![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals altijd en al lang is aangetoont worden door bepaalde personen enkel maar topics gestart die de VS negatief kunnen afbeelden. Indien er 3 personen waren opgehangen in de VS stond dit stukje van het forum al vol met topics over dit onderwerp. Nu dat Japan het doet is het blijkbaar niet zo erg, vandaar dat ik de topic zelf maar zal openen.
01/02 Drie terdoodveroordeelden opgehangen In Japan zijn vrijdag drie terdoodveroordeelden opgehangen. Dit zijn de eerste executies in Japan van dit jaar, zo meldt het ministerie van Justitie. Het gaat om Masahiko Matsubara (63), Takashi Mochida (65) en Keishi Nago (37). Ze werden in verschillende delen van het land geëxecuteerd. In 2007 werden in Japan negen doodvonnissen voltrokken. Op 25 december 2006 werd de doodstraf weer effectief ingevoerd na een pauze van een jaar en drie maanden vanwege de levensbeschouwelijke overtuigingen van de toenmalige minister van Justitie, Seiken Sugiura. Sugiura zwaaide af in september 2006
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ben niet tegen de doodstraf en ik denk dat die in extreme gevallen toegepast moet kunnen worden.
Ik zie bvb niet in waarom een Dutroux de doodstraf niet krijgt. Vrij komt die man toch niet meer en ondertussen kost hij miljoenen aan de belastingbetalers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Japan is tenminste geen zelfverklaard paradijs van mensenrechten en "freedom".
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
[edit] een levenslange vrijheidsberoving lijkt me overigens nog altijd veel erger dan een doodstraf.
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence. Laatst gewijzigd door backfire : 1 februari 2008 om 13:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat is gewoon manifest onjuist. Men brengt immers enkel de proceskosten in rekening. Men moet alle kosten in rekening brengen om iemand gedurende ongeveer 60 jaar te verzorgen, voeden, huisvesten, bewaken, enz.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Precies. Het is het equivalent van je leven lang op death-row zitten. Zo word er wel gezegd dat mensen wanhopiger zijn als ze van mening zijn dat ze geëxecuteerd worden. Nou lijkt me dat levenslang net zo'n effect zal hebben. Het is eenvoudigweg uitstel van lijden. Doodstraf is naar mijn mening humaner dan levenslang.
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Juist ja, en 98 % ervan slaagt daar ook in, of wa?
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() De algemene gevangeniskost gedeeld door het aantal gevangenen. Meer niet. Zet er eentje bij en de kost gaat niet zo veel omhoog, hoor. Enkel een structurele verhoging van het aantal gevangenen of andere factoren (zoals de nood voor nieuwe faciliteiten) verhogen de kost, maar nog altijd niet in absolute termen.
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() De algemene gevangeniskost gedeeld door het aantal gevangenen. Meer niet. Zet er eentje bij en de kost gaat niet zo veel omhoog, hoor. Enkel een structurele verhoging van het aantal gevangenen of andere factoren (zoals de nood voor nieuwe faciliteiten) verhogen de kost, maar nog altijd niet in absolute termen.
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() Nee. Uw punt zijnde?
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() Als je het individueel bekijkt, misschien. Maar de globale kost van ons gevangeniswezen zal niet verhogen als je er een levenslang veroordeelde bijzet.
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() Dat ze mogen mijmeren zoveel ze willen, ze blijven er uiteindelijk toch hun leven lang zitten. Op een paar procent na dat ontsnapt en waarvan de meerderheid toch nog wordt gesnapt.
(mijn excuses voor het veelvuldig posten van dezelfde tekst, mijn verbinding had kuren)
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb geen cijfers bij de hand, maar ik betwijfel sterk dat meer dan een zeer miniem percentage ooit echt een levenslange gevangenisstraf uitzit (en dus niet vrijgelaten wordt). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Ik snap ook niet waarom een financiële overweging een argument zou zijn in een discussie over de doodstraf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Die financiële overweging is voor mij ook niet essentieel en zelfs niet belangrijk, maar ik stel vast dat allerlei fabeltjes hierover te pas en te onpas gebruikt worden door tegenstanders van éénder welke doodstraf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je kan inderdaad moeilijk alleen tegen de doodstraf zijn omwille van economische overwegingen, het is gewoon een argument. De rest is persoonlijke ethiek. Idem dito met levenslang. Mijn mening is dat levenslang ook levenslang moet zijn, zonder 'parole' in de Dutroux gevallen. Ik blijf erbij dat een effectieve levenslange gevangenisstraf zwaarder is voor de veroordeelde dan de doodstraf, zeker als die snel worden voltrokken. Ik blijf er ook bij dat levenslange gevangenisstraf structureel en globaal minder kost, maar blijkbaar heb ik volgens sommigen compleet ongelijk. Zal ik van mijn kant eens proberen wat feiten op te zoeken, en doen jullie dat ook? Als ik ongelijk heb, zal ik het in drukletters toegeven. Wat niet maakt dat ik plots pro doodstraf zal zijn, hé. *edit* kijk eens aan: http://www.deathpenaltyinfo.org/arti...=7#From%20DPIC
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence. Laatst gewijzigd door backfire : 1 februari 2008 om 16:12. |
|
![]() |
![]() |