![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja jongen! Ze rekenen er de moslims die op Mars wonen natuurlijk ook bij!
UNIVERSEEL! Ook die van Sirius dus! Ben je gelukkig nu?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Het is waarschijnlijk een beetje overdreven, gezien er ook een aantal conflicten zijn waarbij moslims niet zijn betrokken, en omgekeerd. Maar ze lijken eerder op uitzonderingen die de regel bevestigen." Ik vind het gewoon zo klaar en helder als rivierwater. Waarom je meteen weer op je achterpoten gaat staan is mij maar de vraag. Ben jij zelf moslim of ben je voor een of ander reden emotioneel betrokken met het islam-gebeuren? Het is maar informatief. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als je iemand wil uitlachen, doe het dan deftig!
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | ||||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat is bij de pakken blijven zitten. En ook hier : Citaat:
Wat is minimaliseren nu anders dan oproepen om geen eigen oordeel te vellen ? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al die mistoestanden samen zullen dan wel een [size=6]enooooooooooooorme[/size] toeval zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ze die mistoestanden en oorlogen gevoerd hebben uit naam van het christendom ZEKER!
Als ze vliegtuigen verkeerd parkeren of disco's laten ontploffen uit naam van Allah dan is dat zuiver toeval natuurlijk!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar 'moslim' is niet is 'gewoon wat men is'. De Islam is niet 'waar men geboren is'. Islam is een godsdienst, een overtuiging. Overtuigingen kunnen bekritiseerd worden, veroordeeld, bespot, verketterd,... Om het met de woorden te zeggen van Samira Bellil, die ik hierboven al geciteerd heb (ik begin langzamerhand te geloven dat ik met onzichtbare inkt schrijf...): Citaat:
1) op zijn minst de indruk wekt geloof en gelovigen dooreen te gooien maw 'moslims' wel degelijk te gebruiken als identiteitsbepalende term. Maar veel moslims - naar mijn indruk de meerderheid- doen dit zelf, vanuit een letterlijke, en d�*�*rom achterlijke, interpretatie van hun geloof (een interpretatie waarin het individu niets betekent). Dan wordt het wel heel moeilijk om dit ook niet te doen, uiteindelijk is dat niets anders dan de overtuiging van die mensen ernstig nemen. 2) te veralgemenend is, vooral in het tweede deel ervan (maar dat gaf Antoon zelf al aan)
![]() |
![]() |
#175 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het mijn postings nog niet duidelijk was, ik heb bewondering voor de Chinezen(niet hun huidige politiek stelsel, da's een paar andere mouwen), Japan, als beschaving heeft mijn respect(terwijl Japaners wijd en zijn bekend staan als Xenofoben.)Oftewel, het verre oosten heeft mijn aandacht.Niet of niks afkeur. tenzij het zou gaan over de menselijke misdaden, die universeel afgekeurd worden.Moord,misbruik,mishandeling van personen dat zijn dingen die ik nooit goedkeur. Maar ,doordat ik de koran heb gelezen, ben ik wel wantrouwig tegenover iemand die zich Islamiet noemt.Of het is die al Al Takkaya die meespeelt, of het is een hypocriet gelovige volgens zijn eigen godsdienstige regels. En als ik dat storend vind,is dat Xenofoob? Eerder islamofoob.En is dat soms verboden?In stilte, en niet aggresief islamofoob wezen.
![]() |
![]() |
#177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Door die zieke persoon uit Borgerhout erbij te halen legt Filosoof de vinger op de wonde.
Wat al jaren aan de gang is, is dat men normale mensen die enige vorm vankritiek durven te uiten als xenofoob, racistisch e.d. worden beschouwd. Voor sommigen blijkt - het door henzelf bepaalde - "racisme" op zich al ziekelijk te zijn. Niet moeilijk dat men dan geen onderscheid meer kan maken tussen werkelijk gestoorde mensen, en modale burgers die de vinger aan de pols houden! Als het ondertussen al zover is dat elk misdrijf door marokkanen of turken gepleegd als een akkefietje moet beschouwd worden, waar gaan we dan naar toe? De onderdrukking van de verplicht zwijgende meerderheid? PS. Het was net door die "racistische" brieven aan de GVA dat men zeer snel tot het besluit kon komen dat die persoon uit Borgerhout geestelijk gestoord was. Gelukkig lopen er nog andere mensen rond buiten Filosoof.
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Toch even enkele tegenstrijdigheden uit je antwoord pikken: 1)Door die Citaat:
2)Wat al jaren aan de gang is, is dat men normale mensen die enige vorm van kritiek durven te uiten als xenofoob, racistisch e.d. worden beschouwd. 2) Citaat:
4) Citaat:
Dus: als 't in jouw kraam past is het Citaat:
Last van die dubbele moraal? Of past die je juist goed? ![]() ![]() ![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Parlementslid
|
![]() Nee filosoof (wat een arrogantie trouwens om zichzelf zo te noemen) die persoon is ziek verklaard door psychologen. De rechtbank heeft die man ontoerekeningsvatbaar verklaard. Uiteraard past zo'n veroordeling niet in het kraam van u en de morrende pc-achterban. Allicht vindt u de rechter dus ook wel 'verdacht'.
Een ander feit is dat uw politiek correct denken zo ver is gevorderd dat het zich uit in dogma's en axioma's waardoor het bijna een religieuze dimensie aanneemt. Dit heeft niets meer met denken te maken, maar met geloven. Feiten die niet in uw overtuiging passen, die zal u systematisch kapotrelativeren (wat ook niet moeilijk is, want je kan werkelijk alles kapotrelativeren). Mensen die zich niet onderwerpen aan uw geloof, die vindt u op z'n minst verdacht, racistisch, fascistisch, onverdraagzaam.
![]() |
#180 | |||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Pat, Men heeft mij hier al "fascist", "communist", "anarchist", franskiljon" en meer van dat genoemd, dus jouw "opinie" kan er nog wel bij ![]() Ik kan het toch niet laten even te reageren, zo ben ik nu eenmaal... ![]() Je aanval verwondert me niet van iemand die een url naar een anti-islamitische site als onderschrift gebruikt ("a dead giveaway" zouden Amerikanen zeggen...) 1) Wat vooral opviel was de ultrahoge snelheid waarmee die dader ontoerekeningsvatbaar verklaard werd: een dergelijke snelheid is op zijn zachtst gezegd ongebruikelijk in de belgische rechtsgang, waar processen helaas 10 jaar kunnen aanslepen......waar of niet? 2) Citaat:
![]() ![]() 3 Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() Het zwartblok is er al: Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() 5) Citaat:
Citaat:
|
|||||||||
![]() |
![]() |