![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Om Kerstmis multicultureler te maken heeft men in Oxford besloten het feest niet langer 'Kerstmis' maar 'winterlichtfestival' te noemen. De opvallende naamswijziging werd ingevoerd om de moslims niet voor het hoofd te stoten. De moslimgemeenschap laat weten dat zij het bizar vinden dat de naamswijziging er is gekomen: "Hier ben ik niet goed van. Christenen, moslims... We kijken net allemaal uit naar Kerstmis", aldus Sabir Hussain Mirza, voorzitter van de lokale moslimraad.
meer lezen Dit is werkelijk om te kotsen. Dit is volksverraad van het zuiverste soort. Hoe dhimmie kan men worden. Walgelijk. Zelfs de moslims die nochtans voor het minste gekwetst zijn vinden dit erover gaan. Het wordt tijd dat men volksverraad strafbaar stelt en er strenge straffen voor uitdeelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zijn argumentatie is genuanceerder dan jij denkt, Vercetti.
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Het is belachelijk, en als de meerderheid van de oxford-bewoners dat ook vindt, zullen ze zijn partij volgende keer wel wegstemmen en 'kerstmis' terug invoeren.
Zo werkt democratie nu eenmaal. Laatst gewijzigd door Another Jack : 3 november 2008 om 14:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Want raad eens, wie hier weeral de schuld van zal krijgen,... ja,ja,... de moslims, die niets gevraagd hebben mogen het gaan uitleggen. Ik vind deze burgemeester een burgemeester onwaardig.
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen - Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen - Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening! - Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden) - Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ateïst juich ik natuurlijk de maatregel toe.
Ik krijg de sijskens van dat gewouwel en schijnheilig gedoe van de kaloten met kerstmis edm. Zeker trouwens van dat gezever over vasten en ramadam enz. ....
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
http://www.guardian.co.uk/politics/2...-bnp-far-right |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Men heeft gewoon beslist om het joelfeest terug zijn originele naam te geven. Alvast een goede stap in de richting om alle religieuze overblijfselen buiten te kieperen.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 3 november 2008 om 19:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Jezus, als hij al bestaan heeft, is niet geboren in december. Kerstmis is dus niet christelijk. De nieuwe naam lijkt me toepasselijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een Pontifex Maximus zou toch moeten weten dat symbolisering en mytificatie een zekere functie te vervullen hebben. Waar het hem om gaat is de boodschap, niet iets irrelevants als de preciese datering van een geboorte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn dochter leeft ondertussen in London. Met vorige kerstmis moest de uitbundige kerstverlichting in Oxford Street al gehalveerd worden om de anders-culturelen niet voor de borst te stoten. (ma, geloof het of niet, maar in ons onooglijk dorp is onze statiestraat mooier verlicht dan deze ooit-beroemde straat in London). Na het vorige Suikerfeest kreeg ik van mijn nochtans weldegelijk politiek correct opgevoede spruit een tirade te horen dat ze het nu wel al welletjes vond, want niet alleen had ze de uitbundige kerstverlichting van Oxfordstreet moeten missen, maar werden nu alle Londenaars "vergast" (pun intended) op een reusachtig METERSHOOG bord waarop stond dat ze zooooooo bedankt waren om de moslims hun suikerfeest te laten vieren! thank you soooooo hooooooooooooooooo hooooooooo hooooooooo hoooooooooooooooo very very much! metersbreed en metershoog! maar geen kerstboom meer te zien! laat staan nog een kerstboomlampeke! en dat in het land waar de bakermat van de kelten is blijven bestaan! in-in-in triest!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 3 november 2008 om 21:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
What's in a name nietwaar? ps.... (winterzonnewende valt rond 21 december hoor!)
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 3 november 2008 om 22:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat maakt echter niet uit dat we dit nu moeten gaan aanpassen omdat moslims die emigreren naar niet-islamitische landen een probleemke hebben met de daar heersende culturen; Ook in India hadden ze dat probleem, daarom dat ze een deel indische tempels hebben aangeslagen en daar moskeetjes van hebben gemaakt. Enfin, dat deden ze zo'n beetje overal waar ze kwamen. What's in a name nietwaar? Sinds 1000 jaar lang, kom sinds 1200 of zo werden de keltische feesten onder druk van de toenmalige edelen die zich verplicht voelden om zich te bekeren, met een christelijk sausje overgoten. De mensen die op de heide woonden, moesten zich maar aanpassen aan de nieuwe "multiculturele verrijking"... euh? Hoezo, de heidenen? En nu moet het ineens terug weg om de islamitsiche kolonisten ter wille te zijn? Zijn de huidige christenen nu wéér de heidenen? de kaffers dus. Gatverdorie! Moest ik niet beter weten, ik zou denken dat ik een reincarnatie van mijn overgrootmoeder ben. Die zag eind jaren dertig de bui ook hangen, en kon er zo op een twee drie degenen die een gesteven armpje kweekten ook uithalen. Het zal in de familie zitten denk ik. Genetisch inzicht of zo?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 3 november 2008 om 22:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
was niet duidelijk genoeg. Waarom ineens nu wèl en toen niet? Ik vier al jaren het Joelfeest en geen kerstmis, het lentefeest en geen pasen etc... maar daarom hoeft men heel het systeem niet om te gooien. D�*t doet men enkel om kolonisten terwille te zijn. Eind jaren dertig stond dolfke ook nog niet gearmeerd aan de deur. Toch gingen er ongevraagd al hopen armpjes op en neer. Net zoals er nu hopen lapjes stof over en weer wapperen rondom allerlei hoofdjes. En ja, good old England blinkt uit in dhimmitude! het heeft geen naam. Ze hebben de omschakeling gemist door niet alert genoeg te zijn toen de islamitische bevolkingsgroep +10% draaide. Dat is voor hen het heilige teken om over te nemen. So be it. Ik verwacht dat ik het nog zal meemaken dat ze van Albert Hall een moskee maken.... alhoewel: dat hoeft al niet meer denk ik, want ze hebben al een groter megalomaner project gedaan gekregen van de vorige londense burgemeester (ik vraag me af wat ze die in his ass gestopt hebben, maar kom) om de skyline van Londen van een reuze moskee te voorzien tegen de volgende olympics! Samen met Rotterdam en Amsterdam zal men dan kunnen zien dat Eurabia gefundenes fressen was! Nog vijf jaar? En jij denkt dat je binnen tien jaar nog je winterzonnewende zal kunnen vieren? In het geniept bij de heidenen in het bos ja! kleine tip: het is gezonder om toch maar christelijk te blijven in deze donkere tijden. Christenen zijn de mensen van het boek, al wie gedoopt is moet enkel extra belasting betalen (dat zijn we al gewoon), de ongelovigen moeten een halswervel missen, dat lijkt me iets vervelender.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 3 november 2008 om 22:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Volgens mij is het net positief dat het Christendom zich heeft aangepast aan sommige lokale gebruiken, in plaats van die gewoon weg te vagen (zoals andere godsdiensten plegen te doen).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() O, maar officieel ben ik christene hoor...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Daar is niks positiefs aan. In de fond hoort het christendom hier net zo min thuis als de islam.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat geheel ter zijde.
![]() |
![]() |