Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 10 oktober 2006, 15:28   #161
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Gemeenteraadsverkiezingen vergelijken met Vlaamse?
Dat is de normaalste zaak van de wereld. Denkt u dat de politicologen die daar op dit eigenste moment mee bezig zijn zich storen aan uw bulderende gele mannetjes?
drosophila is offline  
Oud 10 oktober 2006, 15:31   #162
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gemeenteraadsverkiezingen vergelijken met Vlaamse?
Aangezien het VB zichzelf op basis van de Vlaamse verkiezingen blijft uitroepen tot de grootste partij van het land, is het toch niet onlogisch dat die Vlaamse verkiezingen ook worden vergeleken met de PROVINCIALE verkiezingen (want daar ging het om, niet om de gemeenteraadsverkiezingen).

Laatst gewijzigd door Edina : 10 oktober 2006 om 15:32.
Edina is offline  
Oud 10 oktober 2006, 15:35   #163
another brick
Gouverneur

another brick's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Dat is de normaalste zaak van de wereld. Denkt u dat de politicologen die daar op dit eigenste moment mee bezig zijn zich storen aan uw bulderende gele mannetjes?

De politicologen niet (cfr. Devos), maar u blijkbaar wel.
Ik heb het al 1000 keer uitgelegd en zal het nogmaals moeten doen.
Gemeenteraadsverkiezingen anno 2006 zijn niet te vergelijken met de verkiezingen van 2004.
De man in de straat wil in zijn gemeenteraad buurman Pol of Piet.
Federaal liggen de zaken heel anders. Dus wie nu spreekt over een nederlaag van VB raad ik aan te wachten tot in 2007.
Pas als dan het VB stagneert of achteruit gaat kunnen we deze tot nu toe zinloze discussie verder zetten.

PS: Na jarenlang rood te hebben gestemd was het ook voor mij de eerste keer VB.
another brick is offline  
Oud 10 oktober 2006, 15:37   #164
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Allez, het VB lanceert vandaag de term Spallochtonen en de VB'ers hier kakelen dat al allemaal braaf in koor na. De pijnlijke realiteit vergetend dat niet alleen de allochtonen op de SPa-lijsten goede scores haalden. Maar het VB heeft het nu eenmaal moeilijk met de realiteit.

Laatst gewijzigd door Edina : 10 oktober 2006 om 15:46.
Edina is offline  
Oud 10 oktober 2006, 15:39   #165
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another brick Bekijk bericht
Ik heb het al 1000 keer uitgelegd en zal het nogmaals moeten doen. Gemeenteraadsverkiezingen anno 2006 zijn niet te vergelijken met de verkiezingen van 2004. De man in de straat wil in zijn gemeenteraad buurman Pol of Piet.
En ik heb het al 1000 keer uitgelegd dat de vergelijking niet tussen de gemeenteraadsverkiezingen en de Vlaamse wordt gemaakt, maar wel tussen de PROVINCIALE en de Vlaamse verkiezing. Ook niet echt te vergelijken natuurlijk, maar even legitiem als jezelf tot grootste partij van het land uitroepen op basis van de Vlaamse verkiezingen zoals het VB en zijn aanhang in koor doet sinds 2004.
Edina is offline  
Oud 10 oktober 2006, 15:40   #166
another brick
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Allez, het VB lanceert vandaag de term Spallochtonen en de VB'ers hier kakelen dat al allemaal braaf in koor na. De pijnlijke realiteit vergetend dat niet alleen de allochtonen op de SPa-lijsten goede scores haalden. Maar het VB heeft het nu eenmaal moeilijk met de realiteit.

Heeft u deze term al van mij gehoord? DE VB'er bestaat niet, DE marrokaan evenmin. Ik dacht dat we niet meer mochten veralgemenen, niet meer mochten stigmatiseren.
another brick is offline  
Oud 10 oktober 2006, 15:40   #167
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Allez, het VB lanceert vandaag de term Spallochtonen en de VB'ers hier kakelen dat al allemaal braaf in koor na.
Ja, in dat soort kleuterig gedrag zijn ze heel sterk :

Yves "Besmet", Hontelinks, hoernalisten....enz...
Pietje is offline  
Oud 10 oktober 2006, 15:42   #168
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het lijkt dan technisch niet mogelijk dat VB daar ooit 40% zou halen?
Oud 10 oktober 2006, 15:42   #169
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De politicologen niet (cfr. Devos), maar u blijkbaar wel.
Ik heb het al 1000 keer uitgelegd en zal het nogmaals moeten doen.
Gemeenteraadsverkiezingen anno 2006 zijn niet te vergelijken met de verkiezingen van 2004.
De man in de straat wil in zijn gemeenteraad buurman Pol of Piet.
Federaal liggen de zaken heel anders. Dus wie nu spreekt over een nederlaag van VB raad ik aan te wachten tot in 2007.
Pas als dan het VB stagneert of achteruit gaat kunnen we deze tot nu toe zinloze discussie verder zetten.

PS: Na jarenlang rood te hebben gestemd was het ook voor mij de eerste keer VB.
Uw "buurman Pol&Piet"-effect bestaat omzeggens niet bij de provincieraadsverkiezingen. En daar zien we dat het VB 80.000 stemmen verliest.

(uw argument van het "buurman Pol&Piet"-effect kunnen we trouwens ook omkeren: waar het VB in de gemeenten winst boekte, kan dat evengoed te maken hebben met het feit dat men veeleer op buurman stemde, en niet zozeer op zijn partij VB).
drosophila is offline  
Oud 10 oktober 2006, 15:42   #170
another brick
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ja, in dat soort kleuterig gedrag zijn ze heel sterk :

Yves "Besmet", Hontelinks, hoernalisten....enz...

Idem post nr.166
another brick is offline  
Oud 10 oktober 2006, 15:49   #171
another brick
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Uw "buurman Pol&Piet"-effect bestaat omzeggens niet bij de provincieraadsverkiezingen. En daar zien we dat het VB 80.000 stemmen verliest.

(uw argument van het "buurman Pol&Piet"-effect kunnen we trouwens ook omkeren: waar het VB in de gemeenten winst boekte, kan dat evengoed te maken hebben met het feit dat men veeleer op buurman stemde, en niet zozeer op zijn partij VB).
Juist, evenals het zou kunnen dat zondag veel allochtonen op Janssens hebben gestemd. Kijk, daar gaat het me nu net om.
'Als' en 'kan' komen in deze topic veel te veel voor.
Het gaat erom dat deze verkiezingsuitslag door zowel VB aanhangers als door hun tegenstanders als een overwinning worden ervaren.
Zo spectaculair kan het verkiezingsjaar 2006 dus niet genoemd worden en dit geldt voor beide politieke stromingen.
another brick is offline  
Oud 10 oktober 2006, 15:50   #172
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
80.000 kiezers minder dan in 2004. Dat is wel degelijk een nederlaag.
Dubbel aantal zetels.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 10 oktober 2006, 15:51   #173
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maak u nog wat meer belachelijk. Zelfs de grootste idioot weet dat het bij gemeenteraadsverkiezingen niet om partijen draait. Waarom denkt u dat lokale lijsten een andere naam hebben?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 10 oktober 2006, 15:51   #174
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
De dag dat de Spallochtonen met een eigen lijst opkomen kunnen de Spautochtoonse verkozenen weer gaan stempelen.
"Spallochtonen".
De stemmen zijn amper geteld en het VB trekt de racistische beerton al helemaal open.
Gelukkig brandt die haring steeds slechter in Vlaanderen...
drosophila is offline  
Oud 10 oktober 2006, 15:53   #175
another brick
Gouverneur

Standaard

Citaat:
"Spallochtonen".
De stemmen zijn amper geteld en het VB trekt de racistische beerton al helemaal open.
Gelukkig brandt die haring steeds slechter in Vlaanderen...

Idem post nr. 166
another brick is offline  
Oud 10 oktober 2006, 15:55   #176
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Maak u nog wat meer belachelijk. Zelfs de grootste idioot weet dat het bij gemeenteraadsverkiezingen niet om partijen draait. Waarom denkt u dat lokale lijsten een andere naam hebben?
Het gaat dan ook over de provincie.
(ik had niet direct gezien dat u het over de gemeenteraad had, sorry)
drosophila is offline  
Oud 10 oktober 2006, 15:55   #177
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heeft u deze term al van mij gehoord? DE VB'er bestaat niet, DE marrokaan evenmin. Ik dacht dat we niet meer mochten veralgemenen, niet meer mochten stigmatiseren.
Ik heb ook nergens beweerd dat DE VB'er bestaat. Ik had het over de VB'ers hier. Jij inderdaad niet. Een bank vooruit.
Edina is offline  
Oud 10 oktober 2006, 15:57   #178
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Dat kan niet. Steenbok66 verklaarde immers dat een Blok in Limburg nooit zal bollen...
het bolt ook niet...
ja ze hebben 15 (meer dan 13 door apparentering) provincieraadsleden... maar wat voor verkozenen?:
gisteren op TVL kwamen ze naar voren gestapt aan het Provinciehuis te Hasselt... en enkelen werden geïnterviewd... geen van hen kon zich zonder stotteren uitdrukken... en ze gaan keihard oppositie voeren... toen gevraagd werd over wat antwoorde die sneul: "op alles"... maar hij wist nog niet eens wat er in een provincieraad gebeurt...
en dan:
enkele voorbeelden van degenen die het nu gaan doen in Hasselt:
- in Genk: 1 veroordeelde voor bedrieglijke aanklacht tegen leerlingen van Syntra, 1 vroegere schepen die destijds gevraagd werd te zaak te verlaten wegens allerlei... en die nu met modder gooit over zaken van 20 jaar geleden, die toen noch vandaag waar kan maken...
1 oud ontwikkelingswerker die een emotioneel schrijfsel over overrompeling van vreemdelingen in de bussen stak, ofschoon hij zelf tientallen jaren zich ingezet heeft voor vreemdelingen... etc...
- in Zutendaal, de partner van de uitbaatster van een Caberdouche die vandaag schrijft in HBvL dat de top van het VB die kandidatuur goedgekeurd heeft...
- verschillenden die nauwelijks hun naam kunnen schrijven... laat staan zich fatsoenlijk in het Nederlands kunnen uitdrukken...

zoals ik reeds zegde... er zijn in de NL-talige regio van België overal wat malcontenten en foertstemmers... die vonden nu uiteraard in Limburg een reeks "kandidaten" van het VB op de stembrieven of de stemcomputers...
en dus zijn er "mandatarissen" van het VB bijgekomen... brave zielen die op alle mogelijke manieren overgehaald werden om zich "kandidaat" te stellen voor iets wat ze noch kennen, noch begrijpen....

weliswaar zijn er ook enkele Vlaams Nationalisten en die mogen er voor mijn part zijn...

en ik zie sommigen onder u mij al de opmerking maken dat ik Genk de VLD van 6 naar 2 gaat... ja en dat had ik voorspeld... na de vlammende interne ruzies waardoor een reeks mensen van de vroegere VLD naar het kartel CD&V-NVA overgingen (zelfs de dochter van ex-VLD Senator Remans)... zij hielpen hierdoor Burgemeester Gabriëls zijn volstrekte meerderheid halen, maar geen enkele overloper is verkozen...
dus... de stemmenrapers gingen naar de tjeven en zijn daar niet verkozen...
als je het mij vraagt... de tjeven lachen...
en ik "bulder"-lach...

maar de VB'ers die van 4 naar 6 gaan te Genk... en die het gaan doen te Genk... wat??? om iets te doen moet je iets kunnen doen...
ik hou het in het oog... als ik mijn wekelijks bezoekje breng aan mijn vroegere woonplaats...

en over de rest van de VB mandatarissen...
ik heb de lijsten vorige weken bekeken in HBvL...
niet veel zaaks aan talent...
maar ja... blijkbaar moet men veel "mandatarissen" hebben om de leiding van het Vb hun ding te kunnen laten doen...

ik heb geantwoord...op de insinuatie... en voor de rest moet ik zeggen dat het me maar matig meer interesseert...
ik ben intussen oud genoeg om te relativeren...
ik zal waarschijnlijk niet lang genoeg meer leven om het Haider scenario dat zich nu aan het inzetten is... nog mee te maken...

in elk geval ben ik sinds enkele maanden al niet meer verontrust door het VB, noch hier bij ons in mijn Crisnée, noch elders in België...
nog een paar jaartjes illusies en natte dromen voor sommigen...
maar mij deert het niet meer...
Oud 10 oktober 2006, 15:57   #179
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo spectaculair kan het verkiezingsjaar 2006 dus niet genoemd worden en dit geldt voor beide politieke stromingen.
Toch wel: de nederlaag voor het VB in Antwerpen is duidelijk. Net zoals de winst voor de SPa. En ik heb voor geen van beiden gestemd hoor, maar je moet de resultaten natuurlijk kunnen erkennen voor wat ze zijn.
Edina is offline  
Oud 10 oktober 2006, 16:02   #180
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook sommige inwoners met een niet-Belgische nationaliteit kunnen stemmen, ook al via een democratisch tot stand gekomen wet.

Het is niet omdat het VB problemen heeft met de democratie, dat wij ze daarin moeten volgen.
Dat ze tot voor kort niet konden stemmen was ook al via een democratisch tot stand gekomen wet geregeld. Of was het VB toen aan de macht ?
Het is niet omdat links er een koehandeltje van gemaakt heeft dat het meteen ook een democratisch gestemde wet is.
Bobke is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be