Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Links
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 oktober 2007, 22:38   #161
Cunhal
Lokaal Raadslid

Cunhal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Dit is een petitie ter verdediging van het huidig systeem (of zijn de tricolore kleurtjes louter toevallig misschien??). En bijgevolg voor de Belgische staat en het kapitalistisch regime dat zij voorstaat.
Deze petitie is in het beste geval een vorm van klassecollaboratie en in het slechtste (maar meest realistische geval) een conservatieve (en staatsnationalistische) recuperatie van sociaal ongenoegen.
Je volhardt in de boosheid.
Het is een petitie voor het nationaal houden van de sociale zekerheid, niets meer, niets meer. De rest fantaseer je erbij.
En daarover moet je positie kiezen. Denk je dat de uitkeringen zullen stijgen als de sociale zekerheid gesplitst is, of is de splitsing een middel voor het patronaat om sneller de afbraak te organiseren?
Klassecollaboratie? waar zie jij dat in die petitie? Ondertussen hebben duizenden vakbondsdelegees de petitie getekend. Het Vlaamse establishement, het VB, NVA, de VVB (allemaal reactionairen), de CD&V, VOKA, Unizo enz staan op hun achterste poten.
Je houding is juist het omgekeerde: aangezien je voor de splitsing van de sociale zekerheid bent ben je voor uitvoering van het programma van het vlaamsch patronaat.
Cunhal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2007, 22:41   #162
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cunhal Bekijk bericht
Prima tekst, bevestigt ongeveer alles wat ik hier schreef.
Maar voor Pelgrim staat hoe dan ook alles vast:
de vlamingen worden nog altijd gediscrimineerd
onze sociale zekerheid bekwamen we zonder de walen en brusselaars
een onafhankelijke vlaamse staat zal progressief zijn
links vlaamsnationalisme is mogelijk ....etc

en wie daarmee niet akkoord is, dat zijn hypocriete belgicisten.

Leuk
ha, het is juist Pelgrim die het media-georchestreerde ideologisch hokjesdenken doorbreekt. Gij doet rustig mee met de voorgeprogrammeerde nonsens en het grappige is dat ge dat niet beseft.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2007, 22:41   #163
vavli
Parlementslid

vavli's schermafbeelding

Standaard

Dit is dus geen petitie ter verdediging van het huidige systeem maar een petitie tegen de splitsing van Belgie die nog meer onheil inhoudt. Als ik de redenering zou hanteren die jij volgt dan ben jij een (fascistiche) wolf in (links) schapenvacht die meeheult met het VB/LDD want die dominreen het pelidooi voor de splitsing.
Punt is dat de Vlaamse en Waalse arbeiders en migranten onderdrukt worden door een kapitalitische klasse (voor wie nationaliteit al lang geen betekenis meer heeft, niet het paspoort maar de bankkaart is van belang) : we hebben een gemeenschappelijke tegenstander, het kapitalisme; sommigen van hen zijn Belgen, sommigen zijn van elders. Wat ze gemeenschappelijk hebben is dat ze ons willen verdelen. En daar doe jij vrolijk aan mee Heel wat mensen uit de sport- kunst-, ... wereld voelen spontaan aan dat het opbod tussen de Vlaamse en waalse politici niet in het belang is van de modale Belg. De vele academici kunnen dat ook met wetenschappelijke argumenten hard maken. Vraag jij je wel eens af waarom VB, LDD, NVA, .. zo graag die Vlaamse onafhankelijk willen? welk belang dienen ze daarmee?

vavli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2007, 22:42   #164
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is een petitie voor het nationaal houden van de sociale zekerheid, niets meer, niets meer.
En dus weigert men solidair te zijn met de niet-Belgen. Wat een bende egoïsten...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2007, 22:43   #165
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Het is een petitie voor het nationaal houden van de sociale zekerheid, niets meer, niets meer. De rest fantaseer je erbij.
En daarover moet je positie kiezen. Denk je dat de uitkeringen zullen stijgen als de sociale zekerheid gesplitst is, of is de splitsing een middel voor het patronaat om sneller de afbraak te organiseren?
Klassecollaboratie? waar zie jij dat in die petitie? Ondertussen hebben duizenden vakbondsdelegees de petitie getekend. Het Vlaamse establishement, het VB, NVA, de VVB (allemaal reactionairen), de CD&V, VOKA, Unizo enz staan op hun achterste poten.
Je houding is juist het omgekeerde: aangezien je voor de splitsing van de sociale zekerheid bent ben je voor uitvoering van het programma van het vlaamsch patronaat.
weeral, wat een totale onzin.
Het is toch niet omdat Hitler een vegetariër en dierenvriend was dat vegetariërs en dierenvrienden daarmee vergeleken kunnen worden.
Oud 12 oktober 2007, 22:43   #166
Pluche
Staatssecretaris

Pluche's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Citaat:
Ik kan u ergens volgen dat je vreest dat onze goede sociale zekerheid verdwijnt in een onafhankelijk Vlaanderen, maar als je dan een Leterme of Verhofstadt hoort prediken voor een moderne welvaartsstaat, kan het evngoed zijn dat de Vlaamse sociale zekerheid beter wordt, jij doet zo alsof je over een glazen bol bezit die enkel doemscenario's predikt. Ik hoop samen met V-SB dat de Vlaamse sociale zekerheid sterker wordt.

Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2007, 22:44   #167
Cunhal
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
De enigen met wie jij een eenheid vormt bijbaar, zijn de elites van de burgerij. Of ga je Hugo Claus misschien voorstellen als de aanvoerder van de proletarische klasse?
Het is lang onduidelijk geweest welke ideologie je voorstond, maar nu is het klaar en duidelijk: een klassecollaborateur.
Ha, ha, ha
Het is niet omdat Hugo Claus tegen de splising van de sociale zekerheid is dat ik akkoord ben met al zijn opvattingen.
Je tactiek noemt men: veralgemening.
Iedere succesvolle beweging zoekt naar bondgenoten.
Een voorbeeld: de arbeiders hebben gezorgd voor stemrecht. Dat waren zowel vlaamsche als waalse arbeiders. Maar zij zochten en vonden bondgenoten: bv. bepaalde liberalen. Waren die arbeiders liberaal? Belange niet, ze waren gewoon tactisch.
En over mijn ideologie weet je niets, en trek je alvast zeer snel conclusies.
Ik herhaal mijn ideologie: "proletariërs aller landen, verenig u".
Jouw ideologie is blijkbaar tegengesteld daaraan: front vormen met NVA en VB voor de splitsing van de sociale zekerheid. Proficiat. Stop maa met de les te spellen.
Oud 12 oktober 2007, 22:45   #168
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Je tactiek noemt men: veralgemening.
dat doet gij ook door linkse flaminganten over éen kam te scheren met het VB.
Oud 12 oktober 2007, 22:46   #169
Cunhal
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
En dus weigert men solidair te zijn met de niet-Belgen. Wat een bende egoïsten...
Compleet belachelijk.
Zij die zich willen terugplooien verwijten dat de solidariteit niet verder gaat!!!
Ik ben internationalist.
En een basisvoorwaarde om verder solidair te zijn met andere volkeren, is dat onze solidariteit niet afgebroken wordt.
Oud 12 oktober 2007, 22:46   #170
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vavli Bekijk bericht
Punt is dat de Vlaamse en Waalse arbeiders en migranten onderdrukt worden door een kapitalitische klasse
Juist.
En die Belgische staat is een instrument in handen van die kapitalistische klasse.

Citaat:
we hebben een gemeenschappelijke tegenstander
Inderdaad. Het kapitalisme. En bijgevolg ook haar Belgische staat.

Citaat:
het kapitalisme; sommigen van hen zijn Belgen, sommigen zijn van elders. Wat ze gemeenschappelijk hebben is dat ze ons willen verdelen.
Zo is het.
Deze regime-petitie is daar een schoolvoorbeeld van. Linkse Belgicisten en linkse niet-Belgicisten worden via deze peitie tegen elkaar uitgespeeld, zodat op de achtergrond de huidige heersende klasse haar liberaal beleid in versneld tempo kan doorgevoerd worden.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 12 oktober 2007, 22:48   #171
Cunhal
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
weeral, wat een totale onzin.
Het is toch niet omdat Hitler een vegetariër en dierenvriend was dat vegetariërs en dierenvrienden daarmee vergeleken kunnen worden.
Neen, maar in concrete dossiers moet je stelling nemen. In het dossier sociale zekerheid zou Hitler voor splising geweest zijn, vanuit de simpele drijfveer: zo verzwakken we de arbeidersklasse.
Oud 12 oktober 2007, 22:48   #172
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben internationalist.
Waarschijnlijk geloof je dat zelf nog?
Oud 12 oktober 2007, 22:49   #173
vavli
Parlementslid

vavli's schermafbeelding

Standaard

Cunhal, ik denk dat we het beter aan de kameraden in CAP overlaten om te discussieren met de linkse flaminganten zoals Jaani. Ik ga er nu echt geen enkel woord meer aan vuil maken want dit is echt complete bullshit.

vavli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2007, 22:50   #174
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

De keuze van de kleuren van "red de solidariteit" is misschien ongelukkig maar voor de rest heb ik helemaal geen probleem met het initiatief. Het is onzin om mensen die achter die tekst staan ervan te beschuldige te collaboreren met het VBO net als het onzin is om links-nationalisten te gaan beschuldigen dat ze collaboreren met Voka.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2007, 22:52   #175
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iedere succesvolle beweging zoekt naar bondgenoten.
[...]
Jouw ideologie is blijkbaar tegengesteld daaraan: front vormen met NVA en VB voor de splitsing van de sociale zekerheid.
Vorm jij dan een front met Herman De Croo?
Oud 12 oktober 2007, 22:54   #176
Cunhal
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Ik kan u ergens volgen dat je vreest dat onze goede sociale zekerheid verdwijnt in een onafhankelijk Vlaanderen, maar als je dan een Leterme of Verhofstadt hoort prediken voor een moderne welvaartsstaat, kan het evngoed zijn dat de Vlaamse sociale zekerheid beter wordt, jij doet zo alsof je over een glazen bol bezit die enkel doemscenario's predikt. Ik hoop samen met V-SB dat de Vlaamse sociale zekerheid sterker wordt.
Zeg mij niet dat je Leterme en Verhofstadt gelooft als ze voorspellen dat een vlaamse sociale zekerheid beter wordt. Zowel Verhofstadt als Leterme, asl Vandenbroucke als De winter nemen geen afstand van de Lissabon-strategie.
Ken je die?
Ik zal het je uitleggen: meer flexibiliteit, langer werken, minder sociale zekerheid.
Ik heb geen glazen bol, maar ik zie wel overal in Europa dezelfde strategie.
VOKA en Unizo zijn duidelijk: splitsing van de sociale zekerheid dient o.a. om de werkloosheidsuitkeringen sneller te beperken in tijd; de gezondheidszorgen af te bouwen, de lonen te beperken, de kinderbijslag af te bouwen. Volgens VOKA en Unizo kan dit het snelst door de sociale zekerheid zo snel mogelijk te splitsen. Als die federaal blijft dan staat de arbeiderklasse sterker in de verdeding.
Oud 12 oktober 2007, 22:56   #177
Cunhal
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
dat doet gij ook door linkse flaminganten over éen kam te scheren met het VB.
Ik heb dit al in den treure uitgelegd: links en flamingant, dat gaat niet samen.
Oud 12 oktober 2007, 22:58   #178
Cunhal
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Waarschijnlijk geloof je dat zelf nog?
Absoluut.
Ik zal de eerste zijn om arbeidersstrijd in andere landen te steunen.
Bv. steun aan links in Noord Italië tegen de nationalistische doelstellingen van de Lega North
Oud 12 oktober 2007, 23:00   #179
Cunhal
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Vorm jij dan een front met Herman De Croo?
Bij mijn weten heeft De Croo niet getekend.
Maar als hij tegen de splitsing van de sociale zekerheid zou zijn dan zou ik dat inderdaad toejuichen.
Net zoals ik het zou toejuichen als hij tegen racisme zou zijn.
Oud 12 oktober 2007, 23:02   #180
Pluche
Staatssecretaris

Pluche's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Citaat:
Zeg mij niet dat je Leterme en Verhofstadt gelooft als ze voorspellen dat een vlaamse sociale zekerheid beter wordt. Zowel Verhofstadt als Leterme, asl Vandenbroucke als De winter nemen geen afstand van de Lissabon-strategie.
Ken je die?
Ik zal het je uitleggen: meer flexibiliteit, langer werken, minder sociale zekerheid.
Ik heb geen glazen bol, maar ik zie wel overal in Europa dezelfde strategie.
VOKA en Unizo zijn duidelijk: splitsing van de sociale zekerheid dient o.a. om de werkloosheidsuitkeringen sneller te beperken in tijd; de gezondheidszorgen af te bouwen, de lonen te beperken, de kinderbijslag af te bouwen. Volgens VOKA en Unizo kan dit het snelst door de sociale zekerheid zo snel mogelijk te splitsen. Als die federaal blijft dan staat de arbeiderklasse sterker in de verdeding.
Dus als 'goede' linkse moet men nu voor Maingain, Reynders en Milquet supporteren dat ze niets toegeven aan de splising van de sociale zekerheid.
PS persoonlijk ben ik voor de 32 urenweek om de werkloosheid min of meer op te lossen, en ik ben zeker ook tegen de Lissabon normen.
Maar iets anders nu geloof je nu echt dat de Vlaming zal apprecieren in een onafhankelijk Vlaanderen dat zijn verworven rechten worden tenietgedaan, dan zal men pas arbeidersbetogingen zien, en dan is de communistische/radikaal linkse staat er sneller als verwacht.

Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be