Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2009) > Karim Van Overmeire (Vlaams Belang) (1 t.e.m. 6 juni)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Karim Van Overmeire (Vlaams Belang) (1 t.e.m. 6 juni) Licentiaat in de rechten, gestart bij het NJSV, geboren te Gent, later actief in Geraardsbergen en Aalst. Volksvertegenwoordiger sinds 1992, auteur van enkele boeken. Lijsttrekker voor het Vlaams Belang te Oost-Vlaanderen.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juni 2009, 07:07   #1
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard Werklozen activeren ?

wat zou er beter zijn: allemaal op ons dik gat zitten, ons onderdompelen in de MTV cultuur en wachten tot er waar wat meer werk is.

Of bvb een eco-marshall plan en
alle werklozen samen alle overheidsgebouwen, en vooral schoolgebouwen gaan renoveren, superisolerend glas, efficiente verwarming, en superisolerende isolatie op de muren/vloeren voorzetten ?

En een digitale revolutie marshall plan en
alle werklozen de archieven laten inscannen ? De gerechtelijke achterstand helpen wegwerken en de rechtbank helpen informatiseren ?

VOlgens mij kun je dus beter alle werklozen activeren op die manier...

Wat denkt U ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 14:03   #2
Gezond Vlaanderen
Banneling

Standaard

Werklozen activeren met schok-effect:

* Werkloosheidsuitkeringen tot maximaal 12 maanden
* 1 keer per week aanmelden bij de VDAB (zo hebben die mensen ook wat meer werk)
* "Gezinshoofden" -uitkeringen verlagen van 1050 euro naar 650 euro, omdat veel van deze personen gewoon samenwonend zijn en hierdoor extra veel geld kosten aan de staat!
* Verplicht interimwerk en PWA
* Na 2 werkweigeringen definitieve schorsing voor het leven!

Dit alles gaat een groot verschil maken tussen luieren of gaan werken!

Laatst gewijzigd door Gezond Vlaanderen : 3 juni 2009 om 14:04.
Gezond Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 21:06   #3
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Ik heb problemen met het beperking van de werkloosheidsuitkering in de tijd. In mijn straat kan ik U enkele mensen zo voor de vuist weg opnoemen die een werkloosheidsuitkering genieten tot aan hun pensioen, let wel geen enkele is jonger dan 55 en allen waar ik het over heb hebben gewerkt tot hun 55ste of er over... Alleen komen uit de auto-industrie. Ford/Nedcar toen men daar begon af te slanken. Velen hebben zelfs 40 jaar, of meer betaalde arbeid verricht.

Toen verloren ze hun job en via de weg van de werkloosheidsuitkering overbruggen de ze de laatste jaren tot hun pensioen. Zulk een mensen straf je binnen het huidige systeem mee, terwijl de meeste echt wel genoeg gewerkt en afgedragen hebben m.i.

Beter is een systeem op poten te zetten waarbij iedereen een vooropgesteld aantal jaren moet werken, bv 40 jaar zoals ik dat ooit bij het vb gehoord heb. Met exclusieve van bepaalde extreem zware beroepen, mijnwerkers die op hun 60ste nog de schacht in moeten gaan hoeft voor mij bv niet.
Oud 3 juni 2009, 23:11   #4
Rupseflup
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gezond Vlaanderen Bekijk bericht

* 1 keer per week aanmelden bij de VDAB (zo hebben die mensen ook wat meer werk)
* "Gezinshoofden" -uitkeringen verlagen van 1050 euro naar 650 euro, omdat veel van deze personen gewoon samenwonend zijn en hierdoor extra veel geld kosten aan de staat!

Wat met mensen die, laat het mij voorzichtig zeggen. niet in de smaak van de werkgevers vallen.
Bijvoorbeeld mensen met een lichamelijke handicap die wel willen werken maar waarvoor niet elke job toegankelijk is.
Rupseflup is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 10:06   #5
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Ik heb problemen met het beperking van de werkloosheidsuitkering in de tijd. In mijn straat kan ik U enkele mensen zo voor de vuist weg opnoemen die een werkloosheidsuitkering genieten tot aan hun pensioen, let wel geen enkele is jonger dan 55 en allen waar ik het over heb hebben gewerkt tot hun 55ste of er over... Alleen komen uit de auto-industrie. Ford/Nedcar toen men daar begon af te slanken. Velen hebben zelfs 40 jaar, of meer betaalde arbeid verricht.

Toen verloren ze hun job en via de weg van de werkloosheidsuitkering overbruggen de ze de laatste jaren tot hun pensioen. Zulk een mensen straf je binnen het huidige systeem mee, terwijl de meeste echt wel genoeg gewerkt en afgedragen hebben m.i.

Beter is een systeem op poten te zetten waarbij iedereen een vooropgesteld aantal jaren moet werken, bv 40 jaar zoals ik dat ooit bij het vb gehoord heb. Met exclusieve van bepaalde extreem zware beroepen, mijnwerkers die op hun 60ste nog de schacht in moeten gaan hoeft voor mij bv niet.

dat die mijnwerker niet tot aan70 kan werken is duidelijk, maar hij kan netzogoed de borstel vasthouden bij een groene ploeg, of op het onthaal van het stadhuis zitten bij wijze van spreken
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 10:54   #6
Catwoman
Vreemdeling

Standaard

Mensen verplichten te werken? Als ze dat niet willen, doen ze dat ook niet. Heb het al vaak genoeg meegemaakt dat de VDAB iemand door verwees naar ons. Elke keer is dat fout afgelopen: net alsof ze express alles fout doen, om toch maar niet te moeten werken. Geloof me, het is heel frustrerend als je een collega hebt rondlopen die niks doet, en die toch praktisch evenveel betaald krijgt.
Ik snap wel dat er mensen zijn die echt werk zoeken, en er geen vinden. Ik heb ook een hele tijd gestempeld (en PWA-werk) gedaan, voor ik vast werk vond. Ik ben beginnen werken voor welgeteld 40 € meer per maand. Dat houdt veel mensen tegen.

Mijn gedacht over langdurige werklozen: als je ze gaat beperken in tijd, gaan ze naar het OCMW, maw: je verplaatst het probleem alleen maar. Laat ze vrijwilligerswerk doen (onbetaald): van stratenvegen tot gezelschapshouder in rusthuizen, voorlezen aan kinderen of slechtzienden,... het hoeft geen zwaar werk te zijn, maar verplicht ze om uit hun huis te komen en actief bezig te zijn.

Tot slot, zoals Dominatrix zegt: laat de oudere werklozen, mensen die al genoeg hebben afgedragen aan de staat, met rust. Of geef ze een premie (bv geen belastingen meer betalen) wanneer ze toch terug gaan werken. Maar laat dat op vrijwillige basis gebeuren. Neem eerst de jongeren onder handen. Die hebben de staat al genoeg gekost aan onderwijs en kindergeld... laat hen maar iets teruggeven.
Catwoman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 11:54   #7
Gezond Vlaanderen
Banneling

Standaard

1) Er is werk genoeg voor mindervaliden in beschermde werkplaatsen!
2) De VDAB heeft 400.000 vacatures waar ze geen mensen kunnen voor vinden dus stop maar met het fabeltje dat er geen werk is!
Oud 4 juni 2009, 11:55   #8
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Catwoman Bekijk bericht
Mensen verplichten te werken? Als ze dat niet willen, doen ze dat ook niet. Heb het al vaak genoeg meegemaakt dat de VDAB iemand door verwees naar ons. Elke keer is dat fout afgelopen: net alsof ze express alles fout doen, om toch maar niet te moeten werken. Geloof me, het is heel frustrerend als je een collega hebt rondlopen die niks doet, en die toch praktisch evenveel betaald krijgt.
Ik snap wel dat er mensen zijn die echt werk zoeken, en er geen vinden. Ik heb ook een hele tijd gestempeld (en PWA-werk) gedaan, voor ik vast werk vond. Ik ben beginnen werken voor welgeteld 40 € meer per maand. Dat houdt veel mensen tegen.

Mijn gedacht over langdurige werklozen: als je ze gaat beperken in tijd, gaan ze naar het OCMW, maw: je verplaatst het probleem alleen maar. Laat ze vrijwilligerswerk doen (onbetaald): van stratenvegen tot gezelschapshouder in rusthuizen, voorlezen aan kinderen of slechtzienden,... het hoeft geen zwaar werk te zijn, maar verplicht ze om uit hun huis te komen en actief bezig te zijn.

Tot slot, zoals Dominatrix zegt: laat de oudere werklozen, mensen die al genoeg hebben afgedragen aan de staat, met rust. Of geef ze een premie (bv geen belastingen meer betalen) wanneer ze toch terug gaan werken. Maar laat dat op vrijwillige basis gebeuren. Neem eerst de jongeren onder handen. Die hebben de staat al genoeg gekost aan onderwijs en kindergeld... laat hen maar iets teruggeven.
In bepaalde gevallen, zoals die mensen die expres alles fout doen om niet te moeten werken, kan geen pak slaag en af en toe wat etensresten voldoende loon zijn.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 17:22   #9
F.Lurk
Gouverneur

F.Lurk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nog een VB'er die werklozen als halve criminelen beschouwd in plaats van slachtoffers. Alsof het van de overgrote meerderheid der werklozen hun eigen keuze is om werkloos te zijn.
Typisch rechts zeker, de zwaksten nog verder in de shit (willen) duwen......
F.Lurk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 17:24   #10
F.Lurk
Gouverneur

Standaard

Citaat:
2) De VDAB heeft 400.000 vacatures waar ze geen mensen kunnen voor vinden dus stop maar met het fabeltje dat er geen werk is!
U kent er de ballen van, wellicht werkt u zelf niet of bent u zelfstandige.
Er is geen werk voor 100000den werklozen, omdat ze gewoon niet over de geschikte kwalificaties beschikken.
Oud 4 juni 2009, 17:34   #11
Gezond Vlaanderen
Banneling

Standaard

Dan moeten ze maar verplicht worden een opleiding te volgen bij de VDAB! Geen uitzonderingen! Geen werkonwilligen! Geen misbruik van de werkloosheidsuitkeringen!
Oud 4 juni 2009, 17:48   #12
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Over laatst artikel in de gazet : 3500 openstaande vacatures bij overheid. Gepubliceerd op de vdab website.

Jobs voor het rapen bij federale overheid

De crisis heeft geen impact op het jobaanbod bij de federale overheid. Er is vooral veel vraag naar IT'ers, ingenieurs, juristen en cipiers. De grootste rekruteerders blijken justitie (1.000 jobs), binnenlandse zaken (800) en financiën (700). Opmerkelijk zijn ook de noden bij de kleinere klanten, zoals volksgezondheid (250 jobs) en de Rijksdienst voor Pensioenen (128). In totaal komt Selor aan 3.500 vacatures die dit jaar nog ingevuld moeten worden. De voornaamste reden is het (nakende) vertrek van de babyboom-generatie, de medewerkers die geboren zijn vlak na de Tweede Wereldoorlog. De komende tien jaar zal 40% van het huidige federale ambtenarenbestand (ongeveer 32.000 mensen) de pensioenleeftijd bereiken. Een andere reden is dat de overheid er heel wat nieuwe taken heeft bijgekregen.

Ik begin dus te zoeken maar ik vind niks. Dus ik print dat artikel af en stap er mee naar de vdab. Daar zegt men dus gewoon dat er niets van aan is en dat het reclame is. Zo gaat het er aan toe. WerklozenSTIGMATISERING alom !
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 17:58   #13
F.Lurk
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Over laatst artikel in de gazet : 3500 openstaande vacatures bij overheid. Gepubliceerd op de vdab website.

Jobs voor het rapen bij federale overheid

De crisis heeft geen impact op het jobaanbod bij de federale overheid. Er is vooral veel vraag naar IT'ers, ingenieurs, juristen en cipiers. De grootste rekruteerders blijken justitie (1.000 jobs), binnenlandse zaken (800) en financiën (700). Opmerkelijk zijn ook de noden bij de kleinere klanten, zoals volksgezondheid (250 jobs) en de Rijksdienst voor Pensioenen (128). In totaal komt Selor aan 3.500 vacatures die dit jaar nog ingevuld moeten worden. De voornaamste reden is het (nakende) vertrek van de babyboom-generatie, de medewerkers die geboren zijn vlak na de Tweede Wereldoorlog. De komende tien jaar zal 40% van het huidige federale ambtenarenbestand (ongeveer 32.000 mensen) de pensioenleeftijd bereiken. Een andere reden is dat de overheid er heel wat nieuwe taken heeft bijgekregen.

Ik begin dus te zoeken maar ik vind niks. Dus ik print dat artikel af en stap er mee naar de vdab. Daar zegt men dus gewoon dat er niets van aan is en dat het reclame is. Zo gaat het er aan toe. WerklozenSTIGMATISERING alom !

Inderdaad. Er zijn zelfs bedrijven die nepvacatures plaatsen omdat ze dit als een vorm van reclame tegenover de concurrentie zien, gewoon blufpoker. En die achteloze werklozen die erop reageren krijgen geen antwoord of worden afgescheept, weer een illusie rijker.......
Oud 4 juni 2009, 19:39   #14
Gezond Vlaanderen
Banneling

Standaard

U kan "nepjobs" melden bij de RVA! Wedden dat zulke bedrijven meteen hun nepjobs verwijderen van de vdab site?

Maar bedrijven nemen meestal een afwachtende houding aan wegens de crisis. Maar ze mogen inderdaad werkwilligen niet een rad voor de ogen draaien!

Laatst gewijzigd door Gezond Vlaanderen : 4 juni 2009 om 19:40.
Oud 4 juni 2009, 20:45   #15
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
dat die mijnwerker niet tot aan70 kan werken is duidelijk, maar hij kan netzogoed de borstel vasthouden bij een groene ploeg, of op het onthaal van het stadhuis zitten bij wijze van spreken

Outplacement zoals men dat nu al bij Defensie toepast? Ergens kan ik dat wel begrijpen. Echter de huidige arbeidsmarkt zit niet bepaalt te wachten op oudere uitgebluste werknemers. De mijnwerkers hier zijn voor zover ik weet meestal al op pensioen, of de laatste krijgen hun pensioen. Meestal zeer jong, ik gun het hun ergens wel want ze hebben er ook hard voor gewerkt in de tijd.

Toen heeft men wel de fout gemaakt te snel de voordelen te verstrekken, diegene die nu nog pensioeneren als ex-mijnwerker hebben meestal niet lang in de 'put' vertoefd, maar genieten wel een vroegtijd pensioen. Men dacht ze er zich m.i. toen snel van af te maken en ze zoveel mogelijk content te houden, want dat was hier iets met die mijnsluitingen.

Voor Limburg zou het dan ook een debacle zijn als Vlaanderen de auto-industrie zou laten vallen...

Laatst gewijzigd door dominatrix : 4 juni 2009 om 20:47.
dominatrix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 21:19   #16
cdekeule
Burgemeester

cdekeule's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan moeten ze maar verplicht worden een opleiding te volgen bij de VDAB! Geen uitzonderingen! Geen werkonwilligen! Geen misbruik van de werkloosheidsuitkeringen!
Een opleiding bij de VDAB is niks waard. Andere opleiding is NIET TOEGELATEN, want dan is de werkloze NIET BESCHIKBAAR voor de arbeidsmarkt. M.a.w. de reglementering INACTIVEERT de werkloze, ook al is de werkloze ACTIEF!

Vakbonden strooien voetzoekers rond tijdens betogingen NADAT ze zichzelf eerst beschermen met oordopjes!

Steun het Europees Burgerinitiatief. Teken de petitie: https://ec.europa.eu/citizens-initia...dex.do?lang=nl
cdekeule is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 21:24   #17
cdekeule
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Dat is een STATISTIEK, dat komt niet overeen met de REALITEIT! Er zitten veel "valse" vacatures tussen, gratis reclame voor het bedrijf weet je wel, reeds ingevulde vacatures, enz. De VDAB website groepeert bovendien niet ALLE vacatures en de zoekmachine is ZEER SLECHT GEOPTIMALISEERD! De website van de VDAB DIENT NIET OM DE WERKLOZEN AAN EEN JOB TE HELPEN, maar is een PROPAGANDA INSTRUMENT van de overheid en het bedrijfsleven.

Vakbonden strooien voetzoekers rond tijdens betogingen NADAT ze zichzelf eerst beschermen met oordopjes!

Steun het Europees Burgerinitiatief. Teken de petitie: https://ec.europa.eu/citizens-initia...dex.do?lang=nl
Oud 4 juni 2009, 21:36   #18
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cdekeule Bekijk bericht
Dat is een STATISTIEK, dat komt niet overeen met de REALITEIT! Er zitten veel "valse" vacatures tussen, gratis reclame voor het bedrijf weet je wel, reeds ingevulde vacatures, enz. De VDAB website groepeert bovendien niet ALLE vacatures en de zoekmachine is ZEER SLECHT GEOPTIMALISEERD! De website van de VDAB DIENT NIET OM DE WERKLOZEN AAN EEN JOB TE HELPEN, maar is een PROPAGANDA INSTRUMENT van de overheid en het bedrijfsleven.
dus eigenlijk kun je stellen dat werklozen in stand houden in de kaarten speelt in het eigenbelang van politieke partijen

Laatst gewijzigd door globalmedia : 4 juni 2009 om 21:38.
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 21:48   #19
cdekeule
Burgemeester

Standaard

Nog even voor de brave burgers die het nog niet helemaal door hebben:

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Picture 1.png
Bekeken: 240
Grootte:  202,9 KB
ID: 49942

Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be