![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat zeg je, geen bewijslast ?? Indien dat zo was zouden de veroordeelden stante pede naar het Europese Hof zijn getrokken (wat niet gebeurd is) en dat ook op hun één been gewonnen hebben. En reken maar dat, indien ze ook maar één schijn van een kans hadden om de Belgische Staat een hak te zetten, ze zeker niet gewacht zouden hebben.
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier heb je een doorlichting van het arrest in bevattelijke taal: http://www.linxplus.be/benjec/artike...egorie=Actueel
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() dat het CS resultaat heeft , kan men opmaken aan de felheid waarmee de ledeb zich er tegen verzetten , de meesten , echte, vlaamse kiezers zullen merken dat ze NOOIT aan de macht deelnemen , en dathun stem een slag in het water is , het tij is aan het keren , vlaanderen ontwaakt langzaam uit een boze droom
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
een stem voor VB is de laatste jaren meer waard dan ooit, de druk op andere partijen is nog nooit zo groot geweest, het VB heeft nog nooit onrechtstreeks zoveel kunnen doorvoeren |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
nu kan men eindelijk over deze thema's praten zonder het wereldvreemde discour van rascisme en onverdraagzaamheid er bij te nemen , het VB is op lange termijn slecht voor vlaanderen , omdat men de vlaamse symbolen vereenzelfd met haat |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb veel raakpunten met het VB, maar 30 % is te gevleid. 22 �* 23 % zal meer in de buurt liggen. Juist is juist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het zijn er veel meer: alle vb stemmers alle blanco stemmers alle degenen die niet op komen dagen al degenen die op een partij onder de kiesdrempel stemmen. Afhankelijk van verkiezingsuitslag tot uitslag zitten we hier makkelijk een stuk boven de 30% tot zelfs 40% van de kiezers die uitgesloten worden. Niet dat de overige bijzonder veel te zeggen hebben maar soit... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moet dat dan?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
|
![]() Daarnaast ben ik een tegenstander van het Cordon Sanitaire, is het het machtigste wapen van het VB dat zijn tegenstanders ooit gecreëerd hebben. Het is het ultieme bewijs dat er geen verdraagzame mensen in de Belgische politiek zitten, om enkele witte raven na. Jammer genoeg worden die door hun eigen partijen buiten gezet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
|
![]() Van mij niet, maar heb er dan ook begrip voor dat je met onbegrip geen begrip terugkrijgt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
|
![]() Citaat:
Als er nu nog 1 bron vermeld dat het VB ZELF veroordeeld is, dan neem ik deze meteen minder ernstig. Ik heb hier al genoeg mensen zich in bochten zien wringen, zichzelf zien tegenspreken en wat dan ook zien opdissen, maar het komt er gewoon op neer dat het VB zelf niet te veroordelen viel. Ze hebben dan maar 3 VZW's aangepakt, die links hadden met het VB. En so what? Er bestaan zelfs VZW's van stad Antwerpen, die veroordeeld zijn wegens discriminatie, omdat stad Antwerpen als rechtspersoonlijkheid ook niet zuiver op de graat is. Als je verschillende VZW's opricht, zoals het stad, onder het mom van tewerkstelling, maar zelfs een advocaat vindt er niet meteen de hoofdzetel van, ben je ook bedenkelijk bezig. Daar zaten wel de sossen achter, maar dat interesseert blijkbaar niemand. Die VZW's van het VB had men snel gevonden, dus kan men zich afvragen in hoeverre ze werkelijk dienden om de wet te omzeilen. Daarnaast weet ik ook niet wat het nut is van die VZW's. Het interesseert me niet. Feit is en blijft dat het VB zelf niet veroordeeld is, wat jullie hier allemaal mogen beweren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() (effekens tussenkomen)
Boadicea, vanaf blz. 30 van het arrest heb je een lange lijst publicaties van het "VB" met ieder keer de beoordeling van het Hof hieromtrent. Wat de link tussen de VZW's betreft en het VB, lees vanaf blz. 56: het Hof veroordeelt de VZW's omdat ze deel uitmaken van een "organisatie" die aanzet tot haat, zijnde het VB ... de partij kan op zich niet worden veroordeeld, maar wel de juridische componenten ervan ...
![]() |
#176 | |
|
![]() Citaat:
Ik zie nergens iets dat als racistisch op te vatten valt. Nergens zie ik een aanzet tot haat. De enigen die volgens mij echt haten zijn de mensen die zich ergeren aan iedereen die niet in hun kraam past en deze wensen te veroordelen. En ik geloof niet dat de doorsnee VBer tot deze groep mensen behoort. Deze zijn nergens mainstream, maar zitten wel in alle groepen van de bevolking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom werd er niet verder geprocedeerd voor het Europese Hof ?
![]() |
![]() |
#178 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om een vereniging te kunnen veroordelen, moet ze rechtspersoonlijkheid hebben. Hiervoor moet de vereniging bepaalde kenmerken hebben (oa een "wettelijke vorm", zoals een VZW, een NV, enz.) De politieke partijen hebben zo'n statuut niet, en genieten dus niet van de rechtspersoonlijkheid, en kunnen dus niet worden veroordeeld. Indien het VB morgen de vorm aanneemt van een VZW, zou het VB desgevallend zelf kunnen worden vervolgd en veroordeeld. Hetzelfde indien de wet zou bepalen dat alle politieke partijen automatisch rechtspersoonlijkheid zouden hebben. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#179 | |
|
![]() Citaat:
Daarnaast blijf ik er bij dat racisme en aanzetten tot haat en ga zo verder, nogal rekbaar is. Men zit zonder het te weten in het vaarwater van de freedom of speech. Een voorbeeld: hier heeft lang een boek voor moslims gecirculeerd, waarin onder andere staat dat je homo's van de hoogste toren moet gooien. Is er hier een homo door een moslim van een toren gegooid? Is het boek uit de handel gehaald? Ja, dat wel, maar de persoon die het in het Nederlands vertaald had, is niet veroordeeld, zoals iemand ooit geweest is voor het vertalen van andere werken. Persoonlijk zou ik het zelfs niet rechtvaardig vinden om iemand te veroordelen voor het publiceren van enkel woorden. Een mens mag vinden wat hij wil en mag dat ook uiten. De wet op aanzetten tot haat, is eigenlijk een wet die er van uitgaat dat wij allemaal domkoppen zonder verstand zijn, die door het raam zouden springen, wanneer iemand zou suggeren dat we dat moeten doen. Een normaal mens denkt wel verder na en zal zich eerder vragen stellen bij de boodschap en boodschapper, dan zomaar blind te volgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |||
|
![]() Citaat:
Dus: geen rechtspersoonlijkheid, niet te vervolgen, terug dezelfde argumenten. Citaat:
De andere partijen hebben enkel hun onmacht bewezen en hun sans arguments pleidooi bevestigd. Beter zou geweest zijn niet naar de rechter te stappen, maar een open debat aangaan over die 70 punten. Desnoods drukken ze zelf iets, waarin ze die punten weerleggen. Daar hebben ze blijkbaar niet aan gedacht en schijnbaar ook niet de moeite voor gedaan. Nee, men heeft ze enkel uit de openbaarheid gehouden en ze een mythische status gegeven, zoals "Mein Kampf". Nu zal geen kat ze nog kritisch kunnen beoordelen en valt de onkunde van de "wijzen" niet zo erg op. Och ja, men verbied het om deze werken over te nemen. Dan kunnen ze deze ook niet beagumenteren. Jammer, want ik had graag eens bepaalde teksten uit MEIN KAMPF eens met de nodige kanttekeningen zien verschijnen, er bij geschreven door links, om hun interpretatie van de feiten te zien. Dat is open dialoog en dat wordt nu door de wet gefnuikt. Dat is dan ook de enige reden waarom in tegen die wet ben. Freedom of Speech is de enige manier om in een democratische maatschappij te communiceren. Citaat:
Of heb jij geen enkele kritiek op wat jij in het stemhokje aanduidde? Keur jij alle punten van die partij goed, zonder nadenken? Indien dat zo is, begrijp ik de frustratie van velen. Als men niet meer voor zichzelf kan denken, moet dat heel erg zijn en is men inderdaad makkelijk beïnvloedbaar. Dan is het ook logisch dat men wetten stemt om zichzelf te bschermen. Maar ik geloof nu dat dat op de eerste plaats tegen zichzelf is en niet tegen de "racisten". Laatst gewijzigd door Boadicea : 27 juni 2007 om 13:34. |
|||
![]() |
![]() |