![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() AANVRAGEN UITKERINGEN GEHANDICAPTEN
�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�* �*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�* Een onafhankelijke instantie moet de aanvragen controleren van mensen die een uitkering willen als gehandicapte. Dat zeggen zeggen Vlaams minister-pre- sident Bart Somers (VLD) en minister van Welzijn Adelheid Byttebier (Groen!) in De Morgen. De afgelopen jaren is het aantal aan- vragen voor een uitkering als gehandi- capte sterk gestegen. De ministers zijn verbaasd over die stijging. Ze willen niet spreken van misbruiken, maar ze willen wel nagaan of de aanvragers altijd aan het juiste adres zijn. De gehandicaptensector is niet te spre- ken over de uitspraken van minister- president Somers en minister Byttebier. ![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jouw berichten (meestal een copy-paste uit een gazet) zijn meestal wel informatief. Maar de titels die je er zelf bij bedenkt trekken echt op niks.
|
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() zo is het
ze willen de lambermontgelden voor lastenverlagingen gebruiken, waar ik op zich niet tegen ben maar zouden ze eerst misschien beter zien dat de psychiatrische klinieken niet failliet gaan.. dat ze eerst hun verplichtingen nakomen ipv aan cadeau's voor de rijjken te denken |
![]() |
![]() |
#5 |
Schepen
|
![]() Voor een keertje treed ik rood valkje bij: aan de éne kant geeft met fiscale amnestie aan belastingsontduikers en heeft men het belastingspercentage op de hoogste inkomens vermindert van 55% naar 52%, terwijl men aan de andere kant de jacht opent op personen die op een wachtlijst voor gehandicapten staan...
De blauwe redenering is eenvoudig: psychiatrische patiënten (cfr Beernem) en gehandicapten kosten enkel geld en leveren geen geld op...... laaten die maar wat verder sukkelen. ![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Als er plots een stijging is in het aantal aanvragen lijkt het me logisch dat er extra onderzocht wordt.
De echte gehandicapten hebben daar niks voor te vrezen. Wel de ziekenfondsen die 15% per rolstoel krijgen.
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() het is inderdaad weer een groot schandaal. Dit raakt mij persoonlijk diep. U zit Rood Valkje, tijd voor een rooms-rode regering.
#9 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#10 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Binnen de CD&V liggen de waarden en normen hoog dat zij niet zo spreken over de gehandicapten. Kwestie van respect.
![]() |
#11 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
1. het geld kost om die te lenen (we zouden eigenlijk ook een kuisvrouw moeten hebben maar dat kunnen we ook al niet betalen), 2. anderen het harder nodig (kunnen) hebben dan ik. Dan pikkel ik maar rustig voort met mijn wandelstokske en vouwstoeltje. En probeer ik mijn huisje nog een beetje proper te houden (5-dagenplan vrees ik). Ik durf niet eens om erkenning als gehandicapte aan te vragen, daarvoor ben ik (nog) niet ziek genoeg.
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het lijkt mij niet meer dan logisch dat onderzocht wordt hoe het komt dat er plots zo'n enorme stijging plaatsvindt.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
#13 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
De gehandicapten die sinds 1000en jaren eindelijk een beetje geintigreerd geraken in de maatschappij worden nu weeral in een slecht daglicht gesteld door zulke uitspraken, dat deze dan nog komen van de bevoegde minister is des te erger. Deze uitspraken wijzen enkel op een ongevoeligheid tegenover de ouders en de familieleden van de gehandicapten en uiteraard ook t.o.v. de gehandicapte zelf. Dat dit onderzocht zou kunnen worden-alowel ik dat al zeer raar vind dat men niet de mening van het Vlaams Fonds vraagt voor zulke uitspraken te doen, het is tenslotte een instelling van de Vlaamse Overheid, want het Vlaams Fonds weet wat er heerst bij de minder-validen ( deze keer dan toch ) en als men dan nog een onderzoek wil doen, wat niet eens gebeurd is, dat had op een respectvolle manier kunnen gebeuren. Maar niet zomaar krasse uitspraken om u populair te maken bij de individualisten van de maatschappij. Dat een groene minister dit zegt daar verschiet ik van, maar van rechtse liberaal Somers had ik eigenlijk niet beter verwacht.
![]() |
#14 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() in een moderne en hightech maatschappij, met een hoge levensstandaard, met zeer moderne en hoogstaande medische bijstand... is het niet normaal dat er plots meer gehandicapten gaan opduiken... dit zou het tegenovergestelde moeten zijn.
Dus, als je een omgekeerde evolutie ziet van wat je zou mogen verwachten, mag je toch een paar vragen gaan stellen, of niet ? De manier waarop dat ze het verwoord hebben is misschien niet zo verfijnd maar de waarheid kwetst soms. Misbruiken moeten tegengegaan worden, dan is er meer geld over voor mensen die het echt nodig hebben.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
#16 |
Gouverneur
|
![]() Toch ook even een kleine nuance aanbrengen, zeker al ik hier lees dat iemand weet dat het onder de CD&V beter zou gaan. Wel mijn beste onder deze Vlaamse regering is het budget voor de gehandicapten-sector enorm opgetrokken...maar blijkbaar nog steeds niet genoeg spijtig. Dat er parallell met de stijging van het budget voor gehandicapten, een stijging van het aantal gehandicapten te merken is roept terechte vragen op...maar de verwoording is inderdaad héél ongelukkig geweest.
Ter illustratie: Persbericht 5 maart 2004 De Vlaamse regering heeft vandaag beslist om het budget van het Vlaams Fonds voor Sociale Integratie van Personen met een handicap te verhogen met +20.000.000 €. Dat extra krediet komt bovenop de eerdere verhoging met +22.500.000 €. In minder dan drie maanden tijd legt de Vlaamse regering dus +42.500.000 € extra op tafel voor het uitbetalen van achterstallige subsidies aan de Vlaamse gehandicapteninstellingen. Dus bepaalde bovenstaande stellingen zijn redelijk irrellevant. ![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Even aan de Vlaamsch Blockers die altijd klagen dat ze verkeerd begrepen worden en het niet zo bedoelen - in een andere topic heb ik het al eens gezegd, maar ik zal het hier eens herhalen:
Krantenkoppen of hoofdpunten in het nieuws kunnen geen alinea's zijn. Daarom worden politici op hun meest extreme woorden gepakt in die titels. Dat gebeurt met ALLE politici, niet alleen met Phillippe De Winter. Enfin, dit bewijst hier wel mijn gelijk ![]()
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() De paarse regering heeft het goed verkorven bij de gehandicaptensector. Eind vorig jaar werd bekend gemaakt dat er geen geld meer was om de lonen van december volledig uit te betalen. Het was een weinig fraai staaltje van politieke spitstechnologie om de Vlaamse begroting uit de rode cijfers te houden. Maar de directies en het personeel van de sector reageerden furieus.
En nu is het alweer goed raak. Bart Somers (VLD) en Adelheid Byttebier (Groen!) lieten in een interview uitschemeren dat de schuldigen voor de aangroeiende wachtlijsten in de gehandicaptenzorg in de sector zelf moeten gezocht worden. De aantijgingen stuiten binnen de sector op ongeloof en verontwaardiging. "Niemand gaat met plezier op een wachtlijst staan, niemand wordt rijk van de verkoop van rolstoelen." Mark Van Gestel, voorzitter van de vzw Opvang Tekort die de belangen van gehandicapten en hun ouders verdedigt, laakt de onkunde van de regering: "Beide ministers zouden beter eens uit hun ivoren toren afdalen. Met hun uitspraken stellen ze de noden van die mensen ter discussie." Ook Guy Abrahams van het Vlaams Fonds is behoorlijk boos: "Dit getuigt van een ontstellend gebrek aan dossierkennis. Dit zijn politieke spelletjes waar ik me ongemakkelijk bij voel." Abrahams heeft gelijk. Paul Geudens merkt in Gazet Van Antwerpen op: "Bart Somers zal het niet onaangenaam vinden dat collega Byttebier de kop van jut is bij de welzijnswerkers, een traditioneel groen kiespubliek. Zij mag het gaan uitleggen ..." Of hoe enkele politici een politiek spelletje spelen op de rug van de gehandicapten en hun ouders. Het is om misselijk van te worden. |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Trouwens u reageert niet op mijn grootste betoog. Maar op 1 enkel zinneke. De andere is waarschijnlijk veel te confronterend ![]()
![]() |
#20 | ||
|
![]() Citaat:
Ik vind het trouwens spijtig dat men de misbruiken niet met de harde hand aanpakt, zodat de echte gehandicapten meer taart hebben om te verdelen.