![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Moeten we blijven investeren in ruimtevaart? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
44 | 83,02% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
7 | 13,21% |
Ruimtevaart?? |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,77% |
Aantal stemmers: 53. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kennis. Meer niet.
![]() |
![]() |
#162 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Verdienstelijke poging, helaas klopt ze niet en ... ik had beter argumentatie verwacht eigenlijk... ![]() Ma bon ... daarmee is dus het hele kiezen voor vervuiling en geld door ramen en deuren wegsmijten in plaats van het te investeren in het zoeken van de oplossing naar ziektes en andere problemen die ons bedreigen goedgepraat? ![]() By the way, ... volgens Darwins evolutieleer is de mens uiteindelijk een egoïst. Dus over dat laatste hebben we alletwee gelijk zeg maar, alleen is 'menselijkheid' iets eufemenistischer en minder provocerend dan egoïsme natuurlijk. ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 15 augustus 2005 om 13:17. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
|
![]() Citaat:
![]() Alles beter dan zinnig te argumenteren nietwaar? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Groentje-18, De ruimtevaart industrie is nog niet meetbaar vervuildend tegenover alle uitwerpselen die de mensheid produceerd.
Richt je pijlen op de bevolkingsaantallen, niet op manieren om de aarde te helpen deze plaag te verdragen.
![]() |
#166 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
[size=1]edited; Quote-soepje[/size][edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 15 augustus 2005 om 13:39. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |||||
|
![]() Citaat:
Lieverd, als we nu eens zouden beginnen met alle auto's op iets anders te laten rijden als brandstof zouden we al een héél stuk verder zijn, en we daaropvolgend minstens alle toiletten en wasmachines aansluiten op regen- ipv drinkbaar water, dan zou ik geshoqueerd zijn denk ik ... ![]() En neen, daar zijn helemaal geen satellieten voor nodig, een beetje good-will van de overheid volstaat. ![]() Als er dan vervuild wordt en we kunnen dit controleren met satellieten, ten eerste heb ik nog nooit van zo'n sattelliet gehoord, logisch want je weet dat dat niet mijn ding is. Ten tweede, ik geloof misschien wel dat je de naam al eens vermeld hebt maar dan heb je er niet bijgeschreven over wat het ging vermoed ik anders had ik er zeker wel op gereageerd. Ófwel ... heb ik misschien over je post gelezen... :-s :-s ?? Maar fijn dat u voor mij wilt bepalen wat in mijn kraam past en wat niet ... Trouwens dan nog, ik ben ervan overtuigd dat we die miljard euro's beter investeren in boompjes planten of dergelijke om te laten zien aan de bevolking dat het menens is dit keer en dat er echt wel iets aan de hand is ... iets inzien en de mentaliteitsverandering die dat teweeg kan brengen maakt satellietjes om iedereen te controleren overbodig. Als we mensen door middel van controle om met boetes te dreigen moeten overtuigen om goed te doen voor het milieu ... dan zit er iets verkeerd ... Dat is dus mijn mening daarover ...[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 15 augustus 2005 om 13:44. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | ||
|
![]() Citaat:
Als we ons geld dan eens staken in alle viezigheden die de mens met zich meebrengt deftig te verwerken? Zodat de aarde er minder smerig van wordt? Citaat:
Legt u mij eens uit hoedat de ruimtevaart ons deze plaag beter helpt te verdragen, natuurlijk in vergelijking met wat dat geld ons had opgebracht indien we het in het milieu hadden geïnvesteerd in plaats van in de ruimte geworpen. *Evil*
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Men moet het hele industriele productieprocess herorganiseren om tot duurzamere processen te komen. Bijvoorbeeld als men designt, meteen de hele impact van het product op het milieu meenemen als design requirement. Zo kan men al veel doen, heel veel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#172 | |||||
|
![]() Citaat:
Idd! Tegenwoordig is het zelfs al duidelijk genoeg, zodat er al geen onderzoek meer nodig is vanuit de rumite... En we hebben nu de onderzoeksresultaten en de technieken om er iets aan te doen! Waar blijft de aanpak?[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 15 augustus 2005 om 13:56. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | ||
|
![]() Citaat:
Je weet echt niet waarvoor ik sta hé? ![]() Maar is wel begrijpelijk, in deze post doe ik niet heel mijn visie uit de doeken maareuh ... begin anders eerst met gewoon rechtstreeks te argumenteren op mijn argumenten hier in plaats van die te ontwiken door over iets anders te beginnen? Kost minder energie voor ons beiden. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Je hebt gelijk, ik zal wat meer inspringen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
|
![]() Citaat:
Eh ... ik zou het appreciëren als hier iemand tegenargumenteert. ![]() Ik kan het bij het foute eind hebben ...
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |||||
|
![]() Citaat:
Ik ben waarschijnlijk ook niet de meest duidelijke ... en ik vrees ook dat mijn nick doet vermoeden dat ik een euhm ... overdreven groen persoon ben ofzoiets, maar ik noemde me eigenlijk groentje omdat ik een groentje ben in de politiek (en in andere gebieden) ... ![]() Tof van je. ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 15 augustus 2005 om 14:07. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
lever de aarde maar uit aan zo'n akelige types, tzal rap gedaan zijn... zulke pipo's zouden nog blij zijn als de lucht niet meer in te ademen valt, want dan valt er geld te verdienen met de handel in zuurstof. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ruimtevaart een vlucht van de realiteit noemen is er ook over. Ruimtevaart houdt gewoon rekening met de realiteit. Het gaat niet de goeie kant op met de aarde, en hoe jammer je dat ook vindt, het is nu eenmaal zo. Nu kan je kiezen om dat tot het einde der tijden staan te roepen (en samen met de aarde te vergaan in't slechtste geval) of je kan uitwegen zoeken. En dat is wat de ruimtevaart doet. Oplossingen dichterbij huis zoeken moeten wij met zijn allen doen, niet de ruimtevaart. Maar het is niet omdat we het hier op aarde aan't verklooien zijn dat we ruimtevaart een vlucht uit de realiteit kunnen noemen.
![]() |
![]() |
#179 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
|
![]() Citaat:
![]() Uitvluchten eh uitwegen bedoel ik zoeken in plaats van oplossingen voor de aarde doet de ruimtevaart?? Inderdaad! Volledig akkoord!
![]() |
![]() |