamentalisten.

Het recht in eigen handen nemen, zei je toch? Dat lijkt me niet zozeer te verschillen van wat sommigen die jij racisten en fascisten noemt, terzake ook voorstellen.[/quote]

Als het om je kind gaat dan spelen emoties een grotere rol dan het verstand. Daardoor zou ik het recht wel eens in eigen handen kunnen nemen. Als ik de moordenaar van mijn dochter zou tegenkomen dan mag het de pus in eigen persoon zijn, ik denk niet dat ik op dat moment mijn emoties de baas zal zijn. Dat is een menselijke reactie.

Citaat:
Waarvoor hebben je ouders dan gestreden in de weerstand?
Mijn ouders hebben gestreden tegen de onderdrukking van een bezettingsmacht met een verwerpelijke ideologie.

Citaat:
Als je met de fabel bedoelt dat onze particratie niets met democratie te maken heeft, dan ben ik het met je eens. Precies daarom zei ik: partijen zijn een hindernis op weg naar de democratie.
Dat betekent natuurlijk niet dat democratie een fabel zou zijn. Het is WMB het hoogste politieke streefdoel dat een mens kan hebben, en het enige systeem dat recht doet aan de soevereiniteit van de mens.
Ik snap de afkorting WMB niet, maar voor de rest kan ik je inderdaad volgen. Ben je het dus met mij eens dat de democratie de minst slechte staatsstructuur is?

Citaat:
Niet viezer dan van de CD&V, de NVA of Groen!. Minder vies dan van de VLD en de SPA.
Ok, dat is duidelijk genoeg.

Egidius[/quote]
Oud 20 juli 2005, 15:20   #170
Teerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Als gebruiker van het openbaar vervoer moet ik nu gaan. Ik heb een trein te halen en een bus. Misschien zit die gesluierde dame MET HAAR MOOIE OGEN weer op de bus, dan kan ik haar eens vragen naar "De weg van de islam".
Groetjes aan iedereen van Teerke.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Teerke on 20-07-2005 at 16:20
Reason:
--------------------------------

Als gebruiker van het openbaar vervoer moet ik nu gaan. Ik heb een trein te halen en een bus. Misschien zit die gesluierde dame MET HAAR MOOIE OGEN weer op de bus, dan kan ik haar eens vragen naar "De weg van de islam".
Groetjes aan iedereen van Teerke.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Als gebruiker van het openbaar vervoer moet ik nu gaan. Ik heb een trein te halen en een bus. Misschien zit die gesluierde dame MET HAAR MOOIE ogen weer op de bus, dan kan ik haar eens vragen naar "De weg van de islam".
Groetjes aan iedereen van Teerke.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Teerke : 20 juli 2005 om 15:20.
Oud 20 juli 2005, 15:23   #171
Egidius

Standaard

Citaat:
Relevant waarvoor?
Voor je persoonlijk alledaags welvoelen in je wijk en je dorp. Mensen die graag zichzelf opblazen om anderen te vermoorden zijn niet zo bevorderend voor dat welvoelen.

Citaat:
Als het om je kind gaat dan spelen emoties een grotere rol dan het verstand. Daardoor zou ik het recht wel eens in eigen handen kunnen nemen. Als ik de moordenaar van mijn dochter zou tegenkomen dan mag het de pus in eigen persoon zijn, ik denk niet dat ik op dat moment mijn emoties de baas zal zijn. Dat is een menselijke reactie.
Daarom koos ik er ook je (denkbeeldige) dochter uit.

Nu zijn er mensen die een gelijkaardig gevoel hebben als de slachtoffers niet hun eigen kinderen, maar hun buren, stadsgenoten, landgenoten of soortgenoten zijn. Ik zou die mensen dus niet zo snel veroordelen als ze om wraak schreeuwen voor de moorden in onze steden.

Citaat:
Mijn ouders hebben gestreden tegen de onderdrukking van een bezettingsmacht met een verwerpelijke ideologie.
Niet voor de democratie dus? Wat een ontgoocheling.

Citaat:
Ik snap de afkorting WMB niet,
Wat mij betreft.

Citaat:
maar voor de rest kan ik je inderdaad volgen. Ben je het dus met mij eens dat de democratie de minst slechte staatsstructuur is?
Niet echt. Ik vind het de enig mogelijke, en de enige die recht doet aan de menselijke waardigheid. Daarom dat ik de huidige particratie te bestrijden vind.

Egidius
Oud 20 juli 2005, 17:08   #172
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Groetjes aan iedereen van Teerke.
De 'werk'dag van de ambtenaar zit er op na enkele uren discussie hier. Nu effe naar huis sporen/bussen. Eerste en laatste op kosten van de belastingsbetaler. [edit]
[size=1]After edit by Erw on 20-07-2005 at 18:11
Reason:

Citaat:
De 'werk'dag van de ambtenaar zit er op na enkele uren discussie hier. Nu effe naar huis sporen/bussen. Eerste en laatste op kosten van de belastingsbetaler. [/size]

[size=1]After edit by Erw on 20-07-2005 at 18:09
Reason:

Citaat:
Het gratis tripje van een ambtenaar na enkele uren discussie op kosten van de belastingsbetaler naar huis. [/size]

Citaat:
Het gratis tripje van een ambtenaar. [/size]
[/edit]
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 20 juli 2005 om 17:11.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 22:03   #173
Teerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw
De 'werk'dag van de ambtenaar zit er op na enkele uren discussie hier. Nu effe naar huis sporen/bussen. Eerste en laatste op kosten van de belastingsbetaler.
Mis poes, ik ben geen ambtenaar meer, ik werk nu in een privé-vereniging. En wat dat laatste betreft, inderdaad mijn reiskosten worden door mijn werkgever betaald. Ik ben dat ook waard.

Gegroet, nu ga ik slapen, ik ben redelijk in de olie en dan ga ik nog meer zagen dan nuchter.
Oud 20 juli 2005, 22:09   #174
Teerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw
De 'werk'dag van de ambtenaar zit er op na enkele uren discussie hier. Nu effe naar huis sporen/bussen. Eerste en laatste op kosten van de belastingsbetaler.
Sorry, nog iets vergeten. Toen ik nog ambtenaar was had ik echt geen tijd om mij bezig te houden met zulke forums dan deze. En het is pré-metroën/sporen/bussen/fietsen. Dat doet er mij aan denken, ik moet eens fietsvergoeding vragen, want dat krijgen de ambtenaren ook. Zo, nu hebben jullie weer genoeg pijlen om mee te schieten. Woeha!!
Oud 20 juli 2005, 23:10   #175
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mag ik je aanraden om het boek "De anatomie van het fascisme" van Robert Paxton eens te lezen? De auteur is een academicus die in zijn boek, waar hij 40 jaar aan gewerkt heeft, van naaldje tot draadje uitlegt wat fascisme is, hoe het kan ontstaan, hoe het de macht kan grijpen. Hij maakt daarbij o.a. de vergelijking tussen het fascisme van Hitler en dat van Mussolini. Ook haalt hij diverse fascistische groeperingen aan die het niet tot de absolute macht hebben gebracht. Ik vind het in ieder geval frappant hoe sommige passages zo op het hoofd van de ideologen van het VB kunnen geplakt worden. Ik vind fascisme verwerpelijk omdat het zowiezo uitgaat van de ongelijkheid tussen de mensen, of dat nu blanken of zwarten zijn, linksen of rechtsen, mannen of vrouwen, in hun ogen is niemand gelijk.
Doe jezelf eens een plezier en lees dat boek, je kunt er nog veel van leren; dat heb ik toch kunnen doen.

Zeg , een chihuahua is ook niet gelijk aan een poedel en een poedel niet aan een bouvier, hoewel het allemaal honden zijn. Er IS verschil tussen mensen en gelukkig maar. Het zou een eentonige wereld zijn zonder diversiteit. Maar diversiteit betekent niet multiculturaliteit. Zoals niet elke vrouw en man een gelukkig huwelijk kunnen opbouwen met elkaar kunnen sommige culturen dat ook niet. Je zal toch moeten accepteren dat mensen verschillend zijn, en dan ligt dat niet aan hun huidskleur voor je hier over racisme begint. Er zijn dikke mensen en dunne mensen, lompe mensen en slimme mensen, linkse mensen en rechtse mensen (VER van gelijk), junkies en cleanen. En ja op menselijk vlak zijn ze evenwaardig, maar dat is niet hetzelfde als gelijk. Het VB zal je NOOIT horen zeggen dat 2 personen op menselijk vlak NIET gelijkwaardig zijn.
Oud 20 juli 2005, 23:12   #176
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelukkig moet Limburg eerst nog de fax invoeren voor ze aan het internet toekomen....

Egidius
heeeeeeeeeeeeeeeey
Oud 21 juli 2005, 09:53   #177
Egidius

Standaard

Citaat:
ik ben redelijk in de olie
Ha, dat verklaart veel...

Egidius
Oud 21 juli 2005, 09:56   #178
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xnorf
heeeeeeeeeeeeeeeey
Als ik zie hoe de idee voor aansluiting bij Nederland er leeft, moet ik mijn idee misschien herzien. Limburg is voor op de rest van Vlaanderen!

Egidius
Oud 21 juli 2005, 10:34   #179
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sorry, nog iets vergeten. Toen ik nog ambtenaar was had ik echt geen tijd om mij bezig te houden met zulke forums dan deze.
Oeioei, heb ik Teer punt geraakt?

http://forum.politics.be/showthread....3&page=2&pp=20
19-07-2005, 14:54
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila
- ik doe heus niet aan bezigheidstherapie (behalve als ik op P.be post natuurlijk 8) ), en ik zou niet neen zeggen tegen een collega of twee bij. En dit geldt eveneens voor de diensten waarmee ik regelmatig in contact ben.
Voor interpretatie vatbaar hé?
Oud 21 juli 2005, 10:36   #180
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gegroet, nu ga ik slapen, ik ben redelijk in de olie en dan ga ik nog meer zagen dan nuchter.
Lol, was er een olielek in de bus of de trein? Die openbare diensten toch hé.

Vergeet u niet eerst te wassen hé? [edit]
[size=1]After edit by Erw on 21-07-2005 at 11:39
Reason:

Citaat:

Vergeet u niet eerst te wassen hé? [/size]

[size=1]After edit by Erw on 21-07-2005 at 11:39
Reason:

Citaat:

Vergeet u niet eerst te wassen hé? :lol[/size]

Citaat:
Lol, was er een olielek in de bus of de trein? Die openbare diensten toch hé. [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Erw : 21 juli 2005 om 10:39.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be