![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 | ||
|
Burgemeester
|
Dat Open VLD een partij is van postjespakkers, is reeds bij het merendeel van de Vlaamse bevolking bekend. Toen ik vanmiddag door mijn krant bladerde, werd ik nog eens geconfronteerd met de hemeltergende schaamteloosheid en gebrek aan respect voor de wet van deze zogezegd liberale creaturen.
Eerst stootte ik op een artikel over Karel De Gucht die, met het oog op een postje in de Europese Comissie, een oplossing zocht om toch vooral zijn postje als titelvoerend burgemeester van Berlare niet te verliezen en zijn deelname aan verkiezingen als Europees Commissaris veilig te stellen. Oplossing? De wet aanpassen! Citaat:
Open VLD schakelt dus nog een versnelling hoger in het postjespakken. Blijkbaar is vanaf nu alles toegelaten. Indien de wet het postjespakken niet toelaat, dan wordt simpelweg de wet gewijzigd. Nadat mijn bloed door dit artikel al een paar tientallen graden warmer werd, begon het helemaal te koken als ik enkele pagina's verder dit artikel las: Citaat:
Ik ben zelf ook een roker en vierkant tegen het rookverbod in de horeca, maar als normale burger ga ik wel naar buiten als ik na het nuttigen van een maaltijd op restaurant een sigaret wil roken. Dat Versnick&co zich van het rookverbod niets aantrekken, na tussenkomst van de restaurantbaas, tot daar aan toe. Maar de arrogante, respectloze houding van Versnick tegenover de Story-baas is zo typerend. Dit is dan een Vlaams volksvertegenwoordiger van een partij die altijd bezig is over 'de mensen dit, de mensen dat', maar eigenlijk enkel neerkijkt op gewone mensen die het goed menen en de wet respecteren. En Versnick is dan nog baas van het OCMW in Gent. Alsof hij weet wat er leeft bij de armen in Gent. Nadat de echtgenote van Decroo het een schande vond dat er tegenwoordig al slagerszonen aan de balie zitten, de echtgenote van DeGucht een 'klein pakketje' aandelen van 500.000 euro (!!) Fortis verkocht met voorkennis (eerst was er zogezegd niet over gesproken, later bekende Degucht erover gesproken te hebben maar beweerde het advies gegeven te hebben de aandelen te houden, laat mij niet lachen), Dewael wordt weggepromeveerd omdat de grond onder zijn voeten te warm wordt etc etc is het voor mij vandaag nog maar eens duidelijk geworden dat de Open VLD echt een partij van arrogante, respectloze politiekers is. Is het voor de spindoctors van VLD nu echt zo moeilijk om te achterhalen waarom mensen die zichzelf 'liberaal' noemen massaal naar LDD overlopen? |
||
|
|
|
|
|
#2 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Als Geert Versnick een Vlaams Belanger was, stonden de sirenes van de media te loeien.
Weet nu niet of het zo gebeurd is, maar het echt is, is Geert Versnick toch maar een arrogante vlegel hoor. Doet me denken aan papa Vandenbosche die sigaren lag te doempen in het ziekenhuis. Maar das een andere partij. |
|
|
|
|
|
#3 | ||
|
|
Citaat:
De arrogantie bij de liberalen (en zeker bij bepaalde prominenten in die partij) kent geen grenzen. En moesten ze nu nog goed besturen...
|
|
|
|
|
#4 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Bij de eerstvolgende verkiezingsnederlaag van de VLD zal de domme, verzuurde kiezer er weer niets van begrepen hebben en voor de 'anti-politiek' gekozen hebben.
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
|
...en de winnaars van die verkiezingen zullen weer es uitgemaakt worden voor mestkevers en meer van dat fraais.
|
|
|
|
|
#6 |
|
Gouverneur
|
En toch blijven die arrogante hupocrieten beweren dat ze het niet voor de postjes doen, maar als ze het bepaalde postje niet krijgen willen ze niet meedoen of desnoods laten ze een dicreet wijzingen om het toch mogelijk te maken. Anderen vinden dat het niet kan zijn tegen, maar stemmen voor om toch maar hun postje te behouden. En dan maar klagen dat de bevolking de politiek de rug toe draait, of geen respect meer heeft. Welke onderneming was het ook weer die uitpakt met de slogan: RESPECT MOET JE VERDIENEN.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De VLD laat nogmaals zien met wat voor een machtsgeile bully-partij we te maken hebben. Maar ook de CD&V en vooral de SP.A stellen hier teleur. Blijkbaar weet men bij de SP.A heel goed dat dit amendement misbruik mogelijk maakt, maar toch keuren ze het goed...
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Provinciaal Statenlid
|
En de arrogantste van allemaal krijgt seffens over zijn oren in De Slimste Mens.
Maar ja, hij heeft een reden. 'Ik kan u twee dingen over mijn deelname aan De slimste mens vertellen', zegt De Croo. 'Eén: ik heb dat programma nog nooit gezien. Twee: ik wist totaal niet hoe je dat moest spelen. Ik heb het in de bar van die totaal onvindbare studio in Vilvoorde moeten ontdekken tijdens de opname van een eerdere aflevering. Maar ik heb tranen van plezier gelachen.' Ik hoop zo dat ie gaat afgaan als ne gieter. Da's nu echt eens ne mens die ik niet kan uitstaan.
If there is going to be any peace on earth, it is going to come in the consequence of our people uniting to defeat US imperialism once and for all!!! http://www.faithfreedom.org http://dutch.faithfreedom.org/forum Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland." |
|
|
|
|
|
#9 | ||
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
If there is going to be any peace on earth, it is going to come in the consequence of our people uniting to defeat US imperialism once and for all!!! http://www.faithfreedom.org http://dutch.faithfreedom.org/forum Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland." |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Ik moet toegeven dak 'm wel kan appreciëren in dit programma.
|
|
|
|
|
#12 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat was toch al zo in 2007 toen de kiezer niet voor de SP.a wou stemmen? De kiezer is altijd fout. Dat is de democratische regel in belgique.
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Bruno De Wever is alles behalve een Vlaams-nationalist. Miskijk je niet.
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ha, gij bent die schuldige met betrekking tot de opwarming van de aarde. Laatst gewijzigd door Garry : 9 januari 2009 om 00:35. |
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#17 | ||
|
|
Citaat:
sorry, 'k heb jaren lesgehad van Bart De Wevers broer Bruno, daarmee dat ik de fout maakte
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 9 januari 2009 om 19:45. |
||
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Ik kom Decroo dus wel appreciëren in 't programma.
|
|
|
|