Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 17 september 2009, 10:17   #1
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard Alcoholtesters

Ik drink graag eens een pintje, glaasje wijn,...

Dan durf ik wel eens achter het stuur kruipen, maar:
a) ik wil geen doden op mijn geweten hebben
b) de staat financieren via boetes voor dronkenschap
c) de schade die ik bij een eventueel ongeval veroorzaak uit eigen zak betalen omdat ik 0,5 promille in mijn bloed had dan de ingecalculeerde 0,4.

Tegenwoordig kunnen auto's uitgerust worden met een alcoholslot. Maar dan moet je al eens gepakt zijn dacht ik. Bovendien vind ik dat overdreven. Ik zou dus een gewone alcoholtester willen aanschaffen die aangeeft of het reglementair is om te rijden.

Ik heb hierover de politie reeds aangeschreven, maar ik heb nooit antwoord gekregen. Persoonlijk vind ik dit niet kunnen, want je zou toch verwachten dat men je alle middelen wil verschaffen om te weten of je in orde bent met de wet of niet.

Weet iemand waar je dat kunt kopen? Liefst niet via internet? Dank u.
Oud 17 september 2009, 12:43   #2
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Ik heb er eentje liggen maar vraag me niet waar die vandaan komt.

http://www.alcoline.be/blog/?cat=3 Hen eens contacteren?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2009, 22:24   #3
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht

c) de schade die ik bij een eventueel ongeval veroorzaak uit eigen zak betalen omdat ik 0,5 promille in mijn bloed had dan de ingecalculeerde 0,4.

Tegenwoordig kunnen auto's uitgerust worden met een alcoholslot. Maar dan moet je al eens gepakt zijn dacht ik. Bovendien vind ik dat overdreven. Ik zou dus een gewone alcoholtester willen aanschaffen die aangeeft of het reglementair is om te rijden.

Ik heb hierover de politie reeds aangeschreven, maar ik heb nooit antwoord gekregen. Persoonlijk vind ik dit niet kunnen, want je zou toch verwachten dat men je alle middelen wil verschaffen om te weten of je in orde bent met de wet of niet.

Probeer eens bij de shop van VAB of Touring Wegenhulp
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2009, 08:34   #4
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Dronken Genkenaar veroorzaakt crash met acht gewonden op E313

05/10 Een 6-jarig meisje verkeert nog altijd in levensgevaar na een zwaar verkeersongeval zondag in Wommelgem. Een dronken bestuurder uit Genk raakte er twee andere wagens bij een bruusk inhaalmanoeuvre. In totaal werden er acht mensen gewond.
Een 32-jarige Nederlander uit Genk kroop zaterdagnacht dronken achter het stuur van zijn BMW. Hij reed aan hoge snelheid over de E313 Antwerpen-Hasselt, richting Hasselt.

Ter hoogte van Wommelgem haalde hij een terreinwagen BMW X5 in, waarin een man (45) en een vrouw van 42 jaar uit Malle zaten. De dronken bestuurder verloor de controle over zijn wagen en reed een voorliggende auto aan, ook een BMW. Daarin zaten zes leden van een allochtone familie uit Antwerpen, drie volwassenen en drie jonge kinderen.

“De wagen vloog in de vangrails en tuimelde meermaals over de kop. Een meisje van zes jaar werd eruit geslingerd en kwam onder de auto terecht”, vertelt Marc Lesage van de Federale Wegpolitie. “Zij werd ter plaatse gereanimeerd en in kritieke toestand overgebracht naar het Universitair Ziekenhuis in Antwerpen."

Behoefte doen
De dronken Genkenaar zelf bleef ongedeerd, maar de politie had de handen vol met zijn ondervraging. Tot twee keer toe strompelde hij uit de politiecombi om in de berm zijn behoefte te doen. De man werd opgepakt, maar de parketmagistraat besliste dat zijn aanhouding niet noodzakelijk is. Hij zal zich later moeten verantwoorden voor de Antwerpse politierechter.

http://www.hbvl.be/limburg/genk/dron...n-op-e313.aspx

Hopelijk komt er een heeeeeel DIK alcoholslot op alle autos.
En hier zien we weer het laffe corrupte achterbakse beleid van de Belzieke justitie.
Welke idioot die rechte gestudeerd heeft laat zo een gast lopen om dan ffkes voor de flikkenrechter te komen.
Wa gaat die dan zeggen: Ga maar 120 uurkes het onkruid langs de autostrade wieden?
Hij mag blij zijn da ik geen magistraat ben want die kwam zekers het eerste half jaar den bak nie uit.
Oud 6 oktober 2009, 09:47   #5
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik weet niet of die testers wel 100 % betrouwbaar zijn, maar met google zou je ze moeten vinden.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2009, 09:49   #6
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Dronken Genkenaar veroorzaakt crash met acht gewonden op E313

05/10 Een 6-jarig meisje verkeert nog altijd in levensgevaar na een zwaar verkeersongeval zondag in Wommelgem. Een dronken bestuurder uit Genk raakte er twee andere wagens bij een bruusk inhaalmanoeuvre. In totaal werden er acht mensen gewond.
Een 32-jarige Nederlander uit Genk kroop zaterdagnacht dronken achter het stuur van zijn BMW. Hij reed aan hoge snelheid over de E313 Antwerpen-Hasselt, richting Hasselt.

Ter hoogte van Wommelgem haalde hij een terreinwagen BMW X5 in, waarin een man (45) en een vrouw van 42 jaar uit Malle zaten. De dronken bestuurder verloor de controle over zijn wagen en reed een voorliggende auto aan, ook een BMW. Daarin zaten zes leden van een allochtone familie uit Antwerpen, drie volwassenen en drie jonge kinderen.

“De wagen vloog in de vangrails en tuimelde meermaals over de kop. Een meisje van zes jaar werd eruit geslingerd en kwam onder de auto terecht”, vertelt Marc Lesage van de Federale Wegpolitie. “Zij werd ter plaatse gereanimeerd en in kritieke toestand overgebracht naar het Universitair Ziekenhuis in Antwerpen."

Behoefte doen
De dronken Genkenaar zelf bleef ongedeerd, maar de politie had de handen vol met zijn ondervraging. Tot twee keer toe strompelde hij uit de politiecombi om in de berm zijn behoefte te doen. De man werd opgepakt, maar de parketmagistraat besliste dat zijn aanhouding niet noodzakelijk is. Hij zal zich later moeten verantwoorden voor de Antwerpse politierechter.

http://www.hbvl.be/limburg/genk/dron...n-op-e313.aspx

Hopelijk komt er een heeeeeel DIK alcoholslot op alle autos.
En hier zien we weer het laffe corrupte achterbakse beleid van de Belzieke justitie.
Welke idioot die rechte gestudeerd heeft laat zo een gast lopen om dan ffkes voor de flikkenrechter te komen.
Wa gaat die dan zeggen: Ga maar 120 uurkes het onkruid langs de autostrade wieden?
Hij mag blij zijn da ik geen magistraat ben want die kwam zekers het eerste half jaar den bak nie uit.
had hij hem in die x5 geboord hij zou er zo goed niet vanaf gekomen zijn...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2009, 11:28   #7
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik weet niet of die testers wel 100 % betrouwbaar zijn, maar met google zou je ze moeten vinden.
Voor zover ik weet zijn ze wel niet rechtsgeldig. Het is het resultaat van de politietesters dat telt.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 6 oktober 2009, 15:54   #8
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Er heeft hier in de buurt eens in een bar zo'n machien gestaan waar ge met een strootje kon in blazen voor ge naar huis gaat.

Ze hebben dat ding maar rap weg gedaan omdat de zatlappen onderling wedstrijdjes aan het houden waren om een zo hoog mogelijk promille te behalen.

Het zou kunnen dat dit een cowboy verhaal is, want ik heb deze informatie van een zattekloot.
Oud 10 oktober 2009, 15:08   #9
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB Bekijk bericht
Er heeft hier in de buurt eens in een bar zo'n machien gestaan waar ge met een strootje kon in blazen voor ge naar huis gaat.

Ze hebben dat ding maar rap weg gedaan omdat de zatlappen onderling wedstrijdjes aan het houden waren om een zo hoog mogelijk promille te behalen.

Het zou kunnen dat dit een cowboy verhaal is, want ik heb deze informatie van een zattekloot.
Dat bestaat inderdaad, maar dat ding werkt langs geen kanten. Ik heb daar eens 2,5 promille op geblazen na het drinken van 3 pinten.

Er bestaan ook van die wegwerptesters. Deze werken vrij goed maar zijn ook niet 100% betrouwbaar. Je ziet trouwens ook alleen maar of je positief bent of niet.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2009, 02:13   #10
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Mensen, ik blijf effe weg van't forum.
ofwel lig ik in de kliniek, ofwel...

jaja...

kan het me effe allemaal geen zak kan schelen omdat ik weeral maar eens heb moeten blazen

...

na een per totale.

Amuseer jullie nog

Laatst gewijzigd door Dronkoers : 25 oktober 2009 om 02:25.
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2009, 02:23   #11
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ja, ik weet dat de meesten dit wensten.

Awel, bouw een feestje.
Oud 25 oktober 2009, 06:20   #12
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Unhappy Het ga je goed.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht

jaja...

kan het me effe allemaal geen zak kan schelen omdat ik weeral maar eens heb moeten blazen

...

na een per totale.

Amuseer jullie nog
Shit gast. Het beste nog en pas in het vervolg toch echt een beetje op.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 25 oktober 2009, 08:27   #13
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

in de apotheek
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2009, 18:55   #14
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, ik weet dat de meesten dit wensten.

Awel, bouw een feestje.

Die hebben dan op zen minst hetzelfde verdiend volgens mij.
Ik bouw geen feestje.
Wij spreken elkaar nog. Maar niet hier.
I'll just kill myself now.

Laatst gewijzigd door Duupje : 25 oktober 2009 om 18:55.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2009, 19:28   #15
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

jaja...

...

na een per totale.

Amuseer jullie nog
We zullen je plekje hier warm houden tot je terugkeert.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2009, 13:17   #16
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ah, hier had ik da geplaatst.
Mja, 't is al wa aan het bezinken ze

en idd, 'k moet er maar mijn lessen uit leren eh
Oud 27 oktober 2009, 13:44   #17
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat bestaat inderdaad, maar dat ding werkt langs geen kanten. Ik heb daar eens 2,5 promille op geblazen na het drinken van 3 pinten.
Je moet dan ook een tijdje wachten.
Oud 27 oktober 2009, 13:48   #18
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah, hier had ik da geplaatst.
Mja, 't is al wa aan het bezinken ze

en idd, 'k moet er maar mijn lessen uit leren eh
tss, doe dat nooit meer hé.

dat wegblijven hé
Oud 27 oktober 2009, 15:20   #19
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als U volledig clean achter uw stuur wilt kruipen moet U voor uzelf een nultolerantie hanteren.

Dus dan heeft die tester geen nut.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2009, 09:54   #20
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard Trop is teveel en teveel is trop..

Dronkenman verwoest leven pasgetrouwd stel
Zwaar verkeersongeval kost jonge Wichelse vrouw het leven

WETTEREN - Het leven lachte Koen en Ann toe sinds ze trouwden op 22 augustus. Tot een dronken chauffeur zondagochtend zijn 4x4-wagen in de flank van hun auto boorde toen ze terugkeerden van het trouwfeest van vrienden. Ann overleefde de klap niet.

Koen Ganseman (29) en Ann De Lausnay (27) waren pas sinds 22 augustus van dit jaar getrouwd. Zaterdagnacht waren ze samen op weg naar huis van een trouwfeest van een bevriend koppel. Iets na vijf uur werd hun auto op de Zuidlaan in Wetteren geramd door een terreinwagen. Bestuurder S.V. uit Gijzenzele verloor de controle over het stuur en reed op het verkeerde rijvak. Koen probeerde uit te wijken, maar een geparkeerde vrachtwagen liet weinig ruimte. De 4x4 boorde zich in de flank van zijn wagen, waar Ann zat. Ze was op slag dood. Koen zelf en de chauffeur van de terreinwagen kwamen er met lichte verwondingen af. Onderzoek wees uit dat de 20-jarige S.V. meer dan 2 promille alcohol in zijn bloed had. Zijn rijbewijs werd ingetrokken.

'Mijn zoon stelt het gezien de dramatische omstandigheden goed', zegt Jozef Ganseman, vader van Koen. Zelf was Koen te aangeslagen om te reageren.

'Hij vindt steun bij ons en zijn familie. Wij zijn de regelingen voor de begrafenis aan het treffen. Het mag een wonder heten dat Koen alleen schaafwonden in zijn gezicht en een pijnlijke rug aan de klap heeft overgehouden. Maar de mentale wonden zijn zeer groot. De omvang van wat er is gebeurd, moet nog doordringen. De shock is groot, het verlies onmetelijk.'

Het koppel was actief lid van de Wichelse atletiekclub Eerlijk Streven. 'Tweeënhalf maand geleden was ik te gast op de mooiste dag van hun leven', zegt trainer Danny Van de Putte. 'Nu is Ann er niet meer. Dat is zo pijnlijk. Ann was een fijne en voorname vrouw. Ze stond altijd voor iedereen klaar, was altijd vriendelijk en goedlachs. Door haar positieve karakter was ruzie maken met haar onmogelijk. Vorige week hielp ze nog mee tijdens onze kaas- en wijnavond. Die dag deelde ze de bedankingskaartjes voor haar huwelijk uit. Het lijkt nu een soort afscheidskaartje. '

Peter Dirix
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...leID=G312HMN37

Toen ik dit las, kon er nix aan doen.
GRRWWWW.
Die gast moet een jaar in de cel en opnieuw op rijles en examen. Niet rijbewijs voor 14dg of een maand intrekken, nee kompleet opnieuw beginne en zelf betalen. Eens zien wat effect die konsekwentie heeft op zuipschuiten op de weg.
Hier moeten rigoreuse maatregels tegen komen. Het zijn crminelen onveratwoorden die dubbel gestraft moeten. Dronken rijen is geen verminderde toerekeningsvatbaarheid; ge weet dat ge zuipt dan moet ge ook weten niet te mogen cq kunnen rijen.
Dronkaars zero tolerance beleid. En cafebazen die zo een gast uit hun zaak zien vertrekken moeten ingrijpen, moreel verplicht. Het minste wa ze kunnen doen is 112 bellen en die zuiplappen die rijen direc doorgeven. Liefst ze nog tegenhouden en de flikken bellen.
Een kroegbaas die laat begaan is moreel medeverantwoordelijk en zou ook juridisch zo gesteld moeten worden.
Als iemand zich straalzap wil zuipen, moet die zelf weten, eigen vrijheid.
Maar dan moet hij ook de gevolgen dragen, niet rijen en desnoods hierin belet worden en maar zorgen voor taxi of ander alternatief vervoer.

Ik ben nog

Laatst gewijzigd door stropke : 9 november 2009 om 10:01.
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be