![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Banneling
|
Het Oostenrijkse ministerie van Onderwijs heeft verklaard dat het dragen van hoofddoeken in scholen grondwettelijk beschermd is. Volgens het ministerie is het "een deel van het recht op vrijheid van godsdienst en kan het niet door school- of gedragsregels beperkt worden." Aangezien dit in de Grondwet is vastgelegd, zal er geen speciaal 'recht op het dragen van een hoofddoek' in de wet worden opgenomen.
De zaak kwam aan het rollen nadat een school in de stad Linz een leerlinge wegens het dragen van haar hoofddoek, wat in strijd was met de schoolregels, de toegang tot de klas ontzegd had. De onderwijsinspecteur van de deelstaat Oberösterreich had al eerder besloten had dat een dergelijke regeling niet toegestaan was. De regering heeft deze beslissing nu bevestigd. Een woordvoerster van het ministerie verklaarde in een radio-interview dat de regeling voor alle scholen geldt. Private scholen hebben echter het recht leerlingen te weigeren, waardoor een Katholieke school nog altijd slechts Katholieke leerlingen hoeft aan te nemen, die uiteraard geen hoofddoek dragen. De reactie van het ministerie werd gedaan op verzoek van de Islamitische gemeenschap in Oostenrijk. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Minister
|
Wil het dan zeggen omdat Oostenrijk de verdrukking van moslimvrouwen tolereerd en zelfs gaat aanmoedigen dat wij dat hier ook moeten doen? Wat is uw punt?
|
|
|
#3 |
|
Banneling
|
Tiens, is Oostenrijk niet dat land waar 'extrteem-rechts' meeregeert, of heb ik het mis?
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#5 | |
|
Schepen
|
Citaat:
rechts rammelt daar waarschijnlijk langs alle kanten en een kat in het nauw maakt rare sprongen. nog ff wachten en we vinden Heider alleen nog terug in de geschiedenisboekskes.
|
|
|
|
#6 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik denk dat de kans ook groot is dat met het VB hetzelfde zou gebeuren, aangezien het Blok ook een hele boel interne tegenstellingen bevat. Bvb. : Gaat de uiterst-Katholicistische vleugel van A. Colen wel opgezet zijn met het atheïstische anti-religieuze gedachtengoed van de meerderheid van de Blokkers of met de New-Age Heidense Extreem-rechtsen? Het grote probleem bij extreem-rechts is gewoon dat zij geen compromissen kunnen maken en dat is nu net essentiëel als je in een democratie regeert. Wie weet als het blok eens 1 keer in de regering komt, zijn we er misschien na 2 maanden al vanaf. |
|
|
|
|
|
|
#7 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Niet twijfelen head! |
||
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#9 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De vraag is of we vrijheid van geloof ongeacht geslacht , ras of kleur gaan blijven respecteren ? |
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Iemand die vindt dat ze ondergeschikt en gehoorzaam moet zijn aan een man, kan mij onmogelijk op de juiste manier beoordelen en/of behandelen. Iemand die overtuigd is van het feit dat haar profeet gezegd heeft dat vrouwen slechts de helft verstand hebben dan de man, k�*n in mijn ogen onmogelijk een goede advokaat etc... zijn. Vermits de profeet (waarin ze geloven) zelf vond dat er twee vrouwelijke getuigen nodig waren tegenover één mannelijke getuige, zie ik niet in waarom ik hen daarin moet tegenspreken. Ik verkies dan mensen die voldoende geestelijke capaciteit hebben. Maar heb ik de vrijheid om daarover te beslissen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
|
#12 | ||
|
Minister
|
Citaat:
Volgende lectuur kan ik u aanraden, het boek van Chahdortt Djavann, een Iraanse moslima die komaf maakt met dat soort opvattingen waar jij zo krampachtig aan vasthoud. ![]()
|
|
|
|
#13 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#14 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#15 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Natuurlijk ben jij niet alleen, de andere partij is zeker ook niet alleen. |
||
|
|
|
|
|
#16 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#17 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Zoals VLD en SP A
|
|
|
#18 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Zoals ons land bijvoorbeeld met hun beloften en gratis politiek.Belasting verlaging als voorbeeld.eenmilioenachthonderduizend brutto verdiend Afhoudingen negenhonderdduizend .Bij belasting aan gifte nog eens honderdveertigduizendfrank extra te betalen.SPA gratis politiek alles moet betaald worden.Of doe bebaalfde firmas het voor niks,wie betaald dit alles,de gewoone man.Asielcentas aankopen met geld van de belastingbetaller.Kijk naar boksneus.Het zijn wel onze centen hoor.Voor ons eigen volk word niks gedaan
|
|
|
#20 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
||
|
|
|