Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Moeten we blijven investeren in ruimtevaart?
Ja 44 83,02%
Nee 7 13,21%
Ruimtevaart?? 2 3,77%
Aantal stemmers: 53. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 15 augustus 2005, 11:21   #161
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Het probleem is,met groentje, dat ze het goed bedoelt, maar denkt dat de mens van enkel zuivere lucht en schoon water kan overleven. Dat is zo niet. De mens is een sociaal wezen, en leeft dus in een sociaal netwerk waar taken en verantwoordelijkheden worden verdeeld. Zo ontstaat een economie, en deze moet evenzeer blijven bestaan om het sociaal netwerk staande te houden.

Zonder economie bestaat de mens zoals we het kennen niet meer. Daarom moeten we kijken naar duurzame ontwikkelling, waar beiden een kans krijgen. Het is niet optimaal, maar het is al een pak beter als radicaal groen beleid of uber liberaal beleid.

De ruimtevaart is ook zoiets. De mens is een ontdekkingswezen. Daar kan je niks aan veranderen. Zelfs al bracht het niets op, wij willen MEER weten. En die drang om meer te weten is soms zeer groot, zie maar naar alle grote ontdekkingsreizigers in de geschiedenis. Dit is wat een mens, mens maakt. Zij noemt het egoisme. Ik noem het menselijkheid.
Dé essentie van ruimtevaart...
Kennis.

Meer niet.
Oud 15 augustus 2005, 13:15   #162
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Het probleem is,met groentje, dat ze het goed bedoelt, maar denkt dat de mens van enkel zuivere lucht en schoon water kan overleven. Dat is zo niet. De mens is een sociaal wezen, en leeft dus in een sociaal netwerk waar taken en verantwoordelijkheden worden verdeeld. Zo ontstaat een economie, en deze moet evenzeer blijven bestaan om het sociaal netwerk staande te houden.

Zonder economie bestaat de mens zoals we het kennen niet meer. Daarom moeten we kijken naar duurzame ontwikkelling, waar beiden een kans krijgen. Het is niet optimaal, maar het is al een pak beter als radicaal groen beleid of uber liberaal beleid.

De ruimtevaart is ook zoiets. De mens is een ontdekkingswezen. Daar kan je niks aan veranderen. Zelfs al bracht het niets op, wij willen MEER weten. En die drang om meer te weten is soms zeer groot, zie maar naar alle grote ontdekkingsreizigers in de geschiedenis. Dit is wat een mens, mens maakt. Zij noemt het egoisme. Ik noem het menselijkheid.
Leuk dat u hier probeert te analyseren wat mijn probleem is ...

Verdienstelijke poging, helaas klopt ze niet en ... ik had beter argumentatie verwacht eigenlijk...

Ma bon ... daarmee is dus het hele kiezen voor vervuiling en geld door ramen en deuren wegsmijten in plaats van het te investeren in het zoeken van de oplossing naar ziektes en andere problemen die ons bedreigen goedgepraat?
Leuk om te weten!!

By the way, ... volgens Darwins evolutieleer is de mens uiteindelijk een egoïst.
Dus over dat laatste hebben we alletwee gelijk zeg maar, alleen is 'menselijkheid' iets eufemenistischer en minder provocerend dan egoïsme natuurlijk. [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Groentje-18 on 15-08-2005 at 14:17
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Verdienstelijke poging, helaas klopt ze niet en ... ik had beter argumentatie verwacht eigenlijk...

Ma bon ... daarmee is dus het hele kiezen voor vervuiling en geld door ramen en deuren wegsmijten in plaats van het te investeren in het zoeken van de oplossing naar ziektes en andere problemen die ons bedreigen goedgepraat?
Leuk om te weten!!

By the way, ... volgens Darwins evolutieleer is de mens uiteindelijk een egoïst.
Dus over dat laatste hebben we alletwee gelijk zeg maar, alleen is 'menselijkheid' iets eufemenistischer en minder provocerend dan egoïsme natuurlijk. [/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Leuk om te weten!![/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 15 augustus 2005 om 13:17.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2005, 13:29   #163
woffer
Lokaal Raadslid

woffer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Leuk om te weten!!
Toch mss handig om te weten Groentje: Een groot deel van het onderzoek naar vervuiling en het broeikaseffect op aarde - die aardse problemen die gij zo standvastig aanklaagt - gebeurt vanuit de ruimte.
woffer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2005, 13:35   #164
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps
[Groenmode-on]Nee dat intersseert ons niet wij hebben geen internet, sateliet-verbinding, medische wereld, gps... ect dat hebben wij allemaal niet nodig![Groenmode-off]

Alles beter dan zinnig te argumenteren nietwaar?
Oud 15 augustus 2005, 13:35   #165
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Groentje-18, De ruimtevaart industrie is nog niet meetbaar vervuildend tegenover alle uitwerpselen die de mensheid produceerd.

Richt je pijlen op de bevolkingsaantallen, niet op manieren om de aarde te helpen deze plaag te verdragen.
Oud 15 augustus 2005, 13:38   #166
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[Groenmode-on]Nee dat intersseert ons niet wij hebben geen internet, sateliet-verbinding, medische wereld, gps... ect dat hebben wij allemaal niet nodig![Groenmode-off]
Citaat:

Ik vind dat een behoorlijk argument (zij het op ludieke wijze gebracht).

[size=1]edited; Quote-soepje[/size][edit]
[size=1]After edit by BigF on 15-08-2005 at 14:39
Reason:

Citaat:
Citaat:

[size=1]edited; Quote-soepje[/size][/size]

[size=1]After edit by BigF on 15-08-2005 at 14:39
Reason:

Citaat:
Citaat:

Ik vind dat een behoorlijk argument (zij het op ludieke wijze gebracht).[/size]

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door [b
Apocalyps[/b]] [Groenmode-on]Nee dat intersseert ons niet wij hebben geen internet, sateliet-verbinding, medische wereld, gps... ect dat hebben wij allemaal niet nodig![Groenmode-off]
Citaat:

Ik vind dat een behoorlijk argument (zij het op ludieke wijze gebracht).[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door BigF : 15 augustus 2005 om 13:39.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2005, 13:41   #167
Groentje-18

Standaard

Citaat:
De enigste manier om het milieu te beschermen is door er op globale schaal aandacht aan te schenken. Over de hele wereld emissiequotas instellen, lozingsquotas, die kunnen worden gecontroleerd dmv, tadaaaa, nu gaat het komen......

voel je hem al aankomen ?

satellieten

Der is er nu eentje die ons exact vertelt hoe en wat over het milieu. Het ding kost 2 miljard euro om te ontwerpen/bouwen en dan nog eens enorm veel per jaar. Maar de informatie is onschatbaar. Ik heb hem al verscheidene keren genoemend, maar blijkbaar ontwijkt ge dees....het past niet in uw kraam.

Lieverd, als we nu eens zouden beginnen met alle auto's op iets anders te laten rijden als brandstof zouden we al een héél stuk verder zijn, en we daaropvolgend minstens alle toiletten en wasmachines aansluiten op regen- ipv drinkbaar water, dan zou ik geshoqueerd zijn denk ik ...

En neen, daar zijn helemaal geen satellieten voor nodig, een beetje good-will van de overheid volstaat.

Als er dan vervuild wordt en we kunnen dit controleren met satellieten, ten eerste heb ik nog nooit van zo'n sattelliet gehoord, logisch want je weet dat dat niet mijn ding is. Ten tweede, ik geloof misschien wel dat je de naam al eens vermeld hebt maar dan heb je er niet bijgeschreven over wat het ging vermoed ik anders had ik er zeker wel op gereageerd. Ófwel ... heb ik misschien over je post gelezen... :-s :-s ??
Maar fijn dat u voor mij wilt bepalen wat in mijn kraam past en wat niet ...

Trouwens dan nog, ik ben ervan overtuigd dat we die miljard euro's beter investeren in boompjes planten of dergelijke om te laten zien aan de bevolking dat het menens is dit keer en dat er echt wel iets aan de hand is ... iets inzien en de mentaliteitsverandering die dat teweeg kan brengen maakt satellietjes om iedereen te controleren overbodig.
Als we mensen door middel van controle om met boetes te dreigen moeten overtuigen om goed te doen voor het milieu ... dan zit er iets verkeerd ...

Dat is dus mijn mening daarover ...[edit]
[size=1]After edit by Groentje-18 on 15-08-2005 at 14:44
Reason:

Citaat:
De enigste manier om het milieu te beschermen is door er op globale schaal aandacht aan te schenken. Over de hele wereld emissiequotas instellen, lozingsquotas, die kunnen worden gecontroleerd dmv, tadaaaa, nu gaat het komen......

satellieten

Der is er nu eentje die ons exact vertelt hoe en wat over het milieu. Het ding kost 2 miljard euro om te ontwerpen/bouwen en dan nog eens enorm veel per jaar. Maar de informatie is onschatbaar. Ik heb hem al verscheidene keren genoemend, maar blijkbaar ontwijkt ge dees....het past niet in uw kraam.

Lieverd, als we nu eens zouden beginnen met alle auto's op iets anders te laten rijden als brandstof zouden we al een héél stuk verder zijn, en we daaropvolgend minstens alle toiletten en wasmachines aansluiten op regen- ipv drinkbaar water, dan zou ik geshoqueerd zijn denk ik ...

En neen, daar zijn helemaal geen satellieten voor nodig, een beetje good-will van de overheid volstaat.

Als er dan vervuild wordt en we kunnen dit controleren met satellieten, ten eerste heb ik nog nooit van zo'n sattelliet gehoord, logisch want je weet dat dat niet mijn ding is. Ten tweede, ik geloof misschien wel dat je de naam al eens vermeld hebt maar dan heb je er niet bijgeschreven over wat het ging vermoed ik anders had ik er zeker wel op gereageerd. Ófwel ... heb ik misschien over je post gelezen... :-s :-s ??

Trouwens dan nog, ik ben ervan overtuigd dat we die miljard euro's beter investeren in boompjes planten of dergelijke om te laten zien aan de bevolking dat het menens is dit keer en dat er echt wel iets aan de hand is ... iets inzien en de mentaliteitsverandering die dat teweeg kan brengen maakt satellietjes om iedereen te controleren overbodig.
Als we mensen door middel van controle om met boetes te dreigen moeten overtuigen om goed te doen voor het milieu ... dan zit er iets verkeerd ...

Dat is dus mijn mening daarover ...[/size]

Citaat:

satellieten

Dat is dus mijn mening daarover ...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 15 augustus 2005 om 13:44.
Oud 15 augustus 2005, 13:46   #168
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF

[size=1]edited; Quote-soepje[/size]
Vindt u dat een argument of vindt u dat een heerlijk veralgemeende stereotypering van alles wat ook maar een beetje voorstander van het milieu is ?
Oud 15 augustus 2005, 13:50   #169
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Groentje-18, De ruimtevaart industrie is nog niet meetbaar vervuildend tegenover alle uitwerpselen die de mensheid produceerd.
Voil�*!

Als we ons geld dan eens staken in alle viezigheden die de mens met zich meebrengt deftig te verwerken? Zodat de aarde er minder smerig van wordt?

Citaat:
Richt je pijlen op de bevolkingsaantallen, niet op manieren om de aarde te helpen deze plaag te verdragen.
Als u kiest moet kiezen tussen het stoppen van de ruimtevaart en het vermoorden van mensen kiest u dus voor het laatste ? Boeiend.

Legt u mij eens uit hoedat de ruimtevaart ons deze plaag beter helpt te verdragen, natuurlijk in vergelijking met wat dat geld ons had opgebracht indien we het in het milieu hadden geïnvesteerd in plaats van in de ruimte geworpen. *Evil*
Oud 15 augustus 2005, 13:52   #170
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Vindt u dat een argument of vindt u dat een heerlijk veralgemeende stereotypering van alles wat ook maar een beetje voorstander van het milieu is ?
Ik ben ook een voorstander van het milieu, maar dan op een manier die de economische groei niet tegengaat. Wat ben je met je groene bomen als de helft van de bevolking in armoede leeft ?

Men moet het hele industriele productieprocess herorganiseren om tot duurzamere processen te komen. Bijvoorbeeld als men designt, meteen de hele impact van het product op het milieu meenemen als design requirement.

Zo kan men al veel doen, heel veel.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2005, 13:53   #171
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een argument.
Oud 15 augustus 2005, 13:55   #172
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door woffer
Toch mss handig om te weten Groentje: Een groot deel van het onderzoek naar vervuiling en het broeikaseffect op aarde - die aardse problemen die gij zo standvastig aanklaagt - gebeurt vanuit de ruimte.

Idd!
Tegenwoordig is het zelfs al duidelijk genoeg, zodat er al geen onderzoek meer nodig is vanuit de rumite...
En we hebben nu de onderzoeksresultaten en de technieken om er iets aan te doen!
Waar blijft de aanpak?[edit]
[size=1]After edit by Groentje-18 on 15-08-2005 at 14:56
Reason:

Citaat:

Idd!
Tegenwoordig is het zelfs al duidelijk genoeg, zodat er al geen onderzoek meer nodig is vanuit de rumite...
En we hebben nu de onderzoeksresultaten en de technieken om er iets aan te doen!
Waar blijft de aanpak?[/size]

Citaat:

Idd!
Waar blijft de aanpak?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 15 augustus 2005 om 13:56.
Oud 15 augustus 2005, 14:00   #173
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Ik ben ook een voorstander van het milieu, maar dan op een manier die de economische groei niet tegengaat. Wat ben je met je groene bomen als de helft van de bevolking in armoede leeft ?

Je weet echt niet waarvoor ik sta hé?
Maar is wel begrijpelijk, in deze post doe ik niet heel mijn visie uit de doeken maareuh ...
begin anders eerst met gewoon rechtstreeks te argumenteren op mijn argumenten hier in plaats van die te ontwiken door over iets anders te beginnen? Kost minder energie voor ons beiden.

Citaat:
Men moet het hele industriele productieprocess herorganiseren om tot duurzamere processen te komen. Bijvoorbeeld als men designt, meteen de hele impact van het product op het milieu meenemen als design requirement.

Zo kan men al veel doen, heel veel.
Akkoord.
Oud 15 augustus 2005, 14:02   #174
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
[/b]

Je weet echt niet waarvoor ik sta hé?
Maar is wel begrijpelijk, in deze post doe ik niet heel mijn visie uit de doeken maareuh ...
begin anders eerst met gewoon rechtstreeks te argumenteren op mijn argumenten hier in plaats van die te ontwiken door over iets anders te beginnen? Kost minder energie voor ons beiden.
Excuses

Je hebt gelijk, ik zal wat meer inspringen.
Oud 15 augustus 2005, 14:03   #175
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje-18
Ik denk dat je mij nog de eerste die zich bezighoudt met ruimtevaart omdat hij alles al op aarde heeft gezien moet aanduiden ...

Wat is trouwens het gevolg ...
Ik zal zo vriendelijk zijn je redenering verder te trekken:

Wat zal het gevolg zijn als bijvoorbeed mars bewoonbaar wordt? Wie zal er de leider van zijn ??

Privé-firma's doen maar wat ze niet kunnen laten.
Als ze de overheid maar genoeg taks betalen voor de vervuiling die ze aanrichten en onder strenge controle staan met betrekking tot de veiligheidsvoorwaarden.

Vindt u de ruimtevaart trouwens een logischere stap dan de half ver**** aarde op te schonen ???

En voor de rest: er zijn ook andere manieren om uw leven zin te geven dan dit ...

Eigenlijk hé, als ik eens nadenk over het gedrag van zulke menen ... en als ik even heel cru mag zijn en een betekenis achter dit gedrag zoek ... dan kom ik maar tot één conclusie: Ruimtevaart is je reinste vlucht van de realiteit ...
En de realiteit is dat wij hier een hele hoop schade hebben aangebracht op aarde die ons wel eens heel zuur zou kunnen opbreken.
Maar neen, in plaats van allemaal vriendjes te maken en alles op te kuisen, houden we ons liever met 'belangrijkere' zaken bezig hé ... Alsof dat vriendjes maken en alles hier opkuisen geen énorme uitdaging is ... maar neen, het vraagt iets meer van de mens, iets meer psychologisch namelijk: ....
(Zit iedereen?) -> DE OPZIJZETTING VAN HET EGO ...

Eh ... ik zou het appreciëren als hier iemand tegenargumenteert.
Ik kan het bij het foute eind hebben ...
Oud 15 augustus 2005, 14:05   #176
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Excuses

Is niets hoor.
Ik ben waarschijnlijk ook niet de meest duidelijke ... en ik vrees ook dat mijn nick doet vermoeden dat ik een euhm ... overdreven groen persoon ben ofzoiets, maar ik noemde me eigenlijk groentje omdat ik een groentje ben in de politiek (en in andere gebieden) ...

Tof van je. [edit]
[size=1]After edit by Groentje-18 on 15-08-2005 at 15:07
Reason:

Citaat:
Excuses

Is niets hoor.
Ik ben waarschijnlijk ook niet de meest duidelijke ... en ik vrees ook dat mijn nick doet vermoeden dat ik een euhm ... overdreven groen persoon ben ofzoiets, maar ik noemde me eigenlijk groentje omdat ik een groentje ben in de politiek (en in andere gebieden) ...

Tof van je. [/size]

Citaat:
Excuses

Is niets hoor.
Ik ben waarschijnlijk ook niet de meest duidelijke ... en ik vrees ook dat mijn nick doet vermoeden dat ik een die-hard ben weetjewel.

Tof van je. [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 15 augustus 2005 om 14:07.
Oud 15 augustus 2005, 14:07   #177
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
weer zo'n dolle schrifgeleerde met vette dollartekens in z'n ogen, die de economische groei boven alles plaatst.
lever de aarde maar uit aan zo'n akelige types, tzal rap gedaan zijn...

zulke pipo's zouden nog blij zijn als de lucht niet meer in te ademen valt, want dan valt er geld te verdienen met de handel in zuurstof.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2005, 14:13   #178
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eh ... ik zou het appreciëren als hier iemand tegenargumenteert.
Ik kan het bij het foute eind hebben ...
Wat er gebeurd als we ooit op Mars gaan leven zijn zorgen voor dan. Het is niet aan de ruimtevaart om die antwoorden te vinden. Dat zal een politiek spelletje daartegen wel uitmaken.
En ruimtevaart een vlucht van de realiteit noemen is er ook over.
Ruimtevaart houdt gewoon rekening met de realiteit. Het gaat niet de goeie kant op met de aarde, en hoe jammer je dat ook vindt, het is nu eenmaal zo. Nu kan je kiezen om dat tot het einde der tijden staan te roepen (en samen met de aarde te vergaan in't slechtste geval) of je kan uitwegen zoeken. En dat is wat de ruimtevaart doet.
Oplossingen dichterbij huis zoeken moeten wij met zijn allen doen, niet de ruimtevaart. Maar het is niet omdat we het hier op aarde aan't verklooien zijn dat we ruimtevaart een vlucht uit de realiteit kunnen noemen.
Oud 15 augustus 2005, 14:20   #179
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
weer zo'n dolle schrifgeleerde met vette dollartekens in z'n ogen, die de economische groei boven alles plaatst.
lever de aarde maar uit aan zo'n akelige types, tzal rap gedaan zijn...

zulke pipo's zouden nog blij zijn als de lucht niet meer in te ademen valt, want dan valt er geld te verdienen met de handel in zuurstof.
Ik wil niet uw leven leiden, daarmee dat ik ook aan de economie denk. De dop is niks voor mij....
Oud 15 augustus 2005, 14:25   #180
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF
Wat er gebeurd als we ooit op Mars gaan leven zijn zorgen voor dan. Het is niet aan de ruimtevaart om die antwoorden te vinden. Dat zal een politiek spelletje daartegen wel uitmaken.
En ruimtevaart een vlucht van de realiteit noemen is er ook over.
Ruimtevaart houdt gewoon rekening met de realiteit. Het gaat niet de goeie kant op met de aarde, en hoe jammer je dat ook vindt, het is nu eenmaal zo. Nu kan je kiezen om dat tot het einde der tijden staan te roepen (en samen met de aarde te vergaan in't slechtste geval) of je kan uitwegen zoeken. En dat is wat de ruimtevaart doet.
Oplossingen dichterbij huis zoeken moeten wij met zijn allen doen, niet de ruimtevaart. Maar het is niet omdat we het hier op aarde aan't verklooien zijn dat we ruimtevaart een vlucht uit de realiteit kunnen noemen.
Mijn kennis van de ruimtevaart is te beperkt om te weten als dat al dan niet mogelijk is, hoewel mijn kennis van de logica ook wel weet dat op Mars leven niet voor vandaag op morgen is. Maar ik reageerde daarmee op een uitspraak van hier iemand dacht ik ... daarin zou het nut van de ruimtevaart liggen volgens sommigen als ik het goed begrijp.

Uitvluchten eh uitwegen bedoel ik zoeken in plaats van oplossingen voor de aarde doet de ruimtevaart??
Inderdaad! Volledig akkoord!

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be