![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In mijn tijd speelde we nog op straat en was het lawaai vaak oorverdovend. Nu wil men de kinderen( leeftijd tussen 0 en 12 jaar) blijkbaar opsluiten in een geluiddichte kast en moeten ze verder muisstil zijn als ze buiten hun kastje komen. Blijkbaar behoort de toekomst niet meer aan de kinderen toe, maar zijn het een bende bejaarde egoïsten die de toekomst bepalen. Binnenkort gaat men een stijging van de riminaliteit zien in Erpe-Mere omdat de jongeren zich zitten te vervelen en elkaar beginnen uit te dagen in het uithalen van kattekwaad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
eerder een paar asociale 'assertieve' mensen die hun tijd en geld in een rechtzaak willen steken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iets gelijkaardigs is een paar jaar geleden in Lauwe gebeurd.En bij het openluchtzwembad van Kortrijk...En daar heeft het gezond verstand tenslotte gezegevierd,en mocht de speeltuin enz...weer functioneren.
Wij volwassenen hebben vrijwel gans Vlaanderen verkaveld,verkocht en ingedeeld.Er zijn vrijwel geen "verwilderde" plekken meer waar kinderen op eigen initiatief "een kamp" mogen bouwen zonder gestoord te worden,of in een oud huis rondhangen of gewoon maar willekeurig aan een vijver zitten vissen en steentjes werpen enz... Allemaal "te gevaarlijk,of iemands eigendom,enz....." Dus moeten de "witste" kindjes maar naar een speeltuin onder toezicht,en de "minder witte" kinderen vormen straatbendetjes in de steden...(deze laatsten doen eigenlijk iets veel natuurlijkers dan de "wittekes").Het enige "hoogtepunt" van de grote vakantie is op den duur nog het CM-kamp of de "verplichte" jaarlijkse vakantie aan de costa del kweetniewaar...en dan nog ![]() En nu mag het dus het spelen en lawaaimaken zelfs niet meer op de aangewezen plekken omdat er toevallig wat verkavelingen rond zitten.... nee,een rechter zal dat er uit gooien.. Laatst gewijzigd door kelt : 9 juli 2010 om 16:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geld hebben om een rechtzaak aan te spannen? En last hebben van lawaai van spelende kinderen? Deze combinatie wijst enkel naar bejaarden. Enhet zou mij zelfs niet verwonderen dat het bruggepensioeneerden zijn, waarvan de eigen kleinkinderen naar dat opvangstrcentrum moeten omdat zij er geen tijd voor hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het aantal stukken fruit dat wij gepikt hebben is ontelbaar. Het aantal ruiten dat gesneuveld is tijdens onze voetbalwedstrijden is enorm. Het aantal keren dat wij onze stemmen schor geschreeuwd hebben, de blauwplekken die wij opliepen, de plakkers die wij versleten hebben, schafwonden die we moesten laten verzorgen, allemaal voldoende om verschillende artsen en apothekers rijk te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In ieder geval, wij weten niet wat dat voor mensen zijn die gereclameerd hebben en dus is het wat voorbarig om over bejaarden te spreken.
![]() |
![]() |
#7 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Die reclameerders zijn gewoon hun jongen tijd vergeten,waar ook ouderen hun overlast gedragen hebben,zonder daarom klacht neer te leggen. De jongeren opsluiten zeker,vooral met dit warm weer,op die speelpleinen wordt er tenminste gecontroleerd wat ze doen. En dan maar klagen dat zoveel jongeren uitbreken,en overlast veroorzaken??? Hebben die al eens gedacht aan het feit,dat nu weer zoveel ouders oplossingen moeten gaan uitvinden,waar ze hun kinderen moeten onderbrengen,omdat ze uit pure noodzaak met twee moeten gaan werken ? Zijn die reclameurs misschien hun jonge tijd vergeten???Of mochten zij toen misschien ook niet bougeren??? Of willen ze een kinderloze maatschappij???En wie zal dan later hun pensioenen betalen???In wat een onverdraagbare maatschappij leven we toch... Ook nog nooit gehoord van stopjes die je in je oren kunt steken,als er eens te veel lawaai is,zeker??? Trouwens té véél (overlast)wat is dat???Verschilt wel van mens tot mens. Mag een kind ook nog een jeugd hebben,en zich eens uitleven??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik zou toch eens de versie van de klagers willen horen. Ik kan begrijpen dat het lawaai van 40 kinderen aanzienlijker is dan dat van 15. Maar wonen aan een drukke steenweg met veel vrachtverkeer en dan klagen over kinderlawaai, dat snap ik niet. Dus had ik toch graag het standpunt van die buren geweten, of de motivatie van het vonnis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Die buren worden hier toch wel snel veroordeeld door iedereen, maar welke mensen beseffen er hier eigenlijk hoeveel decibel meer dan 40 roepende en spelende kinderen kunnen produceren ?
Geloof mij, je zou er van verschieten. We spreken hier niet over aandoenlijke, speelse kindergeluiden op de achtergrond, maar over een pokkeherrie van 's ochtends tot 's avonds. Volgens de buurman liepen er trouwens soms tot 55 kinderen. Nogmaals, dat is een zéér luide bedoening, en ik kan me voorstellen dat als je dat elke dag moet aanhoren, het na een tijd flink op de zenuwen werkt. Maar ja, we vervallen liever in algemeenheden genre "Laat de kinderen in Godsnaam spelen !" zonder de zaak ook eens van de andere kant te bekijken (waarmee ik niet wil beweren dat de buurman zomaar zijn zin moet krijgen). |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, die kunnen wat decibels aan lawaai produceren. En dan?????? Gaan we morgen ook alle kermissen en concerten verbieden wegens te veel lawaai? En de zondag mis, want eens die uit is, staat de bejaardenbond daar ook enige decibels te produceren. En scholen verbieden we ook maar on de kinderen nog buiten te laten spelen, want dat zijn er vaak meer dan 1000 die tegelijkertijd hun alarm laten loeien. Het gaat verdomme om kinderen en de wereld hoort hen toe en niet aan een bende klagers. Als ze niet tegen spelende kinderen kunnen, wel dan moeten ze maar verhuizen naar een bejaarden te huis, daar zijn ze allemaal stil en braaf. Trouwens als ze hun huis deftig isoleren en zelf binnen hun 4 muren blijven met gesloten deuren, dan hebben ze helemaal geen last van die kinderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Volledig akkoord met Jantje.
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hebben zij als kind nooit geroepen of gespeelt. [quote] Wat een pathetisch emo-argument. De wereld hoort trouwens evenveel toe aan de kinderen als aan de volwassenen. 't Is maar dat je het weet he.[quote] Nee, voor mijn generatie zit de tijd er op. Wij moeten nu enkel zorgen dat de jongeren zich volledig en vrij kunnen ontwikkelen. Wij moeten nu zorgen dat de jongeren leren van onze ervaringen en onze fouten niet opneuw maken. Wij hebben niet het recht hen zaken te ontzeggen die we zelf hebben gehad. Wij moeten zorgen dat de jongeren het beter hebben dan wij. Wij moeten zorgen dat de jongeren terug kunnen leven en terug een samenleving krijgen waarin het kind centraal staat en waarin mensen er terug voor elkaar zijn. Wij moeten zorgen dat de maatschappij terug een leefbaar iets word. Wij hebben al onze rechten om kinderen nog iets op te leggen verspeelt door ons egoïsme. Citaat:
Ze hadden dat geld dus beter uitgegeven aan isolatie. Zij eisen dit toch ook van andere!!!!!!! Nu moeten er meer dan 40 kinderen opgesloten worden om hun rust te verzekeren, terwijl het even goed te lossen was door de 2 op te sluiten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Ik begrijp dat niet. Ken je de motivatie van de rechter?
Dat wordt toch zo verworpen in beroep? Leven is geluid, kinderen zijn het leven. Laatst gewijzigd door Cdude : 11 juli 2010 om 13:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
![]() Ik ben dan blijkbaar ruimdenkender dan jij, en probeer me te verplaatsen in beide kampen.
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik vind het heel erg dat een koppel in staat is om meer dan 40 kinderen monddood te maken en hen zelfs het recht op spelen kunnen ontnemen. Want spelen is ontwikkelen. Citaat:
Citaat:
Men noemt deze plaatsen rusthuizen, bejaardenhuizen, home's of hoe je het ook wil noemen. Wie niet om kan met kinderen die zich ontwikkelen, moet zich dus maar in zo'n instelling vestigen, daar is het stil en rustig. Citaat:
Men gebruikt veel van deze spreuken nu zelfs om oudere werknemers aan de slag te kunnen houden. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() We leven echt in Absurdistan.
Ik las dit weekend dat de marginale kinderontvoerder van Zeebrugge, meermaals zedendelinquent, ooit pleegouder is geweest (en dat na 2 veroordelingen). Hij heeft het 13-jarige meisje dat toen onder zijn hoede (nu ja...) werd geplaatst, verkracht. Iedereen vindt dat blijkbaar normaal... |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Ik woon in een kleine gemeente en hier wat verder is een klein vliegveldje dat ik geloof bijna 100 jaar bestaat.
Nu koopt er hier een jaar of 5 geleden ne pipo een huis en het eerste wat hij deed was? Juist ja met een petitie rondgaan dat het vliegveldje moest verdwijnen wegens geluidsoverlast. Tot advertenties in het lokale reclameblad plaatste hij om volk te vinden die zijn petitie zouden willen ondertekenen. Ze hebben hem hier eens flink uitgelachen meer is er niet van gekomen. Ik bedoel maar je koopt een huis in de buurt van een vliegveldje en dan ga je ervoor zorgen dat het vliegveldje verdwijnt, komaan waar zijn we mee bezig? Wie zegt dat er niet eerst de kinderopvang was en dan pas de nieuwe buren gekomen zijn.
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() Er is al een hele cultuur van kindvermijding met o.a. vakantieresorts zonder kinderen etc...
Zielig...
![]() |
#20 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
In vroeger tijden werden deze geregeld geraadpleegd, nu worden ze op vervroegd pensioen gezet. De resultaten spreken voor hun eigen. Een goede opvoeding berust grotendeels op 'discipline'. Waar veel geruzied en lawaai heerst, is er merendeels geen plaats voor gehoorzaamheid. Meer tucht zorgt ook voor een algemeen betere opvoeding. In mijne tijd waren er nog school MEESTERS, nu zijn er slechts klastitularissen zonder enig gezag....gewoon zielig. |
|
![]() |
![]() |