![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Ik maak niet graag reklame over onze staatszenders, mar wat radio1 vandaag in 'Bromberen' bracht is absoluut subliem: 4 Hollandse 'BV's' die in Vlaanderen wonen beschrijven ons. Meestal zeer treffend, puur luistergenot
'Vlamingen zijn wormen die tijdens de oorlog uit de grond achter de Ijzer zijn gekropen en die het liefst modder zouden eten' en tientallen andere pareltjes. Alleen jammer van de idiote analyse van het flamingantisme (of wat die Hollanders als dusdanig omschrijven) op het einde van de uitzending. Geniet: http://www.radio1.be/programmas/brom/1407799/
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() een geluk dat niet alle Hollanders zo zijn.
ik ken een paar Nederlanders waar ik totaal geen problemen mee heb. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heel, heel, heel erg overdreven. Net zoals die uitzending met Vlamingen over Hollanders. Doet meer kwaad dan goed, vind ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() dat moeten we is rechtzetten hé liberalist_NL
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach kijk, heeft de VRT enkele gewillige Belgicaine Nederlanders gevonden om den Vlaam nog eens met wat zelfhaat op te zadelen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat argument van de 'tas' klopt trouwens ook niet. Enkel in Holland (het westen dus) spreekt men van 'kopjes' thee of koffie. In het Oosten en Zuiden van Nederland spreekt men van tassen thee of koffie. Het is en blijft trouwens een Duits woord, niet een Frans woord.
Je mening geven, OK. Maar onwaarheden rondgooien, doe maar niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
Iemand? ![]()
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Online schelden typisch Hollands
Volgens Trouw, een Nederlands dagblad, gaat geen ander land zo hard en zo plat. Een potje gescheld doet er flink opgeld. Zo hebben ze daar dan ook eens wat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Mersiekes, zenne!
![]() |
#16 |
Burgemeester
|
![]() Zeker dat Belgicisten hier achter zitten. Niemand anders kan een zo vuile truc uithalen dunkt me? Ikzelf kom uit Noord-Brabant, en ik heb niets tegen Vlamingen (wat mijn naam hier al zegt nietwaar?). Ook mijn vrienden hebben niets tegen een leuk rondje stappen in Antwerpen. Véél gezelliger als hier! En zo denken veel meer Nederlanders, het enige probleem is dat DIE mening nooit naar boven word gehaald.
Tenslotte: als Nederlanders zo slecht over Vlamingen denken, waarom wil dan meer als 61% een fusie???? Dat probleempje hadden de Belgicisten niet door denk ik... |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En wat Noord-Brabant en vooral Zeeland betreft lijkt mij dat ook kunnen. De cultuur en mentaliteit van de meer noordwaarts gelegen Calvinistische provinciën lijken mij echter moeilijk te verenigen met de Vlaamse. Laat de Moerdijk dus maar bestaan. (En onderhoud hem goed met het oog op de stijgende zeespiegel ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Iedere staat kent verschillen tussen noor en zuid of oost en west. Laatst gewijzigd door Sidharta : 18 januari 2009 om 12:19. |
|
![]() |
![]() |