![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Bart Tommelein (VLD) - 26 april tot 2 mei "Op het hoogste echelon begon hij als raadgever voor Patrick Dewael, later werd hij zijn woordvoerder. Nu is hij volksvertegenwoordiger en klaar om uw vragen te beantwoorden. Op zijn website weet hij te melden dat "Een politicus kan zijn werk onmogel |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Stevaert (aka Stevel Knievel) roept het luidop: als wij niet meerr mogen meespelen op Vlaamse nivaeu haken we ook af Belgisch.
Hoe zit dat bij jullie? Als de (véél te véle) opiniepeilingen gelijk hebben zou de VLD wel eens zwarte sneeuw kunnen te zien krijgen op 13 juni. Welke conclusies zouden jullie daar uit trekken en wat voor reactie mogen we in dat geval van de VLD-top verwachten?
De enige plaats waar ik de Belgische driekleur nog kan verteren is in die oerdegelijke ouderwetse dweilen. A patriot must always be ready to defend his country against his government. ---Edward Abbey--- |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Waarom wordt deze vraag door géén enkele VLD-er beantwoord?
Moderators: 51 karakters volstaan blijkbaar niet voor de 50 karakter-regel ! ! !
De enige plaats waar ik de Belgische driekleur nog kan verteren is in die oerdegelijke ouderwetse dweilen. A patriot must always be ready to defend his country against his government. ---Edward Abbey--- |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
Los van alle hypotheses kan ik wel zeggen dat onze huidige staatsstructuur zeer moeilijk werkbaar zou zijn met asymmetrische regeringen doordat de bevoegdheidspaketten van Vlaanderen en de federale staat m.i. te weinig homogeen zijn. Ik hoop dat we daar zo goed als mogelijk verandering kunnen inbrengen bij een volgende staatshervorming. Een gezonde federale staat moet immers perfect werkbaar kunnen zijn met asymmetrische regeringen.
![]() |
#4 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En hoe komt het dat België, die niet meer is dan een puntje op de wereldkaart, zo dikwijls hervormd moet worden. Is dit géén bewijs dat nog méér geld en moeite in België stoppen zinloos is. Is een Vlaamse onafhankelijke staat dan zo slecht? Voor wie? Voor de Walen dan. Nergens heb ik nog kunnen lezen waarom een Onafhankelijk Vlaanderen slecht zou zijn voor de Vlamingen.
||
![]() |