![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Gerolf Annemans (Vlaams Blok) - 15 tot 21 maart "Deze gewezen journalist voor onder meer het Pallieterke heeft al heel wat dienstjaren. Hij draagt de politiek een warm hart toe en komt al jaren na elkaar met een sterk resultaat aandraven voor het Vlaams Blok. Hoe hij het steeds blijft voor elkaar |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burger
|
![]() Beste Gerolf,
Naar mijn mening komt het VB veel te vaak aan het woord ivm vreemdelingen en veiligheid en weten we te weinig over jullie andere standpunten die minstens even belangrijk zijn. Hoe staat het VB bijvoorbeeld tov het bevorderen van de economie, de aanpak van het mobiliteitsprobleem en milieubeleid. mvg Cyrus_v2000 |
![]() |
![]() |
#2 |
Vreemdeling
|
![]() Beste,
Over economie hebben we hier al wat gepubliceerd, op dit forum. Graag wijd ik dan ook even uit over milieu en mobiliteit. Het Vlaams Blok is geen pleitbezorger van voorstadsnetten (netwerken van openbaar vervoer, vooral en in de eerste plaats dienstig aan woon-werkverkeer tussen de residentiële gemeente en de werkplek), die de stadsvlucht in de hand dreigen te werken. Zij werken de verstedelijking en de stadsvlucht in de hand. Bovendien werkt zo’n net rond Brussel de verfransing van Vlaams-Brabant in de hand. De bestaande infrastructuur dient te worden verbeterd. Dat betekent ook dat de aansluiting van bus-op-treinverkeer dient te worden geoptimaliseerd en overstapparkings voor wagens moeten worden aangemoedigd. Graag merk ik hier op dat goederenvervoer langs het spoor de Vlaamse wegen effectief zou kunnen ontlasten. Het Vlaams Blok eist de splitsing van de NMBS voor broodnodige aansluitingen van het spoor op de Vlaamse nijverheid. Het Vlaams Blok wil in de eerste plaats een investeringspolitiek die de kwaliteit en de kwantiteit van het huidige openbaar vervoer versterkt. Het openbaar vervoer mag niet verlamd worden door partijpolitieke aanwervingen. Investeringen in het openbaar vervoer dienen enkel om de kwaliteit van ervan te verhogen. Voor de NMBS zullen rendabele investeringen pas mogelijk zijn na splitsing in een Vlaams en een Waals net. Ik vind dat de HST niet prioritair is. Het Vlaams Blok eist een verbetering van de treinverbindingen tussen de grote steden en ook tussen de gemeenten die nog amper door een trein worden aangedaan. De frequentie van het openbaar vervoer moet verhogen. Ik kies voor ernstige prijsverlagingen en een verhoging van de bestaande vervoerskwaliteit. Wij zijn tegen gratis vervoer omdat gebruikers toch een zekere financiële verantwoordelijkheid moeten nemen voor hun vervoer moeten nemen. De alles-is-gratis-mentaliteit kan volgens mij aanzetten tot onverantwoordelijk gedrag. In het privatiseringsdebat heb ik steeds gekozen voor een pragmatische houding. Het is niet zo dat overheidsbedrijven per definitie slechter of beter presteren dan private bedrijven. Privatisering heeft enkel zin als een deel overdreven bureaucratie en administratieve logheid verdwijnt en vooral als de dienstverlening aan de klant verbetert. Anderzijds moet nagegaan worden of er al dan niet een essentiële overheidstaak in het geding is. Het spoorvervoer blijft best een overheidsdienst. Het voorbeeld van de private Britse spoorwegen strekt m.i. niet tot navolging. Milieu dan. Wij willen dat de aftrekbaarheid van milieumaatregelen voor bedrijven opnieuw wordt ingevoerd. Het Vlaams Blok bepleit meer fiscale aftrekbaarheid voor bedrijven van Beste Bruikbare Technieken (bbt's) om milieuverontreiniging te voorkomen. Wij willen echter niet in ecofundamentalisme vervallen en de concurrentiepositie van onze KMO's ondergraven. Alle milieutechnieken moeten bijzonder goed wetenschappelijk onderbouwd zijn en enkel maar worden geïmplementeerd na diepgaand internationaal vergelijkend onderzoek van gebruik van milieutechnieken. Het afbouwen van kernenergie vind ik onverantwoordelijk en hypocriet. Er zijn momenteel niet voldoende alternatieve energiebronnen. Het enige alternatief zou zijn opnieuw massaal elektriciteitscentrales te bouwen op olie en steenkool, maar die zijn vervuilender dan nucleaire centrales. Bovendien vergroot daardoor onze afhankelijkheid van de instabiele oliestaten in het Midden-Oosten. Om de sluiting van de kerncentrales op te vangen, probeert men nu contracten te sluiten voor de aankoop van elektriciteit in Frankrijk, die wél met kernenergie wordt opgewekt. Ook dat dossier is dus slechts een politieke goocheltruc! Tot slot (ik ben niet exhaustief geweest): geen gesjoemel met 'schone lucht!' Kyoto dreigt een communautaire patstelling tussen Wallonië en Vlaanderen te creëren. De Walen laten nu al weten dat ze niet solidair willen zijn met de Vlamingen. Dus verder regionaliseren is de boodschap. Het is vooral een bevoegdheidsconflict, op te lossen met de volledige overheveling van de bevoegdheden naar de deelstaten. Het is immers niet enkel een ecologisch, maar ook een economisch probleem. Gerolf |
![]() |
![]() |
#3 |
Burger
|
![]() Economie is inderdaad al uitvoerig aan bod geweest.
Bedankt voor de verhelderende uitleg over de andere punten. Op naar 13 juni ![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Bedankt Gerolf voor de toelichting,
het vertrouwen wordt steeds sterker ![]() zoals cyrus ook al zei, laat het maar vlug 13 juni zijn |
![]() |
![]() |
#5 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#6 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
20/03 Vlaanderen draait op voor Kyoto-normen Het Kyoto-akkoord dat de regering-Verhofstadt en de regionale regeringen sloten op 8 maart, is in het nadeel van Vlaanderen. Vlaanderen moet veel meer inspanningen doen dan de andere regio’s, rekent de Vlaamse werkgeversorganisatie VOKA-VEV voor in een nota aan de bedrijven. Het Kyoto-akkoord staat vandaag op de agenda van de mega-ministerraad. België moet tegen 2012 de uitstoot van broeikasgassen verminderen met 7,5 procent in vergelijking met 1990, het jaar waarmee wordt vergeleken. De federale regering doet volgens het akkoord de helft, de andere helft is voor rekening van de regio’s.Nog altijd volgens het akkoord van 8 maart moet Vlaanderen tegen 2012 en in vergelijking met 1990 zijn uitstoot verminderen met 5,2 procent en Wallonië met 7,5 procent. Op het eerste gezicht levert Wallonië een relatief grotere inspanning. Maar sinds 1990 nam de uitstoot in Vlaanderen toe met 9,4 procent als gevolg van de uitbreiding van de industrie en verminderde de uitstoot in Wallonië met 2,6 procent. Houdt men hier rekening mee, dan moet Vlaanderen de uitstoot met 9,4 procent reduceren en Wallonië met 4,7 procent.Dat betekent dat Vlaanderen 74 procent van de inspanningen moet doen en Wallonië slechts 21 procent. |
|
![]() |
![]() |
#7 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#8 |
Gouverneur
|
![]() stel: iemand is te laks is om zijn economie uit te bouwen en door een wanbeleid geen nagel heeft om aan zn kont te krabben en daarom elk jaar met het handje open komt aankloppen om ettelijke miljarden euros te ontvangen zonder ook maar iets daar tegenover te stellen.
Die persoon zegt dan : jij doet het goed ,span jij je dan maar wat extra in. Hoe voel jij je dan als hardwerkend mens? en je weet net zo goed als ik dat het geld niet voor het oprapen ligt in onze huidige economische malaise. een eerlijke verdeling lijkt me dus het best. volgens jouw visie wordt degene die het hardste werkt het zwaarst belast en de profiteur knijpt er makkelijk tussenuit |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Juist !
Ook al elders gepost : Misschien moet Wallonië Europees aangepakt worden.
#10 |
Staatssecretaris
|
![]() Nee hoor, wij moeten dat oplossen. Splitsing of niet maakt niet veel uit. Problemen in ons land maar effe doorschuiven naar europa is een teken van zwakte en ik denk niet dat europa op dergelijke problemen zit te wachten.
Het is hoog tijd dat vlaanderen zich als een grote flinke kerel of meid opsteld i.p.v. het bleiterke uit te hangen.
#11 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Toch wordt er Belgisch geld (veel!) gepompt in deze Europese verbinding. Dat klopt ergens niet, want dat geld zou m.i. beter gebruikt worden voor een IC verbinding tussen Bommerskonte en Francorchamps.(ik overdrijf maar you get my point...) Citaat:
Bart |
||
![]() |
![]() |
#12 |
Vreemdeling
|
![]() Vlaams Blok is gewoon Slecht en komt alleen aan de macht Door te zeggen VREEMDELINGEN BUITEN Mensen wete nie Wa er ga gebeuren als vlaamsblok aan de macht komt
|
![]() |