Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 oktober 2007, 12:43   #161
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Nee, maar ik wil hem zijn "identiteit" eens zien uitleven in Iran bvb.
Ik leef mijn identiteit niet eens hier uit. Waarom zou ik dat dan in Iran gaan doen? Wat heb ik trouwens überhaupt met Iran te maken?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2007, 12:43   #162
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Dus als ze vragen wie hij is moet hij zijn geografische coördinaten geven?
Dat heb ik ook niet gezegd. Maar de plaats waar je je bevindt speelt zeker een rol: in dat gebied heersen namelijk bepaalde economische krachtsverhoudingen, speelt zich de klassenstrijd af. Het lijkt me tamelijk naïef te beweren dat er zoiets als een identiteit bestaat die daar niet op z'n minst door beïnvloed wordt.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2007, 12:45   #163
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
En wat heeft het feit dat ik jouw vragen kan beantwoorden te maken met de plaats waar ik me bevind of met met identiteit?
U beweert dat de plaats waar u zich bevindt geen invloed heeft op uw identiteit. Ik stel dan vragen om te weten te komen hoever u met die stelling wil gaan. Dat leek me tamelijk duidelijk.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Oud 13 oktober 2007, 12:46   #164
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Dat heb ik ook niet gezegd. Maar de plaats waar je je bevindt speelt zeker een rol: in dat gebied heersen namelijk bepaalde economische krachtsverhoudingen, speelt zich de klassenstrijd af. Het lijkt me tamelijk naïef te beweren dat er zoiets als een identiteit bestaat die daar niet op z'n minst door beïnvloed wordt.
Die wordt daar inderdaad op geen enkele manier door beïnvloed, zelfs niet een klein beetje. Als ik morgen verhuis naar Sri Lanka, behoud ik nog altijd mijn zelfde identiteit. Ik zal me alleen op een andere plaats bevinden. Het is ronduit achterlijk om een identiteit aan een plaats te koppelen. Dan krijg je van die eigenaardige persoonlijkheidsstoornissen, zoals nationalisme en racisme e.d.m.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 13 oktober 2007, 12:48   #165
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
U beweert dat de plaats waar u zich bevindt geen invloed heeft op uw identiteit. Ik stel dan vragen om te weten te komen hoever u met die stelling wil gaan. Dat leek me tamelijk duidelijk.
Nee, je stelde dat ik dan in het "luchtledige" leef en dat ik geen interactie ken met de "buitenwereld" en dat is natuurlijk volslagen absurd.

Citaat:
Oud 13 oktober 2007, 12:58   #166
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Die wordt daar inderdaad op geen enkele manier door beïnvloed, zelfs niet een klein beetje. Als ik morgen verhuis naar Sri Lanka, behoud ik nog altijd mijn zelfde identiteit. Ik zal me alleen op een andere plaats bevinden. Het is ronduit achterlijk om een identiteit aan een plaats te koppelen. Dan krijg je van die eigenaardige persoonlijkheidsstoornissen, zoals nationalisme en racisme e.d.m.
Ik koppel "identiteit" niet in zozeer aan "plaats" in de strikte zin (ik ben er zelfs niet helemaal van overtuigd of "identiteit" wel een bruikbaar begrip is), maar denk wel dat als het bestaat, het verbonden is met interactie met de buitenwereld (waar plaats een rol in speelt).

Als je niet wil beweren dat je identiteit in het luchtledige vormgegeven wordt, beweer je blijkbaar dat je identiteit ofwel louter uit jezelf voortspruit, of dat het wel verband houdt met je omgeving maar dat plaats daar geen rol in speelt. Beiden lijken me vreemde opvattingen, en ik zou er meer over willen weten. C'est tout.

Dus jij beweert dat je identiteit niet zou veranderen mocht je naar Sri Lanka zou verhuizen. Het lijkt me vreemd dat zo'n ingrijpende verandering in omgeving geen enkele wijziging in iemand zou provoceren. Het lijkt me zelfs gevaarlijk: om te overleven is het nu eenmaal nodig dat je je aanpast aan je omgeving, dat je andere gedragingen gaat vertonen, m.a.w. dat je een andere plaats gaat innemen in die maatschappij. Dat betekent nu ook niet dat je opeens op zou gaan in een vormeloze massa (of die nu "De Vlamingen" of "De Singalezen") is, he.
Oud 13 oktober 2007, 12:58   #167
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nee, je stelde dat ik dan in het "luchtledige" leef en dat ik geen interactie ken met de "buitenwereld" en dat is natuurlijk volslagen absurd.
Ik stelde dat niet; ik vroeg dat.
Oud 13 oktober 2007, 13:08   #168
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

De plaats en omstandigheden van je geboorte en opvoeding hebben wel zeker een effect op je identiteit. Je gehele denkwereld wordt er door bepaald. Die dat ontkent heeft zeker een IQ beneden 100

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be