Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juni 2007, 13:12   #161
pistoléke
Burgemeester

pistoléke's schermafbeelding

Standaard

Het is ongelooflijk hoe buitenstaanders dikwijls reageren op iets dat men leest...ik heb niet bij bv Volkswagen gewerkt...en toen op die momment dacht ik ook zo wat ik hier lees, Dejavu...nu ik het zelf meemaak op mijn werk, heb ik alle begrip voor de mensen die destijds de Volkswagen, regelmatig de lijn platgooiden...dus ik ben met deze duidelijk, ik werk bij Opel, en ik weet dan ook wat er daar zoal gaande is...als ge er niet werkt, dan maakte enkel kennis van zaken langs de media, die lang niet objectief is...die zijn enkel maar uit op sensatie, maar op werkelijkheid...zoals het de laatste maanden/anderhalf jaar loopt bij Opel, is het volgende...onzekerheid, onwetendheid, hoe moet het verder...de directie die niet voldoende info aan de mensen geeft. Pas op de directie niet alleen ook de vakbonden, die blijkbaar geen duidelijke plaats in deze innemen, laten ons als werknemer maar gissen hoe het met ons verder gaat gaan...op die manier komen allerhande geruchten naar boven. Hoe zou je zelf zijn moest je week in, week uit met onzekerheid aan de slag gaan. De motivatie om te werken, zit bij de meeste collegas op een absoluut nulpunt. Om tot een besluit te komen, deze week waren het niet de vakbonden maar de werknemers zelf die het kotsbeu zijn.

De stem van een millitant...
Oud 17 juni 2007, 13:51   #162
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Zo'n stemmen zou de media eens wat meer aan bod moeten laten komen !

De vakbonden lopen trouwens naar ik dacht zelf ook maar vaak achter de feiten aan niet? Ik weet niet of je hen dat kan verwijten.

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 17 juni 2007 om 13:52.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2007, 13:53   #163
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pistoléke Bekijk bericht
zoals het de laatste maanden/anderhalf jaar loopt bij Opel, is het volgende...onzekerheid, onwetendheid, hoe moet het verder...de directie die niet voldoende info aan de mensen geeft
Wat wil je dan nog meer weten? Je weet hoeveel mensen er buiten gaan,,je weet hoeveel modellen er toegezegd zijn dus je weet waar je de komende jaren tegen aan staat te kijken. Wat weet je dan nog niet genoeg?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2007, 13:55   #164
StevenNr1

Standaard

Dat het niet op papier staat, en wie er weg moet, wanneer, onder welke voorwaarden, hoe het met de toekomst zit (als die modellen niet verkopen is 't binnen een paar jaar weer van dat), dat de werkgever zich niet aan afpsraken bleek te houden, ...
Oud 17 juni 2007, 14:09   #165
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Dat het niet op papier staat, en wie er weg moet, wanneer, onder welke voorwaarden, hoe het met de toekomst zit (als die modellen niet verkopen is 't binnen een paar jaar weer van dat), dat de werkgever zich niet aan afpsraken bleek te houden, ...
De modellen zijn bevestigd, de ontslagen ook; daar valt dus weinig aan te tornen. Onder welke voorwaarden staat in elk arbeidscontract opgenomen.
En naar de toekomst toe: moest iedereen een glazen bol hebben, dan zou niemand nog iets doen. Kunnen die modellen falen? Absoluut; moet je dan maar zien wat er gaat gebeuren (of moet de fabriek dan toch maar open blijven zonder werk?)
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2007, 14:30   #166
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom krijgt Opel niet de zekerheid dat die modellen goed gaan verkopen?

Waarom krijgt hij de zekerheid niet dat als die slecht verkopen, hij de arbeiders zonder meerkost kan afdanken?

Rijden alle werknemers, die zo verknocht zijn aan het bedrijf, met een Opel?

Maar ja, ik was het vergeten... De plichten zijn voor de bazen... De rechten voor de arrebeiders...

De bom onder de ondernemingen...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2007, 15:14   #167
Don Quichote
Banneling

Standaard

Audi en GM gaan nog dik spijt krijgen als ze hun fabrieken hier houden.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2007, 17:29   #168
pistoléke
Burgemeester

pistoléke's schermafbeelding

Standaard

Er moeten altijd zo van die mensen zijn, die er een lachertje van maken...het is precies zoals STevenNr1 steld...en dan nog, ik had het over "onzekerheid, onwetendheid, hoe moet het verder" , de modellen zijn bevestigd...hopelijk...het cijfer van 1400 man was ook bevestigd, en 2 weken later waren het er 1000 meer...het vertrouwen van personeel naar directie toe is beschadigd.Wat zou helpen bij ons in Antwerpen, is een soort officiele toespraak van Forster, waar alles duidelijk in gemaakt word...

nb: nu op deze ogenblik leven we al een paar jaar in onzekerheid, en de laatste maanden is die onzekerheid enkel maar toegenomen...en hoe hard het ook zou klinken, als het sluit, dan vind ik dat we dit onmiddelijk moeten weten en dat ze niet rond de pot moeten draaien...directie geef ons duidelijkheid !!!
Oud 17 juni 2007, 17:39   #169
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Dat GM maar oprot.

En dat de staat maar eens een wet maakt waarin staat dat produkten die hier niet gemaakt worden hier ook niet verkocht mogen worden.
Dus alle 'made in China' moeten van de markt. Gaat nog plezant worden
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2007, 17:43   #170
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Er moeten altijd zo van die mensen zijn, die er een lachertje van maken...het is precies zoals STevenNr1 steld...en dan nog, ik had het over "onzekerheid, onwetendheid, hoe moet het verder" , de modellen zijn bevestigd...hopelijk...het cijfer van 1400 man was ook bevestigd, en 2 weken later waren het er 1000 meer...het vertrouwen van personeel naar directie toe is beschadigd.Wat zou helpen bij ons in Antwerpen, is een soort officiele toespraak van Forster, waar alles duidelijk in gemaakt word...

nb: nu op deze ogenblik leven we al een paar jaar in onzekerheid, en de laatste maanden is die onzekerheid enkel maar toegenomen...en hoe hard het ook zou klinken, als het sluit, dan vind ik dat we dit onmiddelijk moeten weten en dat ze niet rond de pot moeten draaien...directie geef ons duidelijkheid !!!
Ze zullen het mss zelf nog niet weten... Minstens 5 (?) fabrieken in Europa en dit met te veel capaciteit...
Moet allemaal niet simpel zijn en dan zeker niet als men weet dat bij de minste negatieve mededeling de fabrieken worden platgelegd...
Overleg maar eens met zo'n organisaties...

Ik vrees (kleinlinks hoopt) dat hier niet veel nieuwe buitenlandse ondernemingen zullen gevestigd worden...

En als U eerlijk bent, U wsl ook niet...

Maar we kunnen, nu de winters zachter worden, mss gaan leven zoals in Cuba... Dan hebben we niet veel werk nodig...
Oud 17 juni 2007, 17:49   #171
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Ze zullen het mss zelf nog niet weten... Minstens 5 (?) fabrieken in Europa en dit met te veel capaciteit...
Moet allemaal niet simpel zijn en dan zeker niet als men weet dat bij de minste negatieve mededeling de fabrieken worden platgelegd...
Overleg maar eens met zo'n organisaties...

Ik vrees (kleinlinks hoopt) dat hier niet veel nieuwe buitenlandse ondernemingen zullen gevestigd worden...

En als U eerlijk bent, U wsl ook niet...

Maar we kunnen, nu de winters zachter worden, mss gaan leven zoals in Cuba... Dan hebben we niet veel werk nodig...
Zijn dit soort grote bedrijven nog wel interessant in België,zij er nu niet erg veel kleine en middelgrote bedrijven aan het bij komen
We moeten achtereen buitenlande werknemers gaan invoeren omdat er aan de vraag niet meer kan voldaan worden
Nu stakingen blijf ik ronduit slecht vinden,en zeker zoals men bij Opel doet
Oud 17 juni 2007, 19:15   #172
StevenNr1

Standaard

@Chipie: De vakbond zegt zelf dat zij wilden onderhandelen over een herstructureing als dat op basis van vertrouwen en met een sociale en aanvaardbare spreiding van de gevolgen voor de werknemers over alle vestigingen, kon gebeuren.

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 17 juni 2007 om 19:17.
Oud 17 juni 2007, 19:31   #173
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
@Chipie: De vakbond zegt zelf dat zij wilden onderhandelen over een herstructureing als dat op basis van vertrouwen en met een sociale en aanvaardbare spreiding van de gevolgen voor de werknemers over alle vestigingen, kon gebeuren.
Tussen zeggen en doen is er een hemelsbreed verschil..

Ze hebben trouwens zelf de basis niet meer onder controle, vandaar al die spontane stakingen, die ze daarna bijna altijd als staking erkennen...

Daarenboven heeft kleinlinks, die in elke vakbond geïnfiltreerd is, er alle belang bij dat er sociale onrust heerst... Desnoods verzinnen ze maar wat... en zoeken ze het conflict...
Oud 18 juni 2007, 08:50   #174
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is ongelooflijk hoe buitenstaanders dikwijls reageren op iets dat men leest...ik heb niet bij bv Volkswagen gewerkt...en toen op die momment dacht ik ook zo wat ik hier lees, Dejavu...nu ik het zelf meemaak op mijn werk, heb ik alle begrip voor de mensen die destijds de Volkswagen, regelmatig de lijn platgooiden...dus ik ben met deze duidelijk, ik werk bij Opel, en ik weet dan ook wat er daar zoal gaande is...als ge er niet werkt, dan maakte enkel kennis van zaken langs de media, die lang niet objectief is...die zijn enkel maar uit op sensatie, maar op werkelijkheid...zoals het de laatste maanden/anderhalf jaar loopt bij Opel, is het volgende...onzekerheid, onwetendheid, hoe moet het verder...de directie die niet voldoende info aan de mensen geeft. Pas op de directie niet alleen ook de vakbonden, die blijkbaar geen duidelijke plaats in deze innemen, laten ons als werknemer maar gissen hoe het met ons verder gaat gaan...op die manier komen allerhande geruchten naar boven. Hoe zou je zelf zijn moest je week in, week uit met onzekerheid aan de slag gaan. De motivatie om te werken, zit bij de meeste collegas op een absoluut nulpunt. Om tot een besluit te komen, deze week waren het niet de vakbonden maar de werknemers zelf die het kotsbeu zijn.

De stem van een millitant...
Moest ik in die situatie verkeren dan zou ik snel ander werk zoeken.

Maar uiteraard zijn er andere en veel constructievere oplossingen. De boel compleet kapotstaken bijvoorbeeld.
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2007, 10:46   #175
StevenNr1

Standaard

Zomaar van werk veranderen is geen evidentie, laat staan onder dezelfde voorwaarden meteen iets vinden, en ondertussen moet je gezin overleven. Verder voel(d)en een deel v/d werknemers zich fier om bij Opel te werken.
...
Oud 18 juni 2007, 10:54   #176
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zomaar van werk veranderen is geen evidentie, laat staan onder dezelfde voorwaarden meteen iets vinden, en ondertussen moet je gezin overleven. Verder voel(d)en een deel v/d werknemers zich fier om bij Opel te werken.
...
Je kan werken zoeken terwijl je nog voor een andere firma werkt hé. Daarna geef je je opzeg. Simpel

En als werknemers zich daadwerkelijk fier voelen om bij Opel te werken dan tonen ze dat wel op een heel eigenaardige manier.
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2007, 12:07   #177
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
16/06 GM is stakingen bij Opel 'kotsbeu'

Goed ingelichte bedrijfskringen waarschuwen dat het hoofdkwartier van General Motors in Detroit de voortdurende stakingen bij Opel Antwerpen ”kotsbeu is en signalen geeft dat wel eens heel de fabriek zou kunnen sluiten”. De vakbonden zijn optimistischer.

De spontane stakingen zitten volgens verontruste bedrijfskringen de GM-top in Detroit hoog, in zo’n mate dat de internationale top wel eens op z’n Amerikaans zeer drastisch zou kunnen toeslaan,waarschuwen ze. Inmiddels startte in Rüsselsheim het Europese overleg over de herstructurering bij Opel. ”Dat verliep in een constructieve sfeer”, zeggen Rudi Kennes (ABVV) en Luc Van Grinsven (ACV).”Wij hebben onze doelstellingen bekendgemaakt en gepleit voor evenwichten. Het kan niet dat de achterblijvers het feestje moeten betalen zoals bij VW waar men nu moet inleveren en langer moet werken”, aldus Kennes.

Zowel Van Grinsven als Kennes zijn ervan overtuigd dat er in Rüsselsheim voor eind juni afspraken uit de bus moeten komen. Vandaag wordt bij Opel op lokaal vlak onderhandeld.

Bron/GVA

Ik kan de GM directie heel goed begrijpen,waarom al dat gestaak?

Die onozelaars van de vakbond denken dan ook nog dat ze hun privilegekes gaan kunnen houden, daar waar ze die voor Audi kunnen inleveren , ...

Ik denk als ze slim zijn dat ze ook wel beseffen dat zij een auto moeten bouwen die nog economischer in de markt moet liggen dan een luxewagen als Audi, ...

Audi zal zowiezo altijd iets meer ruimte hebben om zeg maar 1000 € exta bij een auto bij te lappen dan Opel dat kan, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2007, 12:12   #178
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Kijk, niemand staakt omdat dat leuk is... Als je staakt verlies je uw loon.

Er is maar één iemand verantwoordelijk voor die staking en dat is die GM-directie zelf!

GM-Antwerpen is de meest performante fabriek van Europa en was uiterst rendabel; na VW wilden ze vanuit GM echter ook eens een gelijkaardige onmenselijke strategie uittesten.

Toch wel toevallig dat die stakingen altijd voor een verlengd weekend zorgen nietwaar, ...

Dat ze gewoon doorwerken maar het slim spelen en auto`s afkeuren voor de minste fout, ...

Die vakbondsnullekes zouden ze beter eens op ne goeie cursus kloten voor gevorderden sturen,...
Oud 18 juni 2007, 12:23   #179
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Die vakbondsnullekes zouden ze beter eens op ne goeie cursus kloten voor gevorderden sturen,...
Met al de zever dat die vakbonden al hebben gemaakt zijn er maar enkele mensen gekloot ... De werknemers ...
Dat ze binnenkort aan een lege fabriek staan te posten zal die van de vakbond een zorg zijn , weer cijfers en statistieken die bewijzen dat het slecht gaat met de werkgelegenheid ...
Schaf die rotbonden af voor er in belgie geen enkele mens nog werk heeft ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2007, 13:30   #180
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Met al de zever dat die vakbonden al hebben gemaakt zijn er maar enkele mensen gekloot ... De werknemers ...
Dat ze binnenkort aan een lege fabriek staan te posten zal die van de vakbond een zorg zijn , weer cijfers en statistieken die bewijzen dat het slecht gaat met de werkgelegenheid ...
Schaf die rotbonden af voor er in belgie geen enkele mens nog werk heeft ...
Dat in de eerste plaats natuurlijk,...

Zie luchthaven charleroi van `t weekend een maatschappij een heel weekend lang gijzelen, ... ze mogen daar in charleroi blij zijn dat ze Ryan air hebben, ...

Als ze morgen dezelfde capaciteit in Deurne moesten hebben, dan moet die mijnheer Ryan zo maar 1 keer een stakingske meemaken hoor, ...
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be