![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |||
Gouverneur
Locatie: Speciaal om GC plezier te doen: 2 dagen op de 14 Meuzegem
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vooral de tips die Coveliers geeft! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Vreemdeling
|
![]() Het migrantenstemrecht,
Sommigen voor, sommigen tegen, maar wat wil nu, in België is er een meerderheid voor. U kent het stilletjes aan al wel, SPa, PS en MR voor, VLD, VB tegen en CD&V plonst er middenin (tja wat 40 jaar aan de macht zijn niet teweegbrengt). Laat ons eens nadenken AUB, waar zijn we mee bezig, als dit wordt goedgekeurd? Met niets zinnigs, das 1. En het waarom das 2. Moeten nieuwe inwoners in België, als ze deel willen uitmaken van onze maatschappij (en bv mee kunnen stemmen), niet eerst met overtuiging en veel eigen wil en vooral uit respect voor ons de "Belgische Nationaliteit" aanvragen? Blijkbaar is dit niet nodig voor SPa, PS en MR. Want daar draait het om, die 75.000 stemmen maken niet het grote verschil, laten we eerlijk zijn, maar dit gaat enkel om respect tov ons, inwoners van België! Neen, ik ben geen racist! Niet met dat gezever afkomen, maar kom tot de kern van de zaak, en die begint bij respect! Er kan gepraat worden, altijd! Maar nationaliteit moet gekoppeld worden aan stemrecht en een verplichte inburgering, das heel normaal, we moeten deze mensen niet aan hun lot overlaten. En van die rode demagogische praatjes heb ik genoeg die zijn niet zo goed als blijkt voor de mensen, sorry maar PS en SPa handelen niet voor die mensen, maar voor zichzelf en het stemgewin (wat dan nog relatief is ook). Ach ja, VLD en ja ook het VB en toch ook wel CD&V (en MR, met mijn liberale roets ben ik ontgoocheld in jullie houding) reken ik toch op het NIET goedkeuren van het stemrecht. En trouwens, zou het parlement zich niet beter bezighouden met zaken die echt nodig en dringend zijn? Ik dacht toch dat er genoeg te doen was of niet soms? Met liberale groet, Tom C |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En vergeten we dan ook het inherent discriminerende aspect van deze wet niet. Daarom dat ik, vanuit mijn liberale overtuiging, de procedure voor het Arbitragehof ter vernietiging van deze (on)wet zal vragen, van zodra hij wet wordt! Hij wordt tegen de zin van jan modaal erdoor gedramd en een mars of betoging zal niet helpen. Dus moeten we ons beroepen op onze grondwettelijke rechten en één recht daarvan is het vragen van een wet, die de Belgen schaadt of discrimineert, te vernietigen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Minister-President
|
![]() Commissie Binnenlandse Zaken keurt stemrecht voor Migranten goed.
Ondanks het feit dat de meerderheid van de Belgen tegen zijn, heeft de Commissie Binnenlandse Zaken het stemrecht voor migranten goedgekeurd. Voor: 10 Tegen: 7 Onthouding: 0 De stemming gebeurde in de uiterste polarisering tussen Wallonie enerzijds en Vlaanderen (SPA uitgezonderd) anderzijds. Het is duidelijk dat hiermee de wet zelf nog niet goedgekeurd is en dat de plenaire zitting van de senaat en later de kamer de wet nog moeten goedkeuren. Wij hopen dat het gezond verstand nog zal zegevieren. In ieder geval is deze zaak eens te pijnlijker omdat het voorstel rond een volksraadpleging eveneens werd weggestemd... Ikzelf wens de VLD en het Vlaams Blok te prijzen voor hun oppositie tegenover deze onwet, hoewel hun inspanningen niks hebben uitgehaald. Ikzelf maak me nu op voor de vernietiging van deze wet, wanneer hij effectief in voege komt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Banneling
|
![]() U werkt duidelijk in het belang van uw partij.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik zit hier met iets in mijn strot dat er niet door kan of wil... ik heb al Vlaamse trappist gedronken en het wil er maar niet door... ik ga seffens eens goed kotsen... uit de weg niet te dicht tegne uw scherm en houdt afstand !
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Probeer ééns een multi(culturele) drank. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Zou het niet beter zijn moest ge eens bij de BUB aankloppen ? Die kunnen collaborateurs altijd gebruiken.
![]() |
![]() |
#171 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() De Voorzitter heeft mij eerst gecontacteerd via e-mail,wat ik kan staven aan de hand van zijn e-mail. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Minister-President
|
![]() Ik denk dat de voorstanders van migrantenstemrecht geen flauw besef hebben van de gevolgen die hun stokpaardje zal hebben in Vlaanderen.
Ik heb nooit VB gestemd maar als dit er door kom dan stem ik voor hen. Waarom ben ik tegen dat stemrecht gekant? 1) De overgrote meerderheid in Vlaanderen is ertegen. Veel Walen zijn OOK tegen maar hun partijen hebben tijdens de vorige legislatuur afgesproken om "ja" te stemmen en daarover niet te debatteren. De Franstalige kiezer heeft dus geen keuze en kan ook niemand afstraffen achetraf. Hij werd patgesteld. 2) Gemeentelijk stemrecht is slechts een stap in de richting van integraal stemrecht op alle niveaus + het recht verkozen te worden. Ik hoop dat niemand hier zo naïef is te geloven dat de voorstanders van dat stemrecht het hierbij zullen laten. 3) Vreemdelingen hebben NIET dezelfde plichten : wij kunnen verplicht worden legerdienst of burgerdienst te vervullen en zij niet. Vreemdelingen genieten wel degelijk van rechten/voorrechten die de Belgen NIET hebben. Zij hebben immers een ander land waar ze naartoe kunnen gaan als het hier slecht gaat, terwijl wij alleen Belgïe hebben. Zij mogen in hun eigen land stemmen maar wij hebben dat recht niet. 4) Logica : stemrecht is voor mensen die hun lot aan dit land verbonden hebben. Wie dat doet, mag stemmen. Wie dat niet wil doen, mag niet meebeslissen. 5) Hypokriete houding van de voorstaanders : het gaat niet om democratische principes en discriminatie maar enkel en alleen om politieke strategie. Dat stemrecht zou links nooit voorstellen indien het enkel ging over Amerikaanse en Japanese managers en NAVO medewerkers. Daarme is onmiddellijk bewezen dat het niet om grote principes gaat. De voorstanders willen dat stemrecht om hun invloed te vergroten, punt. Kortom, het gaat hier over een onlogische en onrechtvaardige maatregel, die tegen de wil van het volk in wordt doorgeduwd onder valse voorwendsels. Als we dit aanvaarden dan zal in de toekomst alles mogelijk zijn. Ik stem in juni Vlaams Blok, mestkevers of geen mestkevers. |
![]() |
![]() |