Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 maart 2009, 13:20   #1
renaat6
Partijlid
 
renaat6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2008
Berichten: 240
Stuur een bericht via MSN naar renaat6
Standaard Minder werknemers = meer winst

Vorige zondag sloeg mij, bij het volgen van het debat in tv-programma 'De zevende dag', de schrik om het hart. Paul De Grauwe, professor Economie trachtte er de Vlaamse ministers van werk en economie van te overtuigen dat financiële steun aan General Moters-Antwerpen een zinloze zaak is.

De geschiedenis van de bodemloze Textiel- Staal- en Scheepsbouwputten ,welke men in de jaren zeventig en -tachtig heeft trachten te vullen, is blijkbaar onvoldoende om zowel neoliberale als links-liberale salonsocialistische politici tot realistischer gedachten te brengen.

De voorbije decennia hebben, ook zonder financiële crisis, overcapaciteit en automatisering, gekoppeld aan de niet te winnen concurrentie met de lage-loonlanden, steevast afbouw van werkgelegenheid en sluiting van assemblagebedrijven als gevolg gehad.

Niemand roept multinationale automobielbedrijven zoals GM ter verantwoording voor het feit dat zij ondanks de honderden miljoenen winsten van de voorbije jaren, wegens een omzetdaling van twintig procent, binnen de paar maand failliet dreigen te gaan.

Wanneer gaat de goegemeente nu eindelijk begrijpen dat in een kapitalistische vrije markteconomie, voor 'werkgevers' de 'werknemers' alleen maar een noodzakelijk kwaad zijn, en dat in tijden van omzetstagnatie of -daling, alleen het verminderen van het personeelpotentieel toch nog winst kan opleveren .

'Innoveren' (het vinden en toepassen van nieuwe geavanceerde technieken en producten) werkt, voor zover zij bestaande technieken of producten vervangen, het verminderen van de werkgelegenheid in de hand.

Ondanks een stijgende productiviteit heeft zich in verschillende sectoren, waaronder de automobielsector, de voorbije decennia en grote en constante daling van werkgelegenheid voorgedaan. Dat is een blijvend fenomeen, de financiële crisis accentueert het alleen maar.
__________________
Renaat Van Poelvoorde
Voor wie meer inzicht wilt krijgen over wie ik ben en wat mij drijft: http://www.rvp.be
renaat6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2009, 13:43   #2
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door renaat6 Bekijk bericht
Vorige zondag sloeg mij, bij het volgen van het debat in tv-programma 'De zevende dag', de schrik om het hart. Paul De Grauwe, professor Economie trachtte er de Vlaamse ministers van werk en economie van te overtuigen dat financiële steun aan General Moters-Antwerpen een zinloze zaak is.

De geschiedenis van de bodemloze Textiel- Staal- en Scheepsbouwputten ,welke men in de jaren zeventig en -tachtig heeft trachten te vullen, is blijkbaar onvoldoende om zowel neoliberale als links-liberale salonsocialistische politici tot realistischer gedachten te brengen.

De voorbije decennia hebben, ook zonder financiële crisis, overcapaciteit en automatisering, gekoppeld aan de niet te winnen concurrentie met de lage-loonlanden, steevast afbouw van werkgelegenheid en sluiting van assemblagebedrijven als gevolg gehad.

Niemand roept multinationale automobielbedrijven zoals GM ter verantwoording voor het feit dat zij ondanks de honderden miljoenen winsten van de voorbije jaren, wegens een omzetdaling van twintig procent, binnen de paar maand failliet dreigen te gaan.

Wanneer gaat de goegemeente nu eindelijk begrijpen dat in een kapitalistische vrije markteconomie, voor 'werkgevers' de 'werknemers' alleen maar een noodzakelijk kwaad zijn, en dat in tijden van omzetstagnatie of -daling, alleen het verminderen van het personeelpotentieel toch nog winst kan opleveren .

'Innoveren' (het vinden en toepassen van nieuwe geavanceerde technieken en producten) werkt, voor zover zij bestaande technieken of producten vervangen, het verminderen van de werkgelegenheid in de hand.

Ondanks een stijgende productiviteit heeft zich in verschillende sectoren, waaronder de automobielsector, de voorbije decennia en grote en constante daling van werkgelegenheid voorgedaan. Dat is een blijvend fenomeen, de financiële crisis accentueert het alleen maar.
Renaat:

er is maar een voorwaarde die Belgie moet stellen aan het subsidieren van GM. De voorwaarde dat bvb de nieuwe Volta hier wordt gemaakt bvb. En daaraan gekoppeld een systeem maken die electrisch of hybrid rijden stimuleert (bvb ala london city taks) zodat we een speerpuntmarkt ontwikkelen... In Belgie kan het typisch wel electrisch rijden, omdat ons land bvb niet groot is..., zijn er weinig mensen die bvb elke dag 300km pendelen... EN zelfs dat zou een electrische wagen moeten aankunnen... En ons land is relatief dicht bevolkt, en heeft last van Smog zoals californie, dus in principe zijn we zelfs de ideale proefzone... voor het invoeren van deze technologie.

er is een tweede denkpiste die Belgie volgens mij moet invullen: exportgerichte bedrijven zou een deel van de sociale zekerheid als een BTW recupereerbaar, en als een BTW taxeerbaar moeten zijn. Dus niet binnen europa, maar wel voor alles buiten europa. Dus concreet arbeid minder belasten, naar de export toe... En goedkope buitenlandse productie hier terug herbelasten... Daarmee maak je desinvesteren uit dure tewerkstellingszones zinloos...

Vermoedelijk beleven we ook de verarming van de eurozone versus de Bric landen, dit vertaalt zich in minder bedrijfwinsten, minder loon en tewerkstelling, minder consumptie en nog een klap via de grondstoffen. Dus met 1 miljard welstellende mensen de rijkdom delen met 1miljard chineze, en je ziet van hier dat dit delen door twee is... We worden nu wel door de politiek zand in de ogen gestrooid, en zij gaan de indruk geven dat ze het boeltje kunnen redden... De enige uitkomst zal een stijgende inflatie zijn, en eraan gekoppeld een minder netto bruikbaar inkomen inflatiegecorrigeerd...

We beleven ook het einde van de mobiliteitscultuur, een van onze peilers van ozne economie, met internet surfen we overal naartoe... Internet heeft al heel wat veranderd in de wereld, waarom zou bvb 'homeoffice' geen realiteit worden, nu brandstof zo duur wordt.

Laatst gewijzigd door brother paul : 2 maart 2009 om 13:49.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2009, 02:09   #3
DannyS
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 20 november 2006
Berichten: 2.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door renaat6 Bekijk bericht
Wanneer gaat de goegemeente nu eindelijk begrijpen dat in een kapitalistische vrije markteconomie, voor 'werkgevers' de 'werknemers' alleen maar een noodzakelijk kwaad zijn, en dat in tijden van omzetstagnatie of -daling, alleen het verminderen van het personeelpotentieel toch nog winst kan opleveren.
De winst was er, maar de verdeling liep mank, waardoor te weinigen nog een auto konden betalen. Volgens Bernard De Lietaer, ondervoorzitter van de nationale bank, is het verband tussen jobs en groei al lang verbroken. Zo is het verkoopsvolume van de grootste bedrijven met 700% gegroeid terwijl de tewerkstelling in diezelfde bedrijven daalde met 20%. Iedereen een baan geven om zijn brood te verdienen is volgens De Lietaer een achterhaald idee uit de industriële revolutie.
Ook volgens Groen! werken steeds minder mensen steeds harder om steeds minder te verdienen – en verdienen steeds meer mensen steeds meer door steeds minder te werken. Sinds 2006 gaan er meer opbrengsten naar de aandeelhouders van een bedrijf dan het totaal aan lonen van de mensen die er werken.
Zo'n autofabriek zou op robotten kunnen draaien, als je een systeem kan vinden om klanten geld te bezorgen waarmee ze auto's kunnen kopen. Groen! denkt aan een 32-urenweek voor wie het niet laten kan, en een basisinkomen uit vermogensbelasting.

Bron: http://www.groen.be/uploads/docs/gro...e_toekomst.pdf

Laatst gewijzigd door DannyS : 3 maart 2009 om 02:36.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2009, 08:47   #4
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Renaat:

er is maar een voorwaarde die Belgie moet stellen aan het subsidieren van GM. De voorwaarde dat bvb de nieuwe Volta hier wordt gemaakt bvb. En daaraan gekoppeld een systeem maken die electrisch of hybrid rijden stimuleert (bvb ala london city taks) zodat we een speerpuntmarkt ontwikkelen... In Belgie kan het typisch wel electrisch rijden, omdat ons land bvb niet groot is..., zijn er weinig mensen die bvb elke dag 300km pendelen... EN zelfs dat zou een electrische wagen moeten aankunnen... En ons land is relatief dicht bevolkt, en heeft last van Smog zoals californie, dus in principe zijn we zelfs de ideale proefzone... voor het invoeren van deze technologie.
De elektrische wagentjes zijn nog lang niet toe aan massa productie, zeker niet bij ons.
Ongeveer ieder merk heeft er al ééntje opzij staan die je bijna nergens ziet rijden.
Binnen 5 of 10 jaar misschien.
Voorlopig zijn het enkel dure gadgets voor de snob en reclamedragers.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2009, 08:52   #5
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
De winst was er, maar de verdeling liep mank, waardoor te weinigen nog een auto konden betalen. Volgens Bernard De Lietaer, ondervoorzitter van de nationale bank, is het verband tussen jobs en groei al lang verbroken. Zo is het verkoopsvolume van de grootste bedrijven met 700% gegroeid terwijl de tewerkstelling in diezelfde bedrijven daalde met 20%. Iedereen een baan geven om zijn brood te verdienen is volgens De Lietaer een achterhaald idee uit de industriële revolutie.
Ook volgens Groen! werken steeds minder mensen steeds harder om steeds minder te verdienen – en verdienen steeds meer mensen steeds meer door steeds minder te werken. Sinds 2006 gaan er meer opbrengsten naar de aandeelhouders van een bedrijf dan het totaal aan lonen van de mensen die er werken.
Zo'n autofabriek zou op robotten kunnen draaien, als je een systeem kan vinden om klanten geld te bezorgen waarmee ze auto's kunnen kopen. Groen! denkt aan een 32-urenweek voor wie het niet laten kan, en een basisinkomen uit vermogensbelasting.

Bron: http://www.groen.be/uploads/docs/gro...e_toekomst.pdf

verander vermogensbelasting eens door vermogensinkomstenbelasting, en zeg gewoon dat je inkomen uit belegging - onroerendgoed en interesten FLATTER wil taxeren versus het gezinsinkomen. Dus de ene wat meer en de andere wat minder. Maar ja dat woord flat-tax krijg je natuurlijk niet over de lippen hé.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2009, 08:52   #6
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.814
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

'k weet niet.
Het probleem van die electromobielen was hun aanschafprijs en de kostprijs van de accu's die maar 3-4 jaar meegaan.

Maar een electro wagen ter grote van een Smart of een Toyota IQ, met een bereik van 100-150 km , en oplaadbaar thuis in 7 uur zou een leuke optie zijn, als die minder dan €9000 kost.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2009, 08:54   #7
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
De elektrische wagentjes zijn nog lang niet toe aan massa productie, zeker niet bij ons.
Ongeveer ieder merk heeft er al ééntje opzij staan die je bijna nergens ziet rijden.
Binnen 5 of 10 jaar misschien.
Voorlopig zijn het enkel dure gadgets voor de snob en reclamedragers.
De eerste 2.0 liter diesels hadden ook mar 40pk, reden 120km/u maximum
Nu klopt iedereen af op 200pk en rij je meer dan200km/u


We zijn ongelukkig als we een renault 1.5CDI met 100pk in handen krijgen, en voelen ons volledig verstoken van het super optrekgeweld...

Nu voor de electromotor is 100pk geen probleem, het probleem is veeleer de loodzware batterij, de snelheid van opslag van energie, de hybride generatie, de efficientie van dat alles

Of een electromotor dergelijke evolutie zou kunnen maken zal gewoon afhangen van de energie die we kunnen meegeven. Dus de core zit niet meer in de motor, maar in de opslag

Laatst gewijzigd door brother paul : 3 maart 2009 om 08:57.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2009, 09:00   #8
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.814
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Een electromotor is het probleem niet. Ik ken motoren die met 4 kg dik over de 10 kw gaan. Hun koppel is een veelvoud van een benzinemotor, en met 92% efficiencie gewoon "waw" op dat vlak.

Het probleem zit in de accu's. De beste "betaalbare" accu's zijn echt niet sterk in energie opslag. Een liter benzine lacht eens met de energie-inhoud van die accu's.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2009, 11:20   #9
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Minder werknemers = meer winst
Geen werknemers = superwinst

niet werken = werkgevers superwinsten beziogen
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2009, 16:13   #10
DannyS
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 20 november 2006
Berichten: 2.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
verander vermogensbelasting eens door vermogensinkomstenbelasting, en zeg gewoon dat je inkomen uit belegging - onroerendgoed en interesten FLATTER wil taxeren versus het gezinsinkomen. Dus de ene wat meer en de andere wat minder. Maar ja dat woord flat-tax krijg je natuurlijk niet over de lippen hé.
Als je de vermogens gaat belasten moet dat natuurlijk op een gelijkaardige progessieve manier als de inkomensbelasting. Vlaktaks is voor de laagste inkomenscategorieën namelijk eerder een onvoorwaardelijk opgetrokken minimumtaks dan dat ze een onvoorwaardelijk minimuminkomen zou bewerkstelligen.
Ik heb het ook niet over de financiering van het basisinkomen door bijvoorbeeld de BTW-tarieven gelijk te schakelen. Ik heb het over zoveel andere onzin niet.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2009, 16:39   #11
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Als je de vermogens gaat belasten moet dat natuurlijk op een gelijkaardige progessieve manier als de inkomensbelasting. Vlaktaks is voor de laagste inkomenscategorieën namelijk eerder een onvoorwaardelijk opgetrokken minimumtaks dan dat ze een onvoorwaardelijk minimuminkomen zou bewerkstelligen.
Ik heb het ook niet over de financiering van het basisinkomen door bijvoorbeeld de BTW-tarieven gelijk te schakelen. Ik heb het over zoveel andere onzin niet.
Wat is dat toch gemakkelijk als uw guru's zeggen, dat belastingen moeten progressief zijn ???

waarom is de sociale zekerheids last dan niet progressief, waarom is BTW dan niet progressief, waarom moeten 50+ met de grootste wedde dan korting krijgen en is de sociale zekerheid voor die groep zelfs degressief...

Heeft u daar een model voor een economische studie van dat belastingen moeten progressief zijn ??? Heeft u daar een model van die kan uitleggen dat progressiviteit een bepaald probleem oplost ??

Ik zou durven als volgt rederen: het hangt ervan af wat je doet met die belastingen. Als die lasten gewoon gespendeerd worden door een 'obese' overheid die niet in slaagt om zijn ambtenarenkorps te reducren, ondanks een stijgende informatisering in de maatschappij.... kun je alleen maar concluderen dat geld geven aan onze overheid, economisch gezien de slechtste investering is die een burger kan doen.

Als die welstellende burger daarentegen zijn inkomen haalt door extragoed te investeren in allerlei niches, zou ik durven stellen dat het zelfs totaal verkeerd is te denken dat juist die veelverdiener extra moet belast worden...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2009, 20:49   #12
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
De eerste 2.0 liter diesels hadden ook mar 40pk, reden 120km/u maximum
Nu klopt iedereen af op 200pk en rij je meer dan200km/u


We zijn ongelukkig als we een renault 1.5CDI met 100pk in handen krijgen, en voelen ons volledig verstoken van het super optrekgeweld...

Nu voor de electromotor is 100pk geen probleem, het probleem is veeleer de loodzware batterij, de snelheid van opslag van energie, de hybride generatie, de efficientie van dat alles

Of een electromotor dergelijke evolutie zou kunnen maken zal gewoon afhangen van de energie die we kunnen meegeven. Dus de core zit niet meer in de motor, maar in de opslag
Ik twijfel er niet aan dat dergelijke systemen zeer goed zullen worden en dat er velen mee zullen rijden....ooit.

Maar om nu Opel over te nemen en daar nu elektrische wagens te gaan bouwen lijkt me weg gegooid geld.

Eerst moet dat allemaal nog veel meer op punt gezet worden.

En trouwens er staan al vele jaren elektrische auto's te koop die niemand koopt.

In den tijd van onze grootvaders reden de melkboeren al met elektrische bestel wagentjes rond. Zo van die kleine meestal blauwe camionetten op 3 wielen.
In Gent is er één die er zelfs nog mee rondrijdt en dat is al echt antiek ondertussen.

Dus dat ze nu niet afkomen met het ei van Columbus hé.

Kijk elektrische auto al 40 jaar of ouder (precies weet ik het niet)

__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 3 maart 2009 om 20:55.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2009, 21:18   #13
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik twijfel er niet aan dat dergelijke systemen zeer goed zullen worden en dat er velen mee zullen rijden....ooit.

Maar om nu Opel over te nemen en daar nu elektrische wagens te gaan bouwen lijkt me weg gegooid geld.

Eerst moet dat allemaal nog veel meer op punt gezet worden.

En trouwens er staan al vele jaren elektrische auto's te koop die niemand koopt.

In den tijd van onze grootvaders reden de melkboeren al met elektrische bestel wagentjes rond. Zo van die kleine meestal blauwe camionetten op 3 wielen.
In Gent is er één die er zelfs nog mee rondrijdt en dat is al echt antiek ondertussen.

Dus dat ze nu niet afkomen met het ei van Columbus hé.

Die opel is wel 60km electrisch en heeft dan een generator aan boord om extra stroom te maken. Hij rijdt dus electrisch en laad met een efficiente motor zijn batterij op, en kan zo zijn aktieradius op 500km zetten, dit terzijde.

IK begrijp wat je bedoelt anderzijds zijn er een paar duidelijke axioma's waar je niet rond kunt
1° we kunnen niet met 2 miljard rondrijden in auto... Dus als we dat willen doen moet het verbruik halveren.. Elke technologie die het verbruik doet halveren moeten we omarmen. Dus de 3 liter wagen als standaard.

2° het economisch gewicht verschuift naar azie, en de dag dat de chineze met hun onderbelast model auto's beginnen maken, gaan we helemaal goed afzien. Ik bedoel daarmee niet dat we geen concurrentie moeten aankunnen, ik bedoel daarmee dat ons hyperbelast model last heeft van desinvestering naar lageloonlanden. Feitelijk moet je ons hyperbelast model niet willen exporteren, je kunt dus nooit concurreren, en als je importeert uit een hypobelaste zone, moet je dit corrigeren. Dus de sociale lasten bvb voor autoproductie moet een soort sociale btw worden, of noem het bsw (belasting op sociale waarde)

3° Er zit een eindigheid in de productie van petroleum, feitelijk is die productie nooit eindig, maar ze zal gewoon altijd maar duurder worden... en de marginale kost om een barrel extra uit de grond te pompen zal altijd maar verder stijgen...
20 jaar terug, was er zo'n begeesterend idee als flanders technology. We moeten weer eens richting zoeken in nieuwe technologien, en we zijn goed op weg om de energie technologie boot te missen, of we kunnen hem misschien toch nog eens proberen te pakken ??? DUs gezien de zekere eindigheid en de zekere schaarste van de grondstoffen, mogen we rustig alles zetten op principes als Cradle to Cradle, Alternatieve energie (zon, wind, kernenergie) , energieefficientie ( cogeneratie, super isolatie, homeoffice, paperless world )

4° Een economie concurreert als geheel, als een overheid 50% van het BNP opslorpt , moet zij niet noodzakelijk personeel doen afvloeien, maar feitelijk in tijden van crisis personeel bvb 20%-50% harder doen werken.... Door een doorgedreven informatisering van alle overheidsdiensten... En daarom moeten we niet noodzakelijk meer controleurs rondlopen, maar gewoon complete informatisering van alle administratieve diensten, en koppelen van alle databanken... De databanken moeten ook ten dienste staan van de bedrijven en niet alleen ten diensten van een inefficiente overheid.
Dus een IT-golf door het overheidsapparaat, en in Ying-Yang met de privé industrie, moet alle administratieve inefficienties uit de wereld helpen. Het principe van alle databanken te koppelen, en van geen informatie twee keer in te brengen, moet je gewoon overal doortrekken. Het is mogelijk met huidige technologie om overlapping van taken, naast elkaar werken van diensten, en gebrek aan coordinatie tussen alle diensten te elimineren.

Als maffia geld kan verdienen aan allochtonen hier via nepbedrijfjes werk te geven, dan hebben we toch wel een duidelijk gebrek aan samenwerking - informatie en technologie maar ook aan 'klantvriendelijkheid naar allochtonen' om procedures te maken zodat deze mensen op een normale manier zich hier kunnen integreren.
Als mensen nog met valse nummerplaten en zonder verzekering kunnen rondrijden anno 2009, dan moet je toch weinig fantasie hebbenom dit probleem op te lossen ???
Als mensen jarenlang hun belastingaangifte niet indienen of hun inkomsten vervalsen, moet je toch weinig fantasie hebben waarom dit lukt ?

Voila
Dus samengevat: het zal inderdaad niet komen van dat één fabriekske... maar het is het geheel die allemaal goedkoper en efficienter en zuiniger zal moeten draaien. En alle technologie die dit verbetert moeten we zoeken.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2009, 22:06   #14
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Wat u bespreekt is een hybride, een elektrische wagen met hulpmotor.
In het beste geval vandaag de dag verbruiken die ook nog 5 liter benzine.
Dus veel besparen en zuiveren doe je er niet mee.

In het tweede geval is het een volledige elektrische wagen zonder hulpmotor.
Techniek en actieradius momenteel zo en zo.
En stel dat er met een betere versie een serieuze omschakeling komt in het aantal die er mee rijden dan moeten de elektriciteitscentrales wel extra energie beginnen leveren.
En groene stroom want dat moet dan ook de voorwaarde zijn voor energie zuiver rond te rijden, is ook nog een brug die ver weg is om alles en iedereen te voorzien.

En dan spreken we tot hiertoe nog maar alleen over kleine gezinswagens en occasioneel een beperkte vrachtwagen met beperkte toepassingen.

Ik schat nog 50 jaar alvorens het volledig zo zal zijn.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2009, 15:46   #15
ICE-MAN
Parlementslid
 
ICE-MAN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2003
Locatie: noordelijke ijszee (ferm fris zeetje)
Berichten: 1.867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
De elektrische wagentjes zijn nog lang niet toe aan massa productie, zeker niet bij ons.
Ongeveer ieder merk heeft er al ééntje opzij staan die je bijna nergens ziet rijden.
Binnen 5 of 10 jaar misschien.
Voorlopig zijn het enkel dure gadgets voor de snob en reclamedragers.
waarom altijd de electrisch aangedreven wagens in het belachelijke trekken ??? worden jullie ook gesponsord door de "petrol-maffia" misschien ?

het is NIET zo dat een electrische wagen een golf of melk-karretje moet zijn...

ooit gehoord van de naam TESLA ???? rijden in californie al zo'n 20 jaar rond...

maar kunnen jammergenoeg niet op tegen de almachtige olie-zuipende brandstofmonsters....

nochthans ...... http://www.teslamotors.com/
__________________
Per 20 november 2009 verlaat ik dit politiek kloteland FOREVER - treur niet k'zal t'niet missen !
ICE-MAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2009, 17:27   #16
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Tata komt al in 2010 naar Europa

Tata Vista EV

Tata Nano Europa

Tata Prima conceptHet Indiase Tata komt volgend jaar al in Europa met de eigen merknaam op de markt. En ze brengen meer mee dan alleen de Europese versie van de Nano.

Tata was in jaren '90 al kort op de markt met de ietwat inferieure Telco bestelauto. Dat avontuur duurde niet lang. In 2010 probeert het merk het opnieuw. Daarvoor hebben ze de Nano, die op het Autosalon van Genève voor het eerst te zien is in zijn Europese gedaante. Maar ook de Indica is er bij.

CityRover
Die heeft het bij ons al eerder geprobeerd als de CityRover. Maar dat nieuwe model kwam te laat om Rover te redden. Die Rover merknaam is sinds de overname van Jaguar en Land Rover, overigens eigendom van Tata. Maar Tata heeft besloten gewoon onder de eigen naam naar Europa te komen.

Op de autobeurs in Genève is ook de Prima concept car te zien. De productieversie van die auto, die door Pininfarina is getekend, gaat in 2012 in productie en is eveneens bestemd voor de Europese markt.

Elektrische auto
Tot slot is er de Vista EV. Die elektrische auto wordt op het moment getest in Europa en zal in samenwerking met het Noorse Miljo Grenland Innovasjon worden geproduceerd. In dat bedrijf heeft Tata een aandeel van zeventig procent.

Deze elektrische auto is voorzien van super polimeer lithium ion-accu's. Die zijn veel compacter dan de reguliere lithium ion-batterijen. Tata belooft voor de Vista een sprint van 0 naar 100 km/u. in minder dan tien seconden en een actieradius van 200 km. (autoweek.nl/jvr)
http://www.hln.be/hln/nl/940/Autonie...r-Europa.dhtml

Citaat:
Tata Nano voor Europa: 5.000 euro

Tata Nano Europa




HLN update Er is dan toch een merk dat duidelijk op de crisis inspeelt: het Indische Tata. Dat toont in Genève de Europese versie van wat de goedkoopste auto ter wereld moet zijn: de Tata Nano. Bij ons wordt een prijs van 5.000 euro gefluisterd.

Er werd lang gespeculeerd of de Nano ook de oversteek naar Europa zou maken. Maar CEO Ratan Tata liet daar in een interview met Automotive News Europe geen enkele twijfel over bestaan.

Aangepast aan Europa
De Europese versie is meer aangepast aan onze wegen en kwaliteitsvereisten. De Tata Nano Europe is 3,29 meter lang en 1,58 meter breed. Hij is daardoor niet alleen een twintigtal centimeter langer aan de buitenkant, maar heeft met 2.280 mm een grotere wielbasis dan de originele Nano. Dat belooft een pak meer binnenruimte. Hij is ook iets mooier gestyled en het interieur werd helemaal opnieuw ontworpen.

Hij krijgt een volledig uit aluminium gebouwde driecilinder benzinemotor, die gekoppeld wordt aan een vijftraps automatische versnellingsbak. Hij heeft zelfs elektrische stuurbekrachtiging. Bovendien zou het autootje extra zuinig blijven en met een CO2-uitstoot onder de 100 gram per kilometer, ook milieuvriendelijk zijn.

'Iets' duurder
Met al die aanpassingen wordt de Nano Europa wel 'iets' duurder dan de 1.750 euro die hij aanvankelijk in India zou kosten. Er wordt naar verluidt gerekend op een prijs van zo'n 5.000 euro.

De Tata Nano gaat na een aantal mislukte lanceringspogingen op 23 maart effectief in productie in India. Wanneer we de Europese variant mogen verwachten is nog niet duidelijk. (jvr)
http://www.hln.be/hln/nl/940/Autonie...000-euro.dhtml


Denk dat dit duidelijk genoeg is om jullie te doen begrijpen dat een bedrijf als GM/OPEL wel moet verdwijnen in Europa.

Ook de omschakeling naar electrische aangedreven voertuigen zal door deze reus onder de autofabrikanten geforceerd worden, door hun goedkopere modelen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be