![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
|
![]() Het antwoord op de vraag heb ik je al duizend keer gegeven: de kans dat er gedurende de hele tijd dat radioactief afval gevaarlijk blijft geen enkel ongeluk gebeurd is nul. Om van de kosten nog maar te zwijgen. Ik zadel toekomstige generaties liefst niet op met problemen die wij hebben veroorzaakt. Jij ziet daar duidelijk geen graten in. En het is niet de eerste keer dat je zo'n uitspraken doet trouwens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja dat weet ik. Geloof het of niet, niet iedereen die de alwetendheid van Edina in twijfel trekt, is daarom ook een idioot. Japan wordt regelmatig getroffen door aardbevingen. Nog nooit was er ook maar het kleinste probleem met 1 van de kerncentrales. Zelfs bij de beving in Kobe, werd er niks bericht over ontplofte centrales en die was toch al heel wat krachtiger op uw logaritmische schaal. Nu vloeit er eens 1200 liter laagradioactief water in de zee en het spel zit op de wagen. Weer typisch dat de anti lobby zo misbruik maakt van een klein onbeduidend incidentje |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
|
![]() Je zal toch met krachtigere argumenten moeten komen dan "gekleurd artikel", want het is zeer degelijk onderbouwd en werd nog nooit door een andere serieuze studie weerlegd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat de kans op geen ongelukken (welke ongelukken?) 0 is, is jouw ideetje, geen feit. Dat de kosten onnoemelijk zijn, is ook jouw ideetje, evenmin een feit. En die uitspraak was een vraag, geen statement naar de toekomst toe. Heb je ooit geleerd dat onderscheid te maken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je kan zuiniger omspringen met energie, voedsel en grondstoffen, maar niet tot in het oneindige. Als je door toename bevolking verliest wat je met besparingen wint, ben je aan het dweilen met de kraan open. Wat betreft kernenergie moet je me niet overtuigen. Als morgen blijkt dat we ze niet meer nodig hebben is dat voor mij goed nieuws. Volgens mij kan dit enkel door minder mensen op aarde en minder verbruik/persoon. Duurzaam ontwikkelen kan op voorwaarde dat ons aantal en ons consumptiepatroon aangepast is aan wat de aarde kan geven zonder dat we haar hoeven te forceren. Kernfusie zou dus al een hele stap voorwaarts betekenen. Als je afval gevaarlijk is over honderden jaren ipv honderdduizenden jaren is dat voor mij goed genoeg om dit als waardig alternatief te erkennen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Banneling
|
![]() Windmolens; al eens gekeken waaruit die bestaan? Metaal voor de basis en kunststof voor de wieken. Al ooit jezef eens afgevraagd aan welke bomen die wieken groeien Edina? Of wist je al dat je een hele chemische industrie, inclusief chemische vervuiling met halfwaardetijd oneindig voor nodig hebt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
|
![]() Daar is al evenveel keren op geantwoord. Alleen wil je die antwoorden niet aanvaarden. Ten eerste moet de verspilling worden tegengegaan, ten tweede moet er efficiënter met energie worden omgesprongen (zuinigere toestellen, WKK's) en ten derde moet een combinatie van hernieuwbare bronnen (wind, water en zonne-energie, biogas en biomassa) én STEGS worden gebruikt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Net zomin als het makkelijk zal zijn om mensen te overtuigen zuiniger te gaan leven (minder te verspillen). Toch zullen beide nodig zijn. Je kan er dan ook best mee beginnen zonder tijd te verliezen. Onze impact is sowieso klein, maar als er al ergens een mogelijkheid is om iets te veranderen is het in eigen land en niet erbuiten. Als je in eigen land zinnige maatregelen kan laten stemmen dan kan dit mss opgepikt worden bij de buren. Zoals de druppel uit mijn avatar kan het idee zich in brede concentrische circels gaan verspreiden. Mss komen we te laat, dat is heel goed mogelijk. Maar als we niets proberen komen we zeker te laat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | ||
|
![]() Citaat:
In je eerste post in deze thread wist je dat duidelijk nog niet. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben daar al lang mee bezig trouwens. Laatst gewijzigd door Edina : 19 juli 2007 om 11:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |