![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een Vlaamse journalist die interesse heeft voor Wallonië, die Wallonië heel goed kent en die, in tegenstelling met wat de Vlamingen van Wallonië denken, tenminste begrijpt dat Wallonië niet alleen synoniem van Dutroux is en die ook begrijpt dat niet alle Walen pedofielen zijn. Zijn visie van Wallonië schrijft hij in zijn nieuwe boek "Afscheid van Magritte".
Eerlijk gezegd, was ik totaal verbaasd toen ik Guido Fonteyn op TV zag. Een Vlaming die de anti-franstalige trend in Vlaanderen niet wil volgen, die de vlaamse stereotypes over Wallonië niet volgt en die in feit niets tegen de Franstaligen heeft. Iets nieuws in Vlaanderen. Proficiat, Mr. Fonteyn! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Burger
|
![]() Nu ik ken die bepaalde heer nu niet, maar ik als vlaming denk totaal niet dat alle walen pedofielen zijn of dergelijke meer. Mar ik ben wel voor meer vlaamse onafhankelijkheid doordat ik nu eenmaal wel inzie dat we twee verschillende culturen zijn dat er verschilledne noden zijn op economisch vlak en we elkaar tegenhouden (vooral Vlaanderen wordt tegengehouden natuurlijk) in de economische groei van onze streken.
Ik haat dus niet alles wat waals is, weekendje ardennen is zelfs heel leuk. Het is nu eenmaal realiteit dat we van elkaar verschillen.
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Wie heeft er nu iets tegen walen? Ik heb iets tegen de Waalse politiek die gebaseerd is op het profitariaat, meestal op de kap van Vlaanderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Burgemeester
|
![]() Vlamingen zijn niet anti-Waals, Vlamingen houden niet van het franstalig imperialisme dat door de franstalige politici gepromoot wordt in Brussel. Het is de mentaliteit van die politici dat de cohabitatie onmogelijk maakt en daarom terecht (en veel te laks) bestreden wordt door de Vlamingen.
In een erg kleine notedop. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Everytime kampt zelf blijkbaar met stereotypen, want het gegeven als zouden Vlamingen Walen haten of hen aanzien als Dutroux-jes is compleet van de pot gerukt.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Wat everytime niet zegt is dat de auteur schrijft dat we dringend moeten uitgaan van de deelstaten en beslissen wat we nog zelf doen en wat we tesamen willen doen.
Zo even andere koek hé ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik heb hier nog niemand de Walen an sich horen beschimpen. Wat er de Vlamingen wel dwars zit is dat de Waalse politiekers (een handvol dan nog, maar die spijtig genoeg ALLES te zeggen hebben) ons bestelen, ons onderdrukken (zij nemen de beslissingen voor gans België) en vooral dat ze ons dwarsbomen in het verder uitbouwen van een gezonde staat. Want het valt niet te ontkennen dat Vlamingen nu éénmaal harde werkers zijn en de Walen het leven liever iets makkelijker nemen. Voor mij niet gelaten, maar dat ze dan de tering naar de nering zetten, sorry.
De enige plaats waar ik de Belgische driekleur nog kan verteren is in die oerdegelijke ouderwetse dweilen. A patriot must always be ready to defend his country against his government. ---Edward Abbey--- |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
De enige plaats waar ik de Belgische driekleur nog kan verteren is in die oerdegelijke ouderwetse dweilen. A patriot must always be ready to defend his country against his government. ---Edward Abbey--- |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik weet wel dat Fonteyn voor de splitsing pleit. Hij zegt zelf dat de beste toekomst voor Wallonië de aansluiting bij Frankrijk is. En daarmee volg ik hem 100%. Mijn land heet Frankrijk, niet België. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Der zingt al ne Luikenaar op het songfestival voor Frankrijk naar het schijnt.
Dat liedje klinkt niet slecht. Is Wallonie deze nacht al geannexeerd door de Fransen ? Nie dat ik er wakke van zou liggen. Maar pakt dan wel dien ene uit Laken mee as ge zou willen, en de rest van zijn familie ook.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Mijn grootvader is behandeld als een neger in Wallonië, in de suikerfabrieken.
Dus de Walen en de franstaligen moeten mijn geen les in democratie en mensenrechten geven. De vlamingen en de emigranten moesten het vuile werk doen in de Walen en in Frankrijk, in de ast, in de suikerfabrieken, en in de koolmijnen. Maanden van huis, vele te voet of met de fiets over en weer, de familie alleen achterlatend. Maar o wee, als frantaligen nu in vlaanderen moeten komen werken. Time for some payback! Wie wil werken is welkom, de rest kan daar blijven aanmodderen met zijn corrupte en kortzichtige politici.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() Ik heb veel vrienden tussen de Walen en heb helemaal niets tegen die mensen, integendeel. Je moet eens praten met een gewone Waal, die zeggen zelf dat de Vlamingen harde werkers zijn en dat diegenen die ginder echt werken, meestal ingeweken Vlamingen zijn.
Trouwens ze stelden ons voor om naar Wallonië te verhuizen en enkel van vrijdag tot en met maandag te werken, want een depanneur krijgen ginder van vrijdag tot en met maandag is blijkbaar onmogelijk!! Ze beseffen het maar al te goed dat ze liever lui dan moe zijn! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het zal mij eerlijk gezegd worst wezen wie er wint.
Ik zal toch nie kijken naar het eurovisie borsten en billen festival. en als er ene wint hoop ik dat het ne lelijke oude vent is of zo. Ene die zijn lieke vanop een barkruk zingt met als enige begeleiding zijn gitaar of zo. Van al die kontdraaierijen en borstenschudderijen verlos mijn kijkbuis....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eddy Wally, is dat die halve gare belgicist in Elvis Presley outfit die chinees zingt maar te dom om een gitaar te kunnen vastpakken?
![]() |
#19 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Met gewone Waal heb ik geen problemen. Mijn halve familie is Waals, en die maken de dezelfde conclusies als ik.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw halve familie is waals? Man gij zijt een Echte Belg!
![]()
![]() |